Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Winther
1 time siden, Finlay skrev:

Hyggelig for henne som laget korona-spleis for fyren å se at bedriften igjen går så det suser👍 

Og akkurat samtidig som spleisen avsluttes avslører kokken ut at han får igjen nesten 58 000 på skatten😆

Han er helt blåst spørr du meg 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg leser av prinsipp ikke bloggen hans, men er innom Facebook-siden hans innimellom. Om man ser i kommentarfeltet der (kun linker til bloggen, han skriver aldri noe på selve FB-siden lenger) er 95% av kommentarene fra damer mellom 45 og 75 år. Jeg fatter bare ikke hva det er med ham som fenger dem så innmari. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bloggen fast i en periode, men nå titter jeg innom nå og da. For meg så ble det alt for mye mas om  penger, penger og atter penger, da mister jeg interessen for bloggen mer og mer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Telegrafen skrev:

Tror vi på at han fikk tilbud om Farmen Kjendis? 😂

Nei, det tror jeg ikke. Han må jo stadig ha overskrifter som får folk til å klikke inn og for at han skal tjene penger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom tilfeldigvis over han på facebook for en god stund siden og da var han jo litt morsom. Bra konsept det med den disken hans med masse forskjellige småretter, skulle gjerne kjøpt noe der. 

Så ble det mye tull med alle disse skadene som oppsto - da virket han å være nokså irrasjonell i hvordan de ble håndert. Man tok ikke tak i hva som forårsaket skadene - bare fikset de etterhvert som de oppsto. Så ble det jo innsamlinger av penger som jeg vel kanskje synes var litt upassende - gitt at jeg syntes han virket å være litt slumsete ang. å forhindre at de oppstår. 

SÅ når det bare ble blogg og jeg kun leser postene på facebook så blir det mer og mer uinteressant . Har vel lest noen av bloggpostene men som regel er det jo en eller annen overskrift som er betydelig overdrevet - det er noe som gjør at jeg ikke går inn og leser de av den grunn. Har lest noen av kommentarene på fb bare. 

Nå er vel bedriften berørt av Corona - men virker jo som om alt som skjer har med helt andre ting å gjøre og det livet synes jeg ikke er så interessant at jeg gidder å følge det. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Jeg har ikke sansen, og følger ham ikke. Har dog vært innom bloggen et par ganger, og "lest meg opp". 

Ser som nevnt over at kommentarene på fb tyder på at eldre damer har trykket ham til sitt bryst, og skriver som om de kjenner ham. Han følger den gode, gamle oppskriften, med en salig blanding av clickbaits og intime utleveringer av eget privatliv. Han har jo også rikelig med tragedier som han generøst byr på, noe som naturlig nok genererer hjerter og klemmer i kommentarfelt, da særlig blant overnevnte lesergruppe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan denne "Kjærest" makter å leve med denne eksponeringen av deres samliv, og av henne! Det går over alle støvelskaft etter min mening. 

Synes også det var trist og historieløst at han mente folk burde jobbe 1.mai i år, siden "alt" hadde vært stengt, og nettopp var åpnet. I det hele tatt virket innleggene hans under koronastengningen selvsentrerte og egoistiske, med sutring over egen økonomi, liten evne til å ta innover seg at mange var i samme båt, eller hadde det verre. Ønske om vippsing når han la ut oppskrifter, noe som minner mer om tigging enn noe annet, all den tid man finner de oppskrifter man trenger gratis.(Jada, kanskje man ikke har prøvd vanilje i potetmos før, men likevel)

Med mange tv-opptredener, radio, blogg og bok står han i fare for å bli litt "oppbrukt". Samtidig er det vel ny baby og bryllup på gang, så mange vil nok følge ham, også framover. Personlig er jeg veldig ferdig med denne type blogg, fikk vel egentlig nok da Anne Brith herjet som verst😅 Men ser jo at enkelte følgere kommenterer at de aldri har lest blogg før, og at hans er den eneste de følger, så for dem er det kanskje nytt og spennende.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cesil skrev:

Jeg leser av prinsipp ikke bloggen hans, men er innom Facebook-siden hans innimellom. Om man ser i kommentarfeltet der (kun linker til bloggen, han skriver aldri noe på selve FB-siden lenger) er 95% av kommentarene fra damer mellom 45 og 75 år. Jeg fatter bare ikke hva det er med ham som fenger dem så innmari. 

Jeg er i aldersgruppen 45-75, men kan ikke si han fenger meg. Var innom noen ganger, men syns fyren virker både ekkel og oppblåst.Så han får ingen klikk av meg!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
På 12.5.2020 den 10.18, Finlay skrev:

Jeg har ikke sansen, og følger ham ikke. Har dog vært innom bloggen et par ganger, og "lest meg opp". 

Ser som nevnt over at kommentarene på fb tyder på at eldre damer har trykket ham til sitt bryst, og skriver som om de kjenner ham. Han følger den gode, gamle oppskriften, med en salig blanding av clickbaits og intime utleveringer av eget privatliv. Han har jo også rikelig med tragedier som han generøst byr på, noe som naturlig nok genererer hjerter og klemmer i kommentarfelt, da særlig blant overnevnte lesergruppe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan denne "Kjærest" makter å leve med denne eksponeringen av deres samliv, og av henne! Det går over alle støvelskaft etter min mening. 

Synes også det var trist og historieløst at han mente folk burde jobbe 1.mai i år, siden "alt" hadde vært stengt, og nettopp var åpnet. I det hele tatt virket innleggene hans under koronastengningen selvsentrerte og egoistiske, med sutring over egen økonomi, liten evne til å ta innover seg at mange var i samme båt, eller hadde det verre. Ønske om vippsing når han la ut oppskrifter, noe som minner mer om tigging enn noe annet, all den tid man finner de oppskrifter man trenger gratis.(Jada, kanskje man ikke har prøvd vanilje i potetmos før, men likevel)

Med mange tv-opptredener, radio, blogg og bok står han i fare for å bli litt "oppbrukt". Samtidig er det vel ny baby og bryllup på gang, så mange vil nok følge ham, også framover. Personlig er jeg veldig ferdig med denne type blogg, fikk vel egentlig nok da Anne Brith herjet som verst😅 Men ser jo at enkelte følgere kommenterer at de aldri har lest blogg før, og at hans er den eneste de følger, så for dem er det kanskje nytt og spennende.

Er så enig, så enig med deg. Godt skrevet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Finlay

Den lille bloggen https://kjerringtanker.blogg.no/  har funnet sin nisje, der hun på en humoristisk måte kommenterer den som til enhver tid ligger øverst på blogglista. Nå for tiden er det altså Kokkejævel.

Norges mest leste, og mest hårsåre blogger?

Faktisk var det via ham jeg oppdaget kjerringtanker i sin tid, der han linket til henne, og kalte bloggen hennes hysterisk morsom, han gleder seg til at Sophie Elise skulle  få “gjennomgå", og sier sogar at Kjerringtanker fortjener flere lesere.

Etter noen måneder på toppen har han fått nok, og går til frontalangrep. NÅ er det ikke morsomt lenger, NÅ er det plutselig en "mobbeblogg"!

Synes det er utrolig smålig og slemt av Kokkejævel å gå løs på denne lille bloggeren på den ufyselige måten han gjør.

Først produserer han et eget innlegg om Kjerringtanker, som har omtalt et av innleggene hans som “møl”. Da tenner han åpenbart på alle plugger. Først produserer han et eget innlegg om henne,og hvorfor folk vil lese mølet hans. Kjerringtanker er inne med en liten kommentar, og han svarer på følgende måte:

-Jeg vet ikke hvor mye oppmerksomhet jeg skal gi deg, livet er for kort, men ikke prøv deg. Overskriften min er et direkte sitat fra deg. Jeg er veldig, veldig glad for at ikke Datter har en slik som deg etter seg på Internett, eller enda verre, ER en slik som deg.

Deretter oppsøker fansen - og Kokkejævel selv - hennes kommentarfelt , der de hamrer løs på henne. Ganske ubehagelig å se. Kokkejævel trekker igjen -av en eller annen grunn- inn sin egen datter, og at han ville blitt -“rasende på henne hvis jeg oppdaget at hun terroriserte andre på denne måten.” 


