Gå til innhold

Vita og Wanda

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kosemose skrev (På 11.1.2026 den 21.27):

Uansett; Utrolig dårlig og useriøst å «ha planer» som betyr å sette bort valpen etter så kort tid. Det er tøft og slitsomt med valp men hvor lite ryggrad er det mulig å ha? Stakkars valp! 

Det er en hund , ikke en baby ! Jeg tenker at den hunden har det helt fint sammen med faren deres også . Hunder er stort sett fornøyd når alle deres behov er dekket . 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puppyshower i helga... :dåne:

• Liker 1
Skrevet

Hahahahahahah hva faen er det DER😂😂😂😂

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan er opplegget ? For jeg følger de ikke, men ramler innom nå og da . Hver gang jeg har sett (ofte mandag da har jeg fri), så har hunden vært hos faren i helgen. Har de barnevakt hver helg ? Og så må de prioritere trening og se på tv før de henter den? (De har hatt mer pass til sin i løpet av 3 uker, en jeg har på minst et helt år til sammen (er singel og alene med hunden). Og når min var så liten som det der - så var det ganske uaktuelt og ha barnevakt). 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Enda en helg der hvalpen er plassert hos faren.. 🙃

• Liker 2
Skrevet
Mediocre skrev (På 14.2.2026 den 12.58):

Enda en helg der hvalpen er plassert hos faren.. 🙃

Vita var jo drittlei hunden før helgen så det er vel ikke så overraskende. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ingen motekjenner, men på på posten i feed som startee med det jeg tror er gårsdagens antrekk, har W på seg en underkjole som antrekk der? 

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er rart å dra til Thailand for å trene inn på treningssenter og ligge ved et generisk basseng som like gjerne kunne vært Granca? 

• Liker 4
Skrevet
Lillemy23 skrev (På 12.3.2026 den 20.52):

Er det bare jeg som synes det er rart å dra til Thailand for å trene inn på treningssenter og ligge ved et generisk basseng som like gjerne kunne vært Granca? 

Det er sponset, så da er det sikkert ikke så nøye hvor det er.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mediocre skrev (22 minutter siden):

Det er sponset, så da er det sikkert ikke så nøye hvor det er.

Husker de å merke da?

• Liker 1
Skrevet

Flere som hørte på p3 fredags morgen, innslaget om lønnen til influensere vs sykepleiere? W&V trodde sykepleiere tjente mer enn dem. Fikk ikke med meg hele snutten,  hadde vært interessant å hørt den utregningen 🫠

Skrevet
Nepped skrev (13 timer siden):

Flere som hørte på p3 fredags morgen, innslaget om lønnen til influensere vs sykepleiere? W&V trodde sykepleiere tjente mer enn dem. Fikk ikke med meg hele snutten,  hadde vært interessant å hørt den utregningen 🫠

Er ikke det en sånn klassisk influenser mentalitet? At de ikke tjener så mye hver mnd fordi de ikke tar ut lønn, men utbytte? Og fot mange influensere teller tydeligvis ikke utbytte fra firmaet som lønn

• Liker 2
Skrevet

De merker jo noen poster, men ikke alle? Vet ikke hva reglene er her når det er sponset jeg, men jeg tenker vel at det meste burde vært merket når alt er sponset av opphold/reise og hva de gjør det. 

De har vel ikke akkurat vært veldig mye ute og reist, og de slår meg jo generelt som ganske enkle hvis det er lov å si. Synes denne reisen også gjenspeiler det litt, selvom jeg også kan nyte en ferie med mye avslapning og trening/egenpleie. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Gnå skrev (4 timer siden):

Nå er de meldt til mattilsynet 🥺 Skjønner at folk synes mye forskjellig om hundeholdet deres, men å melde dem er kanskje litt vel, eller?

Vita Mashadi: - Vi er meldt inn til Mattilsynet

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg var en av de som reagerte på at de ofte hadde pass til hunden i helgene i starten, men det er fordi jeg aldri ville gjort det., Men selv om jeg er uenig i det så har jeg ingen som helst grunnlag for å melde de til mattilsynet. De virker veldig glad i hunden det jeg har sett. Han får mat, stell, turer og masse kjærlighet. Så jeg tror under ingen omstendighet at hunden har det vondt. Og den har det nok veldig godt hos pappaen deres i helgene og - han virker helt oppslukt i sitt firbeinte barnebarn. Så jeg syns det er trist at noen misbruker tiden til mattilsynet på slikt når de burde brukt tiden sin på dyr som virkelig ikke har det godt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var vel pga bruk av bur hjemme, så vidt jeg forsto? Det er selvsagt en total overreaksjon å melde dem. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kålrota skrev (3 timer siden):

Det var vel pga bruk av bur hjemme, så vidt jeg forsto? Det er selvsagt en total overreaksjon å melde dem. 

