Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Litt fint med symptomene, men de er absolutt best når de holder seg milde 🙈 Håper du slipper å slite veldig med symptomer 🤞

Fantastisk at spiren fortsatt gror og har det bra da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (19 timer siden):

Kanskje det føles mer virkelig etter ul?

Og så betryggende (men samtidig sikkert ubehagelig?🙈) med forsterkede symptomer, da er det virkelig ingen tvil om hva som skjer inni kroppen din🤩

Jeg håper absolutt ultralyd vil gjøre det hele litt mer virkelig 🥰 Tror også det vil hjelpe etterhvert som ukene går og risiko for SA minker. 

Og ja, kroppen jobber på og det er ingen tvil med disse symptomene. Men jeg blir veldig raskt rastløs når jeg blir sengeliggende 😄

Atticmess skrev (12 timer siden):

Litt fint med symptomene, men de er absolutt best når de holder seg milde 🙈

Har et lite håp om at symptomene kanskje skal gå tilbake til å være milde når ferien er over og jeg må fungere på jobb ☺️ Slik jeg har vært de siste dagene er ikke forenelig med normal innsats på jobb i alle fall 😐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Har et lite håp om at symptomene kanskje skal gå tilbake til å være milde når ferien er over og jeg må fungere på jobb ☺️ Slik jeg har vært de siste dagene er ikke forenelig med normal innsats på jobb i alle fall 😐

I feel you! 🙈

Vært sykemeldt halvannen uke, og hadde tatt ut ferie denne uken. Kjenner jeg er på bedringens vei, men går fortsatt på kvart til halv maskin til etter lunsjtid 😅 Skal tilbake på jobb fra tirsdag, så er fryktelig spent på hvordan det skal gå. Senest igår hadde jeg en mega spykule. Har vel bare hatt det 3 eller 4 ganger hittil, men kvalmen har vært intens. Ikke vær redd for å spørre legen om noe kvalmestillende om det ødelegger dagen din i større grad hvertfall 😊 Jeg har prøvd litt forskjellig nå og det demper det hvertfall en god del 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig tungt @Niny😵 Kjenner at det letter rundt ett-tiden, men når jeg våkner rundt 6-7-tiden er det mange timer dårlig først. Skal absolutt spørre om kvalmestillende, takk for tips 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner faktisk på natten av så tørr munn at det er ubehagelig, så jeg har hatt en drikkeflaske på nattbordet siste 2 ukene. Tar gjerne en kvalmestillende tablett rundt 06 med vann og sover litt til. Har vært litt dempet når jeg da våkner igjen i 9 tiden 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt gikk jeg aktivt inn for en lengre natt @Niny, med hele ni timers søvn.  Desverre hjalp ikke det for meg 😅

Om noen har forslag til kvalmestillende som jeg kanskje allerede har liggende i huset, tar jeg gjerne i mot tips! Skal absolutt be om kvalmstillende hos legen, men jeg er litt desperat i dagene frem til legetimen.. Jeg fungerer virkelig ikke så dårlig som jeg er nå🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, er du gravid? 😭 Nå ble jeg oppriktig glad på dine vegne ❤️ Veien har vært lang for å komme hit, men nå kan dere endelig se målstreken ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (Akkurat nå):

Åååh, er du gravid? 😭 Nå ble jeg oppriktig glad på dine vegne ❤️ Veien har vært lang for å komme hit, men nå kan dere endelig se målstreken ❤️🥰

Takk kjære deg ❤️❤️ Ja, nå er jeg 5+5, så det går virkelig fremover 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jammen kvalmen veldig tidlig😅 tror det kom i rundt uke 6-7 hos meg for fult med oppkast hver dag osv. 

