AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #261 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg også🙋🏼♀️ ( av naturlige årsaker). Kan vi ikke ha det lutt sånn at vi skriver her om det føles vanskelig å holde? Lage oss en regel om å først skrive noe her, før vi åpner flasken? Kanskje noen her kan hjelpe? En slags støtte/fadderordning? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #262 Del Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også🙋🏼♀️ ( av naturlige årsaker). Kan vi ikke ha det lutt sånn at vi skriver her om det føles vanskelig å holde? Lage oss en regel om å først skrive noe her, før vi åpner flasken? Kanskje noen her kan hjelpe? En slags støtte/fadderordning? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Det hadde jeg blitt veldig glad for. Jeg har ingen å snakke med om dette når de verste dagene kommer, mine venner er gode, men de skjønner ikke at jeg MÅ ha alkohol for ikke å gå under. De er flotte og prøver å trøste meg gjennom det, men det er tøft alene. Som regel ligger jeg og griner en plass, og det er jo ikke fungerende det heller, akkurat. -Alice Anonymkode: 0ab49...9be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #263 Del Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg blitt veldig glad for. Jeg har ingen å snakke med om dette når de verste dagene kommer, mine venner er gode, men de skjønner ikke at jeg MÅ ha alkohol for ikke å gå under. De er flotte og prøver å trøste meg gjennom det, men det er tøft alene. Som regel ligger jeg og griner en plass, og det er jo ikke fungerende det heller, akkurat. -Alice Anonymkode: 0ab49...9be Her og. Men for alt vi vet, så er det noen av våre venninner som er her, vi er jo anonyme😆 jeg er på dag 4 i dag, men i dag kjenner jeg virkelig at jeg har lyst på vin. Får besøk i morgen, så huset må vaskes, mat lages osv. Det er gøyere med vin til😕 var vel egentlig slik det startet, neat freak+ fødselsdepresjon+ vin= 😭 Anonymkode: d449d...8a1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #264 Del Skrevet 18. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her og. Men for alt vi vet, så er det noen av våre venninner som er her, vi er jo anonyme😆 jeg er på dag 4 i dag, men i dag kjenner jeg virkelig at jeg har lyst på vin. Får besøk i morgen, så huset må vaskes, mat lages osv. Det er gøyere med vin til😕 var vel egentlig slik det startet, neat freak+ fødselsdepresjon+ vin= 😭 Anonymkode: d449d...8a1 Jeg er kronisk på å glemme og signere. Lisa Anonymkode: d449d...8a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #265 Del Skrevet 18. september 2019 Så fint at så mange er med! Ja, vi må hjelpe og støtte hverandre underveis! 👏🏻 Jeg skal reise bort neste fredag og vet det blir alkohol på den turen, men om jeg klarer meg fra mandag - torsdag er det et stort steg for meg. Og for alle som vil holde seg ‘hvite’ lenger, så er det ingenting som er bedre enn det! 😀 Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #266 Del Skrevet 18. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her og. Men for alt vi vet, så er det noen av våre venninner som er her, vi er jo anonyme😆 jeg er på dag 4 i dag, men i dag kjenner jeg virkelig at jeg har lyst på vin. Får besøk i morgen, så huset må vaskes, mat lages osv. Det er gøyere med vin til😕 var vel egentlig slik det startet, neat freak+ fødselsdepresjon+ vin= 😭 Anonymkode: d449d...8a1 Skjønner deg! Jeg slet hardt med å bryte opp de vanene, jeg gjorde det til en STOR greie å sitte ute i kveldssola og drikke øl eller vin, det ble min ytterst største kos liksom. Det var tøft, men jeg tvang meg til å gå ut der med alt annet enn alkohol, feks oppskjærte grønnsaker som jeg gafla i meg fortere enn en fliskutter mens jeg gråt, fordi jeg var så stressa, brus, vann, te, en god kaffe, hva som helst. Det var tøft, men nå kan jeg sitte ute og nyte sola, litt mer for hver dag, uten alkohol. Jeg tror det var så tøft for meg fordi jeg har vært så veldig avhengig lenge, jeg fyllte den tomme plassen i meg med alkohol og jeg opplevde skikkelig ille angst når jeg måtte droppe den, det var som å miste noen du var helt avhengig av, som om jeg ble forlatt.. ja, dere skjønner. -Alice Anonymkode: 0ab49...9be 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #267 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg vil bare dele noe jeg lærte underveis, jeg ble veldig fort skuffet over meg selv fordi jeg feks ikke klarte 14 dager alkoholfri, og tenkte ikke over