Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Takk @lumos_nox🤩

IKM i dag, og ingen mens. Bare disse fine testene❤️ Jeg vet jeg ikke bør teste med strimler lengre, men sånn ble det bare 😄 

 

IMG_20210323_065349_edit_260304283325383.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fine tester 😍 å ikke teste videre med strimler er lettere sagt enn gjort 🙈 har du bestilt time til lege eller TUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var litt spent da jeg testet i morges, og går rundt litt småbekymret for at dette ikke skal gå. Jeg kjenner på symptomer som går fra å bære sterke til svake, og blir usikker, nesten så jeg skulle ønske jeg ikke hadde noen symptomer. Men det hadde vel føltes feil det og 😄 Satser på 3+ neste uke ja 👏

Sovia skrev (11 timer siden):

har du bestilt time til lege eller TUL?

Skal til legen på torsdag faktisk. Jeg følges litt tettere opp enn ellers, så første time blir veldig tidlig. Da skal jeg spørre henne hva hun tror om å beholde timen hos gynekolog, men be om å få tatt det som tidlig ultralyd i stedet. Så legger vi nok en plan for oppfølging videre på torsdag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg også de 2 første ukene etter positiv test, men hvertfall første uken, gikk noen timer uten symptomer så løp ut på badet og så at testen fortsatt hadde 2 streker 😜 Så kom symptomene tilbake og jeg slappet mer av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (8 minutter siden):

Husker jeg også de 2 første ukene etter positiv test, men hvertfall første uken, gikk noen timer uten symptomer så løp ut på badet og så at testen fortsatt hadde 2 streker 😜 Så kom symptomene tilbake og jeg slappet mer av 😅

Ja ikke sant 😄 Jeg har flere ganger tatt turen for å sjekke etter mensen, da jeg har hatt typiske smerter og det har føltes mer fuktig enn vanlig. Var nok bare hyggelige smerter og litt økt utflod heldigvis 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye🤩 Dette var jaggu kjempefine streker! Nå kommer vel 3+ om ikke så lenge👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Smiley90🤩 Innen tirsdag er den nok 3+ håper jeg 🤞

Jeg føler jeg gjør noe ulovlig når jeg enda tester strimmeltester. Men jeg klarer ikke la være. Eller, det vil si, nå skal jeg stoppe. Ettersom jeg ikke testet i mårres tok jeg en nå på ettermiddagsurin, den lyseste urinen jeg har testet på. Jeg har drukket og tisset mye i dag, så når den nå på den urinen viser like sterke streker skal jeg nok greie å kutte testingen frem mot jeg jakter på 3+ ❤️ I dag er det 16 dager siden eggløsning, 3 dager over ikm. 

IMG_20210326_153701_edit_334232933143790.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig test!! 🙌🏻 Skjønner godt at det er spennende å se økningen på strimmeltestene! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin test🤩🤩 hurra for stigning❤️ Dette er såå fortjent hos deg nå! Nå skal du virkelig nyte og prøve å slappe av med at dette går bra! Og etterhvert får en fin kule på magen og ikke minst ultralyder! Det var så innmari din tur nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få det bekreftet i form av en så fin test ja 🥰 Og nå har jeg ulike symptomer hver dag som også gir meg en påminnelse om hva kroppen jobber med, det er hyggelig ❤️ Gleder meg til det etter hvert blir voksende mage og særlig langt ute i svangerskapet når jeg kan kjenne den lille bevege seg! 

Jeg forstår meg ikke helt på hvordan man teller dager og uker av svangerskap. Kan dere kanskje hjelpe? Kalenderen viser start på graviditet merket med PG 14 dager før antatt eggløsningsdag. Egentlig var første dag av mens atten dager før der igjen, men det vil bare bli feil resultat om jeg skriver riktig mensdato. Antatt eggløsning var 10. mars, men jeg lurer litt på om det kan ha vært 9. mars i stedet. Testene den niende mars var sterke, men negative (registrert med 0,90 og 0,60 morgen og ettermiddag). 

Så det jeg egentlig lurer på er: 

- Når ville dere registrert eggløsning? 

- Var jeg 0+0 dager den 24. februar som er merket med PG? Teller man 0+0, - >, 0+6, så 1+0 til 1+6 osv? 

Vil det i såfall stemme at jeg er 4+4 i dag? Premom viser 4+5. Ikke at det har alt for mye å si, jeg vil få vite tidsnok hvor langt jeg er på vei, men greit å regne omtrent riktig i alle fall. 

Dersom jeg er 4+4, er jeg da i uke 4 eller 5?

