Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Godis skrev (Akkurat nå):

Jeg fant en til el-test, og nå ble den positiv 👏 Da fikk jeg bekreftet det! Syklusdag 30, så senere enn ønsket, men samtidig bedre enn om det skulle latt vente på seg enda en måned 😄 

 

Screenshot_20210307_210354.jpg

Hurra 🤩👏🏻 Måtte dette bli mnd det klaffer for deg! Så fortjent nå! 👍🏻 Selv om du har færre eggløsninger så kan jo sjansene dine være gode for hver eggløsning, skjønner så klart frustrasjonen med så sene eggløsning da. Jeg har jo eggløsning fra dag 12-17 hver mnd, en sjelden gang tidligere som denne nå eller senere. Men som sist vi var prøvere så brukte vi jo 2 år selv med så mange sjanser. Men hadde jo selvfølgelig vært frustrerende å måtte vente så lenge hver syklus da, men det jeg mener er vel at du kan ha veldig bra kvalitet på eggene dine enn det jeg har fks ettersom det alikvell tar tid hos meg selv med eggløsning til rett tid👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis skrev (1 time siden):

Jeg fant en til el-test, og nå ble den positiv 👏 Da fikk jeg bekreftet det! Syklusdag 30, så senere enn ønsket, men samtidig bedre enn om det skulle latt vente på seg enda en måned 😄 

Jaa så bra! Da slipper du å lure 😊 Her er det EL på gang! Utrolig glad for at den kommer altså! Syns du har måtte vente lenge. Vet alt om hvordan det er! Satser på at du får lønn for ventestrevet nå :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for eggløsning! 😄 Selv hadde jeg det på CD27 tror jeg... Fikk positiv EL - test på CD25, men tempen viste EL mest sannsynlig på CD26/CD27. Da er vi i DPO land samtidig snart ❤️ 

Jeg må også bare kommentere dette med å ikke bli tatt seriøst! Det er overhode ikke innafor. Selv spurte jeg fastlegen om jeg kunne få en time til gynekolog bare for å sjekke at alt er greit, og det fikk jeg med time i starten av april. Det er viktig å bli tatt seriøst! Syns du skal enten bytte fastlege, eller insistere på å bli ordentlig sjekka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL! 😄 😄 Måtte det klaffe for dere denne runden!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love90 skrev (22 timer siden):

Selv om du har færre eggløsninger så kan jo sjansene dine være gode for hver eggløsning

Ja, vet du. Akkurat dette er en god trøst, og noe jeg ofte tenker på. Selvfølgelig megakjipt at det tar lang tid mellom hver sjanse, men det gjør at jeg bekymrer meg lite over at det er noe galt med meg. Så håpet er hjelp fra gynekolog til å få hyppigere eggløsning 🤞

Ms.Sommerfugl skrev (20 timer siden):

Jeg må også bare kommentere dette med å ikke bli tatt seriøst! Det er overhode ikke innafor. Selv spurte jeg fastlegen om jeg kunne få en time til gynekolog bare for å sjekke at alt er greit, og det fikk jeg med time i starten av april. Det er viktig å bli tatt seriøst! Syns du skal enten bytte fastlege, eller insistere på å bli ordentlig sjekka.

Du har helt rett, det er ikke greit. Alderen min har noen ganger blitt brukt i mot meg, og at jeg er så ung at jeg ikke trenger dra til gynekolog sa en gang en vikar (da var jeg vel snart 24). Altså, det må da ikke være alder som avgjør det behovet 😂 Det er ikke aktuelt å bytte fastlege, da jeg på alle andre områder blir så godt ivaretatt som jeg ikke tror noen av de andre ville fått til. Men henvisningene er sendt, så nå er det bare opp til meg å mase 😄 Nå som eggløsning kommer orker jeg ikke ringe inn, sånn virker jeg... 😂

Amatariel skrev (21 timer siden):

Her er det EL på gang!

Ingen tvil her nå! Nå er det bare å håpe at det ikke er så lenge til testen blir negativ 😄

Takk for oppmuntring @Anonymapekatt, @HannaNOog @Atticmess🎉

 

CD 31

I dag er el-testen ultra-positiv, om det går an. Håper den er negativ i morgen 👍 Helt ekstreme mengder el-slim her i dag, mye mer enn i går når jeg trodde det var mye. Jeg velger å ta det som et godt tegn! Fascinerende at jeg ved begge dobesøkene med mye el-slim har fått plagsomme smerter en liten halvtime før doturen. Som om det er slim som slipper, veldig rart. Samme opplever jeg ved mens, smerter og innen en halv time kommer blodet. Kroppen altså. Men jeg tar mye el-slim som et godt tegn 🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at kroppen sender så tydelige signaler! Hos meg varierer det litt med EL-slim, men noen ganger kommer det så mye at jeg rett og slett må skifte truse (og andre ganger ser jeg ingenting). Tenker det bare er fint, jeg! Ingen tvil liksom 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (55 minutter siden):

CD 31

I dag er el-testen ultra-positiv, om det går an. Håper den er negativ i morgen 👍 Helt ekstreme mengder el-slim her i dag, mye mer enn i går når jeg trodde det var mye. Jeg velger å ta det som et godt tegn! Fascinerende at jeg ved begge dobesøkene med mye el-slim har fått plagsomme smerter en liten halvtime før doturen. Som om det er slim som slipper, veldig rart. Samme opplever jeg ved mens, smerter og innen en halv time kommer blodet. Kroppen altså. Men jeg tar mye el-slim som et godt tegn 🤩

Herlige nyheter! Nå altså! Nå skal det gå :yvonne: Og at du har så mye EL-slim altså, dèt er jeg misunnelig på må jeg si. Har aldri sett det jeg, så det må være fantastisk å få et kroppslig tegn på det som faktisk skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med eggløsning! Krysser alt jeg har for at dette blir måneden din 💖🤞🏻 Når det gjelder lange sykluser så har jeg også det (40-80 dager). Med Letrozol fikk jeg ikke kortere syklus, men spiren satt på dag 47. Så det trenger ikke å bety noe 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL. Hvordan har det vært med samleie disse dagene da? Fy søren, det er så spennende med prøving (før det blir frustrerende og fortvilende...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger å ha dere som heiagjeng! 

JuliaKepler skrev (15 timer siden):

Hvordan har det vært med samleie disse dagene da?

Vi holder oss til vår faste annen hver dag, også under eggløsning. Med mindre lysten skulle øke noe voldsomt selvfølgelig, da blir det en ekstra runde. Men jeg synes det er litt risikabelt å gå for flere dager på rad, særlig en stund før eggløsning, for da blir jeg ofte sår, og trenger noen dager pause. Så da vil jeg heller gå for garantert annenhver dag 👌

Her er testen blitt negativ, så nå er tiden snart inne 👏 Den var kanskje, muligens negativ allerede i morges, men jeg syntes strekene så ganske jevnsterke ut. Så jeg regner først ettermiddagens test som negativ 😊

Screenshot_20210309_154501.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett bak deg nå, og ser ut som vi kommer til å slå følge inn i dpo-land denne gangen 😄 ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, dette er jo helt nydelig 😁 Håper det går veien denne mnden altså, måtte vi bli maaange på gravidlista 🤞

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 38, 5 dpo 

Tiden går og jeg er snart halvveis i dpo-land for denne gang. I dag har jeg hatt kontakt med kvinneklinikken på sykehuset, og det ligger an til time i april-mai. Det er jo ikke så lenge til! De skulle også ta kontakt ved plutselig ledige timer, men fortalte at det ikke var så ofte det plutselig ble ledig. Men april-mai uansett, det er jo bare 2,5 måned til slutten av mai 👏 Så håpet består. 

Jeg prøvde også å få tak i den private gynekologen for å høre når det ligger an til time der, men de hadde stengt  telefontiden før jeg ringte. Får prøve igjen en annen dag. 

Godt mot med andre ord, og det føles fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har fått time om ikke altfor lenge da 😁 

Håper du får god hjelp for veien videre nå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time hos den private gynekologen i midten av april. Hva ville dere gjort, beholdt både den timen, og fortsatt stå på venteliste på sykehuset? 

7 Dpo 

I går fikk jeg plutselig skikkelig (!!) ømme bryster utpå kvelden. Tunge og vonde. På en måte jeg aldri har opplevd før. Så noe skjer, men om det er forberedelse til mens eller baby vet jeg enda ikke. Første test blir på lørdag 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg ville fortsatt å stå på venteliste jeg 😊 Kan hende den private gynekologen finner ut noe som du ønsker å ta videre på sykehuset. Er ikke værre enn å avbestille om du vet du ikke trenger den etter timen i midten av april.

Så gøy med litt spennende symptomer. Håper skikkelig at de betyr noe annet enn mensen 🤞 Blir spennende med testen på lørdag, skal krysse fingrene for en spennende babystrek!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...