Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest Winther
På 1.12.2019 den 10.04, Pæddan skrev:

Nå har han vel kalt seg dette mye lengre før enn bloggstart?

Passet kanskje mye bedre 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winther
På 18.11.2019 den 19.29, Cessa74 skrev:

Det er ganske drøyt og grådig at man oppretter spleis hver gang bedriftene trenger penger til reperasjon og nytt utstyr.. dette er jo noe som normalt skal dekkes av inntekter og drift. Jævlig dårlig gjort ovenfor andre bedrifter i samme situasjon som bruker inntekt/penger på nettopp slike "uforutsette" utgifter. Men her er det altså ny runde med tigging samtidig med at han tar ut 800 000 i lønn. Og folk hiver seg på i sympati pga tøffe private opplevelser som er delt og beskrevet i det uendelige på facebook og blogg. Altså en bedriftseier som blander privatliv med drift av sine butikker/spisesteder. Det er i beste fall bare utrolig ufint og sleipt. 

Han burde heller nedjustere lønnen og brukt av bedriftens overskudd -som alle andre bedrifter gjør. Når han nok en gang tigger til seg penger til reperasjoner/kjøp så gjør det også at bedriftene står sterkere enn konkurentene som selv tar egne utgifter.

Skulle tatt seg ut om alle bedrifter gjorde det samme og opprettet spleis (tigge) når uforutsette utgifter kom.. En god venn av meg er i samme situasjon med sin bedrift. Hva han gjorde? Halverte lønna og brukte bedriftens sårt tiltrengte midler for å fikse det så bedriften ikke gikk dunken. Burde tydeligvis lagt ut spleis han også -og samtidig fortelle alle om sin multihandikappede sønn som krever ekstremt mye av han og kona døgnet rundt.

I mitt hode blir dette både uetisk og ganske kynisk.

Nu er han forbanna at nabobutikken selger billigere salat enn han. Redd for konkurs, det er jo dette han lever av, stakkars🙃 .Han setter sikkert igang ny runde tigg etter nyåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sommer65 skrev:

Nu er han forbanna at nabobutikken selger billigere salat enn han. Redd for konkurs, det er jo dette han lever av, stakkars🙃 .Han setter sikkert igang ny runde tigg etter nyåret

La oss starte en spleis, snarest!  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sommer65 skrev:

Nu er han forbanna at nabobutikken selger billigere salat enn han. Redd for konkurs, det er jo dette han lever av, stakkars🙃 .Han setter sikkert igang ny runde tigg etter nyåret

Bunnpris?

Det er jo logisk at deres salat er billigere. Trodde den alltid hadde vært det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sommer65 skrev:

Nu er han forbanna at nabobutikken selger billigere salat enn han. Redd for konkurs, det er jo dette han lever av, stakkars🙃 .Han setter sikkert igang ny runde tigg etter nyåret

Jeg synes faktisk han setter fingeren på noe veldig viktig - at enkeltstående butikker blir skviset ut av kjeder. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vintage skrev:

Jeg synes faktisk han setter fingeren på noe veldig viktig - at enkeltstående butikker blir skviset ut av kjeder. 

Er helt enig med deg, og han. Vi mister mangfoldet når billigkjeder skviset ut nisjebutikker. Så uansett hva annet galt han har gjort, så er faktisk dette fornuftig. Og noe vi alle bør tenke over. Hvordan vil vi ha det i fremtiden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.12.2019 den 9.20, vintage skrev:

Jeg synes faktisk han setter fingeren på noe veldig viktig - at enkeltstående butikker blir skviset ut av kjeder. 

Hvis han selger salat dyrere enn Bunnpris regner jeg med hans salat er bedre enn Bunnpris sin, som i bedre/friskere råvarer og mer innbydende. 
Hvis salaten hans er av samme kvalitet som Bunnpris sin, og attpåtil dyrere hadde jeg også gått på Bunnpris.

Jeg er veldig for enkeltstående butikker. Men da må de tilby noe annet og bedre enn det jeg får i kjede.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat noe som fikk meg til å reflektere over bloggernes «makt» og hva som rører mennesker. 
Det er opprettet innsamling ifm den tragiske saken i Tromsø hvor en mann står i sitt livs mareritt. Kan ikke engang tenke tanken hvordan livet hans nå er. 
Det er samlet inn 345.000,- (kilde VG), og det er flott.  
Det er omtrent samme beløp som ble samlet inn etter et «tullebilde» av en kokk med tiggerkoppen, etter utstyr hadde røket.

