Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg

Hvorfor forteller man slikt så tidlig i svangerskapet når det er andre barn involvert? Og på en offentlig blogg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Hvorfor forteller man slikt så tidlig i svangerskapet når det er andre barn involvert? Og på en offentlig blogg? 

Hvor tidlig var det? Har ikke sett det noe sted...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tunaen skrev:

Hvor tidlig var det? Har ikke sett det noe sted...

21.10 referer han til at de fant det ut for 2 måneder siden, så det burde være rundt overgangen 1-2.trimester

Får ikke lagt inn link tydeligvis, men innlegget het «to blå streker» og ble skrevet 21.10 på bloggen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ast skrev:

21.10 referer han til at de fant det ut for 2 måneder siden, så det burde være rundt overgangen 1-2.trimester

Får ikke lagt inn link tydeligvis, men innlegget het «to blå streker» og ble skrevet 21.10 på bloggen hans.

Takk! Men da har de jo ikke gått ut med det så tidlig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tunaen skrev:

Takk! Men da har de jo ikke gått ut med det så tidlig. 

Bare hyggelig! Sånn det virker på innlegget, er det jo en helt normal tid å gå ut med det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jonas Bie
På 2.11.2019 den 1.34, MissMaya skrev:

Akkurat nå støtter jeg åpenheten de har rundt det å miste et ufødt barn. Det gir et innblikk i noe som svært få deler, men som dessverre mange opplever. ❤️

Når ble en spontanabort i uke 9-10 "å miste et ufødt barn"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎10‎.‎2019 den 21.08, Sommer65 skrev:

 Synes personlig det er for tidlig å annonsere det etter bare noen uker. Som regel vet man ikke før det går rundt 12 uker om det lykkes å bære frem et barn.

jeg forstår ikke dette resonnementet. Hvis man forteller det tidlig, og det går galt, så må man jo fortelle at det gikk galt. Men gjør det noe da? Jeg forstår bare ikke denne ideen om at en tidlig abort ikke skal snakkes om? hvorfor er det ikke greitt at folk deler den sorgen?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg forstår ikke dette resonnementet. Hvis man forteller det tidlig, og det går galt, så må man jo fortelle at det gikk galt. Men gjør det noe da? Jeg forstår bare ikke denne ideen om at en tidlig abort ikke skal snakkes om? hvorfor er det ikke greitt at folk deler den sorgen?

100 % enig i dette. Det er utelukkende positivt at det blir mer åpenhet rundt spontanabort. Det oppleves ofte som fint for de det gjelder å kunne være åpen om dette (individuelt selvsagt), og ikke minst skaper det mer bevissthet rundt dette vanskelige temaet hos andre. 

Endret av lilla2103
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie

Enig i at det er flott med åpenhet rundt spontanabort, og forstår fullt ut sorgen over at det gikk galt, både hos dem (særlig hos dem) og alle andre som ønsker seg barn.

Mener likevel det er galskap å sammenlikne en spontanabort av et 2-3 cm stort embryo, med et barn som dør i mors mage. Det er virkelig en helt annen situasjon.

Ønsker dem all mulig lykke til i framtidige forsøk👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg litt dårlig samvittighet, for jeg ante ikke at det var en definert forskjell på hva som er et ufødt barn og ikke. Prøvde bare å formulere meg litt respektfullt. Men man ser jo at det er delte meninger i alle fall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at de har mistet et barn og et foster. Personlig synes jeg man bør vente en viss stund med å dele ny graviditet, spesielt siden det er såpass kort tid siden de mistet barnet deres. Tragisk at alt skal deles kun for 'likes' og kommentarer - penger i potten. 

Jeg leser ikke bloggen, kun fb feeden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winther
På 5.11.2019 den 22.53, Poppeloppane skrev:

Trist at de har mistet et barn og et foster. Personlig synes jeg man bør vente en viss stund med å dele ny graviditet, spesielt siden det er såpass kort tid siden de mistet barnet deres. Tragisk at alt skal deles kun for 'likes' og kommentarer - penger i potten. 

Jeg leser ikke bloggen, kun fb feeden. 

Det mest utroligste er hvordan kan du bestille barndåp et år i forveien, når man ikke vet hvordan det går med svangerskapet. Det økte bare med blogg lesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg gått inn på en blogg som het "kokkejævel", hadde jeg forventet at den handlet om mat og oppskrifter, ikke døde barn. Jeg hadde blitt mektig provosert om det sto om spontanaborter og krybbedød i en kokebok. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
10 minutter siden, Chiubi skrev:

Hadde jeg gått inn på en blogg som het "kokkejævel", hadde jeg forventet at den handlet om mat og oppskrifter, ikke døde barn. Jeg hadde blitt mektig provosert om det sto om spontanaborter og krybbedød i en kokebok. 

Helt enig, usmakelig 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Sommer65 skrev:

Helt enig, usmakelig 😡

Si meg, hva er det med deg og opphenget i denne bloggeren? Absolutt alle dine innlegg handler om han og om hvem som er hans lesere (gamle damer), samt hvor han ligger på blogglisten. 
Det er så voldsomt. Kan du ikke bare la være å følge bloggen da, i stedet for disse påhoppene du gjør her?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Chiubi skrev:

Hadde jeg gått inn på en blogg som het "kokkejævel", hadde jeg forventet at den handlet om mat og oppskrifter, ikke døde barn. Jeg hadde blitt mektig provosert om det sto om spontanaborter og krybbedød i en kokebok. 

Nå drar du dette litt langt. Ingen gir ut en kokebok med spontanaborter og krybbedød.
Og som det står på bloggen hans: Den handler om livet mellom måltidene. Skal man først kritisere, er det greit å forholde seg saklig til fakta.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
28 minutter siden, vintage skrev:

Si meg, hva er det med deg og opphenget i denne bloggeren? Absolutt alle dine innlegg handler om han og om hvem som er hans lesere (gamle damer), samt hvor han ligger på blogglisten. 
Det er så voldsomt. Kan du ikke bare la være å følge bloggen da, i stedet for disse påhoppene du gjør her?

Er det omvendt psykologi tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cavatina skrev:

Nå drar du dette litt langt. Ingen gir ut en kokebok med spontanaborter og krybbedød.
Og som det står på bloggen hans: Den handler om livet mellom måltidene. Skal man først kritisere, er det greit å forholde seg saklig til fakta.

Tittelen på bloggen forteller at det er en matblogg. Da forventer jeg at det er en matblogg, ikke en blogg om utfordringer på hjemmebane. I beste fall vil jeg kalle det misvisende markedsføring. Det blir omtrent det samme som at jeg skulle laget en blogg, kalt den dritsexydame, og bare skrevet om sykdommer. Tror du jeg ville fått mange klikk på grunn av tittelen? Ja. Tror du folk ville blitt skuffet over innholdet? Tror du folk ville følt seg lurt? Det tror jeg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...