Gå til innhold

Vita og Wanda


WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Enig i at jeg er imponert at de orker så mye og lang løping på tredemølle så ofte, jeg greier å pushe meg mye mindre inne enn ute. Så de nok sikkert helt gode tider uten å jukse også, men bare irriterer meg at de ikke ser det selv. Men blir spennende å se 1.mai :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vet vel innerst inne at tidene inn på mølla er for gode til å være sanne, og det er derfor målet de har på 10 km ute ikke er fortere. Men enig i at det viker rart når de kaller 13 km/t for rolig… Blir gøy å se hva de får til ute! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser de ofte skriver at de sykler 5mil på 1,5time. Det er jo helt latterlig…?! Da må de ha snittfart på minimum 30km/t hele tiden. Skulle ønske jeg turte å si det til de. 
Tviler jo ikke på at de sykler i 1,5t, og det er jo sprekt det!! Men denne avstanden.. Så tullete og heeelt feil!

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OnskerBarn2 skrev (3 timer siden):

Ser de ofte skriver at de sykler 5mil på 1,5time. Det er jo helt latterlig…?! Da må de ha snittfart på minimum 30km/t hele tiden. Skulle ønske jeg turte å si det til de. 
Tviler jo ikke på at de sykler i 1,5t, og det er jo sprekt det!! Men denne avstanden.. Så tullete og heeelt feil!

5 mil på sykler på treningsstudio på 1,5 time, er ikke så utenkelig for to damer som trener så aktivt. Jeg kom relativt "lett" opp i 1 mil på sykkel på 30 minutter, i min utrente form, regner med at "kalibreringen" kanskje er feil? Men tror ikke det er at de pynter på tallene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (6 timer siden):

5 mil på sykler på treningsstudio på 1,5 time, er ikke så utenkelig for to damer som trener så aktivt. Jeg kom relativt "lett" opp i 1 mil på sykkel på 30 minutter, i min utrente form, regner med at "kalibreringen" kanskje er feil? Men tror ikke det er at de pynter på tallene. 

Hm, kanskje.. Jeg sykler sjeldent på sykler som måler avstand, men. Jeg sykler ute. Og å komme opp i 5mil der tar jo fort 2+ timer pga opp&ned osv. Farta ute et gjerne snitt på 25km/t for selv godt trente. De skriver at de sykler 5mil på 1,5t i pulssone 1-2. Da skal de være ekstreeemt godt trent for å pushe det spør du meg! Eller et det bare syklene som er helt off.. At de derfor skal ha en fart på 30km/t i 1,5t gir null mening. SÅ godt trent er de ikke..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OnskerBarn2 skrev (3 timer siden):

Hm, kanskje.. Jeg sykler sjeldent på sykler som måler avstand, men. Jeg sykler ute. Og å komme opp i 5mil der tar jo fort 2+ timer pga opp&ned osv. Farta ute et gjerne snitt på 25km/t for selv godt trente. De skriver at de sykler 5mil på 1,5t i pulssone 1-2. Da skal de være ekstreeemt godt trent for å pushe det spør du meg! Eller et det bare syklene som er helt off.. At de derfor skal ha en fart på 30km/t i 1,5t gir null mening. SÅ godt trent er de ikke..

Jeg tipper jo at syklene er ganske off, samtidig som innendørs sykling ikke gir samme motstand med vind, motbakker, hensyn til trafikkbildet osv. Jeg klarte som sagt 1 mil på 30 min, og jeg tviler sterkt på at det faktisk var 1 mil, for jeg er absolutt ikke så godt trent lenger, og var ikke i nærheten av så sliten som jeg ville vært, dersom jeg skulle syklet en mil utendørs 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig langkjøring, en time med snittfart på 4.28? Skjønner de ikke selv at noe er rart her?

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tivi20 skrev (2 timer siden):

Rolig langkjøring, en time med snittfart på 4.28? Skjønner de ikke selv at noe er rart her?

Håper noen kan sende de den linken over her. Hvorfor vil de konsekvent ikke høre på folk som forteller dem fakta? Får ofte lyst til å si «du løper lett halvmaraton på under 1.38» når hun løper den på 1.35 inne på mølla, for at hun skal forstå at det kanskje ikke er realistisk. Ikke misforstå, de er i grei form og alt det. Men det er svært få utøvere på elitenivå som vil kalle 13 km på en time for rolig langkjøring, eller RLK som de kaller det. 
merker jeg blir irritert på meg selv som blir så provosert av dem og holdningene de har….

Endret av Februarbarn
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTS skrev (På 24.1.2024 den 16.59):

Har de noen gang løpt noe tilsvarende tempo ute som de påstår de gjør inne? De utendørsøktene jeg har sett på Strava, løper de mila på 55-60 min, pace 5.45-6. Langt ifra pace 4 iallefall.

Det høres mer realistisk ut for damene. I min beste form løper jeg 45 min på mila. Det tror jeg neppe de hadde vært i nærheten av.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg løper (utendørs) med løpeprogram og klarte perse på mila med 43:10 i fjor. Målet er å komme på 42-tallet i år. Det krever enormt mye og jeg trener med de som satser/lever av dette. 
Hadde jeg løpt så mye med så «høyt» tempo som de utgir å gjøre mange ganger ukentlig, ville det aldri gått. Jeg undrer meg stadig over hvordan de har samme pace på en rask 7 km som 21. og som jeg nevnte - 13 km på 60 min som «rolig»? Mulig de løper rolig, men det er det tallet på mølla viser. 
 

som Morten Dalhaug så fint skrev denne uken: «pers setter du utendørs - i en kontrollmålt løype». 👍🏼👍🏼👍🏼
 

synd de liker å tro de løper 60-70 km ukentlig når de i realiteten løper halvparten kanskje. De vil jo åpenbart ikke ta til seg fakta. Når de først skal løpe ute er det enten bare rolig eller unnskyldninger. Leit at de bare lurer seg selv. Tyder bare på ekstrem usikkerhet. Savner bare litt ydmykhet. 

Endret av Februarbarn
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Wanda løp «21km på 1:36». Hvis ho har den farta på Oslo Maraton kommer ho blant de beste på topp 20 😏 Sååå det er vel et god indikasjon på at det de måler er rimelig off 🤥🤯

Er det ikke bare flaut at de holder på sånn…?! Selv om mange har null peil og tar det for god fisk at de er SÅ godt trent, så da får de fortsette..

 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, OnskerBarn2 said:

Ser Wanda løp «21km på 1:36». Hvis ho har den farta på Oslo Maraton kommer ho blant de beste på topp 20 😏 Sååå det er vel et god indikasjon på at det de måler er rimelig off 🤥🤯

Er det ikke bare flaut at de holder på sånn…?! Selv om mange har null peil og tar det for god fisk at de er SÅ godt trent, så da får de fortsette..

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan de får det så feil? Jeg løper mest ute, har stusset veldig på tidene deres, og ikke minst hva de kaller "rolig", når jeg løper på mølle blir det aldri så feil mellom mølle og klokke?
Løper de også uten stigning, det er jo som å løpe i konstant nedoverbakke.
De virker, ehm, mindre smarte.
Flott de trener mye, men tidene dere nevner er jo sånn helt oppe i aller øverste skikt av kvinnelige mosjonister.
Ingen norsk, uproff dame løper mila i 4:30-takt og syns det er "rolig".

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 En ting er jo tidene og pace. Men de løper jo selvsagt ikke i nærheten av distansene heller. Mila er sikkert i realiteten ikke mer enn 7 km. 
 

Kjenner eliteløpere som sikkert ligger langt over deres treningsmengde og nivå. Når jeg ser deres rolige langkjøringer på Strava, ligger de på 5.30-6 min per km utendørs. 

Kunne gjort det samme som dem og bare kastet ut klokke-målingene på Strava. Ville fremstått som rene superkvinnen! 
Men sannheten er jo at klokka lyver så det renner. Mølla er langt mer pålitelig, for å si det mildt. 
Jeg får veldig avvikende tider/distanse på mølle og klokke. Min teori er at jeg som er ganske lav (lavere enn tvillingene) løper mange og ganske korte skritt og har sikkert ganske rask «rytme» med armene. Klokka viser gjerne pace på rundt 4 min pr km når jeg i realiteten løper på 5… Dette til tross for at jeg kalibrerer etter øktene. Mølla stemmer ganske godt hvis jeg sammenligner med øktene jeg har på bane. 
 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tidene på løpinga er faktisk latterlige.. får det slik selv, og tror det kommer av at jeg har så høy puls med løpinga at klokka tror jeg sprinter for livet 😅 Ser når folk spør (på Strava feks) om de kan legge ut bilde av mølla også så blir det bare ignorert. Og om noen stiller spørsmål for å forklare det ene eller det andre, får man svar på en ganske aggressiv måte. Blir litt flaut hele greia! 
 

Kan ikke forsvare at man klarer å løpe halvmaraton på 4.30 på kilometen på mølla, men ute så bruker man 1 minutt mer på kilometern🥹 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerven skrev (9 minutter siden):

De tidene på løpinga er faktisk latterlige.. får det slik selv, og tror det kommer av at jeg har så høy puls med løpinga at klokka tror jeg sprinter for livet 😅 Ser når folk spør (på Strava feks) om de kan legge ut bilde av mølla også så blir det bare ignorert. Og om noen stiller spørsmål for å forklare det ene eller det andre, får man svar på en ganske aggressiv måte. Blir litt flaut hele greia! 
 

Kan ikke forsvare at man klarer å løpe halvmaraton på 4.30 på kilometen på mølla, men ute så bruker man 1 minutt mer på kilometern🥹 

Ja, de burde bli fanget opp av friidrettslandslaget hvis de faktisk løper halvmaraton på 1.30 flere ganger i uka og påstår det er en «rolig» tur. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper inderlig noen deler denne tråden med dem. Jeg får så lyst til å skrive alt det flere her skriver over nesten daglig. 
Det jeg river meg i håret av, er om de virkelig forsøker å lure andre (og seg selv), eller faktisk ikke forstår dette med mølle vs klokke? 
 

Hva skal de si, når de ikke får til halvmaraton på rundt 1.38 (maks)? Dårlig dag? Fikk hold? Eller nei vent, de klarer det jo. Det er jo det som er rolig tempo for dem👍🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbarn skrev (Akkurat nå):

Håper inderlig noen deler denne tråden med dem. Jeg får så lyst til å skrive alt det flere her skriver over nesten daglig. 
Det jeg river meg i håret av, er om de virkelig forsøker å lure andre (og seg selv), eller faktisk ikke forstår dette med mølle vs klokke? 
 

Hva skal de si, når de ikke får til halvmaraton på rundt 1.38 (maks)? Dårlig dag? Fikk hold? «Ute er det mer svingete og kuppert»? Eller nei vent, de klarer det jo lett. Det er jo det som er rolig tempo for dem👍🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbarn skrev (12 timer siden):

Håper inderlig noen deler denne tråden med dem. Jeg får så lyst til å skrive alt det flere her skriver over nesten daglig. 
Det jeg river meg i håret av, er om de virkelig forsøker å lure andre (og seg selv), eller faktisk ikke forstår dette med mølle vs klokke? 
 

Hva skal de si, når de ikke får til halvmaraton på rundt 1.38 (maks)? Dårlig dag? Fikk hold? Eller nei vent, de klarer det jo. Det er jo det som er rolig tempo for dem👍🏼

Enig! Får såå lyst å kommentere med noen skikkelig fakta. Selv om selv det hadde vel ikke funka, de hadde sikkert bare påstått noe annet. Uansett er de er typene til å da henge deg ut med navn og alt i en storie eller noe, så det er jo for kjipt 😩

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OnskerBarn2 skrev (1 time siden):

Enig! Får såå lyst å kommentere med noen skikkelig fakta. Selv om selv det hadde vel ikke funka, de hadde sikkert bare påstått noe annet. Uansett er de er typene til å da henge deg ut med navn og alt i en storie eller noe, så det er jo for kjipt 😩

Tipper det er mange som skriver til de hver dag og spør. De har hatt noen utbrudd tidligere om dette, at de er lei av at folk ikke tror på tidene deres, at de tross alt har holdt på med løping i ett år nå osv. Jeg håper de stiler opp på ett løp snart, hadde vært utrolig spennende å se hva de kunne fått til, og om det er i nærheten av de imponerende tidene klokken deres viser. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...