Jeg sier IKKE dette er bloggernes feil. Men det fikk meg til å tenke på hvor mye det bildet rørte folk og lommebøkene åpnet seg. Fansen i kommentarfeltet ser ut til å ha et personlig forhold til han, og det er vel selve suksessformelen for en blogger?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, CMarie skrev:

Jeg leste akkurat noe som fikk meg til å reflektere over bloggernes «makt» og hva som rører mennesker. 
Det er opprettet innsamling ifm den tragiske saken i Tromsø hvor en mann står i sitt livs mareritt. Kan ikke engang tenke tanken hvordan livet hans nå er. 
Det er samlet inn 345.000,- (kilde VG), og det er flott.  
Det er omtrent samme beløp som ble samlet inn etter et «tullebilde» av en kokk med tiggerkoppen, etter utstyr hadde røket.

Jeg sier IKKE dette er bloggernes feil. Men det fikk meg til å tenke på hvor mye det bildet rørte folk og lommebøkene åpnet seg. Fansen i kommentarfeltet ser ut til å ha et personlig forhold til han, og det er vel selve suksessformelen for en blogger?

Har du støttet noen av disse innsamlingene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
14 minutter siden, CMarie skrev:

Fansen i kommentarfeltet ser ut til å ha et personlig forhold til han, og det er vel selve suksessformelen for en blogger?

Javisst er det det.

Og Kokkejævel er blitt tusenvis av middelaldrende kvinners bestevenninne😆 

Han og venninnene står sammen i sorg og glede, i matlaging, i spleis, og mot anonyme nettroll. Det gråtes og det humres. Oppskrifter diskuteres, hjerter og smil utveksles. Ja, en herlig symbiose det der.

Det kommer nok godt med den dagen han innfører reklame på bloggen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han terga på seg kattefolket.. Har veldig sans for bloggen hans, men det første innlegget om katta likte jeg dårlig. Var nok ikke veldig gjennomtenkt det han skrev der. Men han rodde seg inn med et par innlegg etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
12 timer siden, Tantadi skrev:

I dag har han terga på seg kattefolket.. Har veldig sans for bloggen hans, men det første innlegget om katta likte jeg dårlig. Var nok ikke veldig gjennomtenkt det han skrev der. Men han rodde seg inn med et par innlegg etterpå.

 

Han gjør bare det alle bloggere gjør som vil beholde topp-plasseringen sin. Han skriver et kalkulert og provoserende innlegg som gir stor spredning. Folk klikker seg inn på bloggen og kommentarfeltet går varmt. 

Det er velkjente metoder brukt av både Anna Rasmussen, Sophie Elise og Anne Brith Davidsen. 

Jeg har vært litt usikker på hvor langt han er villig til å gå, og hvor spekulativ han egentlig er. Bevisene peker dessverre i feil retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tantadi skrev:

I dag har han terga på seg kattefolket.. Har veldig sans for bloggen hans, men det første innlegget om katta likte jeg dårlig. Var nok ikke veldig gjennomtenkt det han skrev der. Men han rodde seg inn med et par innlegg etterpå.

Klart det var gjennomtenkt. Provokasjon gir klikk og interesse. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Winther
På 9.12.2019 den 1.23, Sommer65 skrev:

Nu er han forbanna at nabobutikken selger billigere salat enn han. Redd for konkurs, det er jo dette han lever av, stakkars🙃 .Han setter sikkert igang ny runde tigg etter nyåret

Trur du meg jaggu ikke at han har starta opp igjen med ny spleis. Virker som ham mener at norges befolkning skal holde butikken hans oppegående. Han er ikke på planeten den karen

På 9.12.2019 den 6.32, Marriet skrev:

Bunnpris?

Det er jo logisk at deres salat er billigere. Trodde den alltid hadde vært det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Finlay
På 29.3.2020 den 16.22, Sommer65 skrev:

Trur du meg jaggu ikke at han har starta opp igjen med ny spleis. Virker som ham mener at norges befolkning skal holde butikken hans oppegående. Han er ikke på planeten den karen

Hyggelig for henne som laget korona-spleis for fyren å se at bedriften igjen går så det suser👍 

Og akkurat samtidig som spleisen avsluttes avslører kokken ut at han får igjen nesten 58 000 på skatten😆

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Finlay skrev:

Hyggelig for henne som laget korona-spleis for fyren å se at bedriften igjen går så det suser👍 

Og akkurat samtidig som spleisen avsluttes avslører kokken ut at han får igjen nesten 58 000 på skatten😆

Hvor ser dere denne spleiser ? Har prøvd og leite etter den men finner ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...