Vårstjerne Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #281 Del Skrevet 7. oktober 2019 19 minutter siden, Skjæra på tunet skrev: Sliter med en forferdelig kvalme, dårlig søvn og utrooolig mye luft i magen. Jeg får ikke lukket buksa, så jeg må finne noe annet tøy. 🤔 Håper det gir seg samme tid som sist, for da er det over om en uke! 7+6 i dag. Ga alle symptomene seg sist i uke 9? Jeg var også veldig plaget med luft i magen. Og forstoppelse. Det har heldigvis bedret seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 7. oktober 2019 #282 Del Skrevet 7. oktober 2019 (endret) 25 minutter siden, Vårstjerne skrev: Ga alle symptomene seg sist i uke 9? Jeg var også veldig plaget med luft i magen. Og forstoppelse. Det har heldigvis bedret seg Ja, eller sent i uke 8 da. 😊 listen over alt man skal spise for å unngå kvalme, sammenfaller med listen over alt man skal unngå når man har luft i magen. 😅Kan ikke vinne! Edit: bare kvalmen som ga seg, men da var ikke resten like plagsomt heller. 😊 Endret 7. oktober 2019 av Skjæra på tunet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123aha Skrevet 7. oktober 2019 #283 Del Skrevet 7. oktober 2019 5 timer siden, Vårstjerne skrev: Hvordan er det med dere andre? Jeg ble som nevnt over her sykemeldt 50% i en periode. Jeg har mye vondt i kroppen, kvalm hele dagen og så sykt trøtt. Holder en knapp på at det snart går over. Har også fått trangere bukser og har derfor gått til innkjøp av digge kjoler som har litt ekstra plass og gravidstrømpebukser (❤️). Man kan ikke se at jeg er gravid, det ser bare ut som jeg har lagt på meg litt ekstra rundt magen pga for mye pizza eller noe... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidu90 Skrevet 7. oktober 2019 #284 Del Skrevet 7. oktober 2019 Så gøy med termingruppe! Jeg vil også gjerne være med 😍 26 år - venter første barn - termin: 30. mai Et par dager før bursdagen min testet jeg positivt, noe som var den beste gaven jeg kunne fått ♥️ Jeg har ønsket meg barn i mange, mange år, men tiden har liksom ikke vært inne før nå. Spiren satt på første forsøk, så jeg føler meg veldig heldig og håper at dette skal gå bra. Gleder meg til å følge dere andre også ♥️🍼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 7. oktober 2019 #285 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeg sliter ikke like mye med kvalme som en del av dere, men føler meg stort sett litt uggen og trøtt/sliten. Ekstremt sulten. Så jeg kommer sikkert til å bli stor 🙈 er normalt slank fra før da. Det jeg strever mest med for tiden er frykten for at det skal gå galt. Vi fikk jo se hjerte slå i uke 7+1. Nå er jeg 8+5 og der har heldigvis ikke kommet mer blod enn den dagen jeg var på UL. Men ting kan jo fortsatt gå galt og jeg klarer ikke helt å slippe den tanken. Vi skal på ny UL om 1,5 uke. I helgen fikk jeg innkalling til UL i starten av uke 15 på sykehuset. Det sto ikke noe om hvorfor, men da jeg googlet litt ser det ut som det kanskje er fordi jeg har PCO og evt også fordi jeg har fått hormoner for å bli gravid. Det er jo en større risiko for at ting går galt da. Men jeg er ikke helt sikker. Noen som kjenner til den prosedyren med UL da? Ellers har vi nettopp fortalt nyheten til nærmeste familie og nærmeste venner, så jeg klarer jo å tenke positivt og glede meg over dette selv om jeg er litt engstelig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 7. oktober 2019 #286 Del Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, Heidu90 skrev: Så gøy med termingruppe! Jeg vil også gjerne være med 😍 26 år - venter første barn - termin: 30. mai Et par dager før bursdagen min testet jeg positivt, noe som var den beste gaven jeg kunne fått ♥️ Jeg har ønsket meg barn i mange, mange år, men tiden har liksom ikke vært inne før nå. Spiren satt på første forsøk, så jeg føler