At han har vært irritert på anonyme meldinger og kommentarer er én ting, men at han vil inn og kneble en kollega, er noe helt annet. Dette er hennes format, som han helt åpenbart vil ødelegge. Ingen skal gjøre narr av ham ustraffet.

For Kjerringtanker har det kommet en god ting ut av dette, kokkens lesere er inne, og har gitt henne et solid hopp på blogglisten. Håper det varer!

https://kjerringtanker.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest flere innlegg fra kjerringtanker, og jeg vet allerede at henne heier jeg på! Fant ingenting hetsende eller ille på noen måter der? Men, at kokkejevelen er hårsår, det vet jeg. Leste noen innlegg fra han for noen måneder siden, og mer selvhøytidelig og navlebeskuende skal man lete lenge etter, selv i blogglandia! Så håper hun fortsetter, og ikke lar seg kneble av en slik skapning.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
54 minutter siden, Yann skrev:

Vet fra nesten sikre kilder at boken hans har tittel «Kvinner som hater menn» 

Å? Han bruker altså samme tittel som Sumaya Jirde Ali brukte på sin bok? Lite originalt.

Tittelen "Kokker som hater kjerringer" er ledig. Så vidt jeg vet. 

(Evt. "Kjerringer som hater kokker".)

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Akkurat nå, Pinkee skrev:

Da har jeg lest flere innlegg fra kjerringtanker, og jeg vet allerede at henne heier jeg på! Fant ingenting hetsende eller ille på noen måter der? Men, at kokkejevelen er hårsår, det vet jeg. Leste noen innlegg fra han for noen måneder siden, og mer selvhøytidelig og navlebeskuende skal man lete lenge etter, selv i blogglandia! Så håper hun fortsetter, og ikke lar seg kneble av en slik skapning.

Håper hun fortsetter🙏

Det finnes jo knapt noen som tar tak i toppbloggerne lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Jeg skjønner ikke konseptet til kjerringtanker? Stemmer det at kokkejævelen er mobbeoffer og klinisk deprimert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lin11 skrev:

Jeg skjønner ikke konseptet til kjerringtanker? Stemmer det at kokkejævelen er mobbeoffer og klinisk deprimert?

Jeg mener å huske at han titt og ofte drar frem at han ble mobbet som barn/ungdom ja. Om han er klinisk deprimert vet jeg ikke om er av de tingene han vanligvis sitter over.

Konseptet til kjerringtanker er litt vanlig blogging, med et skråblikk på den bloggen som ligger øverst.

Nå har jeg lest enda mere, og finner absolutt ingenting som sutrekokken kan klage på. Bare dagligdagse skråblikk på hva han skriver om. Litt morsomt, men ingenting hetsende eller ufint. Leserne han er vel omtrent bare folk fra livets harde skole, og de klarer vel å lese hets i omtrent hva som helst.

Synes faktisk hun var veldig fin å lese jeg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker jo bevisst omtalen hos kjerringtanker (møl) som klikkåte. Ikke noe uvanlig det, men ganske usympatisk. Tror ikke han egentlig er verken såret eller noe annet negativt, han skriver for klikk og flere kommentarer. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
35 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg mener å huske at han titt og ofte drar frem at han ble mobbet som barn/ungdom ja. Om han er klinisk deprimert vet jeg ikke om er av de tingene han vanligvis sitter over.

Konseptet til kjerringtanker er litt vanlig blogging, med et skråblikk på den bloggen som ligger øverst.

Nå har jeg lest enda mere, og finner absolutt ingenting som sutrekokken kan klage på. Bare dagligdagse skråblikk på hva han skriver om. Litt morsomt, men ingenting hetsende eller ufint. Leserne han er vel omtrent bare folk fra livets harde skole, og de klarer vel å lese hets i omtrent hva som helst.

Synes faktisk hun var veldig fin å lese jeg.

Jeg synes også hun er fin. Har aldri sett at hun har vært stygg i måten hun skriver på.

Så må si jeg fikk hakeslepp av den aggressive tonen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Synes Kjærringtaker taper seg på å hive seg med på krangelen. Hadde jeg vært henne hadde jeg ledd godt og fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...