Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Chiubi skrev:

Tittelen på bloggen forteller at det er en matblogg. Da forventer jeg at det er en matblogg, ikke en blogg om utfordringer på hjemmebane. I beste fall vil jeg kalle det misvisende markedsføring. Det blir omtrent det samme som at jeg skulle laget en blogg, kalt den dritsexydame, og bare skrevet om sykdommer. Tror du jeg ville fått mange klikk på grunn av tittelen? Ja. Tror du folk ville blitt skuffet over innholdet? Tror du folk ville følt seg lurt? Det tror jeg. 

Leser du bloggen? Det står jo under tittelen at bloggen er Mest om livet MELLOM måltidene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuti skrev:

Leser du bloggen? Det står jo under tittelen at bloggen er Mest om livet MELLOM måltidene.

Nei, jeg leser ikke bloggen. Og etter det jeg har lest her, kommer jeg heller ikke til å klikke meg inn der. Hadde det vært en kokkeblogg, kunne jeg vurdert det. Jeg skal lage min egen blogg og kalle den dritsexydame. Hva jeg skriver om der, er jo ikke så nøye. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Chiubi said:

Jeg skal lage min egen blogg og kalle den dritsexydame. Hva jeg skriver om der, er jo ikke så nøye. 

Gjør det du. Tror ikke det helt kommer til å få de reaksjonene du håper på. :P Neppe noen reaksjoner i det hele tatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 14.50, Pæddan skrev:

Hvem snakker DRIT? Innlegget mitt er ikke ment som drit om det er det du sikter til. Er det noen som fortjener hell å lykke , så er det vel de to!!

Nei beklager var ikke til deg. Var enkelte tidligere innlegg som ble siktet til. Skrev jeg det direkte til ditt innlegg? Ikke ofte jeg kommenterer. Blir bare så harm over hvor mye surmagede kommentarer som kommer fra folk bak skjulte skjermer. 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv til bloggen (deilig med noe nytt i tet!). Men faen heller altså. Kan noen fortelle fyren at han må drite i å legge ut så store bilder at jeg må scrolle for å se hele bildet?  DRIT I DET. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 18.20, Hattekrav skrev:

Nei beklager var ikke til deg. Var enkelte tidligere innlegg som ble siktet til. Skrev jeg det direkte til ditt innlegg? Ikke ofte jeg kommenterer. Blir bare så harm over hvor mye surmagede kommentarer som kommer fra folk bak skjulte skjermer. 😉

Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne mannen på topp? Hvorfor er det så interessant å lese om hans liv? Jeg kan naturligvis si det samme om enkelte andre blogger. Det finnes jo langt mer interessante blogger enn dette. Jeg er tydeligvis en av få som ikke helt har sansen for denne type blogg. Derfor lurer jeg: Hvorfor er han interessant? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie
3 timer siden, Hemoglobin skrev:

Hvorfor er denne mannen på topp? Hvorfor er det så interessant å lese om hans liv? Jeg kan naturligvis si det samme om enkelte andre blogger. Det finnes jo langt mer interessante blogger enn dette. Jeg er tydeligvis en av få som ikke helt har sansen for denne type blogg. Derfor lurer jeg: Hvorfor er han interessant? 

Kanskje ikke riktig sted å spørre, for han er absolutt ikke på topp her inne.

Ingen på rampelyset bryr seg om denne fyren.

Synes akkurat det er mer interessant enn hvorfor damene liker Kokkejævel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CMarie skrev:

Noen vil starte ny spleis til han nå. Det er visst noe nytt som har røket. 

😂😂😂😂, aldri i livet. Men han eier ikke skrupler, så han setter sikkert i gang igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sommer65 skrev:

😂😂😂😂, aldri i livet. Men han eier ikke skrupler, så han setter sikkert i gang igjen selv.

Skulle alle med kjøleanlegg starte spleis ville det bli litt av et kaos. Nei og atter nei om jeg gir penger til kjøleanlegg rundt omkring i Norge.😐

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

#Tiggerkokken

Det er ganske drøyt og grådig at man oppretter spleis hver gang bedriftene trenger penger til reperasjon og nytt utstyr.. dette er jo noe som normalt skal dekkes av inntekter og drift. Jævlig dårlig gjort ovenfor andre bedrifter i samme situasjon som bruker inntekt/penger på nettopp slike "uforutsette" utgifter. Men her er det altså ny runde med tigging samtidig med at han tar ut 800 000 i lønn. Og folk hiver seg på i sympati pga tøffe private opplevelser som er delt og beskrevet i det uendelige på facebook og blogg. Altså en bedriftseier som blander privatliv med drift av sine butikker/spisesteder. Det er i beste fall bare utrolig ufint og sleipt. 

Han burde heller nedjustere lønnen og brukt av bedriftens overskudd -som alle andre bedrifter gjør. Når han nok en gang tigger til seg penger til reperasjoner/kjøp så gjør det også at bedriftene står sterkere enn konkurentene som selv tar egne utgifter.

Skulle tatt seg ut om alle bedrifter gjorde det samme og opprettet spleis (tigge) når uforutsette utgifter kom.. En god venn av meg er i samme situasjon med sin bedrift. Hva han gjorde? Halverte lønna og brukte bedriftens sårt tiltrengte midler for å fikse det så bedriften ikke gikk dunken. Burde tydeligvis lagt ut spleis han også -og samtidig fortelle alle om sin multihandikappede sønn som krever ekstremt mye av han og kona døgnet rundt.

