Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Denne syklusen ligger vi helt likt i løypa! Det er litt moro, da blir det veldig tydelig at man ikke er alene i dette man holder på med😁 Kjenner meg veldig igjen i tankene dine om julen. Nå har ikke vi prøvd like lenge som dere, men jeg kjenner godt på følelsen av å ikke ha kommet så langt i prosessen som jeg gjerne skulle ha gjort innen denne tiden. Håper det går veien for deg denne julen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å se om vi ender helt likt denne syklusen også!

Nå fikk jeg testene i posten!! Jeg tror jeg skal starte fra CD14/15 :) Så, om en uke fra nå da! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lily92, @Noldi og @sommerfugl154, takk for at dere legger igjen kommentarer ❤️ Og så artig at vi alle er på likt stadie i løypa! Det er så fint, for da kjenner jeg meg godt igjen i følelsene dere forteller om og beskriver. Jeg setter selvfølgelig pris på å følge med på andre også, men når jeg selv ikke er i dpo-land legger jeg fra meg dpo-følelsene, og relaterer letter til tidlig i syklus-følelser! 😅

Her blir det teststart på onsdag neste uke tenker jeg, cd 15. Eggløsning har de to forrige syklusene vært på cd21, men jeg håper på litt tidligere el, og litt kortere syklus, så da starter jeg testing i grei tid 😊 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, babycodex skrev:

Blir bra med teststart. Syntes det gikk mye fortere da ☺️

Helt enig, da har man noe prøverelatert å fylle litt tid med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11

Appen forventer EL om 11 dager, jeg tror den er om 10 dager hvis det skal komme på samme syklusdag som de forrige syklusene. Men aller helst skulle jeg hatt EL tidligere enn CD21-22. Og jeg vil gjerne  ha en kortere syklus enn 33 dager, men jeg er uansett takknemlig for å i det hele tatt ha fått en syklus 😅 

I utgangspunktet ville jeg ikke vært fremmed for snart å be om litt mer utredning med tanke på fertilitet, men jeg har jo ikke hatt mer enn 8 prøveperiode (er i pp 9 nå). Felles for alle prøveperioder er at ukedagene går raskt, og i helgene sneeegler tida seg avgårde. Selv om jeg har fine helger, tenker jeg alltid ekstra på prøvingen da.. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ingenting i veien for å ta seg en sjekk privat. Det hjelper veldig på å få utelukket ting da, og kan love deg at hvis du kommer til 1 års med prøving og får henvisning for videre hjelp, så vil du være SÅ glad for ting som er gjort. Jeg sparte mye tid på det første gang jeg var prøver. Ble henvist etter 1 års med prøving, men fordi jeg var "utålmodig" og mistenkte problemer, så hadde jeg oppsøkt privat gynekolog for flere måneder siden, så hadde allerede fått en sjekk og prøvd et par ting som ikke funket da. Så når den nye gynekologen min fikk vite det, så droppet han å utføre samme medisinbehandling, og satt meg på noe annet. Som fungerte perfekt! Så om det bare er for å få en UL innvendig, sjekk av mannens soldater, blodprøver e.l så er det veldig kjekt å få gjort så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo veldig greit med alt som er gjort. Jeg får garantert henvisning allerede nå om jeg ber om det, ettersom jeg har prøvd aktivt i ett og et halvt år, i tillegg til den pausen hvor jeg måtte tilbake på prevensjon. Men jeg kjenner litt på at det allerede er så mye oppfølging av kroppen generelt, at jeg vet ikke om jeg orker utredning av enda et problem. Egentlig skulle jeg jo henvises til gynekolog høsten 2019, men da vi oppdaget annen sykdom ble det bestemt at den først skulle under kontroll. Men om jeg spør legen henviser hun meg sikkert 🤔 Tror kanskje at om vi ikke har kommet oss lengre til nyttår starter jeg 2021 med å gå videre, enten privat eller offentlig. Da er jeg kanskje ferdig med noe av utredningen jeg driver med nå. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du bor, men uansett så ville jeg egentlig anbefalt deg å bare få den offentlige henvisningen. Det tar fort et år før du faktisk eventuelt er i gang med noe annet behandling enn typ letrozol. Selv om vi alle selvsagt håper det klaffer før det, så er det greit å ha satt igang en prosess slik at ventetiden blir mindre OM man har behov for hjelp :) klem fra meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentar og klem @Neutral90🥰 Ja, det er sant det fort tar lang tid. Jeg kan jo nevne det for legen ved neste passende anledning, om henvisningen kan sendes, så får jeg heller la være å benytte meg av den hvis det plutselig klaffer. Vi er nok noen år unna å ønske mer omfattende behandling som f.eks. IVF, men ulike medisinske behandlinger vil jo være interessant å prøve etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

Jeg som skulle vente til onsdag med å starte el-testing startet liksågodt i dag 😅 Tydelig negativ test. Sannsynligvis åtte dager til positiv test, men jeg ønsker gjerne å få positivt to-tre dager tidligere 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med EL testing!! Gleder meg til å følge med og håper du ikke må vente altfor lenge før du plutselig har positiv test ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Godis said:

CD13

Jeg som skulle vente til onsdag med å starte el-testing startet liksågodt i dag 😅 Tydelig negativ test. Sannsynligvis åtte dager til positiv test, men jeg ønsker gjerne å få positivt to-tre dager tidligere 🤞

Hehe, nei du klarte ikke holde fingrene av fatet du heller?😅 Det er jo greit da, plutselig kommer EL tidligere enn du trodde 🤷🏼‍♀️ Tester du med strimler og legger det inn i premom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillra skrev:

Lykke til med EL testing!! Gleder meg til å følge med og håper du ikke må vente altfor lenge før du plutselig har positiv test ❤️

Takk, krysser fingrene for plutselig positiv 🤞❤️

2 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Hehe, nei du klarte ikke holde fingrene av fatet du heller?😅 Det er jo greit da, plutselig kommer EL tidligere enn du trodde 🤷🏼‍♀️ Tester du med strimler og legger det inn i premom?

Nei, følte virkelig for å teste etter jobb i dag 😅 Veldig kjekt i tilfelle jeg får tidlig eggløsning! Tester med strimler fra babyplan, og legger inn i Premom ja 😊 Dagens ratio var på 0,16 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Godis said:

Takk, krysser fingrene for plutselig positiv 🤞❤️

Nei, følte virkelig for å teste etter jobb i dag 😅 Veldig kjekt i tilfelle jeg får tidlig eggløsning! Tester med strimler fra babyplan, og legger inn i Premom ja 😊 Dagens ratio var på 0,16 😅

Såpass ja! Men hvis du er av typen som får plutselig positiv test så betyr jo dagens test ikke så mye egentlig 🙂 Virker som min kropp er litt mer gradvis og litt treig 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Såpass ja! Men hvis du er av typen som får plutselig positiv test så betyr jo dagens test ikke så mye egentlig 🙂 Virker som min kropp er litt mer gradvis og litt treig 🤔😅

Ja, testene trenger ikke ha så stor betydning før de er positive her. Legger ved noen av testene forrige syklus, så ser du at det går ganske brått. Fordelen med gradvis og treig som du opplever, er jo at det kan være mulig å tolke testene litt 😄

Screenshot_20201026_185402.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med EL-testingen! 😊 Håper helt klart at EL kommer noen dager før beregnet, så lurt å starte testingen i nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med EL testingen 😍 Det får virkelig tiden til å gå fortere. Skal notere meg denne appen, den virker så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger 🤩 Har jo en masse tester liggende, så da er det ingenting som hindrer meg fra å teste👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18

Skulle til å bli litt motløs da jeg tok el-test tidligere i dag, men når jeg ser tilbake på testene fra forrige syklus ser jeg at testene jeg har tatt i dag er ganske lik testene på cd18 forrige syklus. Første test tok jeg klokka to i dag, men jeg tok en til rundt klokka sju da jeg var litt usikker om urinen var nok konsentrert på første test. Håper testen blir plutselig positiv i morgen, for nå som jeg ser at EL ikke blir tidligere enn forventet håper jeg virkelig ikke den blir senere heller 😞🤞

Screenshot_20201031_204836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...