Gå til innhold

Skyttens skriblerier


Skytte

Anbefalte innlegg

Vekten min sto helt stille i tre uker, og rundt 3-4 måneder raste resten av. Du vet hva de sier? Ni måneder opp - Ni måneder ned.

Herlighet å mye du fikk gjort mens minsten sov da! Flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noen trøst, så har vekten min stått i ro i flere uker nå. :gjeiper: Har gått ned 22 kg, men har altså da tre igjen. Eller er litt lettere nå, etter at jeg var syk forrige uke. Tror jeg veier rett under 70 nå, så da er det to kg igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Dæven, så stor A er. Synes det var i går han ble født jeg. :sjenert: Vekta står stille en periode. Jeg er 8 kg i minus fra startsvekta (da jeg ble gravid) og 20 kg i minus fra sluttvekta (før C ble født)... Nå har jeg også problemer med galleblæra, så er kanskje ikke rart i jeg går ned i vekt. :fnise:

Synes du har vært kjempeflink jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky: Vokser i racerfart han her også ja:) Og jammen sov han 2,5 t ute idag! Så nå er hele 2010 kommet i album og jeg kan starte på 2011:)

Teita: Aha, den har jeg ikke hørt før:) Men litt logisk, bortsett fra at det bare er knappe fem mnd til jeg skal gifte meg så jeg har ikke tid..!!:)

Teri: Høres ut som det er ganske likt for alle å falle fort for så å bli stående stille.. Håper jeg mister noen gram jeg også nå mens jeg har influensa!

Delphina: Hehe, ja det er skikkelige karer jeg produserer:)

Huff, du er jo virkelig syk du stakkar:( Og med en sånn plage blir det vel så som så med maten kanskje? Bra de kunne fikse deg fort værtfall!

Iss: Well hellooooo beib:) Hvordan går det med dere?! Jeg er jo ikke oppdatert i hele tatt nå...:( Snuppa vokser og har det bra? Tenk at vi har skolebarn til høsten...!! Sprøtt!!

Syns det var nå nettopp vi idolchattet og kosa oss! Det var tider det<3

S har vært hjemme fra bhagen i over en uke nå... Men imorgen.. Da blir det comeback på han! Og det tror jeg blir godt for alle:)

A gråt og tullet en del igårkveld.. Sovnet halv ett, våknet halv fire og spiste/tulla/gråt til halv seks... Da gråt jeg også. Full av feber, frøs som en gal, trøtt som f og vondt å æsj og bæsj å alt var fælt!

Halv åtte sto S opp. Da var jeg helt totalt død. Gudskjelov at han er så stor! Han så tv til A våknet og vi sto opp i ni tiden.

Var på en liten butikkrunde i formiddag kun for å finne ut at Europris hadde alle verdens frø uten om stemorsblomst som jeg skulle ha...

Coop hadde 40% på alt fra lilleborg sa reklamen... Men i butikken var det kun få utvalgte vaskemidler det gjaldt så jeg kom hjem med jif... Juhu!

A sov ute fra halv ett til tre. Dupp fra fem til kvart på seks og siden har han vært våken..... Han henger i puppen og dupper av innimellom men finner ikke roen i senga:( Og nå er kvelden snart over... Jeg må både spise og dusje og vil så gjerne ha en liten time med tv før jeg svimer av...

Tror bare jeg gir han til mannen nå og tar meg en laaang dusj og håper han sover godt når jeg er ferdig......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idolchatten hadde jeg glemt!! Haha!!!!

Snuppa mi har heldigvis ett år til i bhg hun da... Synes tiden går altfor fort! Skjønningen vokser og blir mer og mer skjønn som tiden går. Hun skriver bokstaver og navn og kan virkelig snakke for seg. Tror hun blir politiker :skratte:

Jeg er heller ikke oppdatert, fant veien tilbake hit nå for litt siden. Vært lenge borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stor og fin gutt! Ordentlig fløte der ja ;)

Så flink du er som allerede er nede i startvekta! Her i gården sitter det fortsatt 1-2kg igjen som tydeligvis sitter godt. Nå har jeg endelig fått tatt første ordentlige treningsøkt denne uken, så da håper jeg de spretter bort :trene:

Så deilig å kunne legge A ut. Det går ikke her i gården.. Når M har sovnet i vogna er det umulig for meg å få den opp og inn i leiligheten og ut på balkongen... :sukk: og det varierer i det hele tatt veldig om jeg kan la vogna stå i ro! Skal bli godt når våren setter skikkelig inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss: Ja det har hun jo..! Men så flink hun er!! Morsomt når barna lærer så mye og så fort:) S skriver også litt men er inne i en alt-er-så-kjedelig periode så han må lirkes og lures med:)

Har du dagbok eller er det just visiting?

Tutta: Trening ja.. Jeg ser litt mørkt på hvordan jeg skal løse det rent praktisk. Har du med babyen eller?

Jeg prøver å trille så ofte jeg kan og nå har været vært helt påske! Og så er vi syke og innelåste liksom:(

Men satser på å komme meg fort ut igjen. Får heller bare hoste og snørre litt..

Kl 23 ble det endelig kveld på mister no sleep:)

Ble både dusj, kveldsmat, tv og ostepop på meg! Jeg har jo egentlig godisforbud midt i uka meeen... Jeg er så svak....!!!

Men nå er jeg trøtt gitt... Fantaserer om å få sove til imorgentidlig:p Yeah right:)

Gleder meg forresten til besøk av to venninner imorgen. Håper bare ikke de kommer samtidig for da varer besøket lengre liksom, hehe! Litt utsultet på sosialt samvær ja:)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff høres slitsomt ut med smårollinger i dårlig form hos deg. Håper det har kommet seg allerede og at det har blitt mer søvn på deg. Det betyr mye for en stakkars mammakropp. Hvordan var natta til lille A?

Godt å høre jeg ikke er alene med å være svak ift godterier i uka ;) (Jeg har nemlig også et slikt forbud, men det er rart hvor langt den helga strekker seg i begge ender for meg....! ) :sjenert:

Håper det var kos med venninnebesøk i dag =) Ha en fin kveld Skytte! Snaart er det helg igjen og greier! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namnam..nå fikk jeg jammen lyst på ostepopp ;)

Er snupp blitt frisk igjen? Ikke noe gøy med syke unger. Vil tro man får vondt i seg av det. Lurer på hvordan det føles første gang O er syk.

God helg skyttemor! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg en treningsøkt på styrkerommet jeg har tilgang til via kommunen, gjorde det en kveld mens M sov. Har en del maskiner jeg kan få opp pulsen på... Ellers har jeg vært på to "treningstimer" gjennom sykehuset, men fikk ikke opp pulsen såpass der at jeg tror det blir noe kondisjonstrening... Får se om jeg fortsetter der. Har planer om å begynne å jogge med vogna når været blir bedre (og vi får den nye vogna... Ikke minst ;))

Kan tenke meg at det er litt vanskeligere å få til med to barn... Du har ikke et sted i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi som kg blir nedprioritert for tiden:( Det blir bare ikke tid... A sover om nettene heldigvis men dagsoving syns han er oppskrytt! Halvtime max en time hvis vi ikke er ute og triller. Men vi holder jo på å snø alldeles ned så kommer oss ikke mye ut heller...

Kveldene har vært noe urolig den siste tiden så han har skreket litt og vært plaget med luft og ikke sovnet før rundt elleve tolv. Og mannen har fryktelig vondt i ryggen så jeg er litt alenemor til tre gutter føles det som i flekkene...!

Men det går greit altså, bare litt travelt:)

Har styra mye med både bryllups og dåpsforberedelser også så det skjer ting! Vi beveger oss rette veien mtp bryllupet og dåpen er jo bare plankekjøring:)

Triller så snart vær og føre tillater det, prøver å være litt sosial og treffe folk og selvsagt må man få unna husarbeid inni mellom!

Har lånt meg et bæresjal men det liker visst jeg bedre enn A...! Så her må vi prøve på tilvenning for jeg syns det var genialt!

Nå jamres det her pga manglende oppmerksomhet:) og så snart jeg ser på han og prater gliser han som en sol <3 Skjønningen min<3

Satser på en oppdateringsrunde hos dere iløpet av uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra deg :)

Høres slitsomt ut! :klemmer: til deg! Håper ikke du sliter deg helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Er koselig med oppdatering og så godt at A sover om natten. Kjenner igjen det med babyer som ikke sover om dagen, C har ikke alltid likt å sove om dagen, da blir hun overtrøtt og sutrete (og når C er sutrete, er det full volum ut av lungene).

:fnise: Haha, jeg kjenner igjen den jamringen. :fnise: C er ille på det, skriker som om det er verdens ende, og så ser vi på henne og hun babler og smiler. Så, da er det kosetid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle svare dere også..:)

Skogstrollet: Nå er alle friske og raske, unntatt mannen med ryggen da..!

J har inngått avtale med venninne C ang godterispising fra nå og frem til bryllupet. Hjelpes om jeg klarer å holde den!! Da må jeg jo bli tynn!! Det hjelper veldig åha noen som kan støtte meg og evt være streng om jeg blir fristet:)

Kitch: Hehe, ja er ingen ting i veien med matlysten:) Godt de har matvett!

Teri: Syke barn går greit vet du:) Når man blir mamma blir man ofte veldig redd for dem, men jeg er sånn som tar det meste med stor ro. Tror de fleste er sånn. Man lærer seg å beholde roen og klarer å takle bortimot alt.

Man står å hutrer i trusa mens man lager varmeflasker, leter etter paracet, leter etter ny paracet i annen form, vasker spy, skifter sengetøy, masserer føtter med krampe osv.

På mange måter føler jeg meg mest som en mamma når jeg pleier syke barn. Det høres sikkert rart ut:)

Men det er utrolig hva man tåler og makter med av lite søvn og alt som følger med.

Det jeg har lært er at når man har syke barn er det lurt å ha pysj/sokker på seg eller ved sengen. Pluss at jeg da legger frem termometer, stikkpiller, nesesprey etc alt samlet på badehyllen slik at jeg slipper å bruke hjernekapasitet på å huske hvor ting er:) Også blir man en racer på å gjøre ting nesten i blinde for ikke å våkne for mye selv:)

Tutta: Du er sprek som alltid! Her blir trilleturene trening foreløpig. Er treningssenter her som det bare tar ti minutter å kjøre til. Men A sover så lite og spiser så ofte at jeg har ikke orket dit... Har begynt å gjøre litt bekkenøvelser på matta hans når han ligger der og pludrer! Heg drømmer hver kveld om at jeg skal våkne nesten morgen med en smashing kropp helt ut av det blå:)

Teita: Er mye kos:)

Lucky: Vi har det bra:) Men nå er jeg jammen spent på hvordan du har det?! Tenk at du er ferdig snart!!!!

Middagslaging i fire hundre her nå. Snart en halvtime siden A la seg så han våkner vel snart. Han har hatt en dupp på 30 min og to dupper på ca 45 min siden kl sju imorges! Syns han er liten for å begynne å være så mye våken. I tillegg har han begynt å bøye seg opp dersom han ligger mot hodeputa mi eller mot ammeputen. Akkurat som om han vil opp å sitte!! Lille gærningen:) Er jo aaaalt for tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der hadde dere vært ja:)

Det er litt slitsomt av og til, Teita. Savner en hel kveld med knekkebrød og tvserier og bare føttene til værs! Men det blir:)

Delph: A hyler også noe så innmari høyt!! Helt villt!! Kan ikke huske at S hylte så høyt. Og de andre babyene på barselgruppa høres mye spedere og forsiktigere ut når de gråter. Mens min selvsagt bråker høyest....:)

Mulig at han er i slekt med moren sin, hihi:)

Koselig at dere ser innom meg selv om jeg er her så sjelden for tiden. Gleder meg til runden min etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har noen slitsomme dager om dagen, men da er det vel ingenting som varmer mer enn et deilig babysmil tenker jeg :hjerte:

Jeg har det bra jeg, bare koser meg :) Er jo ikke snart ferdig jeg....lillegutt er jo her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...