Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020

Vårstjerne

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Lissygloss skrev:

Heihe! Melder meg inn her, akkurat bestemt oss for barn nr. 2. Satt som et skudd denne gangen og! Foreløbig termin 02/06-20 :)😍

Velkommen skal du være! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjæra på tunet
26 minutter siden, Sinsiew skrev:

Låsning kanskje? Hvis du ble helt bra etter behandling? 

Her ble jeg bare verre etter behandlingen jeg ble anbefalt, så vet ikke om jeg tørr gå gjennom det en gang til. I hvert fall ikke så tidlig. 

Ja, ble helt bra igjen og innen fødsel var jeg helt fin. Mener å huske det tok et par uker før jeg ikke kjente noe. Men jeg måtte være veldig nøye på hvordan jeg reiste meg opp frem til fødsel. 

Nei, da kan det være lurt å la være ja. Det høres ikke godt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lissygloss skrev:

Heihe! Melder meg inn her, akkurat bestemt oss for barn nr. 2. Satt som et skudd denne gangen og! Foreløbig termin 02/06-20 :)😍

Velkommen! 

Hvor gammel er du? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Vårstjerne skrev:

Velkommen! 

Hvor gammel er du? Så kan jeg legge deg inn i hovedinnlegget 😊

32 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta ul på torsdag. Er mer spent enn jeg trodde jeg skulle være. Har jo målt HCG og den er fin, men jeg har skikkelig lyst å se et hjerteslag. Og å få bekreftet at det bare er én. Mannen driver å tuller med at det sikkert er to😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Puny skrev:

Jeg skal ta ul på torsdag. Er mer spent enn jeg trodde jeg skulle være. Har jo målt HCG og den er fin, men jeg har skikkelig lyst å se et hjerteslag. Og å få bekreftet at det bare er én. Mannen driver å tuller med at det sikkert er to😬

Så spennende! Håper du får se et fint lite ❤️ Mannen min ønsket seg også to «for da blir vi ferdig med det» men det er bare de som ikke har vært gravide som sier sånne ting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 123aha skrev:

Så spennende! Håper du får se et fint lite ❤️ Mannen min ønsket seg også to «for da blir vi ferdig med det» men det er bare de som ikke har vært gravide som sier sånne ting... 

Ja, og de som ikke har hatt kolikkbaby før🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 123aha skrev:

@Puny lykke til på ul i dag 🤞🏽

Tusen takk! Var der nå og alt så helt perfekt ut. Termin 18. Mai😱😱😱 håper jeg slipper 17. Mai🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
3 timer siden, Puny skrev:

Tusen takk! Var der nå og alt så helt perfekt ut. Termin 18. Mai😱😱😱 håper jeg slipper 17. Mai🙈

Så godt å høre at alt er bra! Har foreløpig 22. mai, men ble flyttet frem sist, så blir spennende å se. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Skjæra på tunet skrev:

Så godt å høre at alt er bra! Har foreløpig 22. mai, men ble flyttet frem sist, så blir spennende å se. 😊

Så gøy. Jeg ble flyttet tilbake i forhold til menstermin, men var ganske spot on på min egen beregning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Puny skrev:

Så bra at alt så fint ut! Du får bare pushe på eller knipe igjen 😂 

Da har du termin akkurat ti dager etter meg 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Puny skrev:

Så flott at alt er perfekt 😊 

17 mai er fortsatt bedre enn å ha bursdag i ferier 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 12.08, Puny skrev:

Åh så godt å høre 🥰👏 da ligger jo vi veldig likt, to dager imellom termin. Kan fort bli 17.mai her også, men jeg tenker at så lenge jeg får gå gravid så lenge og ungen er frisk er det faktisk akkurat det samme for meg hvilken dag det blir (sier jeg nå i hvert fall 😅)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Åh så godt å høre 🥰👏 da ligger jo vi veldig likt, to dager imellom termin. Kan fort bli 17.mai her også, men jeg tenker at så lenge jeg får gå gravid så lenge og ungen er frisk er det faktisk akkurat det samme for meg hvilken dag det blir (sier jeg nå i hvert fall 😅)

Hehe, ja jeg tenker at jeg tillater meg å håpe det ikke blir 17. Nå, men jeg vet at når det nærmer seg er jeg så lei av å gå gravid at det spiller ingen rolle🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredagen var virkelig ikke en god dag for meg, og jeg har nå fått sykemelding 50% i minst tre uker. Kjenner at det gjør veldig godt for en som er så sliten og kvalm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 123aha skrev:

Fredagen var virkelig ikke en god dag for meg, og jeg har nå fått sykemelding 50% i minst tre uker. Kjenner at det gjør veldig godt for en som er så sliten og kvalm! 

Håper det hjelper deg slik at du kan komme litt ovenpå igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Det har vært litt stille herfra, så jeg tenkte komme med en liten oppdatering 😊

Jeg er i uke 10 nå, og plages fortsatt med kvalme. Har kjøpt reisesykearmbånd, og opplever god virkning av det, selv om kvalme /oppkast fortsatt er tilstedeværende. 

Jeg var på jobb forrige uke, og det gikk overraskende greit. Føler at jeg ikke har samme søvnbehovet som tidligere i graviditeten, og at jeg har fått litt overskudd den siste uken. 🤞

Sover likevel svært dårlig. Er oppe 1-3 ganger om natten for å gå på do. Våkner flere ganger fordi at jeg ligger feil, det er for varmt/kaldt, eller noe annet tull 😅 Sovner heldigvis fort. 

Går daglige lange turer med hundene. Lengden er som før jeg ble gravid, men mor går litt saktere 😅 Blir fort anpusten, og sliten. Prøver fra denne uken å få faste dager med svømming.

Oppdaget på lørdag at jeg har fått mye synligere blodårer på puppene og brystet. Brystene er ikke like ømme, men større og rundere enn de var før graviditeten. 

Frykten for at det ikke skal gå bra er varierende. Plutselig blir jeg bekymret fordi at jeg bare har kastet opp en gang den dagen, og har overskudd etter bare 6.5 timer søvn. Dagen etter spyr jeg 4 ganger før klokken er 11, og klarer så vidt åpne øynene om morgenen 😂

Nå har jeg to uker fri før jeg skal på jobb igjen. Statistisk sett skal den verste kvalmen ha gitt seg til da, og det gleder jeg meg til! 

Hvordan er det med dere andre? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet
3 timer siden, Vårstjerne skrev:

Hvordan er det med dere andre? 

Sliter med en forferdelig kvalme, dårlig søvn og utrooolig mye luft i magen. Jeg får ikke lukket buksa, så jeg må finne noe annet tøy. 🤔 Håper det gir seg samme tid som sist, for da er det over om en uke! 7+6 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...