Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

snute skrev (På 17.10.2023 den 12.01):

Ja, det er ett eller annet som ikke stemmer med tidene deres.  Vita la ut bilde av klokken etter 90 min RLK som viste hastighet på 5.07. Samtidig sa hun at mølla stod på fra 8 km/t på oppvarming til 10 km/t. Jeg er ingen ekspert, men tror ikke dette regnestykket stemmer helt… 

Riktig. Som hun sa, løp hun første 30 min på 8 km/t, på 30 min tilsvarer det 4 km. Så økte hun gradvis til 10 km/t siste timen. La oss si at hun løp siste timen på 10 km/t, så tilsvarer det 10 km. Totalt da 14 km på 90 min (og sannsynligvis litt kortere siden hun økte gradvis siste timen som hun sa)  Det tilsvarer i tilfelle en gjennomsnitts-pace på 6:62 og IKKE 5:07 som Strava sier og 18 km. 

Her snakker vi at klokken/Strava viser at hun løp over 4 km lengre enn hun egentlig gjorde. 

De lurer jo selvfølgelig bare seg selv, men ser jo at de mottar veeeldig mange meldinger fra folk som følger dem, som er så imponert over tidene deres osv osv, også er de jo helt feil. 

De er superflinke til å trene og alt sånt, og de har hatt noen gode tider ute også, men ikke SÅ gode. 

De har jo PT 3 dager i uken, som i følge dem selv lager alle planene for dem, da skjønner jeg ikke at denne PT-en ikke gir tilbakemelding på dette? Virker veldig rart..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest22 skrev (56 minutter siden):

Riktig. Som hun sa, løp hun første 30 min på 8 km/t, på 30 min tilsvarer det 4 km. Så økte hun gradvis til 10 km/t siste timen. La oss si at hun løp siste timen på 10 km/t, så tilsvarer det 10 km. Totalt da 14 km på 90 min (og sannsynligvis litt kortere siden hun økte gradvis siste timen som hun sa)  Det tilsvarer i tilfelle en gjennomsnitts-pace på 6:62 og IKKE 5:07 som Strava sier og 18 km. 

Her snakker vi at klokken/Strava viser at hun løp over 4 km lengre enn hun egentlig gjorde. 

De lurer jo selvfølgelig bare seg selv, men ser jo at de mottar veeeldig mange meldinger fra folk som følger dem, som er så imponert over tidene deres osv osv, også er de jo helt feil. 

De er superflinke til å trene og alt sånt, og de har hatt noen gode tider ute også, men ikke SÅ gode. 

De har jo PT 3 dager i uken, som i følge dem selv lager alle planene for dem, da skjønner jeg ikke at denne PT-en ikke gir tilbakemelding på dette? Virker veldig rart..

Ja, så også at Wanda hadde løpt 20 km på 1.30 min - som de kaller RLK. Hvis det stemmer hadde hun fått en knalltid på halvmaraton! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest22 skrev (5 timer siden):

Som jeg har sagt; det er for godt til å være sant med disse tidene. Og de siste innleggene her viser det jo. Farten på mølla stemmer ikke med distansen på klokka😅 veldig merkelig at ikke PTen kommenterer dette, hun fremstår jo helt komisk uvitende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (På 10.10.2023 den 11.07):

Vil bare tipse dere om at Wita og Wanda var med i en episode av "Treningspodden" forrige mandag. Der får man høre mye om treningsvanene deres. 

Ja, hørte episoden og det var det som fikk meg til å sjekke stravaen hennes da jeg løper mye selv. Har aldri sett noen legge ut økter på mølle basert på klokkeinfo. Det vanlige er å bruke møllens tall når man poster manuelt. Så er alle inneforstått med at det er forskjeller på møller rundt om. Det er tidene utendørs som avslører hvor god man er til å løpe.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg så at en av dem skrev noe sånt som at «klokka stemmer vanligvis bedre enn mølla» på et tidspunkt. Så det spørs om de faktisk tror det er sånn. Vil tro møllene på godt etablerte treningssentere blir kalibrert relativt ofte. 
klokka mi løper løpsk når jeg løper på mølle og må alltid kalibrere klokka mot mølla etter løping. Jeg løper som regel ganske jevnt på mølle og utendørs, så kjøper liksom ikke helt den… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Parv said:

Mener jeg så at en av dem skrev noe sånt som at «klokka stemmer vanligvis bedre enn mølla» på et tidspunkt. Så det spørs om de faktisk tror det er sånn. Vil tro møllene på godt etablerte treningssentere blir kalibrert relativt ofte. 
klokka mi løper løpsk når jeg løper på mølle og må alltid kalibrere klokka mot mølla etter løping. Jeg løper som regel ganske jevnt på mølle og utendørs, så kjøper liksom ikke helt den… 

Nei, dette er jo helt merkelig og "wishful thinking"? Har aldri brukt klokka til å sjekke mølla inne, da er tiden mølla viser så mye riktigere. Helt fjernt å tro noe annet, men de tror kanskje ikke dette, de bare liker å poste langt bedre økter enn det de faktisk har? Som influencere er vel dette bare normalen...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (10 timer siden):

Nei, dette er jo helt merkelig og "wishful thinking"? Har aldri brukt klokka til å sjekke mølla inne, da er tiden mølla viser så mye riktigere. Helt fjernt å tro noe annet, men de tror kanskje ikke dette, de bare liker å poste langt bedre økter enn det de faktisk har? Som influencere er vel dette bare normalen...

Det er nok nettopp det - det skal fremstå bedre enn det er. Men det blir jo vedlig spennende å følge med på tidene når de faktisk skal begynne og løpe konkurranser senere. 

For all del - treningsregimet vil jo gi resultater så lenge de greier å restituere godt i løpet av uka og at de får i seg nok næring. De er jo absolutt i god form og har fått gode resultater allerede. Det er ingen som kritiserer dem for uteblivende resultater, men hvorfor få det til å fremstå som bedre enn det er? Har de veldig dårlig selvtillit på at det de gjør faktisk er bra om de hadde delt de reelle tidene?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å løpt og løper en del på mølle og følger naturlig nok med på disse to talentene. Klokken min stemmer ikke med mølle, det kommer helt an på hvor fort jeg beveger armene når jeg løper hvilken pace klokken tror jeg har. Om jeg beveger de kjempe fort selv om jeg bare gogger, så tror den jeg løper, så å basere tiden sin på klokka blir ganske misvisende. Stilte spørsmål denne dagen (fikk ikke svar) hun sa hun startet på 7 og fortsatte til 10, og spurte om hun da mente km/t for 10 km/t er en pace på 6 min/km, så at hun havnet ned mot et gjennomsnitt på 5 min/km stemmer overhodet ikke med det hun selv sier.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Sjekket nå på Strava der og der ligger beviset på at tidene de oppgir ikke stemmer. I dag har Vita løpt 7 km på 27 min 53 sek. Hun skriver at hun varmet opp på 11 km/t og så lå hun mellom 13-15,5 km/h. Men for å få den tiden må hun løpe med hastighet 15 km/t hele økten! Ikke så rart at folk stiller spørsmål til henne om dette når regnestykket ikke stemmer. Og det gjelder ikke kun denne økten, samme med en 10 km hun løp her om dagen. 

Endret av snute
.
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, snute said:

Sjekket nå på Strava der og der ligger beviset på at tidene de oppgir ikke stemmer. I dag har Vita løpt 7 km på 27 min 53 sek. Hun skriver at hun varmet opp på 11 km/t og så lå hun mellom 13-15,5 km/h. Men for å få den tiden må hun løpe med hastighet 15 km/t hele økten! Ikke så rart at folk stiller spørsmål til henne om dette når regnestykket ikke stemmer. Og det gjelder ikke kun denne økten, samme med en 10 km hun løp her om dagen. 

Jeg skjønner ikke hvordan de får det så feil, ser de bare på klokka på mølla og driter i hva mølla faktisk sier? Klokker blir jo nærmest aldri riktig på møller. Å løpe 7km på under 4 minutt per kilometer er rimelig ekstremt sterkt og ikke noe jeg kjenner så mange kvinner som ikke er proffe som kan...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTS skrev (44 minutter siden):

Har noen kommentert at det ikke stemmer på Strava? Skjønner de det ikke selv!🙈

Det er ingen som spør om noe der nei, bare masse tommel opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTS skrev (På 8.11.2023 den 19.19):

Har noen kommentert at det ikke stemmer på Strava? Skjønner de det ikke selv!🙈

Åpenbart ikke. Tidligere her skrev en av de at de har på pulsbelte, og at alt stemmer av den grunn. En forsøkte å si fra om at puls ikke har noe med pace å gjøre. Hun vita la ut en story der hun så seg lei av at alle var kritiske til løpingen hennes, men lurer på hvorfor de ikke forstår at folk bare prøver å informere om hva som stemmer ikke. "Jeg har løpt masse et helt år snart". Ja, fint det - men noen av oss har løpt i en årrekke og faktisk satt oss inn i hvordan ting fungerer. Jeg tror på at de er i god form og løper bra, men det er virkelig spesielt at de ikke vil ta tilbakemeldinger knyttet til dette med pace på mølle til seg....

virker som de tar alt som negativ kritikk. Jeg merker jo det på måten de svarer andre på. De har jo fått høre at de virker passiv-agressive, og forstår ikke kritikken selv. Jeg forstår de som hevder det veldig godt. Med stadig sarkastiske svar, uthenging osv. Kanskje de skal bruke den psykologen de betaler tusenvis av kroner for til å våge å se seg selv litt utenfra....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Cornett skrev (1 time siden):

Hva er greia med at de stadig ser ut som de svetter i ansiktet?????? Kan jo speile seg i ansiktene deres😳

Mange som har misforstått dette med "glød"  nå for tiden ;)   Ser ikke så pent ut med våte ansikter..litt sånn eg føler meg når hetetoktene setter inn ;) 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (På 13.12.2023 den 8.40):

Mange som har misforstått dette med "glød"  nå for tiden ;)   Ser ikke så pent ut med våte ansikter..litt sånn eg føler meg når hetetoktene setter inn ;) 

Syntes heller ikke det høres sunt ut å gni inn så ufattelig mye hudpleieprodukter flere ganger daglig?? Uavhengig av hvor milde de er eller ikke. Plutselig kommer en av de her en dag og sier de ikke skjønner hvorfor huden er på ville veier. Nei, hvorfor det mon tro….. og når huden er «plettfri», er det selvsagt på grunn av produktene. 
jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/13/2023 at 8:40 AM, Gladidagogså said:

Det kalles «glass skin» og er meget populært i Korea. Korea ligger flere år forran oss når det kommer til hudpleie ;) er nok du som ikke er helt oppdatert på den siden der

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaguarmalle skrev (På 20.12.2023 den 13.22):

Det kalles «glass skin» og er meget populært i Korea. Korea ligger flere år forran oss når det kommer til hudpleie ;) er nok du som ikke er helt oppdatert på den siden der

Men det ser jo helt idiotisk ut da 🙈🙈

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaguarmalle skrev (På 20.12.2023 den 13.22):

Jeg er tydeligvis ikke helt oppdatert og måtte google glass skin, ingen av de ser så våte ut som V & W. Hvordan jeg syns det ser ut har uansett ikke noe sammenheng med hvor oppdatert jeg er, heldigvis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 26.4.2023 den 0.59):

Jeg orket ikke følge disse. Men de var lyse i huden i yngre år. Det er mange persere. Men de bruker tydeligvis mange måter av bruning av diverse slag for å bli mørkest mulig i fjeset og kroppen. Selvbruning kanskje, solarium evt?

Trodde de som var brune helst ikke ville være så brune. Er det jeg har hørt fra de jeg kjenner fra samme land. Status med lys hud visstnok. De går mot strømmen de da, ok det da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...