Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lisa her. I dag har jeg hatt skikkelig lyst på noe. Det er varmt her og det streifer stadig innom hodet hvor koselig det hadde vært med en kald en i sola.

Men sjekka været og så at de har meldt font fremover, så da håper jeg å få slutt på tankegangen. Jeg skal bare drikke en gang denne uka, og det blir til helga ☀️

Må få ned den PEthen hvis jeg skal ta den igjen..

Dere over her, er dere faktisk kristne eller er det bare på tull? 
 -Lisa

Anonymkode: a7925...aa2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Purple_Pixiedust said:

Jeg blir allerede nektet flere steder. 

Og ellers drikker jeg så mye at jeg ikke forstår hvordan man varmer en skål med grøt. Våkner til at jeg spiste den kald uten kanel og sukker. Huff!

Og hvordan har du tenkt til og ta tak i det? Jeg hører mye prat, men handling er det relativt lite av.

Anonymkode: 5c4a0...650

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvordan har du tenkt til og ta tak i det? Jeg hører mye prat, men handling er det relativt lite av.

Anonymkode: 5c4a0...650

Hva vet du om handling? Det er alt som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lisa her. I dag har jeg hatt skikkelig lyst på noe. Det er varmt her og det streifer stadig innom hodet hvor koselig det hadde vært med en kald en i sola.

Men sjekka været og så at de har meldt font fremover, så da håper jeg å få slutt på tankegangen. Jeg skal bare drikke en gang denne uka, og det blir til helga ☀️

Må få ned den PEthen hvis jeg skal ta den igjen..

Dere over her, er dere faktisk kristne eller er det bare på tull? 
 -Lisa

Anonymkode: a7925...aa2

Vi kjenner hverandre og bare tuller 😊 Jeg ber henne finne Jesus når hun drikker for mye. 

Vedr. PEth: Du hadde 0,47 da du drakk 7 cider annenhver dag? Jeg vil tippe du ligger på 0,25-ish ved å drikke 7 halvlitere to dager (som også er litt i overkant hvis du er kvinne men ikke så helt ille)

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Purple_Pixiedust said:

Hva vet du om handling? Det er alt som betyr noe.

Vel, du skrev jo lenger opp at du ikke ønsket og dra vekk for og bli bedre, da er det vel bedre med sympati, slikt gir ikke jeg ut. Enten får man gjøre noe med saken, eller la det skure.

Anonymkode: 5c4a0...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vet hvordan du har det, har selv en mor som er en fyllik ut av en annen verden, akkuratt nå, så sitter hun hjemme og drikker på 5 dagen, mens livet glir sakte forbi. 

Hun bryr seg absolutt ikke om hun sårer de som er nærmest, så lenge hun får rusen sin, hun lever i samme fornektelse som de andre fyllikene i denne tråden, som overhodet ikke virker og ville gjøre noe med tilværelsen sin bortsett fra og sitte og sulle, og skrive ned masse piss som ikke betyr noe.

Det beste du kan gjøre er og komme deg vekk, det har jeg gjort.

Anonymkode: 5c4a0...650

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vel, du skrev jo lenger opp at du ikke ønsket og dra vekk for og bli bedre, da er det vel bedre med sympati, slikt gir ikke jeg ut. Enten får man gjøre noe med saken, eller la det skure.

Anonymkode: 5c4a0...650

Jeg synes ikke @Purple_Pixiedust eller noen andre i tråden er interessert i sympati men mer det det virker som om denne tråden er for: en skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet. Her kan vi heie på hverandre, fortelle litt hvordan det går med oss, være ærlige og som det står i hi:

"Fokuset er hjelp, støtte og trøst og over alt ingen dømming! Hvis du tenker å si noe negativt og dømmende, så gå en runde med deg selv og spør deg selv om det du sier hjelper andre.".

Pårørende og andre som er nyskjerrig har jeg fått forståelsen for at er hjertelig velkommen i tråden men kanskje uten den store fordømmelsen vi ellers opplever. En liten AA gruppe på kg rett og slett, at du opplever oss som fylliker som bare skriver piss er jo din opplevelse og det er helt greit, det er selvsagt trist at du har dine opplevelser som pårørende du sikkert ikke burde hatt men kanskje dette ikke er stedet og tiden for å ta det opp her. 

Anonymkode: ebb82...5dc

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var avholds i et år, men startet å drikke på en fest etter jeg bikka ett år. Tenkte jeg skulle prøve å drikke kontrollert og kun når jeg var med andre folk. Det gikk en periode, det gikk nesten ett år. Har nå drukket i 17 måneder etter jeg hadde vært edru i ett år. 

Men nå er jeg der at jeg innser at jeg må stoppe å drikke på fester. Jeg har mye bedre kontroll når jeg drikker under trygge omstendigheter, feks. med mamma, pappa hvor vi bare koser oss til maten. Eller med venner. Men på fester der man drikker for å bli full, så mister jeg helt kontroll og klarer ikke stoppe. Neste prosjekt nå blir å unngå å drikke på fester og kun i trygge omgivelser der man drikker for kosen sin skyld. Og hvis det blir vanskelig i lengden, så vet jeg jo hva som må gjøres igjen :)

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vel, du skrev jo lenger opp at du ikke ønsket og dra vekk for og bli bedre, da er det vel bedre med sympati, slikt gir ikke jeg ut. Enten får man gjøre noe med saken, eller la det skure.

Anonymkode: 5c4a0...650

Jeg gjør noe med det! Jeg kjemper som F for å få hjelp. Det er ikke snakk om å reise noe steder, det er institusjoner her i min by. Det var en annen her i tråden som foreslo å reise et sted. Jeg forholder meg til tilbudene som er i byen. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke drukket alkohol på over et halvt år nå, men jeg kjenner suget komme fordi jeg skal starte litt uti jobb igjen. Da må jeg på en måte bruke alkohol for å dempe de verste følelsene.. håper jeg ikke sprekker :( Men det hjelper å vite at jeg ikke er alene her inne ❤️ 

-Karoline

Anonymkode: 98c57...2f8

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke drukket alkohol på over et halvt år nå, men jeg kjenner suget komme fordi jeg skal starte litt uti jobb igjen. Da må jeg på en måte bruke alkohol for å dempe de verste følelsene.. håper jeg ikke sprekker :( Men det hjelper å vite at jeg ikke er alene her inne ❤️ 

-Karoline

Anonymkode: 98c57...2f8

Hvorfor trenger du det, ifh til å jobbe?

Anonymkode: b0430...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plass på ruspoliklinikken!! Mot alle odds. Får time innen seks uker. Så må jeg bare få de til å bli enig om at jeg trenger et opphold. Alt dette blir jo uansett ikke å skje nå før sommeren. Ting tar tid. Men nå skjer det i hvert fall noe. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Purple_Pixiedust said:

Jeg fikk plass på ruspoliklinikken!! Mot alle odds. Får time innen seks uker. Så må jeg bare få de til å bli enig om at jeg trenger et opphold. Alt dette blir jo uansett ikke å skje nå før sommeren. Ting tar tid. Men nå skjer det i hvert fall noe. 

Så bra. Jeg heier på deg 😀

Anonymkode: 5c4a0...650

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv avholds og er ikke glad i alkohol. Mye fordi jeg var oppvokst med en far som drakk mye. 
Jeg vet at alkoholikere blir bestevenn med alkoholen og det forholdet er sterkere enn alt annet. 
Men jeg lover dere.. om dere går hardt inn for å slutte å drikke vil relasjonene til familien deres bli bedre og dere selv vil få det bedre ❤️ 

Anonymkode: d5faa...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så bra. Jeg heier på deg 😀

Anonymkode: 5c4a0...650

Tusen takk. :) Har begynt å få smerter i leveområdet så jeg trenger å slutte. Skal ta blodprøver på tirsdag da så får sjekket om det er leversmerter eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Purple! Heier på deg!

Her er alt vel, på dag ni. Dette går veldig bra.

Anonymkode: b612f...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra, Purple! Heier på deg!

Her er alt vel, på dag ni. Dette går veldig bra.

Anonymkode: b612f...efe

Takk! 

Så bra at det går bra! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke drukket på 2 dager, og ligger her helt ødelagt i senga. Griner, skjelver og har sååå angst. Drakk gjennom hele dagen på torsdag. Kan ikke huske at jeg engang sto opp eller la meg… 
 

- Veila

Anonymkode: f3cac...35e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke drukket på 2 dager, og ligger her helt ødelagt i senga. Griner, skjelver og har sååå angst. Drakk gjennom hele dagen på torsdag. Kan ikke huske at jeg engang sto opp eller la meg… 
 

- Veila

Anonymkode: f3cac...35e

Og dette gjør vi mot oss selv dag etter dag. Det er egentlig helt hårreisende, men det sier litt om hvilken makt alkohol har på oss. 

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og dette gjør vi mot oss selv dag etter dag. Det er egentlig helt hårreisende, men det sier litt om hvilken makt alkohol har på oss. 

- Lotte

Anonymkode: b612f...efe

Ja, jeg vet….. 😪

- Veila

Anonymkode: f3cac...35e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare drikke i helga, men slik ble det ikke. Hadde 4 cider på torsdag. Mye mer enn det dessverre på fredag. Vet ikke hvor mye, men hadde 3 shotter i tillegg til cider. Og i går hadde jeg ca 5 cider. 
Nå må jeg starte på nytt med tanke på blodprøver osv. kunne ønske jeg hadde bedre selvkontroll..

-Lisa

Anonymkode: a7925...aa2

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...