Gå til innhold

Farmen 2019

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Ingebjørr får itte tell nokon teng! Mannfølkærbe og kvinnfølkærbe! Mannfølk får tell ælt men kvinnfølk før itte tell mannfølkærbe!» 

Herregud, for noen holdninger, jeg kan ikke annet enn å le. :fnise: Var det ikke han som nektet å strikke? Hvis han mener at mannfolk klarer absolutt alt får han strikke da, han som er så flink. For en type, haha. Hadde vært moro om ikke ukesoppdraget gikk i havn, tenk så sinna han hadde blitt da, hehe og jo sintere han blir, jo mer pipestemme får han. :hoho: 

Forstår godt at Ingebjørg blir forbanna. Eller Ingebjørr som han kaller henne 😂 Har hørt både Ingebårr og Valbårr, men Ingebjørr var ny, hehe 😂 Håper Ingebjørg får bli selv om jeg irriterer meg over voksne folk som ikke kan snakke rent. Men jeg liker at hun tør å si fra og dessuten er hun nesten den eneste av damene som er i stand til å lage litt drama. I hvert fall akkurat nå. 

Drit kjedelig episode i går, jeg savner Leif allerede :fnise: Selv om han er en sopp skapte han mye moro. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun velger vel antagelig Berit da, siden vi plutselig fikk se litt mer til henne. 

Anonymkode: 5540f...ecd

det samme tenkte jeg! Det blir nok Ingebjørg og Berit i tvekamp på søndag! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 6.30, smalls skrev:

Tenkte meg at Leif ville ryke, typisk det :rolleyes:

Når vi har så lite mat, så hadde jeg blitt irritert om de kom hjem med en kake, når de heller kunne kjøpt mat for de 8 kronene 

Kan noen få sendt ut de to blondinene og Berit?? De er så kjedelige og glemmer de er der :Gjesp:

Jeg hadde blitt så forbanna om de kom med kake når man har så lite mat, uansett hvor lyst jeg har på kake. Hva skjedde med å kjøpe noen karameller, som er mye billigere, også heller bruke mer penger på man. Serr, hvorfor bruker 8kr på kake når man feks kunne brukt 4kr på mer mat og 4 kr på karameller. Hadde ikke det vært ett fair kompromiss? 

På 8.10.2019 den 20.55, kindagirl skrev:

Er jammen ikke mye skjermtid hun unge med asiatisk utseende får.. Glemmer henne helt og blir overraakesket når hum dukker opp. Aner ikke hva hun heter en gang.

På 8.10.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Stine og Berit.. måtte google navnene deres.. har de i det heletatt fått sagt et eneste ord så langt i sesongen? De er jo bare i bakgrunnen og vi ser aldri noe til dem. Aner ikke hva de har hjulpet til med på ukesoppdragene, vet ikke hva de kan, eller hvem de er, eller noen ting. 

Anonymkode: 09a56...8cf

De to og Marte har fått veldig lite skjermtid, men sånn er det når man ikke tar så mye plass og det er 14 deltakere som sloss om skjermtid. Mens nå som det begynner å bli mindre deltagere og det nlir jentekamp, så får vi mer skjermtid. Jeg skjønner hvorfor TV gjør det, faktisk. Handler om å lage best mulog TV. Tenk så mye klaging på hvor kjedelig Farmen har blitt vi hadde fått om vi hadde brukt masse skjermtid på 3 deltagere som det skjer veldig lite rundt. 

Se forøvrig guiden jeg skrev på side 10 i denne tråden om hvem som er hvem, så slepper dere å google. 

På 8.10.2019 den 21.54, Janzypants skrev:

Hva skjer med mannssjåvinisme denne sesongen? :P Først Leif, og nå Terje. "Mannfølk kæn æillt kvinnfølk får te! Kvinnfølk får'kje te mannfølkarbe!"  Hva faen, liksom? :P  Så ikke akkurat at Terje satt og strikka forrige uke? Samt at det mest sannsynligvis var første gang Ingebjørg hadde prøvd en ljå, men alt må jo læres. Hun fikk det jo mye bedre til da hun fikk prøve Terje sin ljå, da den var litt skjevere! 

Terje nekta å strikke, fordi det var "kvinnfølkarbe" :P En ting er masjåvinisme, en annen ting er at han gjør narr når du prøver å lære noe nytt. Altså, hun kan ikke vinne. Han gjør narr når hun ikke kan, når hun prøver å lære og når hun får til, fordi det ikke er bra nok. .. og han omtaler seg selv som en bra sjef. 😤

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ro ned litt da🤭😂 Man kan jo bare la være å lese her inne. Anonym skulle posta under spoiler. Men samtidig er det ikke spoiler så lenge det er vist på sumo. Man kan takk seg sjæl for at man må logge på kg, nettaviser osv.. Torpet er uansett en del av farmen. Så neste gang..😜

Anonymkode: 2feaa...8ac

Det er DRIT vanskelig å unngå spoliers til tider, så fint om alle her inne gjør det de kan for å unngå å poste dem, spesielt når det gjelder Torpet. Ja, man kan la være å lese her inne, men skjønner at noen blir sinte for spoliere. 

18 timer siden, Anim92 skrev:

Elsker alle strikkedetaljene😂

Takk, jobba litt ekstra med dem :fnise:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er veldig glad det ble jentekamp og ikke guttekamp igjen 🙄

Enig! Håper de unngår helvete de holdt på med i fjor hvor alle kampene de første 4 ukene eller noe var guttekamper. 🙄 på tide å få røska litt opp i jentene og kanskje vi endelig klarer å lære hvem som er Stine og hvem som er Marte :P 

2 timer siden, Apis skrev:

Berit må være den minst tøffe politidama i Norge, ellers så er hun et psykologisk geni og har fortsatt ikke vist sitt sanne jeg, 

Jeg tipper at hun er tøffere enn TV har vist oss så langt. Blir spennende å se hva som skjer med henne. 

1 time siden, jukkapalme skrev:

«Ingebjørr får itte tell nokon teng! Mannfølkærbe og kvinnfølkærbe! Mannfølk får tell ælt men kvinnfølk før itte tell mannfølkærbe!» 

Herregud, for noen holdninger, jeg kan ikke annet enn å le. :fnise: Var det ikke han som nektet å strikke? Hvis han mener at mannfolk klarer absolutt alt får han strikke da, han som er så flink. For en type, haha. Hadde vært moro om ikke ukesoppdraget gikk i havn, tenk så sinna han hadde blitt da, hehe og jo sintere han blir, jo mer pipestemme får han. :hoho: 

Forstår godt at Ingebjørg blir forbanna. Eller Ingebjørr som han kaller henne 😂 Har hørt både Ingebårr og Valbårr, men Ingebjørr var ny, hehe 😂 Håper Ingebjørg får bli selv om jeg irriterer meg over voksne folk som ikke kan snakke rent. Men jeg liker at hun tør å si fra og dessuten er hun nesten den eneste av damene som er i stand til å lage litt drama. I hvert fall akkurat nå. 

Jeg blir helt matt av de holdningene! Men enig, på tross av talefeil bør Ingebjørg få bli, hun lager tross alt litt liv! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RødeDrage skrev:

Jeg hadde blitt så forbanna om de kom med kake når man har så lite mat, uansett hvor lyst jeg har på kake. Hva skjedde med å kjøpe noen karameller, som er mye billigere, også heller bruke mer penger på man. Serr, hvorfor bruker 8kr på kake når man feks kunne brukt 4kr på mer mat og 4 kr på karameller. Hadde ikke det vært ett fair kompromiss? 

Jeg synes det er egoistisk å kjøpe med seg en kake til hele 8 kr, fordi de sikler etter kake allerede. Det er jo ikke alle som liker sjokoladekake en gang. De burde heller ha spurt de andre om det var greit først, for jeg hadde ikke likt det. Nope!

Husker for to sesonger siden. Da Camilla og Eunike skulle på markedet. For de satt der å koste seg med øl, røyk, snop osv. Egoistisk :rolleyes:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Janzypants skrev:

det samme tenkte jeg! Det blir nok Ingebjørg og Berit i tvekamp på søndag! 

Og det vinner antagelig Berit, hun ser mer atletisk ut.

Anonymkode: 3908b...3ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det vinner antagelig Berit, hun ser mer atletisk ut.

Anonymkode: 3908b...3ad

Ja, vi får håpe

8 timer siden, Apis skrev:

Berit må være den minst tøffe politidama i Norge, ellers så er hun et psykologisk geni og har fortsatt ikke vist sitt sanne jeg, 

Haha...  Jeg synes jeg ser i et politioppdrag  .....  " Nei er det fugler her, nei da blir jeg redd "   :fnise:

Anonymkode: ed42c...72d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 21.55, kindagirl skrev:

Er jammen ikke mye skjermtid hun unge med asiatisk utseende får.. Glemmer henne helt og blir overraakesket når hum dukker opp. Aner ikke hva hun heter en gang.

Ja, enig. Har reagert på dette. Syns tre av jentene, Marthe, Berit og Stine får veldig lite skjermtid. Hvorfor? Mens andre ser vi hver gang, og opptil flere intervjuer i et program. Satt og tenkte på dette, er det på grunn av dem ryker ut tidlig? Men dem to som har røket ut, spesielt Leif fikk mye skjermtid. Dårlig av Tv2. Kansje viser dem mer av de "fargerike" personene? Lager for lite drama, kansje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi får håpe

Haha...  Jeg synes jeg ser i et politioppdrag  .....  " Nei er det fugler her, nei da blir jeg redd "   :fnise:

Hehe, syns hun uansett virker som ei kjekk jente! 

Og skjønner henne, har selv fobi for et vist dyr, så syns hun er tøff! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor det blir et himla styr hver gang noen blir valgt til førstekjempe, det er jo sånn spillet er; noen må bli valgt til førstekjempe hver uke. De som har blitt valgt til nå har jo blitt drittsure og blitt forbanna. Enkelte verre enn andre (Leif). 

Forstår heller ikke hvorfor Ingebjørg og Mathias ble så sure, er på tide med en jentekamp nå etter bare guttekamper. 

Ang Berit og lite skjermtid så tror jeg det er taktisk valg og smart fra henne om å holde lav profil. Det er nok de som går hardt ut og tar stor plass som blir de første førstekjempene, de som holder lav profil blir ikke lagt merke til og blir litt avglemt. Hun har nok mye mere kunnskap enn hva som har kommet frem til nå, og hun jobber som politi, så hun er nok ikke en dumrian. Hun ser også ganske atletisk ut, så tror hun kan overraske hvis hun blir valgt som andrekjempe. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2019 den 10.21, Apis skrev:

Hun sa jo selv at hun har en helt annen holdning på jobb.. Er ofte slik at man tar på seg en rolle. Tipper vi får se en tøffere utgave under tvekampen.. Samme er jeg som sykepleier, på fritiden er jeg livredd blod men på jobb - null stress! 😂

Anonymkode: 2a3b5...aff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tortillas skrev:

Ja, enig. Har reagert på dette. Syns tre av jentene, Marthe, Berit og Stine får veldig lite skjermtid. Hvorfor? Mens andre ser vi hver gang, og opptil flere intervjuer i et program. Satt og tenkte på dette, er det på grunn av dem ryker ut tidlig? Men dem to som har røket ut, spesielt Leif fikk mye skjermtid. Dårlig av Tv2. Kansje viser dem mer av de "fargerike" personene? Lager for lite drama, kansje...

Lite skjermtid tidlig kan tvert imot bety at de kommer langt. TV2 ønsker jo at vi skal bli overrasket over hvem som står igjen i finaleuka og folk som gjør lite ut av seg har en tendens til å skli med lenge under radaren. Det er de som ryker tidlig som må få masse oppmerksomhet i starten slik at vi rekker å bli "kjent" med dem. Det er jo Leif som hittil har vært sesongens største snakkis. Da må produksjonen få maks ut av ham de få dagene han er der.

Anonymkode: 660df...6ef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for mange år siden under en av de aller første sesongene av Robinson, der var det ei lita beskjeden ung kvinne som ikke gjorde så mye utav seg, hun satt for det meste under ei palme og skrev i dagboken sin. Nesten ingen la merke til henne, og alle ble fullstendig tatt på sengen da hun vant hele greia og stakk av med seieren. Hva skjedde nå liksom, hvem var hun?!?? 

Så man skal ikke undervurdere de beskjedne og anonyme, plutselig seiler de frem og stikker av med hele potten :) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, skruf skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor det blir et himla styr hver gang noen blir valgt til førstekjempe, det er jo sånn spillet er; noen må bli valgt til førstekjempe hver uke. De som har blitt valgt til nå har jo blitt drittsure og blitt forbanna. Enkelte verre enn andre (Leif). 

Forstår heller ikke hvorfor Ingebjørg og Mathias ble så sure, er på tide med en jentekamp nå etter bare guttekamper. 

Det må vel være lov å bli sint og skuffa om man blir valgt, jeg synes Ingebjørg tok det bra, og selv om hun og Mathias er sure for sjangsen til at de blir splitta opp, så overreagerte dem ikke synes jeg. 
 Husk på at alle som er med har vært med på en lang utvelgesesprosess før de kommer på tv, de har jobba hardt for det her, de har lyst til å vinne/være der så lenge som mulig. Da er det klart det er surt å bli valgt som kjempe og eventuelt måtte reise. Og da synes jeg det er lov å bli sur og forbanna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RødeDrage skrev:

Det må vel være lov å bli sint og skuffa om man blir valgt, jeg synes Ingebjørg tok det bra, og selv om hun og Mathias er sure for sjangsen til at de blir splitta opp, så overreagerte dem ikke synes jeg. 
 Husk på at alle som er med har vært med på en lang utvelgesesprosess før de kommer på tv, de har jobba hardt for det her, de har lyst til å vinne/være der så lenge som mulig. Da er det klart det er surt å bli valgt som kjempe og eventuelt måtte reise. Og da synes jeg det er lov å bli sur og forbanna. 

Men er det ikke litt rart da at de trekker seg så lett fra torpet? De gjør jo ingenting for å forsøke å bli der. Greit nok med Asad som skadet kneet, men at Leif trakk seg, dét hadde jeg ikke sett for meg.. Ikke meningen å diskutere torpet her inne, men føler at akkurat dette var relevant for diskusjonen. Dette er noe jeg har tenkt på mange ganger; Her får de altså en ny sjanse (selvom sjansen er relativt liten, så er det jo én som vinner til slutt) til å komme tilbake til hovedgården, men så gir de opp så lett...

Klart det må være surt å bli valgt som førstekjempe, men dette er jo noe de vet om før de melder seg på også. Det er en del av spillet, og noen må ut hver uke. Syns derfor at det egentlig er teit at noen reagerer med sinne over å bli valgt :P 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janzypants skrev:

Men er det ikke litt rart da at de trekker seg så lett fra torpet? De gjør jo ingenting for å forsøke å bli der. Greit nok med Asad som skadet kneet, men at Leif trakk seg, dét hadde jeg ikke sett for meg.. Ikke meningen å diskutere torpet her inne, men føler at akkurat dette var relevant for diskusjonen. Dette er noe jeg har tenkt på mange ganger; Her får de altså en ny sjanse (selvom sjansen er relativt liten, så er det jo én som vinner til slutt) til å komme tilbake til hovedgården, men så gir de opp så lett...

Klart det må være surt å bli valgt som førstekjempe, men dette er jo noe de vet om før de melder seg på også. Det er en del av spillet, og noen må ut hver uke. Syns derfor at det egentlig er teit at noen reagerer med sinne over å bli valgt :P 

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg også har reagert på Torpet. Men jeg mistenker at deltagerne ikke har så mye tiltro til Torpet, at ikke de tror på at de skal spille seg inn der og så tilbake på Farmen. Det skal utrolig mye til. Selv om Sølvi gjorde det i fjor (etter bare en uke eller to på Torpet), så mistenker jeg at deltagerne har vært på farmen en stund, begynner å lengte hjem til 2019, tenker "jaja, da er jeg ute, men får i alle fall tatt en varm dusj" også blir de slengt inn på Torpet, med helt nye folk og utfordringer og selv om Torpet er litt "lettere" enn Farmen (tenker på matmendger osv) så kjenner de kanskje at de har fått nok og vil hjem. Jeg veit ikke. 
 Joda, de er jo med på spillet, det skjønner jeg jo, men det er lov å reagere med sinne. Da tenker jeg sånn som Ingebjørg ha gjort nå er greit, ha en liten rant til kompisen din også går vi videre med livet. Synes feks Leif var mye værre, som saborterte, ødela mat, gjemte delene til separatoren og ble dritforbanna. Det er uakseptabelt synes jeg. Men det må jo være lov å synes det er kjipt å bli valgt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, RødeDrage skrev:

Jeg skjønner godt hva du mener, jeg også har reagert på Torpet. Men jeg mistenker at deltagerne ikke har så mye tiltro til Torpet, at ikke de tror på at de skal spille seg inn der og så tilbake på Farmen. Det skal utrolig mye til. Selv om Sølvi gjorde det i fjor (etter bare en uke eller to på Torpet), så mistenker jeg at deltagerne har vært på farmen en stund, begynner å lengte hjem til 2019, tenker "jaja, da er jeg ute, men får i alle fall tatt en varm dusj" også blir de slengt inn på Torpet, med helt nye folk og utfordringer og selv om Torpet er litt "lettere" enn Farmen (tenker på matmendger osv) så kjenner de kanskje at de har fått nok og vil hjem. Jeg veit ikke. 
 Joda, de er jo med på spillet, det skjønner jeg jo, men det er lov å reagere med sinne. Da tenker jeg sånn som Ingebjørg ha gjort nå er greit, ha en liten rant til kompisen din også går vi videre med livet. Synes feks Leif var mye værre, som saborterte, ødela mat, gjemte delene til separatoren og ble dritforbanna. Det er uakseptabelt synes jeg. Men det må jo være lov å synes det er kjipt å bli valgt. 

Ja, jeg tror også at de egentlig tenker at det er "ok" når de først har tapt kampen.. At det skal bli deilig å komme hjem igjen til sine nære og kjære, ta en dusj og få seg et ordentlig måltid igjen😅 Hvis det er dette som blir "normen", at folk trekker seg uten kamp i Torpet, så håper jeg egentlig at det er siste sesong hvor det er en del av spillet. Da viser det bare at sidekonkurransen har utspilt sin rolle. 

Ja, klart man kan få en reaksjon der og da, og få ut frustrasjon med de man er nærmest med der inne, er HELT greit! Bedre å gjøre det på den måten enn hvordan Leif gjorde det på!  Helt enig i at måten Leif håndterte det på var helt uakseptabelt! Én ting er å sabotere et ukesoppdrag, men når man går hen og ødelegger maten de har der inne, da er det liksom ikke gøy lenger, syns jeg :(  

Endret av Janzypants
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Ang Berit og lite skjermtid så tror jeg det er taktisk valg og smart fra henne om å holde lav profil. Det er nok de som går hardt ut og tar stor plass som blir de første førstekjempene, de som holder lav profil blir ikke lagt merke til og blir litt avglemt. Hun har nok mye mere kunnskap enn hva som har kommet frem til nå, og hun jobber som politi, så hun er nok ikke en dumrian. Hun ser også ganske atletisk ut, så tror hun kan overraske hvis hun blir valgt som andrekjempe. 

Jeg tror du har rett. Jeg tipper Agna som vinner.  Traust Sognejente som ikke lar seg vippe av pinnen så lett, ikke redd for å jobbe hardt og med erfaring og kunnskap om gårdsdrift så det holder.

PS. Leif er også Sogning, men fra Industritettstedet Årdal som har et helt annet og røffere miljø. Dessuten har han bodd halve livet i Hemsedal.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har rett. Jeg tipper Agna som vinner.  Traust Sognejente som ikke lar seg vippe av pinnen så lett, ikke redd for å jobbe hardt og med erfaring og kunnskap om gårdsdrift så det holder.

Jeg også tror nok Agna er en kandidat, som du nevner. Men jeg holder også en knapp på Jan Erik, tror han er utspekulert som faen, på en god måte. Man jobber ikke som sikkerhetsjef i FN om man er dum. Jeg tror nok han har en god sjangse. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, skruf skrev:

Husker for mange år siden under en av de aller første sesongene av Robinson, der var det ei lita beskjeden ung kvinne som ikke gjorde så mye utav seg, hun satt for det meste under ei palme og skrev i dagboken sin. Nesten ingen la merke til henne, og alle ble fullstendig tatt på sengen da hun vant hele greia og stakk av med seieren. Hva skjedde nå liksom, hvem var hun?!?? 

Så man skal ikke undervurdere de beskjedne og anonyme, plutselig seiler de frem og stikker av med hele potten :) 

Når det gjelder Farmen som program ønsker produksjonen å fortelle en historie. De som ikke er viktige for historien, får ikke mye skjermtid. En som stikker av med seieren er viktig for historien, og vil få skjermtid slik at vi blir kjent med og engasjert i personen. Dette ser vi også fra tidligere Farmen-sesonger, kan ikke huske at noen vi knapt fikk se på skjermen har vunnet Farmen. 

Anonymkode: ed685...3fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...