men en ting som er så positivt med å få kvalmen er at det tyder på at alt ting går som det skal i svangerskapet og har og hørt at å få kvalmen er veldig positivt fordi da går man som regel et svangerskap helt ut og at ting går bra😊 samtidig er det et veldig kjipt symptom da den svangerskaps kvalmen er så pyton, sånn typ fyllesyk kvalme kan jeg minnes det som🤢 håper det går over etterhvert. Tror det ble bedre hos meg i uke 10-11 men det er jo svært forskjellig og fra person til person 😊 spise lite og ofte, hjalp litt her husker jeg og kanskje ta me noe opp på kvelden som du har liggende klart ved sengen dom du kan spise før du står opp dagen etter skal hjelpe. Jeg tok med banan og ritz kjeks husker jeg som jeg spiste før jeg sto opp fordi jeg spøy alltid når jeg skulle lage meg frokost😅 ellers så må du kose deg masse med graviditeten, du har såå mye fint i vente❤️ Er noe magisk med å gå gravid tross plagene også synes jeg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjelper det desverre ikke å sove lenge heller, men å ta en tablett mot kvalme, så sove litt lengre så den får virke er det som har hjulpet litt her. Første jeg fikk fra legen for å prøve er Postafen? En reisesyketablett faktisk. Den dempet det en del for meg, men har rød varseltrekant 🙄😅 

Som @Love90sier å ta med seg noe på nattbordet hjalp overhodet ikke her. Hver gang jeg prøvde å forsiktig spise ritz fra nattbordet så spøy jeg. Lot jeg vær å spise i det heletatt til rett etter lunsjtider, så gikk det ned og holdt seg nede 🙈

Her begynte kvalmen tidlig også. Spøy første gang i uke 5, men uke 6-8 var verst her. 9 merket jeg at jeg fortsatt var kvalm, men trengte ikke å ta kvalmestillende hver dag lengre 🤩 10 idag og orker ikke finne meg frokost per nå pga kvalme 😅 Ligge på rygg fremprovoserer kvalmen, men ligger jeg på siden og magen ikke rører noe så dempes det litt 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (4 timer siden):

Du får jammen kvalmen veldig tidlig😅 tror det kom i rundt uke 6-7 hos meg for fult med oppkast hver dag osv. 

men en ting som er så positivt med å få kvalmen er at det tyder på at alt ting går som det skal i svangerskapet og har og hørt at å få kvalmen er veldig positivt fordi da går man som regel et svangerskap helt ut og at ting går bra😊 😊 spise lite og ofte, hjalp litt her husker jeg og kanskje ta me noe opp på kvelden som du har liggende klart ved sengen dom du kan spise før du står opp dagen etter skal hjelpe. Ellers så må du kose deg masse med graviditeten, du har såå mye fint i vente❤️ Er noe magisk med å gå gravid tross plagene også synes jeg🥰

Ja, det kom mye tidligere enn jeg hadde trodd. Jeg har hele veien tenkt at "jeg får sikkert alle symptomer som finnes", men nå som symptomer dukker opp kjenner jeg at dette er noe jeg bare har sagt, men ikke faktisk trodd på. For jeg er oppriktig overasket. Heldigvis ikke oppkast enn så lenge. Ved graviditet gir vel ikke oppkast den "pausen" fra kvalme som man ellers kan oppleve ved sykdom? 

Åh, at det kan være et godt tegn skal jeg prøve å bruke som motivasjon når jeg er skikkelig dårlig! Takk for innspill 🤩 Håper det gir seg relativt raskt her også. Har prøvd i dag å spise lite og ofte, jeg tror det har en liten effekt 👏 Med en gang det tok for mange timer mellom måltid ble jeg mye dårligere i alle fall, så jeg skal sette meg mål om hyppige små måltider. Tusen hjertelig takk for fin kommentar, jeg gleder meg til det er tid for ultralyd og at magen skal vokse. Vi gleder oss til hele eventyret begge to her ❤️

Niny skrev (4 timer siden):

 Første jeg fikk fra legen for å prøve er Postafen? En reisesyketablett faktisk. Den dempet det en del for meg, men har rød varseltrekant 🙄😅 

Her begynte kvalmen tidlig også. Spøy første gang i uke 5, men uke 6-8 var verst her. 9 merket jeg at jeg fortsatt var kvalm, men trengte ikke å ta kvalmestillende hver dag lengre 🤩 10 idag og orker ikke finne meg frokost per nå pga kvalme 😅 Ligge på rygg fremprovoserer kvalmen, men ligger jeg på siden og magen ikke rører noe så dempes det litt 

Postafen har jeg erfaring med, men jeg blir så fryktelig sløv og trøtt. Må i såfall vurdere med legen hvordan den er med tanke på kjøring til jobb, og om det vil være forsvarlig i kombinasjon med jobben min. 