meg veldig heldig og håper at dette skal gå bra. Gleder meg til å følge dere andre også ♥️🍼 Gratulerer og velkommen til deg 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #287 Del Skrevet 7. oktober 2019 45 minutter siden, Heidu90 skrev: Så gøy med termingruppe! Jeg vil også gjerne være med 😍 26 år - venter første barn - termin: 30. mai Et par dager før bursdagen min testet jeg positivt, noe som var den beste gaven jeg kunne fått ♥️ Jeg har ønsket meg barn i mange, mange år, men tiden har liksom ikke vært inne før nå. Spiren satt på første forsøk, så jeg føler meg veldig heldig og håper at dette skal gå bra. Gleder meg til å følge dere andre også ♥️🍼 Velkommen så mye ❤️ Og gratulerer! Jeg legger deg inn i hovedinnlegget 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #288 Del Skrevet 7. oktober 2019 46 minutter siden, Tussi2018 skrev: Jeg sliter ikke like mye med kvalme som en del av dere, men føler meg stort sett litt uggen og trøtt/sliten. Ekstremt sulten. Så jeg kommer sikkert til å bli stor 🙈 er normalt slank fra før da. Det jeg strever mest med for tiden er frykten for at det skal gå galt. Vi fikk jo se hjerte slå i uke 7+1. Nå er jeg 8+5 og der har heldigvis ikke kommet mer blod enn den dagen jeg var på UL. Men ting kan jo fortsatt gå galt og jeg klarer ikke helt å slippe den tanken. Vi skal på ny UL om 1,5 uke. I helgen fikk jeg innkalling til UL i starten av uke 15 på sykehuset. Det sto ikke noe om hvorfor, men da jeg googlet litt ser det ut som det kanskje er fordi jeg har PCO og evt også fordi jeg har fått hormoner for å bli gravid. Det er jo en større risiko for at ting går galt da. Men jeg er ikke helt sikker. Noen som kjenner til den prosedyren med UL da? Ellers har vi nettopp fortalt nyheten til nærmeste familie og nærmeste venner, så jeg klarer jo å tenke positivt og glede meg over dette selv om jeg er litt engstelig 😊 Godt å høre at det ikke har vært flere blødninger. Håper virkelig at neste UL gir deg en større ro, og at du kanskje klarer å nyte mer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosaa Skrevet 7. oktober 2019 #289 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 18.9.2019 den 19.22, Tussi2018 skrev: Høres fantastisk ut @rosaa 😍 Beregnet gynekologen din terminen å være til det samme du har kommet frem til gjennom app/kalender? Jeg skal også på UL når jeg er 7+4 (etter mine beregninger 😅). Det er enda 1,5 uke til. Syns tiden går kjempesakte! Jeg har aldri likt kaffe, men har også fått litt mer dilla på eplejuice nå 😋 Skal sjekke ut de appene du anbefaler 😊 Beklager så fantastisk treigt svar!! Men jeg har visst ikke vært her inne på en stund, hehe. Ja, hun regnet seg frem til at termin er i starten av mai, og det stemte bra! Hvordan gikk ultralyden? Fikk du se noe der inne? 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 7. oktober 2019 #290 Del Skrevet 7. oktober 2019 Jeg blir litt bekymret jeg, når jeg leser at dere har så mye symptomer osv.. Nå er jeg 10+5 og jeg merker absolutt ingen ting 🙈 Alle rundt meg sier at det definitivt er fordi jeg venter gutt, men jeg har en dårlig følelse 😥 Den siste uken har jeg spydd én gang(spøy på onsdag eller noe), ikke vært kvalm et sekund, ikke trøtt - ingen ting. Man kan jo bli sprø av mindre. Første trimester(eller hele graviditeten som sådan) er skikkelig dritt. Alt er så usikkert. Jeg har vondt i bekkenet da. Men det hadde jeg jo før jeg ble gravid også. Usj.. På den annen side: det er godt å lese at det går bra med dere alle her inne, tross graviditetsplager!💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 7. oktober 2019 #291 Del Skrevet 7. oktober 2019 15 minutter siden, rosaa skrev: Beklager så fantastisk treigt svar!! Men jeg har visst ikke vært her inne på en stund, hehe. Ja, hun regnet seg frem til at termin er i starten av mai, og det stemte bra! Hvordan gikk ultralyden? Fikk du se noe der inne? 