rundtfingern Skrevet 31. mars #1041 Skrevet 31. mars refill skrev (4 minutter siden): Absolutt. Nå har vel de påstått at han har åpent bur, men jeg har ingen tro på at han var i åpent bur da han "dreit ned seg selv og buret". Jeg har bare hatt to valper selv, men ganske aktive raser, og jeg har aldri brukt bur/binge personlig, men jeg har hunder i nær familie som har trengt "begrensning" og da har det vært eget rom. Binge kan jo også være en grei løsning. Får håpe de finner ut av det som sagt. Det kan jo høres ut som om Nils er en valp som trenger litt ekstra "oppfølging". Litt mer mengdetrening og rutiner. Nei, jeg har ingen tro på at han dreit der han skulle sove med vilje. Uhell kan skje, men har han ikke et alternativ, så blir det sengen/buret. Trist Binge og egne rom er kjempefint. Det handler jo om å gi hunden plass til å bevege seg på. Ja, jeg tror han trenger litt ekstra. Samtidig tror jeg de ikke vet hva som kreves fra dem når man har hund. Ja, det er slitsomt. Ja, man vil grine innimellom. Men å trene, se resultater og ha det kjekt sammen, det veier så mye opp for akkurat de tingene som er kjipe. Og man drar ikke med seg en pitteliten valp på treningssenter. Når man henter dem er du heldig du får 15 minutter med dem før de er utslitt. Som vi sa «det er dritkjedelig med valp». De sover, går på do og så får du KANSKJE 15 minutter der de kan trenes. Mye kjekkere når de er eldre😅 1
refill Skrevet 31. mars #1042 Skrevet 31. mars rundtfingern skrev (34 minutter siden): Nei, jeg har ingen tro på at han dreit der han skulle sove med vilje. Uhell kan skje, men har han ikke et alternativ, så blir det sengen/buret. Trist Binge og egne rom er kjempefint. Det handler jo om å gi hunden plass til å bevege seg på. Ja, jeg tror han trenger litt ekstra. Samtidig tror jeg de ikke vet hva som kreves fra dem når man har hund. Ja, det er slitsomt. Ja, man vil grine innimellom. Men å trene, se resultater og ha det kjekt sammen, det veier så mye opp for akkurat de tingene som er kjipe. Og man drar ikke med seg en pitteliten valp på treningssenter. Når man henter dem er du heldig du får 15 minutter med dem før de er utslitt. Som vi sa «det er dritkjedelig med valp». De sover, går på do og så får du KANSKJE 15 minutter der de kan trenes. Mye kjekkere når de er eldre😅 Ja det er seriøst som å ha en nyfødt 😂 og noen tåler mer "fuss" rundt seg enn andre. Uff, min første valp var ekstremt enkel. Alt gikk raskt med henne. Min nummer to, som er mye mer sensitiv og lett lar seg fyre opp, brukte 6 mnd på det samme som nummer en fikset på noen uker. Og den sensitiviteten har ikke gått å trene bort fullstendig, så det er et helt annet hundeliv. Sånn er det. Man vet aldri, uansett hvor mye forarbeid og grunnarbeid man gjør 😅💀
rundtfingern Skrevet 31. mars #1043 Skrevet 31. mars refill skrev (31 minutter siden): Ja det er seriøst som å ha en nyfødt 😂 og noen tåler mer "fuss" rundt seg enn andre. Uff, min første valp var ekstremt enkel. Alt gikk raskt med henne. Min nummer to, som er mye mer sensitiv og lett lar seg fyre opp, brukte 6 mnd på det samme som nummer en fikset på noen uker. Og den sensitiviteten har ikke gått å trene bort fullstendig, så det er et helt annet hundeliv. Sånn er det. Man vet aldri, uansett hvor mye forarbeid og grunnarbeid man gjør 😅💀 Er nettopp det. Jeg har to. Valpen er tøffest, enklest og tar ting veldig lett. Nummer to kom til oss i voksen alder (vært her i fire mnd). Han har brukt de fire månedene på å lære å sitte og helt basic hverdagslydighet. Neste uke fyller han 5 år. Er samme rase, ulik linje og samme kjønn. Samtidig har eldste en brokete fortid. Valpen har vi hatt siden han var 8 uker. Så uansett hva man gjør, kan man alltid få problemer. Selv med god helse og gemytt.
Mediocre Skrevet 2. april #1044 Skrevet 2. april Jeg kan lite om hund, men den må jo bli litt stressa og utilpass av å bli flyttet rundt hele tiden? Annenhver natt hos hver av tvillingene og ganske ofte til faren deres. Hadde vel vært bedre for den med stabile forhold når den er hvalp? Men å melde til mattilsynet er litt bananas, finnes så mange dyr som har det verre som de kunne brukt tiden sin på.. Noen som har sett noe informasjon om oppholdet deres i Thailand? Synes å huske at de snakket om å fortelle mer om det på snap, men så sluttet de å merke med reklame og jeg har ikke fått med meg om de har nevnt det igjen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå