Gå til innhold

Vita og Wanda


WhiteSwan

Anbefalte innlegg

De har løpt ute i dag; distanse: 5 km - total stigning 130 meter, tid: 30 minutter. De kaller det for motbakkeløp, og kanskje føles det sånn når man er vant til å løpe flatt på mølle for 130 meter stigning er da ikke all verden..? (Økten er delt på snapchat). 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvalstad45 skrev (På 21.2.2024 den 10.57):

Jeg skjønner ikke hvordan de får det så feil? Jeg løper mest ute, har stusset veldig på tidene deres, og ikke minst hva de kaller "rolig", når jeg løper på mølle blir det aldri så feil mellom mølle og klokke?
Løper de også uten stigning, det er jo som å løpe i konstant nedoverbakke.
De virker, ehm, mindre smarte.
Flott de trener mye, men tidene dere nevner er jo sånn helt oppe i aller øverste skikt av kvinnelige mosjonister.
Ingen norsk, uproff dame løper mila i 4:30-takt og syns det er "rolig".

Jeg har løpt en del litt lengre turer i samme tempo på mølla i vinter. Etter noen runder med kalibrering så treffer klokka ganske ok i forhold til mølla. Når jeg veksler mellom rolig, raskere og intervaller gjennom uka så går klokka helt bananas på km.

eks, en rolig 10 km på 70 minutt ble til nesten 15 km ifølge klokka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldus skrev (9 timer siden):

Jeg har løpt en del litt lengre turer i samme tempo på mølla i vinter. Etter noen runder med kalibrering så treffer klokka ganske ok i forhold til mølla. Når jeg veksler mellom rolig, raskere og intervaller gjennom uka så går klokka helt bananas på km.

eks, en rolig 10 km på 70 minutt ble til nesten 15 km ifølge klokka.

Det samme har jeg opplevd. Hvis jeg løper flere turer på rad med ca samme tempo og kalibrerer hver gang blir klokka god på å gjette. Hvis jeg varierer mellom rolige turer og raskere intervaller kan den fort anslå at jeg har løpt et 3-4-5 km lengre enn jeg egentlig har på de lange turene. Har slått meg til ro med at jeg må kalibrerer etter mølla hver gang 🤷‍♀️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OnskerBarn2 skrev (På 23.2.2024 den 10.13):

Enig! Får såå lyst å kommentere med noen skikkelig fakta. Selv om selv det hadde vel ikke funka, de hadde sikkert bare påstått noe annet. Uansett er de er typene til å da henge deg ut med navn og alt i en storie eller noe, så det er jo for kjipt 😩

Forteller mest om dem som personer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet helt respekten for de i en episode av debatten om økende kokainbruk i ungdomsmiljøer. Husker ikke ordrett hvem eller hva hun sa, men det var at de som fester og bruker det er søppel/ tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (23 timer siden):

Det samme har jeg opplevd. Hvis jeg løper flere turer på rad med ca samme tempo og kalibrerer hver gang blir klokka god på å gjette. Hvis jeg varierer mellom rolige turer og raskere intervaller kan den fort anslå at jeg har løpt et 3-4-5 km lengre enn jeg egentlig har på de lange turene. Har slått meg til ro med at jeg må kalibrerer etter mølla hver gang 🤷‍♀️

Det er jo helt sikkert derfor det blir så koko for de. Men kunne ikke la vær å fnise litt av at Wanda sin «rooolig» økt i går faktisk var roligish med 5:57/km. Kanskje fordi ho hatt en ute økt og klokka kalibrert..?

Syns forøvrig de er rimelig off med denne treningen når de tenker at å trene minst én relativt hard økt HVER dag er veien å gå. Jeg har trent mye og variert i mange år selv, og er det én ting jeg har lært, så er det at å ha hviledager og evnt roligere aktivitet (gå tur e.l) er kjempeviktig. Isteden kramper disse seg på gymmen kl 22 fordi de MÅ klokke inn en økt.. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OnskerBarn2 skrev (5 minutter siden):

Det er jo helt sikkert derfor det blir så koko for de. Men kunne ikke la vær å fnise litt av at Wanda sin «rooolig» økt i går faktisk var roligish med 5:57/km. Kanskje fordi ho hatt en ute økt og klokka kalibrert..?

Syns forøvrig de er rimelig off med denne treningen når de tenker at å trene minst én relativt hard økt HVER dag er veien å gå. Jeg har trent mye og variert i mange år selv, og er det én ting jeg har lært, så er det at å ha hviledager og evnt roligere aktivitet (gå tur e.l) er kjempeviktig. Isteden kramper disse seg på gymmen kl 22 fordi de MÅ klokke inn en økt.. 

viktig å trene styrke og hvile mellom løpsdager ja. Ikke minst spise nok så man får litt muskler

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OnskerBarn2 skrev (4 timer siden):

Det er jo helt sikkert derfor det blir så koko for de. Men kunne ikke la vær å fnise litt av at Wanda sin «rooolig» økt i går faktisk var roligish med 5:57/km. Kanskje fordi ho hatt en ute økt og klokka kalibrert..?

Syns forøvrig de er rimelig off med denne treningen når de tenker at å trene minst én relativt hard økt HVER dag er veien å gå. Jeg har trent mye og variert i mange år selv, og er det én ting jeg har lært, så er det at å ha hviledager og evnt roligere aktivitet (gå tur e.l) er kjempeviktig. Isteden kramper disse seg på gymmen kl 22 fordi de MÅ klokke inn en økt.. 

har også fundert mye over hvorfor de på liv og død må presse inn økter på ellers fulle dager, enten det er 05 eller 22. de begrunner det selv med at de har det bedre psykisk, og får helt knekken når de må stå over pga sykdom eller fordi det faktisk ikke går. Jeg personlig tenker at akkurat det er en usunt forhold til trening. Det samme gjelder dette med å hive innpå med energidrikker og brusflaske etter brusflaske for å vise hvor sunne de er som ikke spiser godteri noen måneder (forstå det den som kan). Og likevel forgudes de av følgerne som ikke evner å tenke kritisk eller utenfor den lille bobla de lager. 

Endret av Februarbarn
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Februarbarn said:

har også fundert mye over hvorfor de på liv og død må presse inn økter på ellers fulle dager, enten det er 05 eller 22. de begrunner det selv med at de har det bedre psykisk, og får helt knekken når de må stå over pga sykdom eller fordi det faktisk ikke går. Jeg personlig tenker at akkurat det er en usunt forhold til trening. Det samme gjelder dette med å hive innpå med energidrikker og brusflaske etter brusflaske for å vise hvor sunne de er som ikke spiser godteri noen måneder (forstå det den som kan). Og likevel forgudes de av følgerne som ikke evner å tenke kritisk eller utenfor den lille bobla de lager. 

Ja, jeg syns treningsregimet deres virker ekstremt pliktbundet og usunt, akkurat som Caroline Berg Eriksens.
Hva trener de TIL? Ingenting?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en periode hvor jeg trengte ekstremt mye, 5-7 økter i uken, noen ganger to økter om dagen. Jeg trente ikke målrettet, hadde bare en spiseforstyrrelse.. Selv influencere som feks Natacha Océane, som trener spesifikt mot ultraløp, har hviledager.. Sier ikke at tvillingene har fått en spiseforstyrrelse, men er jo flere ting som skurrer, og er bekymringsverdig. De fleste ville jo ansett en lang dag i slalombakken, som god nok aktivitet til at treningen ikke er så viktig den helgen man er på hytta.. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte analysere «pacen» opp mot puls. De første km gir jo ikke helt mening…..

IMG_1316.png

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Februarbarn said:

Måtte analysere «pacen» opp mot puls. De første km gir jo ikke helt mening…..

IMG_1316.png

Hevder klokka at en av dem har løpt en kilometer på 2.41?! Eller misforstår jeg nå? For hvis de virkelig tror på det der, er de jo helt kørka. Verdensrekorden for menn er på 2,11!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Hevder klokka at en av dem har løpt en kilometer på 2.41?! Eller misforstår jeg nå? For hvis de virkelig tror på det der, er de jo helt kørka. Verdensrekorden for menn er på 2,11!

Haha det er jo enda mer krise at de da tror at klokka viser riktig 😩 Ser at norges rekorden for damer er 2:38. Så da er det vel bare for de å melde seg på NM neste år…?! Flaut!

Det eneste klokka vel viser riktig er tiden da…? Så kalkuleres de to andre helt off (og pace basert på tid + feil avstand). Rett og slett flaut å spamme slikt daglig. Sier alt om hvor lite peil de har! Ifølge Wanda sin egen story har ho hatt «såå vondt» i kneet - og allikevel opprettholder ho max aktivitetsnivå. Er som om å be om en langvarig skade det tullet der!

Endret av OnskerBarn2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (3 timer siden):

Hevder klokka at en av dem har løpt en kilometer på 2.41?! Eller misforstår jeg nå? For hvis de virkelig tror på det der, er de jo helt kørka. Verdensrekorden for menn er på 2,11!

 

OnskerBarn2 skrev (1 time siden):

Haha det er jo enda mer krise at de da tror at klokka viser riktig 😩 Ser at norges rekorden for damer er 2:38. Så da er det vel bare for de å melde seg på NM neste år…?! Flaut!

Det eneste klokka vel viser riktig er tiden da…? Så kalkuleres de to andre helt off (og pace basert på tid + feil avstand). Rett og slett flaut å spamme slikt daglig. Sier alt om hvor lite peil de har! Ifølge Wanda sin egen story har ho hatt «såå vondt» i kneet - og allikevel opprettholder ho max aktivitetsnivå. Er som om å be om en langvarig skade det tullet der!

Flaut ja! Hva med å være litt ydmyk når folk prøver si fra. Lurer på om noen har fortalt de at de er på nivå med norgesmesteren og bør justere forventet tid på 10km fra 45-48 min til langt mer enn 10 min raskere 🫠👍🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (På 26.2.2024 den 17.34):

Ja, jeg syns treningsregimet deres virker ekstremt pliktbundet og usunt, akkurat som Caroline Berg Eriksens.
Hva trener de TIL? Ingenting?

For å få drømmekroppen. De trener knallhardt og lever på diett og har ansatt hun beinharde PT-en Tonje fra Slankekrigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (På 26.2.2024 den 17.40):

Jeg hadde selv en periode hvor jeg trengte ekstremt mye, 5-7 økter i uken, noen ganger to økter om dagen. Jeg trente ikke målrettet, hadde bare en spiseforstyrrelse.. Selv influencere som feks Natacha Océane, som trener spesifikt mot ultraløp, har hviledager.. Sier ikke at tvillingene har fått en spiseforstyrrelse, men er jo flere ting som skurrer, og er bekymringsverdig. De fleste ville jo ansett en lang dag i slalombakken, som god nok aktivitet til at treningen ikke er så viktig den helgen man er på hytta.. 

Litt drøyt å insinuere at de har en spiseforstyrrelse. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grüner skrev (6 minutter siden):

Litt drøyt å insinuere at de har en spiseforstyrrelse. 

Da er det jo fint at jeg aldri insinuerte at de har en spiseforstyrrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (2 timer siden):

Da er det jo fint at jeg aldri insinuerte at de har en spiseforstyrrelse.

Men jeg er enig i at de er blitt ganske så opphengt i trening og kosthold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OnskerBarn2 skrev (På 26.2.2024 den 9.02):

Det er jo helt sikkert derfor det blir så koko for de. Men kunne ikke la vær å fnise litt av at Wanda sin «rooolig» økt i går faktisk var roligish med 5:57/km. Kanskje fordi ho hatt en ute økt og klokka kalibrert..?

Syns forøvrig de er rimelig off med denne treningen når de tenker at å trene minst én relativt hard økt HVER dag er veien å gå. Jeg har trent mye og variert i mange år selv, og er det én ting jeg har lært, så er det at å ha hviledager og evnt roligere aktivitet (gå tur e.l) er kjempeviktig. Isteden kramper disse seg på gymmen kl 22 fordi de MÅ klokke inn en økt.. 

De har gått ned i vekt på ekstremregimet sitt, som jeg tror var målet etter julebordsesongen 2022, men med så hyppig trening og så mange høyintensive økter, øker faren for overtrening og skader.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg river meg litt i håret. Hvorfor tar hun ikke poenget? 
 

hva jeg ønsker å skrive - den som en dag tør, har min fulle tillatelse til å kopiere den😂👇🏼

Du tar ikke ansvar ved å informere om reell pace heller. Jeg kan ikke svare for alle og enhver, men kan tenke meg at det er en faktor flere reagerer på. De fleste vil enten kalibrere klokken etter tallene fra mølla, eller vise til riktige tall som står på mølla. Det kan fremstå mer slik at du oppgir tidene klokken viser, og at du løper distanse x på tid x. Det er ofte stor differanse mellom klokke og mølletempo. Helt i orden (og som sagt ikke uvanlig) at klokka går en del raskere, men kanskje vise noe mer ydmykhet i forhold til det? Det vil for eksempel være slik at dere i realiteten løper langt færre km ukentlig enn hva dere tror, fordi klokka «fyker avsted» på båndet 🤝🏼👍🏼

IMG_1336.png

IMG_1337.png

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...