😃 Den gikk veldig fint! Embryoet var akkurat slik det skulle være i vekst og hjerteslag. Ble målt til å være en dag eldre. Jeg var 7+1 da, nå er jeg 8+5. Det så ut som det lå et dødt embryo ved siden av den som levde, så det kunne jo øke faren for abort noe sa gyn. Vi skal på ny UL neste uke for jeg klarer ikke å slå meg til ro med at alt er som det skal. Jeg har PCO og blitt gravid ved hjelp av hormoner også så jeg er litt stresset for at det skal ødelegge. Selv om det stort sett går bra 😊🙏 Hvordan går det med deg for tiden da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosaa Skrevet 7. oktober 2019 #292 Del Skrevet 7. oktober 2019 7 minutter siden, Tussi2018 skrev: Den gikk veldig fint! Embryoet var akkurat slik det skulle være i vekst og hjerteslag. Ble målt til å være en dag eldre. Jeg var 7+1 da, nå er jeg 8+5. Det så ut som det lå et dødt embryo ved siden av den som levde, så det kunne jo øke faren for abort noe sa gyn. Vi skal på ny UL neste uke for jeg klarer ikke å slå meg til ro med at alt er som det skal. Jeg har PCO og blitt gravid ved hjelp av hormoner også så jeg er litt stresset for at det skal ødelegge. Selv om det stort sett går bra 😊🙏 Hvordan går det med deg for tiden da? Så godt å høre! Jeg skjønner at du blir litt bekymret, men som min jordmor sa, så var det veldig liten sjanse at noe går galt hvis man allerede har sett hjerteaktivitet og embryoet har klart seg i ni uker! Så jeg krysser fingre og tær for at alt fortsetter i riktig retning for deg! 😊 Jeg var også ganske bekymret for at det skulle gå galt, men etter at hun sa det er jeg veldig mye roligere. Med meg går det greit. Jeg er 10+4 i dag, og veldig utålmodig med å bli ferdig med de 12 første ukene. Dagene går litt opp og ned, men jeg er generelt veldig sliten og faktisk litt nedfor om dagen. Vet ikke helt grunnen, men jeg har lite motivasjon og orker nesten ikke noe annet enn å ligge på sofaen. Føler vel at jeg ikke klarer å få gjort noenting om dagen, noe som kræsjer litt med både studier og jobb.. Håper virkelig at formen tar seg opp igjen i andre trimester, hvis ikke har jeg noen harde måneder foran meg!😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #293 Del Skrevet 7. oktober 2019 28 minutter siden, Sinsiew skrev: Jeg blir litt bekymret jeg, når jeg leser at dere har så mye symptomer osv.. Nå er jeg 10+5 og jeg merker absolutt ingen ting 🙈 Alle rundt meg sier at det definitivt er fordi jeg venter gutt, men jeg har en dårlig følelse 😥 Den siste uken har jeg spydd én gang(spøy på onsdag eller noe), ikke vært kvalm et sekund, ikke trøtt - ingen ting. Man kan jo bli sprø av mindre. Første trimester(eller hele graviditeten som sådan) er skikkelig dritt. Alt er så usikkert. Jeg har vondt i bekkenet da. Men det hadde jeg jo før jeg ble gravid også. Usj.. På den annen side: det er godt å lese at det går bra med dere alle her inne, tross graviditetsplager!💪 Husk at alle svangerskap er ulike, og ingen symptomer kan være like vanlig som MANGE symptomer 😊 Vi er nok flere som teller dager til vi har passert de berømte 12 ukene 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 7. oktober 2019 #294 Del Skrevet 7. oktober 2019 1 time siden, Vårstjerne skrev: Husk at alle svangerskap er ulike, og ingen symptomer kan være like vanlig som MANGE symptomer 😊 Vi er nok flere som teller dager til vi har passert de berømte 12 ukene 🙈 Jeg vethar jo det, men så må jeg jo bare sammenligne med forrige svangerskap Ja, de fleste gjør vel det 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 8. oktober 2019 #295 Del Skrevet 8. oktober 2019 Har fått time til tidlig UL 18.10. Det kjennes bra, blir alltid så stresset tidlig i graviditeten. Har hatt 1 MA i 2017 og styrtblødning i uke 14-17 med gutten vår, så kjenner jeg blir litt lettet over å få time så snart Da er jeg 7+5 på timen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. oktober 2019 #296 Del Skrevet 8. oktober 2019 Første time hos jm overstått, og fødsel denne gangen skal foregå på rikshospitalet! Det sto nellom riksen og Bærum. Siden riksen er nærmest, er det nok bedre med tanke på rier i bil 🙈 Min hunger på lakris(spiser opp mot anbefalt grense, men passer på å holde meg under), har ikke satt spor p blodtrykket i hvert fall. 90/55, litt lavt men jeg sliter jo ikke noe med det. Hum spurte om vi skulle lete etter hjerte, men det takket jeg nei til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123aha Skrevet 8. oktober 2019 #297 Del Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, Sinsiew skrev: Første time hos jm overstått, og fødsel denne gangen skal foregå på rikshospitalet! Det sto nellom riksen og Bærum. Siden riksen er nærmest, er det nok bedre med tanke på rier i bil 🙈 Min hunger på lakris(spiser opp mot anbefalt grense, men passer på å holde meg under), har ikke satt spor p blodtrykket i hvert fall. 90/55, litt lavt men jeg sliter jo ikke noe med det. Hum spurte om vi skulle lete etter hjerte, men det takket jeg nei til. Så godt å få det overstått, og at du har fått fødeplass. Det er deilig å vite hvor man skal henvende seg. Jeg sliter også med å holde meg unna lakris. Det var favoritten min før jeg ble gravid og nå må jeg prøve å begrense meg. Hvor mye kan man egentlig spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. oktober 2019 #298 Del Skrevet 8. oktober 2019 2 timer siden, 123aha skrev: Så godt å få det overstått, og at du har fått fødeplass. Det er deilig å vite hvor man skal henvende seg. Jeg sliter også med å holde meg unna lakris. Det var favoritten min før jeg ble gravid og nå må jeg prøve å begrense meg. Hvor mye kan man egentlig spise? Etter hva jeg har lest, skal man holde seg under en kvart kg lakris i uken. Så man kan spise en god del 😊 Ja, det er deilig å ha fødeplass "klar". Men jeg håper barsel på riksen er bedre enn barsel på Ahus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 8. oktober 2019 #299 Del Skrevet 8. oktober 2019 9 timer siden, Sinsiew skrev: Første time hos jm overstått, og fødsel denne gangen skal foregå på rikshospitalet! Det sto nellom riksen og Bærum. Siden riksen er nærmest, er det nok bedre med tanke på rier i bil 🙈 Min hunger på lakris(spiser opp mot anbefalt grense, men passer på å holde meg under), har ikke satt spor p blodtrykket i hvert fall. 90/55, litt lavt men jeg sliter jo ikke noe med det. Hum spurte om vi skulle lete etter hjerte, men det takket jeg nei til. Godt å ha fått en plan 😊 Hvordan var jordmortimen ellers? Jeg skal i slutten av mnd. Hvorfor takket du nei til å leite etter hjertet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. oktober 2019 #300 Del Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, Tussi2018 skrev: Godt å ha fått en plan 😊 Hvordan var jordmortimen ellers? Jeg skal i slutten av mnd. Hvorfor takket du nei til å leite etter hjertet? Jeg er jo kun 10+6, så det er jo ikke slik at livmora har vokst over skambeinet en gang, og sjansen for å høre hjertet er liten. Da venter jeg heller, så det ikke blir unødvendig bekymring. Den var fin Vi pratet om psykisk helse og tidligere fødselserfaring. Gikk gjennom sykdommer og medisiner, om jeg røyker/drikker, snakket om kosthold og om eldstejenta, tok blodtrykk og skulle vel egentlig sjekket urinprøve, men det glemte jeg å ta med 🙈 De har et prosjekt gående som omhandler psykisk helse som alle gravide blir spurt om å delta i. Så jeg skal til psykolog i uke 24-26 og svare på noen spm, så tilbake på 6 ukerskontrollen og svare på de samme spørsmålene. Fin time 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå