Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvorfor? 

hva skjedde i 2017 som gjorde at du begynte å leve slik? 

Anonymkode: ad51d...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvorfor? 

hva skjedde i 2017 som gjorde at du begynte å leve slik? 

Anonymkode: ad51d...46e

Lang historie. I 2016 gikk jeg fra min eks som hadde mishandlet meg i ni år, også ble jeg etter bruddet veldig syk og tvangsinnlagt i flere måneder. Så drakk jeg bare mer og mer, og møtte feil folk som gikk inn for å få meg hekta og jeg tok dårlige valg. Han drepte meg nesten og jeg ble traumatisert osv osv. 

Nå er jeg bedre. Bare avhengig og dum. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg heter ompa.

jeg har lenge tenkt at jeg kanskje drikker for mye. fra jeg flyttet fra barndomshjemmet har jeg stort sett hver helg tatt meg en fest, kun en dag klarer ikke to.

så møtte jeg min ex, han hadde et overdrevet alkoholforbruk, drakk hver helg både fredag og lørdag og ofte på ukedager, når vi fikk barn fikk han beskjed at han ikke fikk røre alkohol den dagen jeg ville ta en fest, og jeg tror han holdt det en stund. Men en kveld hvor jeg hadde tatt ett glass øl til maten, tror det var lillejulaften ( har aldri brukt å feste på dager som er viktig for barna) så satt minste barnet seg på panelovnen og fikk brannskade på rumpa, sa til min ex at han måtte kjøre barnet til legevakta, han nektet da for det viste seg at han drakk i smug, det hadde gått noen timer siden jeg hadde tatt det ene glasset med øl, så jeg måtte ta taxi til legevakta, det var utrolig flaut. Etter det rørte jeg ikke alkohol når barna var våkne, men fortsatte med fest en gang i uka.

kunne godt drikke en hel 6 pack med øl.

Det ble slutt mellom meg og ex og jeg hadde barna 100% så måtte da såklart slutte med helgefesten, men jeg merker at jeg savner det litt, spesielt nå når det har vært mye konflikt med barnefar så skulle jeg ønske at jeg bare kunne drikke litt. Jeg har ikke drukket siden i november, men jeg har planer om å ta en fest nå i sommer når venner kommer hjem, men kjenner også på dårlig samvittighet, tenk om jeg begynner å feste hver helg igjen.

Anonymkode: c38ae...d22

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! 2 dager siden jeg hadde min sluttdato, funka ikke, jeg er så lei 😢 

Anonymkode: 279d8...060

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg fornøyd. Jeg fikk medhold i klagen jeg sendte så de bare to ukene med avrusning blir nå mer langvarig behandling. :)

Kanskje jeg da har en sjanse. 

  • Liker 2
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden):

Nå er jeg fornøyd. Jeg fikk medhold i klagen jeg sendte så de bare to ukene med avrusning blir nå mer langvarig behandling. :)

Kanskje jeg da har en sjanse. 

Så godt å høre! Jeg har lest endel her inne og forstått hvor utrolig mye vanskelig du har vært gjennom - og står i - så nå ble jeg utrolig glad og lettet på dine vegne. Lykke til, håper dette blir hjelpa som får deg over kneika ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple_Pixiedust skrev (3 timer siden):

Nå er jeg fornøyd. Jeg fikk medhold i klagen jeg sendte så de bare to ukene med avrusning blir nå mer langvarig behandling. :)

Kanskje jeg da har en sjanse. 

Hva er annerledes nå enn den forrige gangen? 😊 Hva gjør at du skal klare det nå? Hva slags motivasjon har du? Hva vil du oppnå som rusfri i framtiden? 

Anonymkode: 20be1...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå som mål å kun drikke i helgen. Ikke på ukedager. 
Dette er uke to, og jeg har klart det. 
Altså, kun fredag,lørdag og søndag jeg kan ta alkohol. 
 

Anonymkode: ddfba...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (18 timer siden):

Så godt å høre! Jeg har lest endel her inne og forstått hvor utrolig mye vanskelig du har vært gjennom - og står i - så nå ble jeg utrolig glad og lettet på dine vegne. Lykke til, håper dette blir hjelpa som får deg over kneika ❤️

Takk! Så hyggelig å lese. :)

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er annerledes nå enn den forrige gangen? 😊 Hva gjør at du skal klare det nå? Hva slags motivasjon har du? Hva vil du oppnå som rusfri i framtiden? 

Anonymkode: 20be1...7bd

Det er masse som er annerledes nå enn for fem år siden. Blant annet er jeg mer stabil psykisk og vil etter behandling kunne prøve meg ut i noe jobb forhåpentligvis. Jeg har mange mål. Jobb, hund, være mer tilstede for mine barn. Alt starter med å bli rusfri. :)

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (28 minutter siden):

Takk! Så hyggelig å lese. :)

Det er masse som er annerledes nå enn for fem år siden. Blant annet er jeg mer stabil psykisk og vil etter behandling kunne prøve meg ut i noe jobb forhåpentligvis. Jeg har mange mål. Jobb, hund, være mer tilstede for mine barn. Alt starter med å bli rusfri. :)

Lykke til! Dette må du fikse! Hvor gamle er barna dine? Har de en far som er tilstede? 

Anonymkode: 20be1...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lykke til! Dette må du fikse! Hvor gamle er barna dine? Har de en far som er tilstede? 

Anonymkode: 20be1...7bd

Takk. Håper jeg skal fikse det. Ja barna bor hos far og har det bra det. De er 8 og snart 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde slutte tvert. Men vet ikke om jeg klarer. Mann 36

Anonymkode: 41f49...8d1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fylla i 14 dager og har hatt noen helt syke abstinenser. Ringte til og med legevakta her om kvelden for jeg følte jeg holdt på å dø. Heldigvis sa legen på tlf at det ikke er farlig, bare ekstremt ubehagelig. Vil ALDRi gå gjennom dette igjen. Aldri vært så syk i mitt liv. Jeg er ikke akkurat 25 lenger heller

Anonymkode: 07feb...dd7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 22.08):

Jeg har nå som mål å kun drikke i helgen. Ikke på ukedager. 
Dette er uke to, og jeg har klart det. 
Altså, kun fredag,lørdag og søndag jeg kan ta alkohol. 
 

Anonymkode: ddfba...89c

Nå er det fredag og jeg kunne ta litt vin. Vanligvis er 4-5 glass innafor. I dag ble drt 1,5 glass. Ville ikke ha mer etter det👍🌸

Anonymkode: ddfba...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har black out fra i går. Ser på overvåkingsvideo at jeg har vært borte i 1,5 time og jeg ser på kontoutskrift at jeg har kjøpt ei øl på byen. Hvordan kom jeg meg hjem? Aner ikke. Har ikke tatt taxi så enten har jeg klart å ta buss eller så har jeg blitt så full at politiet har blitt kontaktet og jeg er kjørt hjem av politiet. Men jeg ser ingen politibil utenfor på overvåkingsvideo. Jeg bare kom plutselig gående. Kan jeg virkelig ha klart å ta buss i den tilstanden? 

Uansett det er ikke gøy å ha så voldsom black out. 

Akkurat nå føles det lenge til jeg skal i behandling..

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare drikker jeg for mye og blir full. Men fyfader så deprimert jeg blir av det, flere dager i strekk etterpå… Skal på ferie om 2 dager og det blir det vel alkohol, men vurderer å avlyse for å ta vare på min psykiske helse først og fremst. Jeg er helt utafor og ikke i form :( Legetime hadde jeg i morgen, men avbestilte det pga angsten jeg har nå. Blir folkesky selv for familie og de nærmeste. 
 

- Veila

Anonymkode: f3cac...35e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke bare drikker jeg for mye og blir full. Men fyfader så deprimert jeg blir av det, flere dager i strekk etterpå… Skal på ferie om 2 dager og det blir det vel alkohol, men vurderer å avlyse for å ta vare på min psykiske helse først og fremst. Jeg er helt utafor og ikke i form :( Legetime hadde jeg i morgen, men avbestilte det pga angsten jeg har nå. Blir folkesky selv for familie og de nærmeste. 
 

- Veila

Anonymkode: f3cac...35e

Alkohol er så latterlig destruktivt for den psykiske helsen (i tillegg til den fysiske). Jeg så hele denne videoen om alkohol fra nevroforsker Andrew Huberman. Går virkelig inn i detaljene på hvordan alkohol påvirker kroppen.

Har ikke alkoholproblemer selv og drikker moderat, men merker hvor depressiv jeg blir av det og derfor har jeg lange perioder uten alkohol. Merker STOR forskjell!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skal jeg i gang med en 4 måneders avholdsperiode snart. Skal ikke drikke alkohol før tidligst fredag 22. desember.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (18 timer siden):

Personlig skal jeg i gang med en 4 måneders avholdsperiode snart. Skal ikke drikke alkohol før tidligst fredag 22. desember.

Lykke til. :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har nådd bunnen. Har vært av og på i fem mnd, en mnd, tre mnd osv. Nå husker jeg ikke sist jeg hadde en helt edru måned. Jeg er så lei meg. Starter på nytt fra og med nå.

Dag 1 i morgen. Noen som blir med på det? Jeg vet vi er flere her som trenger støtte. 

-Irene 

Anonymkode: 8a1ec...467

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...