at jeg hadde jo faktisk klart 7, jeg greide ikke 14, men det betyr ikke at ikke det man har oppnådd til da ikke betyr noe. Alt betyr noe! -Alice Anonymkode: 0ab49...9be 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #268 Del Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare dele noe jeg lærte underveis, jeg ble veldig fort skuffet over meg selv fordi jeg feks ikke klarte 14 dager alkoholfri, og tenkte ikke over at jeg hadde jo faktisk klart 7, jeg greide ikke 14, men det betyr ikke at ikke det man har oppnådd til da ikke betyr noe. Alt betyr noe! -Alice Anonymkode: 0ab49...9be Takk, denne trengte jeg å høre. Det lengste jeg har gått uten alkohol på denne siden av sommeren var ca 11-12 dager, og jeg var så skuffet fordi jeg ikke klarte 2 uker eller en hel måned at jeg helt glemte å innse at jeg faktisk hadde klart meg de 11-12 dagene ! -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #269 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg blir gjerne med på en hvit mnd! Jeg har klart det før å har jo lært at for hver gang man failer så får man ny lærdom. Ofte vil det gå to skritt frem og et tilbake... Det jeg vet på tross av at jeg har vært dritings annenhver helg(mer i perioder med barnefri) nesten hele mitt liv er at jeg i fjor vinter holdt meg unna alkohol i flere måneder, så jeg vet det går. Det som skjer for min del er at jeg slutter å være sosial når jeg ikke drikker.. Det er nok pga den sosiale angsten og at jeg ikke helt får til å skaffe meg et "edruelig nettverk. Noe inne i hodet mitt sier at ingen vil være med meg fordi jeg er meg, men om vi møtes for å drikke så er det ikke fordi noen vil møte meg men fordi vi skal ta en fest... Uansett, den tiden i fjor da jeg var edru var god, jeg sov godt og spiste bra mat å ikke minst så hadde jeg mer overskudd til ungene. Jeg er så innadvent at jeg ikke klarer å be om hjelp, jeg får meg ikke til å snakke med noen så kanskje det å skrive her kan hjelpe meg. Jeg kan jo også sikker være til hjelp for andre da jeg har mye livserfaring Anonymkode: 08a06...aae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #270 Del Skrevet 18. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg blir gjerne med på en hvit mnd! Jeg har klart det før å har jo lært at for hver gang man failer så får man ny lærdom. Ofte vil det gå to skritt frem og et tilbake... Det jeg vet på tross av at jeg har vært dritings annenhver helg(mer i perioder med barnefri) nesten hele mitt liv er at jeg i fjor vinter holdt meg unna alkohol i flere måneder, så jeg vet det går. Det som skjer for min del er at jeg slutter å være sosial når jeg ikke drikker.. Det er nok pga den sosiale angsten og at jeg ikke helt får til å skaffe meg et "edruelig nettverk. Noe inne i hodet mitt sier at ingen vil være med meg fordi jeg er meg, men om vi møtes for å drikke så er det ikke fordi noen vil møte meg men fordi vi skal ta en fest... Uansett, den tiden i fjor da jeg var edru var god, jeg sov godt og spiste bra mat å ikke minst så hadde jeg mer overskudd til ungene. Jeg er så innadvent at jeg ikke klarer å be om hjelp, jeg får meg ikke til å snakke med noen så kanskje det å skrive her kan hjelpe meg. Jeg kan jo også sikker være til hjelp for andre da jeg har mye livserfaring Anonymkode: 08a06...aae Glemmer så klart alias... Elisabeth Anonymkode: 08a06...aae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #271 Del Skrevet 18. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg ute og tok noen øl med en venn. På forhånd tok jeg «bare» to øl (sterkt inspirert av denne tråden), og fire øl ute. Var faktisk stolt av meg selv! Da jeg kom hjem, ble det verre... Jeg var fyrt opp, og klokka tilsa på ingen måte at det var sengetid. Så veien til vinkartongen var kort, og jeg inntok minst tre glass vin. Jeg husker ikke om det egentlig ble fler, og dette skal jeg i hvert fall starte med: Jeg skal notere hvor mye jeg faktisk drikker. Det hjelper kanskje å få en bevissthet rundt det? Jeg kan forestille meg at det blir ubehagelig å se det svart på hvitt. I neste uke skal jeg gjøre mitt ytterste for ikke å drikke i ukedagene. Flere som blir med? Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Jeg er også med. Har min første uke nå og har ikke drukket men i kveld er første kvelden jeg er alene og kan velge å drikke. Må holde ut.. Turid Anonymkode: 0e075...fc5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #272 Del Skrevet 18. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er også med. Har min første uke nå og har ikke drukket men i kveld er første kvelden jeg er alene og kan velge å drikke. Må holde ut.. Turid Anonymkode: 0e075...fc5 Så bra og så heldig du er som ikke har drukket på en hel uke, utrolig bra jobba!!💪👍 Har ett ønske for deg nå, og det er at du ikke drikker i kveld! ❤️ Har et ønske for meg selv også, at jeg klarer det samme som deg i neste uke.. Anonymkode: 273df...b94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #273 Del Skrevet 18. september 2019 Men dere, jeg lurer på en ting. ser flere av dere har problemer med å ikke drikke på en uke. Jeg er litt annerledes... Jeg kan fint gå i et par uker uten å tenke på alkohol også plutselig sier det "poff i hodet på meg å jeg blir veldig giret, skjelver å må ha alkohol, jeg er på mange måter ikke til å stoppe... Elisabeth Anonymkode: 08a06...aae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #274 Del Skrevet 18. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også med. Har min første uke nå og har ikke drukket men i kveld er første kvelden jeg er alene og kan velge å drikke. Må holde ut.. Turid Anonymkode: 0e075...fc5 Så flink du er Turid! Har du noe å distrahere deg med? Noe alternativt å drikke? Hva pleier å funke for deg? Jeg har troen på at du greier dette! -Andrea! Anonymkode: a69ef...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #275 Del Skrevet 18. september 2019 Har lovet meg selv å ikke drikke før søsteren min og kjæresten hennes kommer på besøk fredag neste uke. Kommer til å bli hardt for jeg merker at jeg allerede virkelig er alkoholtørst. Jeg har også lyst til å se om jeg greier hele oktober uten alkohol. Det hadde gitt en så enorm mestringsfølelse å få til det, men samtidig så er det så enormt mye dritt som foregår i livet mitt for tiden at det kommer til å bli vanskelig. Særlig siden min samboer har en tendens til å ta seg ett par øl etter endt arbeidsdag flere ganger i uka, da blir det fort vanskelig å skulle holde ut over tid når et konstant er alkohol rundt en. -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #276 Del Skrevet 18. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere, jeg lurer på en ting. ser flere av dere har problemer med å ikke drikke på en uke. Jeg er litt annerledes... Jeg kan fint gå i et par uker uten å tenke på alkohol også plutselig sier det "poff i hodet på meg å jeg blir veldig giret, skjelver å må ha alkohol, jeg er på mange måter ikke til å stoppe... Elisabeth Anonymkode: 08a06...aae Alle er ulike. Det blir veldig tydelig i denne tråden. Ser jeg skiller meg stort fra mange også - er overrasket over de som drikker når de har noe å gjøre (blant annet hun som nevner husarbeid - da gjør jeg jo noe, og føler ikke behovet), samt de som drikker og mister fullstendig kontroll. Er det noe spesielt som skjer disse dagene for deg? Noe som gjør at behovet blir trigget? -E Anonymkode: a6a6a...b9a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #277 Del Skrevet 18. september 2019 Sterkt å lese, kanskje mest for oss som bruker alkoholen som medisin for å overleve hverdagen..😔 https://avogtil.no/historie/jeg-var-overbevist-om-at-barna-ville-fa-det-bedre-uten-meg/ Anonymkode: 273df...b94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #278 Del Skrevet 18. september 2019 Jeg holder meg til en dag av gangen, og noen ganger timer av gangen, men ønsker dere alle lykke til. Prinsippet mitt er å ikke love noe for plutselig kan jeg snuble og gå på en smell. Det eneste jeg vil og trenger å forholde meg til er dagen i dag. Det er vanskelig nok. Jørid Anonymkode: 1d646...bca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #279 Del Skrevet 18. september 2019 Ja alle er vi ulike, alle har vi vår "grunn til å drikke", men vi har en ting til felles, at vi er alkohol avhengige! Anonymkode: 273df...b94 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymanda Skrevet 18. september 2019 #280 Del Skrevet 18. september 2019 Da satt man her med en flaske rødvin og litt sjokolade , har skrevet på en novelle jeg holder på med, og skal nå begynne å lese en ny bok . Og det føles bare godt for å være ærlig . Jeg liker rett og slett følelsen av rusen. Er det lov å si ? 🤷 Jeg elsker å drikke mens jeg ser på film/annen underholdning, leser eller skriver. Det er min store guilty pleasure 🙄 Imorgen vet jeg at jeg ikke kan drikke da jeg kommer til å være opptatt hele dagen. -Amanda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå