Gå til innhold

Vita og Wanda


WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Sammy! skrev (På 31.12.2023 den 9.44):

Jeg er tydeligvis ikke helt oppdatert og måtte google glass skin, ingen av de ser så våte ut som V & W. Hvordan jeg syns det ser ut har uansett ikke noe sammenheng med hvor oppdatert jeg er, heldigvis. 

Samme her. Håret må jo klistre seg til denne "oljen" eller hva enn det våte skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sent i høst så dukket pluttselig disse jentene opp på min snap. Tror det var på «utforsk». 
Jeg har jo hele tiden vist hvem disse jentene er fra media; er «friskt» tvillingpar. 
Jeg må jo ha klart å klikke på abboner (?) for vips så ble kontoen til Vita liggende på «folkowing». 
Er jo desverre blitt sånn da at man scroller (ihvertfall jeg; aaaaaltfor mye på mobilen) og har jo blitt til at jeg var «sveipet» innom for å «følge». 
 

Må jo si at jeg helt til i går trykket «unfollw»., så har det vært mye innhold av veldig lite eller ? 
Syns jeg har hørt det samme hver dag, hver uke; opp på gymmet, selfier av bein på vask og svette klær, bilde av mat, avgårde på møte ifm MASHH, podcast, visning av klær, hudpleie, blomster, festing…og på repeat! Jeg tenker; hva slags inspirasjon får man av en slik konto ? 
 

uansett; så syns jeg sjarmen av disse de en gang var i sin tid var blitt helt borte.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som at de har smurt hele ansiktet inn med et halv boks vaselin. Ser både rart og klissete ut.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan noen få disse jentene til og snart forstå at klokka viser alt for raskt i forhold til reell fart?? Det virker som de benekter å se virkeligheten i øynene🫠 At de aldri vil vise hva mølla viser ift tempo og distanse gjør det jo hele mistenksomt også… husker ei av dem i fjor delte at de løp dragene på rundt 10 km/t, og det gir jo mer mening. Nå virker det som om at de bare forholder seg til hva klokka viser. 
Min Garmin viser gjerne at jeg løper på 4:20 når mølla står på 11 km/t, og jeg forstår jo at klokka ikke er godt nok kalibrert da…

Ei av dem løp 10 km på 44 minutter «i alt fra sone 1-4». Der viste pacen som skal være sone 1 rundt 4:45 og sone 4 - 4:09? 

Endret av Februarbarn
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er spreke, imponert over hvor mye de trente i 2023.

Jeg synes også det er irriterende at de aldri viser km på mølla. Når man løper såpass mye intervall og også lange rolige økter er det vanskelig for klokka å være riktig kalibrert. 

Selv løp jeg en rolig 90 min på mølle nylig og da viste min Garmin 2 km mer enn mølla. Hadde vært spennende å se diffen på Wanda sin 30 km mølleøkt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrit Abel skrev (13 timer siden):

De er spreke, imponert over hvor mye de trente i 2023.

Jeg synes også det er irriterende at de aldri viser km på mølla. Når man løper såpass mye intervall og også lange rolige økter er det vanskelig for klokka å være riktig kalibrert. 

Selv løp jeg en rolig 90 min på mølle nylig og da viste min Garmin 2 km mer enn mølla. Hadde vært spennende å se diffen på Wanda sin 30 km mølleøkt. 

Ja, og dersom det stemmer at hun/de kan løpe 20 km på 1:30, så bør de vel lett få til halvmaraton på under 1:35 utendørs da👍🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de noen gang løpt noe tilsvarende tempo ute som de påstår de gjør inne? De utendørsøktene jeg har sett på Strava, løper de mila på 55-60 min, pace 5.45-6. Langt ifra pace 4 iallefall.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTS skrev (3 timer siden):

Har de noen gang løpt noe tilsvarende tempo ute som de påstår de gjør inne? De utendørsøktene jeg har sett på Strava, løper de mila på 55-60 min, pace 5.45-6. Langt ifra pace 4 iallefall.

Gjenstår å se da. Jeg tror det i alle fall ikke før jeg får se det😊 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten observasjon fra meg. Ikke at det betyr noe, eller at vi trenger å bry oss, men vi er vel mange som liker å sammenligne oss med andre? Og da spesielt de som er mye bedre enn oss. På dårlige dager kan jeg føle meg elendig som ikke oppnår lignende resultater med lignende mengde arbeid. Jeg er voksen og vet bedre, så tørr ikke tenke på sårbar ungdom som har det likt..

 

Men, ei av søstrene viser også antall skritt tatt gjennom øktene, som kanskje kan være med å vise hvor mye feil det er?

5 km gange gir ca 6000 skritt

5 km løping ligger på rundt 4200 skritt

10 km løping ca 8200 skritt

13 km løping ca 11000 skritt

 

Jeg tipper at klokker fort viser 20% mer på hver løpeøkt. Med riktige tall er der fortsatt bra tider så hva er liksom vitsen..

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så rart at deres PT ikke sier noe på det ang fart og feil mtp hva tredemøllen viser? De trener 7 dager i uken hvorav 2 dager med tung styrke også, det er 9 økter i uken. Av hva de legger ut så er maks 1 av disse øktene rolige. Ellers så "gønner" de jo på i hver eneste økt. Vil tro de sikkert har en ganske god tid, men SÅ god tid har de absolutt ikke. De har jo meldt seg på Grue Halvmaraton for 10 km 1.mai. Wanda med forventet slutttid på 45 min og Vita 48 min. Anses å være Norges raskeste trasè med svært få høydemeter, så blir jo spennende å se. 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gjest22 said:

Syns det er så rart at deres PT ikke sier noe på det ang fart og feil mtp hva tredemøllen viser? De trener 7 dager i uken hvorav 2 dager med tung styrke også, det er 9 økter i uken. Av hva de legger ut så er maks 1 av disse øktene rolige. Ellers så "gønner" de jo på i hver eneste økt. Vil tro de sikkert har en ganske god tid, men SÅ god tid har de absolutt ikke. De har jo meldt seg på Grue Halvmaraton for 10 km 1.mai. Wanda med forventet slutttid på 45 min og Vita 48 min. Anses å være Norges raskeste trasè med svært få høydemeter, så blir jo spennende å se. 

 

Jeg har løpt 10K på 45 (i løp ute). Det er fort, men ikke eksepsjonelt, aldri trent så mye som dem. Men med de mølletidene sine, burde de vel ligge an til å løpe mye fortere enn det?
Jeg er uansett veldig skeptisk til å sammenligne mølle med noe som helst ute, SÆRLIG hvis de ikke løper med stigning, det gjør de ikke? For å løpe på flat mølle er som å løpe i lett nedoverbakke. Du bruker heller ikke samme muskler i beina, så det er ingen fullgod erstatning for uteløping.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenker jo egentlig man burde greie en mye bedre tid mtp på tidene de viser til. 

Men hvorfor løper de aldri roligere turer. Uansett hvor man ser anbefaler jo "alle" eksperter at du må ha nok heeelt rolige turer. 

Ta Vita sin siste Strava-oppdatering nå:

60 min RLK (oppgir 10-15 min i sone 1, resten sone 2) Totalt 13 km på 1 time, dvs snittfart på 13 km/t, tempo 4:38. Gitt at hun hadde holdt dette tempo i  bare 10 km, så ville hun løpt 10 km på 46:09. Mens for Grue 10 km om 3 måneder, når man "tar i alt  man kan" mener hun at hun skal ha en sluttid på 48 min. Det henger jo ikke på greip.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gjest22 said:

Ja, tenker jo egentlig man burde greie en mye bedre tid mtp på tidene de viser til. 

Men hvorfor løper de aldri roligere turer. Uansett hvor man ser anbefaler jo "alle" eksperter at du må ha nok heeelt rolige turer. 

Ta Vita sin siste Strava-oppdatering nå:

60 min RLK (oppgir 10-15 min i sone 1, resten sone 2) Totalt 13 km på 1 time, dvs snittfart på 13 km/t, tempo 4:38. Gitt at hun hadde holdt dette tempo i  bare 10 km, så ville hun løpt 10 km på 46:09. Mens for Grue 10 km om 3 måneder, når man "tar i alt  man kan" mener hun at hun skal ha en sluttid på 48 min. Det henger jo ikke på greip.

 

Hah, nei, det er ytterst merkelig!
Om hun ikke faktisk innser at luftmotstand og å løpe ute vil gjøre henne saktere?
Rart å ljuge på tider, og veldig rart å stole på klokka, ikke mølla. Mølla er alltid bedre til å måle hva man faktisk løper på mølla enn en klokke.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ei Garmin-klokke som løper helt løpsk når jeg løper på mølle. 
Så fort jeg begynner å jogge (alt fra 9 km/t og oppover) tror klokka at jeg løper med pace på 4 min pr km, noe som absolutt ikke stemmer. Jeg holder selvsagt ikke i nærheten av treningsmengden til disse to og det blir ikke riktig å sammenligne meg med dem, men mølla viser veldig mye mer riktig enn klokka og må alltid kalibrere. Utendørs er klokka ganske mye mer nøyaktig (har testet på bane) og stemmer bra med tidene jeg holder på mølla også… 
 

Tror absolutt på at tvillingene begynner å bli habile løpere og at formen er god, men de tidene de viser til er heftige når det er snakk om rolig langkjøring. Skal de ligge på 4, 30 min på km, må de løpe 13,5 km/t, og det er jo ikke akkurat veldig rolig på ei rolig langøkt. Det som er rart er jo at de tilsynelatende ligger på nesten samme pace om det er 5 km eller 20 km. 
 

Det er for all del mulig at de faktisk løper så fort, men begge vet jo at folk lurer og mistenker dem for å skryte på seg disse tidene. Hvorfor ikke gjøre noe for å motbevise det?  

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, tror også på at de har blitt ganske habile løpere, men samme snittfart på 5 km som 20 km er jo veldig rart. 

Har Garmin selv, og opplever det samme at klokken viser alltid mye raskere fart enn møllen, og har som deg både løpt ute i vanlig terreng og på bane og vet selv at det den viser når jeg løper på mølla er feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gjest22 said:

Ja, tenker jo egentlig man burde greie en mye bedre tid mtp på tidene de viser til. 

Men hvorfor løper de aldri roligere turer. Uansett hvor man ser anbefaler jo "alle" eksperter at du må ha nok heeelt rolige turer. 

Ta Vita sin siste Strava-oppdatering nå:

60 min RLK (oppgir 10-15 min i sone 1, resten sone 2) Totalt 13 km på 1 time, dvs snittfart på 13 km/t, tempo 4:38. Gitt at hun hadde holdt dette tempo i  bare 10 km, så ville hun løpt 10 km på 46:09. Mens for Grue 10 km om 3 måneder, når man "tar i alt  man kan" mener hun at hun skal ha en sluttid på 48 min. Det henger jo ikke på greip.

 

Dette har jeg også stusset over.. I tillegg så poster de bilder etter "rolig langkjøring" der de drypper av svette omtrent, virker ikke som om økta var så rolig alikevel, da? Med mindre det er sykt varmt på treningssenteret da 😅 De er dedikerte da, og jeg er imponert over at de orker å løpe så mye og langt på mølle - det er jo så mye deiligere å løpe ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Mediocre said:

Dette har jeg også stusset over.. I tillegg så poster de bilder etter "rolig langkjøring" der de drypper av svette omtrent, virker ikke som om økta var så rolig alikevel, da? Med mindre det er sykt varmt på treningssenteret da 😅 De er dedikerte da, og jeg er imponert over at de orker å løpe så mye og langt på mølle - det er jo så mye deiligere å løpe ute.

Ja, jeg syns det er forferdelig å løpe på mølle, det er absolutt siste løsning for meg.  Det som er fjernest er "rolig langtur" på 4:30, det er ikke rolig for dem! Det er jo det de skal ligge på for å nå 10K-målet.
Da må de i så fall ha en konkurransefart på rundt 4 min per km, noe som er veldig veldig bra. Og det er merkelig å løpe så fort hele tida og ikke variere, det er enormt anbefalt når man løøper seriøst. Vanskelig å ta dem seriøst. Jeg venter og ser hva de faktisk løper 10K på, så får man konkludere.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere over her..! Når de løper med den pacen klokka viser (som de alltid tar bilde av og legger ut på Strava), bør de jo lett klare 10 km på sub 40 min, eller? Og dessuten: rolig langkjøring 13 km på en time - det er ikke rolig for selv mange løpere på elitenivå! 
 

når folk forsøker å konfrontere dem med disse tingene, går de bare til angrep, viser ingen form for ydmykhet og gjør ingen forsøk på å motbevise (ved å vise mølletempo og distanse som en annen her nevnte) at det skal være feil. Kanskje fordi de innerst inne forstår at folk med mye erfaring og peiling har et poeng. I så fall: hvorfor lure seg selv?

Endret av Februarbarn
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...