Ja. Må innrømme at jeg hadde min i (lukket) bur de første ukene han bodde hos meg. Det handlet utelukkende om at jeg var redd for hva han kunne finne på mens jeg sov. Det skal sies at han tuslet frivillig inn i buret hver kveld, la seg med et tilfreds sukk, og (så vidt jeg fikk med meg) sov som en stein helt til jeg våknet og han var klar. Buret var også stort nok til at han kunne bevege seg, og bestemme om han  ville ligge på teppe eller ikke. Håper jeg ikke er en dyremishandler 😟

Endret av Gnå
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å melde til MT er jo bare helt hinsides med bortkastede ressurser. 

Jeg skjønner at folk reagerer dog, når de ikke har gjort annet enn å klage over og være forbanna på den hunden, og den nå hadde vært innestengt i buret på gangen mens den hadde diaré og bæsjet ned hele buret og seg selv. En hund bæsjer ikke i sengen sin med mindre den ikke har noe annet valg (innestengt). Trist for de, og muligens valpen, at det har blitt så mye mer arbeid enn de så får seg - men noen valper (og hunder generelt) er mer krevende enn andre. Det må man liksom være forberedt på. 

Og nei, jeg mener ikke at det er MT mat. 

• Liker 1
Skrevet
refill skrev (1 time siden):

Å melde til MT er jo bare helt hinsides med bortkastede ressurser. 

Jeg skjønner at folk reagerer dog, når de ikke har gjort annet enn å klage over og være forbanna på den hunden, og den nå hadde vært innestengt i buret på gangen mens den hadde diaré og bæsjet ned hele buret og seg selv. En hund bæsjer ikke i sengen sin med mindre den ikke har noe annet valg (innestengt). Trist for de, og muligens valpen, at det har blitt så mye mer arbeid enn de så får seg - men noen valper (og hunder generelt) er mer krevende enn andre. Det må man liksom være forberedt på. 

Og nei, jeg mener ikke at det er MT mat. 

La oss håpe de tar med seg hendelsen nå og gjør det bedre for Nils. At dette har satt en støkk i dem. For det er på ingen måte greit å låse inne en hund i et lite bur, i alle fall ikke en valp som ikke er stueren.

En hund på deres str skal ha (ifølge MT) 2 kvadratmeter å bevege seg på. Større hunder skal ha 3, har du flere (f.eks to) blir det 5, og man legger på 2 kvadratmeter per hund. Å ha buret åpent og avgrenset et område (f.eks barnegrind, dører, mindre rom) er helt greit, så lenge det er stort nok.

Jeg er primært i mot bur, men å bruke bur som en «hule» de kan legge seg i med døren åpen, har jeg ingenting imot. Mine hunder får hele stuen og soverommet (jeg har mellomstor hund). Valpen (som nå er 11 mnd) har aldri gjort ugagn om natten og alene hjemme.

Kommer nok an på rase, gemytt og linjer. I og med at mine er renrasede og deres er en blanding er det litt mer bingo for dem hva de kan forvente. Noe hentet fra Cocker og noe fra puddel. Vanskelig å vite hva som kan komme frem.

• Liker 2
Skrevet
rundtfingern skrev (4 minutter siden):

La oss håpe de tar med seg hendelsen nå og gjør det bedre for Nils. At dette har satt en støkk i dem. For det er på ingen måte greit å låse inne en hund i et lite bur, i alle fall ikke en valp som ikke er stueren.

En hund på deres str skal ha (ifølge MT) 2 kvadratmeter å bevege seg på. Større hunder skal ha 3, har du flere (f.eks to) blir det 5, og man legger på 2 kvadratmeter per hund. Å ha buret åpent og avgrenset et område (f.eks barnegrind, dører, mindre rom) er helt greit, så lenge det er stort nok.

Jeg er primært i mot bur, men å bruke bur som en «hule» de kan legge seg i med døren åpen, har jeg ingenting imot. Mine hunder får hele stuen og soverommet (jeg har mellomstor hund). Valpen (som nå er 11 mnd) har aldri gjort ugagn om natten og alene hjemme.

Kommer nok an på rase, gemytt og linjer. I og med at mine er renrasede og deres er en blanding er det litt mer bingo for dem hva de kan forvente. Noe hentet fra Cocker og noe fra puddel. Vanskelig å vite hva som kan komme frem.

Absolutt. Nå har vel de påstått at han har åpent bur, men jeg har ingen tro på at han var i åpent bur da han "dreit ned seg selv og buret". Jeg har bare hatt to valper selv, men ganske aktive raser, og jeg har aldri brukt bur/binge personlig, men jeg har hunder i nær familie som har trengt "begrensning" og da har det vært eget rom. Binge kan jo også være en grei løsning. 

Får håpe de finner ut av det som sagt. Det kan jo høres ut som om Nils er en valp som trenger litt ekstra "oppfølging". Litt mer mengdetrening og rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...