Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Fremhevede innlegg

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

God morgen snuppa mi!

Håper på oppdatering fra deg i dag.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cr@sh,Lucky,Iss,Pondusa,LinKri,Murf,MissBb,LT,Iss,Miip,Pi@,Epica,MrsP,Pondusa,Pondusa,Murf,Wasabi,Pondusa,Rognebær,Miip,TT,Cr@sh,Lucky,MissS,Iss,Miip og MrsP:

TUUUUSEN TAKK FOR ALLE BESØK!!! DERE ER BARE BEST ALTSÅ!!!

Har vært sinnsykt travle dager men jeg har tenkt på dere og savnet dere masse! Fikk bare gjort runden min igår,men nå skal det komme en oppdatering her hos meg!

Først må jeg kanskje forklare den oldemorsituasjonen litt mer sånn at dere ikke tror jeg er et fælt troll av et oldebarn...

Jeg har nemlig aldri visst så mye om henne,annet enn at hun alltid har vært litt rappkjefta med sneipen i munnen og litt sånn uvanlig gamling kan man si!

Mor og far (mormor og morfar altså) har alltid hatt henne med seg og hjulpet henne med alt.

Da far ble kreftsyk for tredje og siste gang var det selvsagt helt for jævlig,men likevel var de like flinke til å stille opp.

Så ble far akutt syk og innlagt i Bodø...Mor var der hele tiden og mamma,tantene mine,pappa,onkler,meg og sambo var der sammen med henne på skift.Og på slutten var vi der alle sammen.

Da kom andre sønnen til oldemor hjem og var sammen med henne.

Siden vi bor langt fra Bodø ville vi ikke ha henne dit,både pga fars tilstand og pga fare for hennes egen helse.Dama blir 85 år snart.

Vi skjønte jo at det var fælt for henne,men hun lagde liksom nok styr fra før av.

Hadde hun kommet dit hadde mor måtte ta seg av henne også oppi alt og det var uaktuelt.

Så døde far...Og da begynte helvetet.Trodde jeg.For det var først da jeg fikk vite saker og ting.To dager etter vi kom hjem var vi alle hos mor.Vi er en sammenspleiset familie som er mye sammen og der klikket oldemor....

Kjeftet på oss og sa vi festet og drakk og feiret at far var død(noe som var så langt fra sannheten som overhodet mulig...)

Jeg bare røsket med meg de minste søskenbarna mine og pakket dem i bilen og dro ut på en laaang kjøretur til en kiosk for å få dem til å glemme like fort som de opplevde starten på det utbruddet.

Etterpå måtte jeg bare overtale dem til å overnatte hos ei tante.

Da jeg da kom tilbake var mor helt knust og oldemor var lagt seg i protest.

Hun hadde kjeftet på alle og fortalt hvor udugelige vi var og hvor mye bedre alle barna og barnebarna til den andre sønnen hennes er.Vi var ikke familie,og hun skulle værtfall ikke i begravelsen...

Jeg var helt i sjokk og skjønte ikke bæra...Helt til jeg fikk høre alt om hvordan ting egentlig har vært hele tiden.Hun har aldri vært snill,jeg har bare vært skånet for det.

Hun er ikke sånn sint og sur til vanlig nei.Jeg har bare ikke skjønt meg på ting hun har sagt før nå.Alle gangene hun har sagt jeg har blitt tykk feks(i tenårene)har jeg blitt lei meg men bare tenkt at hun var litt skrullete.

Så fortalte mor at da oldemor fikk far forlot hun han hjemme hos sine foreldre og dro fra han for hun ville være sammen med en annen mann enn faren hans(som forøvrig var gift med ei annen...!)

Etter noen år kom hun tilbake og ville ha han,men da nektet foreldrene hennes det.Da hadde hun prøvd å drukne far i elva..............

Heldigvis gikk det bra da.Årene gikk og hun fikk sønn nr to.Da han var kanskje 6 7 år sendte hun han til mor og far(som var flyttet sammen da.Far var mye gamlere enn broren)med et brev i lommen om at hun reiste bort på jobb så de måtte ta seg av han....

I voksen alder ble denne andre sønnen en aldri så liten luring og kjeltring som er fryktelig glad i en dram...Etter far døde gikk det kanskje tre uker,så tok han oldemor med seg sørover.Hun solgte leiligheten sin og dro.Uten at vi visste noe,for oss ville hun jo ikke snakke med.

Etter et par mnd ringte sønnen og klagde sin nød for at hun var så fæl å ha i hus.Så ringte han i fylla og kjefta opp mor og sa masse stygge ting om far...

Da eksploderte supertante og ringte tilbake og kjefta han opp og ba han hute seg hit hvis det var ting han tenkte på.

Så plutselig kom oldemor reisende med toget...Hun ble stående ute pga ingen av de gamle damene hun kjente ville ha henne i hus.De syntes hun hadde vært nok fæl mot folk og ville ikke innblandes.

Så da måtte tante hente henne.Hun og mamma prøvde å klare opp i alt som hadde skjedd.Det de da fant ut var at da oldemor solgte leil sin hadde alle pengene blitt satt på kontoen til sønnen....Som hadde brukt dem til å betale litt av all skyld og gjeld.

Klart de ble sjokkerte og prøvde å finne ut hva som hadde skjedd.Det endte med at oldemor reiste tilbake til sønnen sin og beskyldte mamma og tante for å være ute etter pengene hennes...Hvilke penger liksom?!

Etter enda mange tlf med kjeft og svineri har bare alle fått helt nok.

Eneste er stakkars mor da...Hun har hatt det helt jævlig og har slitt så enormt med dette...Det er jo bare en lang og tragisk historie.Men at en gammel dame klarer å lyve så mye det fatter jeg ikke! Jeg hadde aldri klart å holde styr på alt.

Og tro meg,hun er laaangt ifra senil eller tøvete.Hun er nok mer klår enn meg og mange andre.

Men nå er hun altså her da.Bor hos tante og maser om at vi må finne leil til henne for hun vil ikke bo sammen med sønnen pga drikkingen hans.........

Jeg er forbanna på de skinnhellige barnebarna hennes på andre siden og lurer på hvorfor i svarte ikke de også kan ta imot henne.Hun har tross alt ikke holdt et sant helvete for dem.Men de vet kanskje akkurat hvordan hun er så de lar bare oss plages med det.Jeg vet ikke.

Jeg vet bare at jeg har et anstrengt forhold til henne og alt jeg sier og gjør er godt gjennomtenkt og smilet er ikke ekte.

Det første hun sa da hun så meg den dagen var;nei guri så feit du har blitt!! Hehehehe! Skulle nok være morsom men det trakk bare enda mer ned...

Etterhvert som vi snakket sa jeg liksom bare sånn;"ja tenk at du skal bli tippoldemor! Det er det ikke mange som blir!

Da fnøste hun og syntes ikke det var noe særlig.Kunne ikke skjønne at jeg skulle ha baby.Hva jeg skulle med det?!

Kanskje ikke lett å forstå for ei som bare dro fra sine barn nei...

Så pga dette og masse masse mer så orker jeg nesten ikke den dama.Og all den dårlige samvittigheten for at jeg ikke fikk hjulpet henne nok før hun flytta,ja den er borte.Og får hun seg leilighet her igjen,så får hun klare seg selv.Jeg orker ikke få vondt i meg for at jeg ikke løper ned dørene og hjelper henne værtfall...

Det er fælt å lese dette og det er vondt at det er sånn...Vil jo bare at alt skal være bra!Far bare gjorde alt selv om han hadde fått den behandlinga han fikk...Sånt greier ikke jeg og håper han tilgir meg for det.

Skrevet

Hohoi for en forklaring! Men følte bare at jeg måtte....Dessuten er det jo alltid godt å få skrevet ned ting.Men vil bare ikke at noen skal tro jeg er skikkelig fæl...