Så merkelig hvor ulikt man opplever symptomene. Håper jeg slipper oppkast! Håper din kvalme blir helt borte snart 🥰 Skal prøve å legge merke til om jeg har effekt av å ligge mer på siden 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom store deler at dagboken din nå, og må bare legge igjen en liten gratulasjon! Håper symptomene blir litt mer medgjørlige, slik at hverdagen blir lettere. Gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentar @Lakrisen🥰

 

5+6

Jeg er så forferdelig dårlig at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Og jeg er vant med å være dårlig 😅.

De andre nettene har jeg sovet relativt uforstyrret frem til morgenen, men i natt har jeg hatt et kvarter våken hver time, kvalm og med vond mage og rygg. Så langt i dag er jeg kvalm, får nesten ikke i meg mat og drikke (prøver å presse i meg, men det er lettere sagt enn gjort). Kvalmen er likevel ikke det verste i dag. Magen har slått seg helt vrang, og jeg har vondt nederst i magen. Jeg blir naturligvis urolig for om noe galt, men "heldigvis" er jeg så dårlig at jeg ikke greier å tenke for mye på det. Håper bare jeg blir bedre snart 🤞

Beklager en del klaging her inne, men jeg må bare ventilere og få det ut. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så leit at symptomene er såpass sterke nå.. Har du kontaktet legen? Kanskje greit å ta ut sykemelding? Ikke lett å få gjort noe som helst når formen er sånn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 minutter siden):

Huff, så leit at symptomene er såpass sterke nå.. Har du kontaktet legen? Kanskje greit å ta ut sykemelding? Ikke lett å få gjort noe som helst når formen er sånn.. 

Ja, fryktelig vondt og ubehagelig. Har gått ned noen kilo på bare få dager, det føles heller ikke bra. Har legetime i morgen, så i dag er det egenmelding. Ville ikke fått noe gjort på jobb. Skal absolutt be om sykemelding, selv om det føles som nederlag da jeg virkelig ønsket å slippe det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at å bli sykemeldt tidlig betyr ikke at du ikke kan komme tilbake på jobb når du føler deg bedre 😊

Jeg har første dag tilbake på jobb idag etter å ha vært hjemme nå i nesten 3 uker. Føler meg bedre, men ikke helt bra enda 😅

Masse god bedring! Og håper du får noe kvalmestillende som hjelper deg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godis skrev (16 minutter siden):

Ja, fryktelig vondt og ubehagelig. Har gått ned noen kilo på bare få dager, det føles heller ikke bra. Har legetime i morgen, så i dag er det egenmelding. Ville ikke fått noe gjort på jobb. Skal absolutt be om sykemelding, selv om det føles som nederlag da jeg virkelig ønsket å slippe det. 

Huff, ikke noe særlig å rase ned i vekt.. Skjønner at du ønsker å klare å være på jobb gjennom svangerskapet, jeg og håper på det

 Men syns ikke du skal se det som et nederlag å måtte sykemeldes, som Niny skrev kan du forhåpentligvis dra tilbake på jobb om noen uker. Og kroppen jobber med å skape et liv (sykt!), så skjønner godt om den blir litt uvel og trenger hvile. Håper du klarer å ta det med ro med god samvittighet ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du er så dårlig :( Sender deg mange klemmer! Ikke se på sykemelding som nederlag. Hvor mange år skal du jobbe? Hvor mange år av de årene skal du være borte knyttet til graviditet og spedbarnstid? Nettopp ❤️ Ta vare på deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode dere er ❤️ Det er sant, sykemelding utgjør bare en brøkdel av arbeidslivet, men jeg ville uansett aller helst slippe. 

Jeg er fremdeles fryktelig dårlig, så jeg får heldigvis legetime over video i stedet for å møte opp. Jeg greier så vidt å sitte oppreist uten å måtte løpe til toalettet, og det er utfordrende på et legekontor hvor pasientdo er stengt. Jeg bekymrer meg litt for dehydrering, så det skal jeg nevne for legen. Fikk i meg fire dl vann hele gårdagen. Og må innrømme at jeg allerede er lei, i går hadde jeg ti minutter ut av senga, og da lå jeg på badet. Så laber stemning her altså 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det kommer noe godt ut av legetimen din så du slipper slike dager som du har hatt nå fremover ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...