Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

All erfaring tilsier at testen øker etter en uke ja. Lykke til 😊 Har dere snakket om når dere ønsker å fortelle nyheten til familie og venner? Sånn ca hvilken sv.uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, da håper jeg litt ekstra ☺️

Ja, vi har snakket litt om det. Særlig samboer er ganske utålmodig, men har full respekt for at jeg ønsker å vente. Vi gleder oss til å dele gleden, men venter enda noen uker. Det er mulighet for at vi sprekker litt tidligere til nærmeste familie, men planen er å vente til rundt uke tolv. Selv om jeg vet vi kan være nødt til å reversere nyheten, men det er ca tre måneder som føles greit for oss. Vi kunne nok lett ha sagt det til mange allerede, men forstår at det er ugunstig. Det blir nok ingen annonsering på sosiale medier, men bare å fortelle nære venner og familie. Så sprer det seg raskt nok uansett 😄. Eller, det kan selvfølgelig være det blir noen poster på Instagram etterhvert som barnerom skal ordnes, men det er leeenge til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6 

Der kom endelig 3+ testen som jeg har gledet meg til ❤️ Gleder meg til å vise samboeren min, han har også vært spent på dagens test 🤰

IMG_20210330_065247_edit_437823339220171.jpg

Endret av Godis
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Så herlig 🤩 Ha en fin påske, håper du klarer å senke skuldrene og bare nyte (selv om det absolutt er lettere sagt enn gjort 🙊). Klem! 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med 3+ 😍

Jeg fikk jo fortsatt 1-2 på 4+0 testen, så jeg ventet nesten en uke til før jeg testet etter 2-3 og uken etter der igjen 3+ 😊

Men ekstra gøy å få det litt tid, for da vet du med sikkerhet at stigningen enn så lenge er som den skal 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeherlig bekreftelse dette! Så magisk det må være å gå inn i påskedagene med en sånn her test innabords! :hjerter: Nyyyt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få bekreftet økning 😍😍 nå må du kose deg med spire i magen å ha en god påske🐣🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Tusen takk ❤️❤️ Jeg skal nyte påska med den lille hemmeligheten, selv om det egentlig ikke går opp for meg. Derfor skulle jeg ha ønsket at det fantes digitale tester med ukesindikator helt opp til 12+ 😂 Men jeg forstår at det ikke lar seg gjøre. 

Jeg kjenner jeg begynner å bli lei av at søvnmønsteret mitt har endret seg. I stedet for å kunne både legge meg tidlig OG stå opp seint som jeg gjorde før, våkner jeg nå stort sett klokken seks (heldigvis ble klokka stilt, så jeg våknet sju de siste dagene), og er trøtt nesten hele kvelden. Når jeg våkner er jeg forsåvidt opplagt, men med en snikende kvalme som foreløpig har blitt verre for hver dag. Håper den skal gi seg 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Håper noen snille sjeler kan hjelpe å berolige meg litt her. I ettermiddag skimtet jeg svak brunfarge i utfloden da jeg tørket meg på do. Tenkte at jeg raskt vil oppdage om det er starten på en blødning, så la det fra meg. Etter sex i dag ble det enda tydeligere, med mere brunt blod som kom ut. Ingen mengder, men likevel tydelig.

Hukommelsen min tilsier at brun blod ikke trenger å være dårlig nytt. Kan noen bekrefte? 🤞❤️

Vet også at sex kan irritere slimhinner ekstra under graviditet, og at det kan oppstå blødning uten at det betyr noe. Men det er vel ikke tilfellet her når det ikke var rødt blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker riktig! Brunt er sjeldent farlig. Ofte noe gammelt som har ligget og lurket oppi der. Ikke uvanlig at det kommer frem ved dobesøk eller sex. Ville ikke bekymret meg hvis det ikke kommer rødt i mengder :hug:Men skjønner at det generelt ikke er gøy å finne noe farge. Stor klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Amatariel, og så fint for tankene mine at du var så rask med å svare 🥰 Da skal jeg prøve å roe meg, og håpe det ikke utvikler seg 🤞 ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brun utflod og litt brunt slim opptil flere ganger i svangerskapet, særlig tidlig. Skjønner godt at du er litt bekymret, for det var jeg også. Men det er helt normalt 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hatt brunt eller rosa utflod, i større eller mindre grad. Første gang det var mye ble jeg smått bekymret, men symptomene var fortsatt så sterke, og ble sterkere, og utfloden ble raskt normal igjen. Så innså at sålenge det ikke fantes smerter involvert, så var nok alt bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er akkurat dette jeg trenger å høre @Sovia og @Niny! ❤️ Da fortsetter jeg å nyte graviditeten enn så lenge. Jeg har virkelig ventet lenge på at det skulle være vår tur, og jeg håper så hjertelig at det holder 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Jeg får meg ikke til å opprette en graviditetsdagbok enda, så beklager at jeg oppdaterer her i prøvedagboka med gravidoppdatering. Jeg greier ikke slå meg til ro med at jeg er gravid, og at det faktisk kan gå bra. Jeg føler meg fremdeles som en prøver, ettersom hele graviditeten føles så usikker enn så lenge. Ikke misforstå meg altså, jeg gleder meg over å være gravid og går ikke rundt og er aktivt bekymret, men det hindrer meg likevel fra å omfavne gravidrollen fullt ut.

Nå kjenner jeg virkelig på symptomer. Frem til nå har symptomer være til stede, men milde nok til å bare være en hyggelig påminnelse om hva kroppen jobber med. Nå er det litt verre 😅 Kvalmen blomstrer, og særlig når jeg skal drikke, da blir jeg kjempedårlig. Og uten drikke blir jeg dehydrert og blant annet svimmelhet forsterkes. Presser i meg drikke, men det er veldig ubehagelig. I tillegg er brystene ti ganger vondere enn da jeg skjønte jeg var gravid, og jeg våker opp i løpet av natten fordi jeg ligger på dem. Men etter forrige innlegg har det ikke kommet mer av det brune blodet, så der er jeg helt betrygget! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig oppdatering!🐣 Forstår at det enda kjennes uvirkelig ut at kroppen nå jobber med å produsere en liten baby, og at du derfor venter med å opprette graviditetsdagbok. Kanskje det føles mer virkelig etter ul?

Og så betryggende (men samtidig sikkert ubehagelig?🙈) med forsterkede symptomer, da er det virkelig ingen tvil om hva som skjer inni kroppen din🤩

Så godt å lese at du ikke har merket mer til det brune blodet! Selv om det er ufarlig føles det nok tryggere å ikke ha det i det hele tatt☺️ Ønsker deg og spiren en fin påske videre💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...