Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for spørsmål til moderering og svar til dette. Ved spørsmål om moderering kan man sende PM til meg eller ta det opp på Ris og Ros Rampelyset. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.10.2019 den 11.18, Infinity skrev:

Har ikke lest innlegget du refererer til  men har han skrevet om 70- tallet da?. 

Hvis ikke, hva er det som setter 50+ følelser i sving og ikke 20+, 30+ 40+ ?

Venter spent på svar.🙂🙂

Jeg legger i alle fall merke til at profilbildene på Facebook-kommentarene oftest er kvinner av alder 50+... 😉 Det er i den aldersgruppen engasjementet ser ut til å være størst. Nå generaliserer jeg, men jeg ser det er ofte denne aldersgruppen som mangler litt sunn kildekritikk før de liker og deler over en lav sko, også. Men de har hvert fall lært seg å vippse.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissMaya skrev:

Jeg legger i alle fall merke til at profilbildene på Facebook-kommentarene oftest er kvinner av alder 50+... 😉 Det er i den aldersgruppen engasjementet ser ut til å være størst. Nå generaliserer jeg, men jeg ser det er ofte denne aldersgruppen som mangler litt sunn kildekritikk før de liker og deler over en lav sko, også. Men de har hvert fall lært seg å vippse.

Han er jo en voksen mann, så at han har en annen målgruppe og lesere i en annen aldersklasse enn de andre toppbloggerne er bare helt naturlig.
Ser ut til at det var etterlenget i blogglandia også, sett i lys av antall lesere han har. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
29 minutter siden, vintage skrev:

Han er jo en voksen mann, så at han har en annen målgruppe og lesere i en annen aldersklasse enn de andre toppbloggerne er bare helt naturlig.
Ser ut til at det var etterlenget i blogglandia også, sett i lys av antall lesere han har. 
 

Han er jo en flink kokk 😊 god på å selge seg inn også. Skjønner godt at de gamle damene liker han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han er flink, ekte og ærlig. Og til tider veldig morsom.

Maten hans er veldig bra, lokalbefolkningen liker han og spisestedene hans ..og er faktisk villig til å bidra med en aldri så liten kronerulling når masse utstyr blir ødelagt. Fordi butikken/kafeen hans er verdt det . Alta er en liten by,med nesten bare kjedebutikker...vi trenger noen som Kokkejævel :)  Overrasket når han begynte å blogge, regner med det dukker opp mange temaer som engasjerer,gleder,irriterer og rører fremover :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
14 minutter siden, Gladidagogså skrev:

Syns han er flink, ekte og ærlig. Og til tider veldig morsom.

Maten hans er veldig bra, lokalbefolkningen liker han og spisestedene hans ..og er faktisk villig til å bidra med en aldri så liten kronerulling når masse utstyr blir ødelagt. Fordi butikken/kafeen hans er verdt det . Alta er en liten by,med nesten bare kjedebutikker...vi trenger noen som Kokkejævel :)  Overrasket når han begynte å blogge, regner med det dukker opp mange temaer som engasjerer,gleder,irriterer og rører fremover :) 

Synd han ikke kan holde seg til kokkelering og må blande inn privatlivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
På 8.10.2019 den 23.32, Gladidagogså skrev:

Syns han er flink, ekte og ærlig. Og til tider veldig morsom.

Maten hans er veldig bra, lokalbefolkningen liker han og spisestedene hans ..og er faktisk villig til å bidra med en aldri så liten kronerulling når masse utstyr blir ødelagt. Fordi butikken/kafeen hans er verdt det . Alta er en liten by,med nesten bare kjedebutikker...vi trenger noen som Kokkejævel :)  Overrasket når han begynte å blogge, regner med det dukker opp mange temaer som engasjerer,gleder,irriterer og rører fremover :) 

Hvor har du det fra at lokalbefolkningen liker han? Det er nu stort sett bare folk utenfra som kommenterer. Det kan bli litt vel mye fra karen, trur heller folk er gått lei av alt dramaet hans som han utleverer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sommer65 skrev:

Hvor har du det fra at lokalbefolkningen liker han? Det er nu stort sett bare folk utenfra som kommenterer. Det kan bli litt vel mye fra karen, trur heller folk er gått lei av alt dramaet hans som han utleverer

Fordi jeg bor her og bruker butikken! 😉

Endret av Gladidagogså
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt han på Facebook i flere år. Bra at han har funnet en annen plattform i tillegg. Kokkejævel skriver om LIVET MELLOM MÅLTIDENE. Det har han alltid vært klar på. Og det er faktisk helt greit. Man må ikke glemme at det er HANS firma. HANS Facebook-side. HANS blogg. Han kan skrive hva han enn vil, og dersom en ikke liker det, så kan man la være å lese. Man kan la være å vippse. Man kan la være å bry seg og kritisere dersom en ikke liker det. Er glad for at det finnes mennesker som han, som tør å skrive om sorg akkurat som han skriver om glede. Det gjør godt for de av leserne som har vært i samme båt. Og for de som skulle ønske de kunne gjøre det samme uten å misunne han av den grunn. Et godt menneske er han. Og det er steike god mat de serverer på spisestedet hans. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
16 timer siden, Gladidagogså skrev:

Fordi jeg bor her og bruker butikken! 😉

Da må du ikke snakke

for alle. Skriv at det gjelder deg 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/8/2019 at 9:47 PM, lillesnøfnugg said:

Synd han ikke kan holde seg til kokkelering og må blande inn privatlivet sitt.

Han er veldig åpen om at han blogger kun for pengenes skyld.  Han skrev nylig at dersom bloggen ikke skaffer cash i kassa så går han over til kokebøker ol. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
5 minutter siden, annelis skrev:

Han er veldig åpen om at han blogger kun for pengenes skyld.  Han skrev nylig at dersom bloggen ikke skaffer cash i kassa så går han over til kokebøker ol. 

Så han blogger for pengenes skyld? Hvorfor har han ikk registret bloggen sin på Brønnøysund da? Det er egne regler i forhold til blogging og inntekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, lillesnøfnugg said:

Så han blogger for pengenes skyld? Hvorfor har han ikk registret bloggen sin på Brønnøysund da? Det er egne regler i forhold til blogging og inntekter. 

Han har nok AS allerede. Blogginntekter kan bakes inn der vel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, annelis skrev:

Han har nok AS allerede. Blogginntekter kan bakes inn der vel.

Hvis han selger og reklamerer for egne tjenester må det merkes som reklame, hvis han får spons så gjelder det samme. I Brønnøysund er han ikke registrert som blogger, men med catering og diverse. Ganske sikker på at han må registere bloggen som næring hvis han skal leve av den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Nordpia said:

... og likevel leser du det... og likevel er han på topplisten. Utrolig herlig å lese en blogg som handler om livet på godt og vondt, uten innblanding av klær, fillings, silikon og utseende. Fantastisk!! Helt herlig om han faktisk tjener penger på det etter hvert. 

Jeg sa ikke at bloggen var dårlig.  Jeg så at bloggeren er høy på pæra bittelitt.  Så bra du liker å lese om livet uten silikon 🤣

Endret av annelis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 15.39, Sommer65 skrev:

Da må du ikke snakke

for alle. Skriv at det gjelder deg 🤪

Sa ikke at det gjelder ALLE ;) Men tenker nå at mange her liker han, butikkene går godt, maten smaker supert og det er alltid mye folk og spiser der. Selvsagt liker ikke alle han og bedriftene hans..men det er naturlig. Sånn i det store og hele ,mener eg han og konseptet er godt likt:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...