Så mange spørsmål, håper noen har tid til å svare ❤️

Screenshot_20210328_093025_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_384888835488144.jpg

Screenshot_20210328_092841_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_384868639912626.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med litt symptomer som bekrefter at noe er på gang ❤ Gleder meg selv til å se en voksende mage, det blir altså så fint 😁

Slik jeg har forstått det så kan vi justeres fram og tilbake på OUL basert på størrelsen på baby, så sånn sett vik de korrigere tellingen senere ved behov 😊 Utviklingen til fosteret avhenger uansett av når det festet seg, som kan variere, vanligvis 5-7 dager etter el. Så jeg tar min midlertidige beregning av svangerskapslengde med en klype salt 🙈

Og det med hvilken uke kan være litt forvirrende, da de opererer forskjellig i ulike land og også innad i landet tydeligvis. Babyverden sier at norsk helsepersonell bruker å telle antall uker man er ferdig med, så da er vi i uke 4 🙈 Huff, jeg er minst like forvirra om dagen.. appen min preggers bruker derimot den uka man er i, og sier derfor at jeg er i uke fem 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er mange her som gleder seg veldig på dine vegne! ❤️ Skjønner veldig godt at det er betryggende å begynne å kjenne på symptomer. Må være magisk å vite at en bitteliten spire ligger inni magen. Det er jo helt fantastisk! 🥰

Jeg tror det kan være veldig vanskelig å fastsette eksakt dag for eggløsning utifra eggløsningstestene. I følge bruksanvisningen på de jeg har brukt så står det at egget vanligvis slipper mellom 12 og 48 timer etter den første positive testen. Du fikk jo den første positive testen 7. mars, så sånn sett kan det se ut til at du kanskje hadde eggløsning 9.mars på kvelden, eller natt til 10 kanskje? Vi får visst vanligvis eggløsning om natten leste jeg et sted. :)Vet om noen som ikke har fått eggløsning før tre dager etter positiv test også, så det er ikke så lett å si egentlig. Men sånn egentlig tror jeg ikke det kommer til å ha så mye å si uansett, for når egget ble befruktet er jo mer spennende. De aller fleste blir flyttet litt på når de kommer på ultralyd uansett. :) 

Eggløsningsdagen regnes som svangerskapsuke 2+0, så legger man på dager etter eggløsning oppå den igjen. De som har syklus helt etter læreboka vil være 0+0 på første mensturasjonsdag. Om du regner eggløsningen din til 10. mars, så er du 4+4 uker på vei idag :) Du er da altså 4 uker på vei, men du er inne i din 5. svangerskapsuke. Man sier at man er 4 uker på vei, fordi disse er ukene som er fullgåtte.  Vet ikke hvor godt jeg klarte å formidle dette. :fnise:

Jeg liker terminkalkulatoren fra babyverden, for der kan du legge inn eggløsningsdatoen også. Legger ved link her. :)https://www.babyverden.no/terminkalkulator/

Ønsker deg all hell og lykke videre! ❤️ 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å kjenne på kroppen at noe skjer 🥰

Jeg teller det hvertfall sånn som bittelillebolla over her sier. Eggløsningsdagen (eller antatt EL siden jeg ikke testet den syklusen) er 2+0. Alt etter det legger jeg på. Er idag 8+6. Sier derfor imorgen at jeg er 9 uker. De fleste appen jeg har da må jeg lese på uke 10 om hva som skjer for at det skal stemme med utviklingen, mens andre steder må jeg lese om uke 9. Fryktelig forvirrende. Vet at hos jordmor og lignende så teller de kun fullgåtte uker, så 4+4 er du 4 uker på vei, men man kan legge til at man har påbegynt uke 5 for de mer interesserte 😅

Har appen Graviditet+ som jeg liker best for å se den faktiske utviklingen til embryoet i en superrealistisk animert versjon. Der kan du snurre rundt og se på fra alle retninger osv. Du ser hjerte slå gjennom huden fra din neste uke mener jeg. Bruker andre apper til å lese hva som skjer utviklingsmessig 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fantastiske altså! En god miks av de tre svarene deres @Atticmess, @bittelillebolla og @Niny ga meg all informasjon jeg trengte akkurat nå 🤩🤩 Da tenker jeg 4+4, og teller videre frem til OUL når jeg får et litt mer stødig tall å forholde meg til 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5 

Nå er jeg spent på morgendagen, for da er planen er å ta neste digitale test. Forrige tirsdag fikk jeg 2-3, så da er det vil innafor å ta neste test akkurat en uke etterpå? Sjansen er vel ganske stor for at den har rukket å komme opp til 3+ innen da. Er den ikke helt der enda får jeg stoppe innom apotek på tur hjem fra jobb i morgen, og kjøpe en ny pakke som jeg kan bruke i påska. 

Håper veldig at den er på 3+ i morgen. Både jeg og samboer er både spent og glad. Jeg har trodd at risikoen for spontanabort var på nærmere 30% hele tiden fra 0-12 uker. Ser nå at det ikke er tilfellet, så det roer meg litt. Må uansett huske på at ustabilt stoffskifte kan øke risikoen for abort, men jeg følges godt opp og har tillit til at legene følger godt med. Så vi gleder oss veldig mye, og ser frem til vi skal fortelle dem rundt oss om vår gode hemmelighet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...