Trenger ikke noe trøst altså for dette er ikke noe som jeg orker å tenke så innmari mye på til vanlig.Ville bare forklare litt hvis noen lurte!

NOK OM DET!!!!!!!

OPPDATERING!

Det har skjedd så mye at jeg klarer ikke huske hva jeg gjorde på fredag.....

Vet jeg ordnet litt hjemme,var sammen med H,hentet E og han var med og hjalp meg og H med vasking og pynting av lokalet til lørdag!Flinke han!

Så lagde jeg kake og vi fikk masse besøk(selvsagt!)

Fikk såvidt med meg IDOL finalen(drittfinale) og etter det kjørte jeg E hjem,fikset litt til blåturen og svimte av.

Våknet på natta og fikk en kjempesmell i ryggen da jeg skulle prøve å snu meg....Fy fader så vondt...Da tenkte jeg bare at nå var det gjort...Men så gikk det over igjen like fort som det kom.Akkurat sånn jeg har hatt før.Ekkelt.

Lørdag: Snakker om at en dag kan gå fort! Det ble jo kanonbra vær! Sol fra skyfri himmel hele dagen!Genialt! Og folk var så fornøyde at det var ikke måte på!

De skrøt og skrøt :sjarmor: Så der slapp vi å være nervøse ja!

Det ble litt mer gåing enn jeg hadde trodd,og på kvelden/natta var Skytte sliten...

Har vært usikker på dette med kynnere før,men det er jeg ikke lengre.Tror jeg hadde hundre kynnere iløpet av lørdagen og var i tillegg skikkelig dårlig i magen..Akkurat det var litt ekkelt,men det gikk nå bra!

Herlig at alle var så fornøyde og glade! Blir så glad og litt kry når det ender så godt!

Men da jeg kom hjem i halv to tiden var tårene påtur for da var jeg helt ferdig.

Og da jeg skulle legge meg i senga fikk jeg sånn hugg i ryggen igjen...Bare mye værre enn før.Jeg hylte og gråt og sambo ble livredd...Det ble jo jeg også for jeg klarte ikke å legge meg helt ned og jeg klarte ikke røre på beina.Sambo måtte flytte på meg litt etter litt men det gjorde fremdeles hylvondt...

Så gikk det over.Det var smerter i rygg og bekken fortsatt,men ikke sånn at jeg trodde noen kjørte en kniv i meg.Det var ei lang og fæl natt..

Formen igår var ikke god og sambo var ikke nådig....Jeg sa at fra nå av er det bare rolig men det har jeg sagt hver uke sier han...Så nå får jeg ikke lov til å gjøre noen ting og værtfall ikke alene...

Var i konfirmasjon igår og spiste masse god mat eneste!

Så tørket jeg litt støv ja........ :sjenert: Det er ikke så tungt!Fikk også vasket trekket til overmadrassen og gjort huset klart for vindusskifte idag.Så nå ser her herlig ut gitt....IGJEN!

Har vært hos legen imorges og hun vil jeg skal kontakte aetat for å høre hvilke muligheter som finnes.Og neste time skal vi ha en skikkelig gjennomgang av sykehistorien min,samt undersøke ordentlig hvordan kroppen min er da før fødselen...

Følte meg brått som en sosial avviker der jeg satt...Jeg HATER aetat og har bare dårlige erfaringer med de som jobber der.Legen mente jeg kunne få de på trygdekontoret til å hjelpe meg...Og at det bare var lurt å starte nå for TTT!!!

Javel...men ikke akkurat idag kjenner jeg.

Idag skal jeg sitte her å høre/se på stesvigers og en annen kar mens de jobber og bytter vindu! Servere litt kaffe og kaker fra konf igår!

Når H er klar skal vi å rydde ferdig etter festen og levere tilbake det maten kom i.

Men det skal gå bra,er ikke så mye igjen!

Nuh åker stuevinduet ut :overrasket: og det er digert altså! Hjelpes!!!

Skrevet

Hvorfor mener legen din at du må kontakte aetat? Vil legen at du skal finne deg en annen jobb eller omskolere deg? Eller er det noen problemer med utbetalinga av sjukepenger fordi du bare har gått i vikariat?

Skrevet

Morgen Skyttemor :)

Nå fikk jeg vondt av å lese hvor vondt du har det kjære Skytte. Jeg er helt enig med din sambo om at du har sagt lenge nå at du skal ta det med ro men har ikke gjort det. Nå er du nødt til å begynne å tenke på deg selv og den stakkars kroppen din. Den lille i magen har det heller ikke godt når mamman et stresset og har det vondt. Jeg håååper virklelig at du tar signalene på alvor nå vennen :kose:

Jeg spør det samme som Pi@, hvorfor må du kontakte Aetat?

Håper du klarer å slappe masse av i dag :klem:

Skrevet

Huffda Skytte. Så trist situasjon med oldemoren din. Sånne konflikter eller situasjoner er utrolig slitsomme selv om det ikke skjer så veldig mye akkurat for tiden. De tapper en liksom for energi, litt etter litt.

Håper du finner ut av arbeidssituasjonen, og ikke minst at ryggen blir bedre. Det høres ikke noe godt ut i det hele tatt!

Skrevet

Nå må du huske på å ta det med ro jo, du har jo like mange planer på en dag, som andre har på ei uke!!!

Passe på deg selv og den lille i magen nå!

Synd med det vanskelige forholdet til din oldemor, men fy f*** for en oppførsel på henne, så like greit å holde seg så langt unna som mulig!

Håper du får en fin og avslappende dag!

Gjest miiip
Skrevet

:Nikke: Jeg bare skriver under på det IdaC, Fjellrypa og MissS sier, jeg.

Pass på deg sjøl. Og gratulerer med vel gjennomført blåtur!

Gjest Rognebær
Skrevet
Huffda Skytte. Så trist situasjon med oldemoren din. Sånne konflikter eller situasjoner er utrolig slitsomme selv om det ikke skjer så veldig mye akkurat for tiden. De tapper en liksom for energi, litt etter litt.

Enig med Fjellrypa, jeg... Det høres trasig ut, og som en situasjon som ingen burde behøve å måtte forholde seg til! Men noen mennesker er bare ikke helt gode! :overrasket:

Og nå MÅ DU høre på kroppen din og ta det akkurat så med ro som den sier at du skal! Den blir i alle fall ikke bedre av at du suser rundt og blir dårlig! :fy_fy: Klart det er viktig at du gjør ting som gir deg energi, men verden forsvinner ikke fra deg selv om du tar en rolig dag i ny og ne, vettu, vennen.

Bra å lese fra deg igjen, i alle fall! :klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Uffda vennen, stakkars deg som hadde det så vondt da! :grine:

Håper du er bra idag! :klem:

ÆSJ AETAT er noe tull... :tunge1:

Dårlige erfaringer med de når jeg var arb.ledig... :sjenert:

Ha en fin mandag! :klem:

Gjest Myztica
Skrevet

Huff... signerer det andre har sagt her, ang oldemoren din. For et troll! :sjokkert: Kanskje like greit å holde seg unna henne...

Nå må du lytte ti kroppen din vennen :fy-fy: Det er lov til å ta det rolig innimellom, og jeg håper virkelig du tar signalene på alvor nå. Tenk BARE på deg selv og babyen nå. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men nå MÅ du bare!! (hør på "mor" :ler: )

Skrevet (endret)

:fy_fy: Husk å lytte til kroppen din nå da... Husk at du bare har en! og den deler du med en liten knott! ;)

Tenker på deg!

:kyss:

Endret av Cr@sh
Skrevet

Takk for at du delte alle følelser og sånn ang oldemor. Ikke lett å ha det sånn i familien, og hvem har vel ikke en sånn i familien?? Troll altså! Har en onkel jeg tror jeg aldri har sett, men nå handler vi plutselig på samme nærbutikk og jeg ser han innimellom! Kjenner han igjen for han ligner sånn på bestefar, og jeg vet åssen bil han kjører... Der har det vært kjempekaos gjennom åra, med den siden av familien, og det er mange rare følelser som det medfører!!! Men en liten :klem: skal du få....

Så bra at helga var vellykket ellers, bortsett fra at du som du har gjort i det siste, ikke stopper når kroppen sier stopp! Altså, du MÅ bare roe ned litt, og tenke på at leiligheten til lillegull skal være i tipp topp shape!!!

Så no more unnskyldninger!!

Må rase videre på runde jeg!

Skrevet

Huff for en oldemor. Håper du har skrevet det av deg nå, og kan putte det i glemmeboken.

Håper ryggen er blitt bedre, like før jeg kommer ilende til å setter deg i en sofa.... :ler:

Skrevet

Slenger meg på det de andre skriver. Litt av en oldemor.. :overrasket: Fikk lyst til å riste litt i henne. Behandle Skytte vår på den måten! :fy_fy:

Tror ikke jeg skal gå inn på hva jeg mener om Aetat. Hvorfor i ørtens navn må de forresten ha åpent kontorlandskap? Hele salen hører jo alt en sier.

Håper du får en fin dag i morgen! Natti natt :klem:

Skrevet

Pi@;Hun mente det kunne være lurt å sjekke litt opp om hva som fantes av muligheter,bare for å være igang liksom...Vet ikke helt hvorfor.Hun snakker jo litt om omskolering så..får se..Takk for praten!

IdaC;Nå skal jeg helt æresord prøve å slappe mer av...men det er litt kjedelig...Vel,nå er det meste så vondt at andre ting er utelukket men.Det går over!

Fjellrypa;Det tapper meg mye ja.For jeg blir så sint og engasjert samtidig som jeg ikke kan gjøre noen ting...Hvis hun blir boende her i byen så huff...

MissS;Etter møtet idag(kommer til det senere) så kjenner jeg at jeg helst ikke vil se henne desverre...

Miip;Takk du! Heier på deg nå!!

Rognebær;Lurer litt på om ikke jeg går glipp av en hel del hvis jeg blir for mye borte fra ting og tang...hehehe,jeg er nok arvelig belastet fra min far som alltid må være med på alt.....!

Epica;Takk! Det er au ja...Og aetat ER noe dritt...

LinKri;Skal høre på deg ja! Jeg har sagt det før til dere alle så jeg føler at jeg lyver litt...men jeg vil jo ikke bli helt lam så jeg skla skjerpe meg!

Takk for koselig skravling som vanlig!!

Cr@sh;Ja det har du rett i! Skal bli flinkere...!

Iss;Alle familier har vel sitt sorte får....

Nei nå skal hybelen bare slappe av :ler:

Pondusa;Det hjelper å skrive ned ting,men glemmer det gjør jeg ikke.Men det er ikke noe jeg tenker på.Bare hun ikke flytter hit.........orker ikke det!

Kakao;Så koselig å se deg!!

Nei aetat er noe blæ....gruer meg til å dra dit altså...

Tuuusen takk for besøket snupper!!!

Skrevet

Var helt gåen imorges og la meg( :klappe: ) i ti tiden! Og sov som en stein i to timer :overrasket: Men guri malla noe så deilig.....

Så dro jeg og H til festlokalet og ryddet opp,leverte tilbake det vi hadde fått maten i og dro med søpla.

Noen timer senere skulle jeg gå med nøklene bort til svoger...men hvor var de???

Da kom jeg plutselig på at jeg hadde jo ikke låst :overrasket:

Kjørte dit i full fart og der sto døra på full gap og nøklene lå inne.........

Jeg er så glemsk at det er skummelt....

Mens jeg ventet på at sambo skulle bli ferdig på jobb dro jeg til supertante.Det er der oldemor er...

Tante var sliten etter konfirmasjonen og besøket så jeg...Hun benyttet tiden til å ta noen tlf så jeg fikk en del alene tid med oldisen..

Har aldri sett svartøynene hennes,men det fikk jeg idag...For hun snakket så gildt om konf hun skal i på torsdag til oldebarn på andre siden.Så jeg spurte om hun skulle bo der også noen dager da?

Og for et blikk...jeg ble helt satt ut.Hun svarte bare at nå bodde hun da her hos tante og hun kunne da godt betale for seg hvis det var det jeg var ute etter...

Jeg var vel ikke ute etter noe.Å om hun hadde betalt tante 1 mill så hadde nå jeg vært like fri da!

Etterpå skulle de spise middag og da begynte hun å fortelle tante at hun skulle betale for maten og sengetøyet og alt...

Tante sa bare at det skulle hun vel ikke,hun var jo på besøk osvosv...

Men da var hun skikkelig fæl....

Etterpå snakket hun nedlatende om sambo og at jeg bare måtte være forsiktig sånn at jeg ikke mistet babyen før den ble født :tristbla:

Hun har så fæle øyne at jeg blir redd jo mer jeg tenker på det...

Da jeg dro sa jeg til tante at "du vet hvor jeg bor hvis du vil dra ut på besøk".

Og da sa oldemor at kanskje deeet ja.....Akkurat som jeg hadde invitert henne.

Så har jeg brukt resten av dagen på å fundere på om jg skal ringe tante eller sende en sms for jeg vil faktisk ikke ha oldisen i mitt hus...Aldri!!!

Ellers så har jeg bare vært en tur innom svigerinna mi og skravlet litt med naboen!

Sambo har begynt å male litt på huset( :klappe: ) og jeg ville plante litt.Men da bare så han hardt på meg og jeg ruslet inn og satte meg med pcn....

Har kosa meg på msn og kg til tross for SINNSYKE smerter i ribbena...Jeg blir så lei...Ryggen er ganske ok men hvis noen vil bytte så er jeg med!

Imorgen har jeg kun planer om svskkurs kl 15!Og siden aetat er vegg i vegg med helsestasjonen så stikker jeg kanskje innom der også...Så må jeg lever sykemeldinga på trygdekontoret.

Men siden de skal hamre og snekre her i hele morgen lurer jeg på hvor jeg skal gjøre av meg...Jaja.

Nå er det kveldsmat før jeg dør av sult(har nesten gjort det i mange timer nå)

Lillegull hopper og spretter bare værre! Kanskje h*n er glad for at mammaen bare er rolig og snakker med myk stemme?!

Og stønner og strekker seg...Før var det bare vondt på fremsiden,men nå er det like vondt bak...Jeg har for små ribben :grine:

Skrevet

Flink Skytte som slapper av littegrann, i alle fall. Men jeg tror nå at det trengs langt mer slapping enn det som er beskrevet her, så du får bare slutte å stå på! ;)

Trist med besøket og treffet med oldemoren din. :klem: Har ikke noe spesielt lurt å si, egentlig, men jeg vil tro at det beste rett og slett er å holde avstand og unngå hele dama så mye du kan.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Herregud for ei dame! Blir helt sånn: :overrasket: jeg!

Håper hun holder seg unna ditt hus iallefall. Slike slemme folk vil man ikke ha på besøk nei.

Leit å lese at du har så vondt vennen. Håper du blir bedre snart.

Natta! :klem:

Skrevet

Du kan få komme hit hvis du ikke har noe sted å gjøre av deg i dag! :)

Kan vi ligge på hver vår sofa og ta livet med ro! :)

Litt langt å reise kanskje bare.... :sjenert:

Hold deg langt unna oldisen du, hun gjør ingenting godt for deg, bare værre!!!

:frustrert:

Håper du får en flotters dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...