Gå til innhold

Skyttens skriblerier


Skytte

Anbefalte innlegg

Takk for besøket Teita og Lucky:)

Her er det av og til soving, noe kveldshyling, barseltreff, husvask, bytur, besøk, trilling, pupping og alt som hører med! Føler at dagene flyr og jeg henger ikke med...

Bra kveld og natt igår, nå har vi passert time to med hyling,,, innimellom sovner han eller bare knirker. Mannen er flink til å bære men jeg må ta meg i å ikke irritere meg over den minste ting når jeg er i underskudd på søvn...

Men alt i alt går det greit med oss alle:) Håper alle andre også har det bra<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg føler sånn med deg. Tenker med grøss tilbake på når det der stod på hos oss..

Håper det gir seg lenge før tre måneder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der med søvn er ikke noe moro. Har vært det største problemet her. Heldigvis så blir det bedre og bedre :klemmer:

Syns du er utrolig flink som har to unger å styre med. Jeg har mer enn nok med en jeg :fnise:

Supermamma er du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzzzzombiehilsen:) Takk for at dere titter innom meg:)

Her er vi på dag to med over 39 i feber hos snupp.. Blir legen imorgen dersom den ikke går ned.

Syns så synd i han for han syns det er pyton å måle feberen og få medisin. Skjønner han godt men må man så må man:(

Lillesnupp syns fortsatt søvn er oppskrytt på ettermiddagen og kvelden. Han spiser ca 6-7 og sover gjerne tre timer etter det og enda en dupp midt på dagen. Men så blir det bare tulldupping resten av dagen. Han sovner i armene våre men

våkner når vi legger han i sengen..

Som regel tar han natt tilslutt rundt kl ett to. Men inatt var han oppe til halv tre og snupp våknet halv seks! Da var jeg døøød... Heldigvis sovnet snupp igjen til halv åtte mens lillesnupp sov til kl ti. Men mammaen vil gjerne sove meeeer:) menmen, det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offh så kjedelig med syk snupp da :forkjola: God bedring!

Åh kjenner til denne tulleduppinga du beskriver :roll: Beklager å si det, men er godt å lese at flere har det sånn :fnise: Jeg har tidvis lurt på om vi gjør noe alvorlig galt og har skjemt frøkna alldeles bort som bare vil sove på fanget tidvis og våkner straks hun ligger alene i senga..! Håpløst!! Men da slår jeg meg til ro med at vi trolig ikke gjør noe alvorlig galt ;)

Håper du får mer søvn fremover. Manko på denslags kan ta kverken på de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zzzzzzombiehilsen:) Takk for at dere titter innom meg:)

Her er vi på dag to med over 39 i feber hos snupp.. Blir legen imorgen dersom den ikke går ned.

Syns så synd i han for han syns det er pyton å måle feberen og få medisin. Skjønner han godt men må man så må man:(

Lillesnupp syns fortsatt søvn er oppskrytt på ettermiddagen og kvelden. Han spiser ca 6-7 og sover gjerne tre timer etter det og enda en dupp midt på dagen. Men så blir det bare tulldupping resten av dagen. Han sovner i armene våre men

våkner når vi legger han i sengen..

Som regel tar han natt tilslutt rundt kl ett to. Men inatt var han oppe til halv tre og snupp våknet halv seks! Da var jeg døøød... Heldigvis sovnet snupp igjen til halv åtte mens lillesnupp sov til kl ti. Men mammaen vil gjerne sove meeeer:) menmen, det blir:)

Har du prøvd å svøpe han, og å rulle en dyne som en pølse, og legge rundt han slik at det blir trangt og godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet: Det er alltid en trøst å vite at man ikke er alene, felles skjebne felles trøst:)

Teri: Han ligger svøpt i pleddet med dynen rundt seg i vognbagen oppi sengen så han har det trangt liksom.. Flere tips mottas med takk:)

Igår prøvde jeg å gi mme i tilfelle jeg ikke har nok melk, at han ikke ble mett. Men han drakk bare litt og var like våken.

Han har også ansiktet og hodet fullt av tyter.. Mamma mente det er en indikasjon på at han har vondt i magen. Mulig det ble slik pga den sterke maten jeg spiste i helgen. Men det må jo være over nå?

Skal til helsesøster på mandag så får høre hva hun mener.

Storebror er fortsatt febervarm og lillebror vil ikke sove så jeg går fortsatt i pysjen og stinker blæh:( Godt mannen kommer hjem snart. Kanskje det blir middag også etterhvert:)

Har planer om å ta med lillen på sykehusbesøk til venninne K. I need air!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Ikke gøy med febersyk S og tulledupping hos A! Lille M har hatt samme greia, så jeg føyer meg til hva Skogstrollet skrev - godt å lese man ikke er alene :sjenert::klemmer:

Hva sa legen ang S's feber? For dere skulle dit i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutta: Velkommen i klubben:)

Han hadde forhøyet crp men det så ikke ut som noe halsbetennelse. Feberen var gått under 39 imorges, håper den er borte imorgen... Får se hva tempen sier ikveld.

Men han er så tett og hoster så innmari:( Pr nuh høres det ut som det skal sitte hardt og lenge... Blir ingen bhage denne uka værtfall. Får se over helgen. De er mye ute der og jeg vil helst ikke at det blusser opp igjen.. Men vi blir jo litt smårare av å bare gå hjemme..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om lillen har kolikk:(((

Det er et mønster i gråtingen som kommer om kvelden og varer alt fra en til fire timer... Ikveld var det fire....

Beklager at heg ikke har vært innom dagbøkene deres på lenge men jeg kommer liksom ikke dit på prioriteringslisren min:( Er trøtt som fy f i h nå og skal endelig krype til køys. A har sovet rolig i en halvtime så da tørr jeg satse på at det er natt nå...

God helg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjip, ja..du får prøve manuellterapeute, minifom, probiotika, ammete og alt som eventuelt kan prøves :) jeg hadde kun effekt av førstnevnte da. Eller o hadde, ikke jeg ;)

DEt er utrolig slitsomt når det står på, men utrolig deilig og en ny hverdag når det går over :klemmer: og Det kan gå over før tre måneder. Her hadde vi det sånn i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Herligheten da Skytte, det høres virkelig ikke godt ut med tulleduppingen til A og sykdommen til S. :jepp: Første prio er familien din, sånn er det bare. :jepp:

:klemmer: Håper ting bedrer seg snart. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teri: Skulle kjøpe dråper idag men klarte å glemme det!! Glemme det faktisk..!! Ble tannbørster på halv pris til storebror i steden...

Har prøvd te og en osteopat har sett på han men fant ingen låsninger:( Vet du om osteopat og manuellterapeut gjør veldig forskjellige undersøkelser? Manuellterapeuten ringte meg aldri opp igjen ser du.. Så vi fikk aldri time der:(

Håper vi slipper det i tre mnd ja! Tenkte jo vi skulle fått begynt med sex igjen...:) Før sommeren liksom! Men sånn som det er nå rekker vi det jo aldri!

Delph: Takk, håper også det går over fort!

Savner å holde meg oppdatert i bøkene deres...:( Men det blir!

Har hatt en superfin lørdag<3 A sovnet halv ett og sov til halv ti!!! En pupping i firetiden bare!!!

Men S våknet selvsagt halv sju da...:) Men ble noen gode timer søvn til sammen på meg:)

Og da var humøret på topp! Lagde storfrokost som S kaller det når jeg dekker bordet og ordner litt ekstra. Idag ble det eggrøre med pølse i!

Etterpå fikk A spise seg god og mett så dro mamsen og storebror til byen og bare bolsa og kosa oss<3 Det var utrolug deilig å lufte seg, se gleden i øynene på S, treffe kjenninger og shoppe seg et lite hengeskap jeg har sett på leeeenge:) Både mor og sønn var meget fornøyde med byturen!

Etterpå ble det to timers trilletur ilag med ei venninne på et tidvis sykt føre..! Var sørpe igår og frost med sol fra blå himmel idag som hadde gjort sørpen steinhard...men det gikk. Blir nok å prøve en annen rute imorgen dersom ikke halsen min blir verre...!

Nå har A spist og lagt seg for et kvarter siden.... Håpe håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå er det lenge siden jeg har vært her :sjenert:

Høres ut som om du og S hadde en koselig dag i går, sikkert koselig for han å ha mamma litt for seg selv også :Nikke:

Håper lille A har sovet godt i natt da, slitsomt med barn som ikke vil sove :sukk:

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lucky: Ingen fare:) Jeg har ikke vært innom dere på evigheter...:(

Var veldig kos for begge igår<3 Ikke like fin dag idag.. SinnaS de lux:( Menmen, hver dag kan vel ikke være en solskinnshistorie...:)

A sov til kl ett inatt!! Puppet til kl to, sov til fire, pupp og lysvåken til halv seks, S sto opp halv sju og A sov til halv ti!

Sliten idag ja.. Men sånn er det<3

A la seg halv åtte, sov til kl ni og nå pupper han. Dvs han koser og spiser hver gang jeg prøver å lure bort puppen.. Han er så nydelig<3 Jeg er veldig forelsket<3

Kryss fingrene for videre soving nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dårlig på å legge igjen spor :sjenert: Men jeg er alltid inne å leser :) Skjønner godt at du ikke prioriterer KG nå.

Høres ut som dere har slitsomme dager. Sender over mange :klemmer: Bare vit at det BLIR bedre! For det gjør det :) Også må du være flink å slappe av de gangene du har muligheten til det. Sånn at du får ladet opp batteriene innimellom. For det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teita: Jeg er også innom og leser selv om jeg ikke alltid får lagt igjen noe spor:) Men idag har jeg prioritert kg og tatt runden min:)

Det ble natt en gang igårkveld men jeg husker ikke når..!!:) Elleve tror jeg...? Og jeg klarer ikke huske om han spiste inatt... Men han spiste halv sju! Det husker jeg:) Djizezz den ammetåka!

Sto opp da og fikk alle i orden og kom oss på kontroll halv ni! A er en helt perfekt liten tass som følger i brorens fotspor for de var presis like store på 6 ukers kontrollen!

6 kilo og 60 cm! Så det er ikke skummetmelk jeg produserer:)

Fin formiddag med alle gutta mine og varm lunsj før mannen dro på jobb kl ett. La A ut i vognen da og han dundret til å sov i tre timer!!!! Weee!!!

Fikk jort masse mens han sov! Hadde en fin time ilag med S som øvde på skrivingen sin<3

Og jeg har vasket og brettet klær, satt flere bilder i album, bakt brownies og storkosa meg med Ditt bryllup<3

Har til og med dusja! Hehehe:) Og tørket støv! Og sortert invitasjoner!

Svært fornøyd med dagen:) Håper bare S blir kvitt den fæle hosten sin så han kommer seg i barnehagen igjen. Vært

hjemme en uke nå.. Det går stort sett bra men hjelpes han kan være meg en utfordring..!

Spent på hvordan denne kvelden blir. A la seg litt før halv ni og sov til nå nettopp. Håper han sovner godt etter enda mer pupp nå!

Jeg begynner desverre å bli syk nå så jeg kommer meg ikke ut å trille:( Kan jo ikke forlate S hjemme alene heller da. Men jeg har litt angst for vekta har stått stille i nesten to uker nå....:( Gikk fort ned til utgangsvekta mi men her står jeg fast:( Vil ned mer!! Mye mer!! Håper det løsner litt snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 6kg og 60 cm allerede! En flott gutt :hjerte:

Høres ut som om du hadde en super dag i går, deilig med god tid når lillegutt sover :)

Vekta kommer seg skal du se, tar jo litt tid å gå ned igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...