I mitt hode blir dette både uetisk og ganske kynisk.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, Cessa74 skrev:

Det er ganske drøyt og grådig at man oppretter spleis hver gang bedriftene trenger penger til reperasjon og nytt utstyr.. dette er jo noe som normalt skal dekkes av inntekter og drift. Jævlig dårlig gjort ovenfor andre bedrifter i samme situasjon som bruker inntekt/penger på nettopp slike "uforutsette" utgifter. Men her er det altså ny runde med tigging samtidig med at han tar ut 800 000 i lønn. Og folk hiver seg på i sympati pga tøffe private opplevelser som er delt og beskrevet i det uendelige på facebook og blogg. Altså en bedriftseier som blander privatliv med drift av sine butikker/spisesteder. Det er i beste fall bare utrolig ufint og sleipt. 

Han burde heller nedjustere lønnen og brukt av bedriftens overskudd -som alle andre bedrifter gjør. Når han nok en gang tigger til seg penger til reperasjoner/kjøp så gjør det også at bedriftene står sterkere enn konkurentene som selv tar egne utgifter.

Skulle tatt seg ut om alle bedrifter gjorde det samme og opprettet spleis (tigge) når uforutsette utgifter kom.. En god venn av meg er i samme situasjon med sin bedrift. Hva han gjorde? Halverte lønna og brukte bedriftens sårt tiltrengte midler for å fikse det så bedriften ikke gikk dunken. Burde tydeligvis lagt ut spleis han også -og samtidig fortelle alle om sin multihandikappede sønn som krever ekstremt mye av han og kona døgnet rundt.

I mitt hode blir dette både uetisk og ganske kynisk.

Meget spesielt, og folk går fem på. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Cessa74 skrev:

Det er ganske drøyt og grådig at man oppretter spleis hver gang bedriftene trenger penger til reperasjon og nytt utstyr.. dette er jo noe som normalt skal dekkes av inntekter og drift. Jævlig dårlig gjort ovenfor andre bedrifter i samme situasjon som bruker inntekt/penger på nettopp slike "uforutsette" utgifter. Men her er det altså ny runde med tigging samtidig med at han tar ut 800 000 i lønn. Og folk hiver seg på i sympati pga tøffe private opplevelser som er delt og beskrevet i det uendelige på facebook og blogg. Altså en bedriftseier som blander privatliv med drift av sine butikker/spisesteder. Det er i beste fall bare utrolig ufint og sleipt. 

Han burde heller nedjustere lønnen og brukt av bedriftens overskudd -som alle andre bedrifter gjør. Når han nok en gang tigger til seg penger til reperasjoner/kjøp så gjør det også at bedriftene står sterkere enn konkurentene som selv tar egne utgifter.

Skulle tatt seg ut om alle bedrifter gjorde det samme og opprettet spleis (tigge) når uforutsette utgifter kom.. En god venn av meg er i samme situasjon med sin bedrift. Hva han gjorde? Halverte lønna og brukte bedriftens sårt tiltrengte midler for å fikse det så bedriften ikke gikk dunken. Burde tydeligvis lagt ut spleis han også -og samtidig fortelle alle om sin multihandikappede sønn som krever ekstremt mye av han og kona døgnet rundt.

I mitt hode blir dette både uetisk og ganske kynisk.

Kan du legge ut linken til den spleisen? Jeg finner den ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nuna skrev:

Kan du legge ut linken til den spleisen? Jeg finner den ikke. 

Det står lenger opp i denne tråden at "noen vil starte ny spleis". Om det i såfall var han selv eller en venn vet ikke jeg. Mulig han var fornuftig nok til å avstå. Han har jo allerede gjort dette i sommer; opprettet spelis og fått mange hundre tusen til reperasjoner og nytt utstyr. Spleis kombinert med utlevering av privatliv hører bare ikke sammen. Han bør ikke blande drift med privatliv. tenk hvor mange som driver eget som også har endel å stri med privat. Man skal da ikke hanke inn ekstra pga det. Det er bare ufint og uetisk.

Håper ellers han er fornuftig nok til å forsikre ting i bedriften fremover da -så trenger han ikke å gå i kjeller'n hver gang noe går galt av utstyr..  (Om det så betyr å redusere egen lønn eller øke prisene -sånn som ca alle andre bedriftseiere gjør. Er ikke akkurat normalt å tigge til seg penger privat med spleis og bilder av seg selv som panter flasker i kokkeklær.. )

Endret av Cessa74
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cessa74 skrev:

Det står lenger opp i denne tråden at "noen vil starte ny spleis". Om det i såfall var han selv eller en venn vet ikke jeg. Mulig han var fornuftig nok til å avstå. Han har jo allerede gjort dette i sommer; opprettet spelis og fått mange hundre tusen til reperasjoner og nytt utstyr. Spleis kombinert med utlevering av privatliv hører bare ikke sammen. Han bør ikke blande drift med privatliv. tenk hvor mange som driver eget som også har endel å stri med privat. Man skal da ikke hanke inn ekstra pga det. Det er bare ufint og uetisk.

Håper ellers han er fornuftig nok til å forsikre ting i bedriften fremover da -så trenger han ikke å gå i kjeller'n hver gang noe går galt av utstyr..  (Om det så betyr å redusere egen lønn eller øke prisene -sånn som ca alle andre bedriftseiere gjør. Er ikke akkurat normalt å tigge til seg penger privat med spleis og bilder av seg selv som panter flasker i kokkeklær.. )

Med andre ord så gikk du så beinhardt ut som du gjorde i forrige innlegg uten å vite. Da blir det bare spekulasjoner. 
Jeg kan opplyse deg om at det var en i kommentarfeltet som foreslo det. Han svarte ikke engang på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
20 minutter siden, Nuna skrev:

Med andre ord så gikk du så beinhardt ut som du gjorde i forrige innlegg uten å vite. Da blir det bare spekulasjoner. 
Jeg kan opplyse deg om at det var en i kommentarfeltet som foreslo det. Han svarte ikke engang på det. 

Så er det spleis eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...