Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Tror også jeg hadde stått på venteliste for offentlig time, men sannsynligheten er vel stor for at det ikke blir noe kjappere enn hos den private. Men ettersom man ikke vet, så er det jo greit å bare se det an.

Høres jo veldig lovende ut at du kjenner noe uvanlig med kroppen!! Skal se du kanskje må avbestille både den ene og andre timen/henvisningen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med noe nytt du ikke har kjent før🤞🏻🤞🏻 Jeg har skikkelig troa! Og virker jo veldig lovende at det er noe nytt nå i disse dager, og på 7 dpo virker jo også ganske lovende at du begynner å kjenne noe for er da man kan begynne å kjenne ting også, håper sånn for deg nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, @Atticmessog @Amatariel, jeg beholder plass på venteliste, det er sikkert det lureste.

@Love90, ja det er spennende med andre signaler fra kroppen 🤩

9 DPO, CD42

Nå har snart denne syklusen vart lenge nok. Håper den enten sklir ut i en graviditet eller at mensen i alle fall kommer til tiden. Brystene er fremdeles ømme, på en annen måte enn ellers, men det har roet seg litt. Jeg har også tisset mange flere ganger enn vanlig, men bare litt hver gang. Vanligvis tisser jeg alt for sjelden i løpet av dagen 😂 Men det har sannsynligvis sammenheng med at jeg prøver å være god å drikke nok. 

I morgen blir første testen tatt, jeg har litt delte følelser. Jeg har naturligvis et lite håp, men samtidig er ikke ønsket om positiv test noe jeg kjenner så sterkt på lengre. Og det skyldes nok at vi har prøvd ganske lenge nå. Hele greia er så rutinepreget. Blir testen positiv blir jeg 99% sikker ordentlig glad, men er den negativ tror jeg faktisk jeg vil kjenne at det passet greit med kalenderen også. Om dette er noe jeg føler for å beskytte meg kan selvfølgelig være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg så hjertelig gode nyheter å dele, at jeg skjelver, smiler, ler og gråter samtidig. Samboeren min måtte spørre "gråter du fordi du er stresset eller glad", men det var heldigvis ingen tvil fra hjertet mitt om at dette var gledestårer. Jeg har vært spent på hvordan det ville føles å få positiv test, da håpet og ønsket har roet seg. Men samtidig har jeg tenkt at det bare er en forsvarsmekanisme etter flere år med negativt resultat, og det har jeg nok rett i. 

I mårres da jeg skulle teste kjente jeg en mistanke om positiv test, samtidig som forhåpningene ikke var til stedet. Jeg har vært på do to ganger i natt, så jeg var spent på urinen. Første test ble positiv (!) , og jeg ropte på samboer som ikke trodde på meg (strimmel test, han har blitt vant til at testene skal ha strek uansett ettersom han bare har sett eggløsningtester før). Han gikk å lette fram bruksanvisning, og jeg tok en til strimmeltest i samme urin. Neste test var positiv allerede etter 20 sekunder. Så da tok jeg ukesindikatortest, og først da trodde han på meg. Tenk så gøy! Han rettet fullt fokus mot meg å mine følelser da han vet hvor mye dette betyr og har betydd i mange år, samtidig som han selv ble glad naturligvis. Vi har virkelig lengtet etter dette. 

Da stemmer det at kroppen har oppført seg rart. Puppene er vonde og tunge, normalt har jeg bare såre brystvorter før mens. Kvisene er redusert til et minimum sammenlignet med disse dagene før mens. Det stikker og drar seg vondt i livmorområdet. Svært varm hud. Og jeg har tisset skikkelig ofte, men bare litt av gangen. Symptomene trenger selvfølgelig ikke skyldes graviditeten, men jeg har registrert alt dette som annerledes i Premom-appen de siste dagene 😄

Nå håper jeg så hjertelig hardt at dette skal holde hele veien ut ❤️

16162249285752514778982973811120.jpg

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fantastiske nyheter på lørdagsmorgenen! For en fin start på dagen! 

Nå ble jeg faktisk helt sykt glad på dine vegne! Gratulerer så mye 🎉🎉 Og morsomt at du faktisk fikk så tydelige tidlige signaler fra kroppen om at noe var på gang, hurra 😁 

Endret av Atticmess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå woooow nå ble jeg skikkelig glad!!! Gratulerer! Nå må lille vokse seg stor og sterk så du får verdens fineste førjulgave! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så fantastisk!!! 😭🤩🥰😍 Jeg unner deg dette SÅ mye! Etter alt du har vært gjennom!  
Har egentlig ikke ord, men gratulerer så mye fine deg 💕 Dette var så veldig fortjent 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, endelig!! Gratulerer så mye Godis! ❤️ Jeg drev ofte og forestilte meg hvordan det ville føles å få en positiv test, men det var 1000 ganger bedre enn det jeg klarte å se for meg! Jeg husker jeg skalv i hele kroppen når jeg så strek nummer 2 😅

Nå håper jeg du klarer å nyte tiden fremover! ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa, dette var de beste nyhetene! :yvonne: ❤️ 😭 Såååå glad på dine vegne!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg frysninger på hele kroppen og så måtte jeg gråte litt 😭 Gratulerer så masse! Jeg er så vanvittig glad på dine vegne og håper at spiren sitter løpet ut 💖 STOR klem til deg! Ha en fantastisk helg med store lille hemmeligheten din 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh nå ble jeg glaaaaad! Leste det du skrev nå og jeg fikk jammen en gledeståre jeg også ❤️ Relaterte så mye til det du skrev! Eneste var at min mann ikke var hjemme den helgen jeg testet positivt 🙈

Har hatt så lyst å kommentere de siste dagene at det høres mistenkelig likt ut som hos meg i dagene før test, med unaturlig tidlig ømhet samt tisse litt oftere, men lot vær i tilfelle jeg tok feil. Ville ikke skape ekstra forhåpninger hos deg 😊

Åååh kjære deg! Gratulerer så masse! ❤️❤️ Krysser alt jeg kan krysse for at dette skal gå for oss begge 🥰

Men bare vær forberedt på at den stikkende dragende følelsen du kjenner inni nå, den har jeg fortsatt daglig 😜 Og puppene blir ømmere og ømmere 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et drøss av varmende og gode gratulasjoner @Atticmess, @Neutral90, @sommerfugl154, @Juss-jenta, @Lily92, @Anonymapekatt, @Sovia, @Niny🥰

Virkelig gøy med ulike symptomer som er annerledes enn vanlig. Det er så hyggelig og spennende! Nå håper vi virkelig at dette skal ende som fullgått svangerskap og en liten baby til slutt. Samtidig har vi snakket litt realistisk om at det ikke er noen selvfølge at dette skal gå, så vi prøver å ha det litt i bak. Men mest av alt gleder vi oss bare ❤️

Niny skrev (1 time siden):

Har hatt så lyst å kommentere de siste dagene at det høres mistenkelig likt ut som hos meg i dagene før test, med unaturlig tidlig ømhet samt tisse litt oftere, men lot vær i tilfelle jeg tok feil. Ville ikke skape ekstra forhåpninger hos deg 😊

Men bare vær forberedt på at den stikkende dragende følelsen du kjenner inni nå, den har jeg fortsatt daglig 😜 Og puppene blir ømmere og ømmere 🙈 

Så gøy, det er sant det ligner faktisk mye! Den stikkende følelsen kan jeg leve med, enn så lenge er den en ubehagelig men hyggelig påminnelse om hva som skjer. Men ømme bryster 😵 Jeg er så glad det ikke har vært en av mensplagene mine tidligere, dette liker jeg virkelig ikke 😂

Tusen hjertelig takk for de gode tankene deres🥰 Mistenker at jeg må ha satt eggløsning en dag eller to senere enn den faktisk var, for det er vel litt vel tidlig å få positiv på den digitale allerede 10 dpo dersom jeg satte rett dag for eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for et drøss av varmende og gode gratulasjoner @Atticmess, @Neutral90, @sommerfugl154, @Juss-jenta, @Lily92, @Anonymapekatt, @Sovia, @Niny🥰

Virkelig gøy med ulike symptomer som er annerledes enn vanlig. Det er så hyggelig og spennende! Nå håper vi virkelig at dette skal ende som fullgått svangerskap og en liten baby til slutt. Samtidig har vi snakket litt realistisk om at det ikke er noen selvfølge at dette skal gå, så vi prøver å ha det litt i bak. Men mest av alt gleder vi oss bare ❤️

Så gøy, det er sant det ligner faktisk mye! Den stikkende følelsen kan jeg leve med, enn så lenge er den en ubehagelig men hyggelig påminnelse om hva som skjer. Men ømme bryster 😵 Jeg er så glad det ikke har vært en av mensplagene mine tidligere, dette liker jeg virkelig ikke 😂

Tusen hjertelig takk for de gode tankene deres🥰 Mistenker at jeg må ha satt eggløsning en dag eller to senere enn den faktisk var, for det er vel litt vel tidlig å få positiv på den digitale allerede 10 dpo dersom jeg satte rett dag for eggløsning? 

Går fint an å få positiv digital 10 dpo :) de er generelt veldig gode tester. Jeg har fått positiv digital 10 dpo de gangene jeg har fått positiv test gjennom ivf, da er jo antall dpo sikkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! :bolledeig: Gratulerer så mye med lille spiren i magen! Dette var virkelig gode nyheter. 🥳 Jeg er så glad på dine vegne! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gratulerer sååå mye!! Dette var jo årets gladnyhet 😍😍 Håper du nyter tiden masse og jeg gleder meg til å følge med videre! Dette har du virkelig fortjent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå huuuurra!!!! happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gifhappy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gifhappy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif GRATULERER kjære Godis!! For noen fantastiske nyheter!! Endelig var det din tur!!!

Er fullt mulig å få positiv digital på 10 dpo ja. Men jeg er også nysgjerrig på hvordan strimmelen så ut, var den veldig sterk? Ser gjerne bilde 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @bittelillebolla, @Lillra og @Amatariel❤️

Da er det ikke sikkert jeg tok feil av El-dato likevel. Jeg er nok enten 10 eller 11 dpo, jeg var usikker på tiden rundt EL også hvilken dag jeg skulle registrere 😊 Heldigvis har ikke det noe praktisk betydning 👍

Her er den ene strimmel testen @Amatariel (den andre ligger i søpla, men var ganske lik). Ingen tvil og tyding altså ❤️

IMG_20210320_142457_edit_174116934344785.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...