Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg! Men håpet er ikke ute. Kjenner mange som ikke får positiv så tidlig også er det sikkert av betydning hvilken test du bruker. Skal sende så mange gode tanker jeg bare kan og håpe for deg de neste dagene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå dette var kjedelig ❤️ Men som du sier så er det fortsatt håp! og mange får ikke positiv før 11 dpo. Så håper det gjelder deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Godis said:

10 dpo, cd 37

Nok en (to) negativ(e) test(er). Jeg skulle til å myse på meg en strek, men kjente at det ble feil. Jeg vil heller bli overrasket av en strek i morgen, enn skuffet av at en innbilt strek blir borte. 

Jeg vet fremdeles det er tidlig, men helt ærlig ble jeg litt motløs nå. En følelse av at denne kroppen aldri skal få til noen ting. Håper jeg tar feil 🤞

Ja, jeg kan kjenne meg igjen i det du sier der 😥 Det er fremdeles tidlig, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du blir motløs, godis❤️ Men jeg håper likevel at følelsen er kortvarig. Enten fordi du får to streker denne gangen eller snart, en gang må det jo gå din vei! Det fortjener du❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle støttende, varme og gode kommentarer, dere er en nydelig gjeng 🥰  Jeg er spent når jeg tester, på samme tid som jeg føler meg litt likegyldig, som testingen er en rutine på lik linje med å ta tabletter eller pusse tenner. For innerst inne ser jeg ikke for meg at jeg noen gang skal få oppleve den enorme gleden av å bli gravid, få baby og ha egne barn i livet mitt. Og når jeg tør å sette ord på det, og være ærlig, ja så gjør det ganske vondt. Stort sett fokuserer jeg på rasjonelle tanker og det lille håpet, men det er ofte konstruerte tanker for å trøste meg selv med. Slik føles det i alle fall i dag, når jeg tør å kjenne etter. 

Litt ut av deg sjæl-opplevelse, hvor jeg utenpå gleder meg noe innmari, men inni føler at jeg lever noen andres liv. For jeg hadde aldri forestilt meg at det skulle bli en så lang vei med store omveier å gå for å bli gravid.

Dagens tanker er nok også forsterket av at jeg på jobb måtte jobbe hardt for å bare glede meg over en medarbeider som annonserte graviditet, uten selv å knekke sammen av tanken på den hvite testen i mårres. Jeg vet ikke om noen kjenner seg igjen, og jeg prøver å ikke spre for negative tanker, men i dag er jeg sprekkeferdig av vanskelige følelser💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig igjen i tankene dine. Jeg klarer ikke heller å se for meg at jeg noen gang kommer til å få oppleve en positiv test. Tenker jo litt hvorfor skal det gå denne måneden hvis det ikke skjedde forrige? Men man må jo egentlig legge i fra seg slike tanker. Håper virkelig at du får kjenne på denne gleden i morgen ❤️ 

Og ja det å høre om at venner og bekjente blir gravide gjør ekstra vondt nå. Er veldig glad for at de skal få barn men blir nesten litt sjalu på at de klarer det men ikke jeg. Er vonde følelser.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange som kjenner oss igjen i følelsene du har hatt i dag, dessverre.. Unner deg ikke å kjenne på dem❤️ Det er lov å ha vonde dager også, selvom man prøver å ha overtall av positive❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillra skrev:

Tenker jo litt hvorfor skal det gå denne måneden hvis det ikke skjedde forrige?

Akkurat dette opplever jeg helt likt. I starten tenkte jeg ikke slik, men nå som det har gått så lang tid er jeg mer pessimistisk. Endel av negativiteten min handler nok også om at jeg "forventer" nye helseplager som også skal hindre graviditet, ettersom det har vært den største utfordringen så langt for meg. Håper kroppen snart blir frisk. 

Takk for forståelsen @babycodex, @Lillra og @Noldi ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo, cd 39

I dag ble fjerde dag på rad med negative tester. Og nå som jeg er 12 dpo har jeg ikke så mye håp igjen, tenker det kan være like greit. Etter mine beregninger basert på de to forrige syklusene venter jeg mens i morgen. Likevel har ingenting annet i denne syklusen vært som forrige syklus, så hvorfor skal lutealfasen være like lang 😅 Jeg skal forberede meg så godt som mulig på mens i morgen, og kommer den ikke da vil jeg tro det enten skyldes litt forsinkelse, eller et forhøyet stoffskifte som igjen skal tulle med syklusen. 

Jeg vil tro det blir litt netthandel av både eggløsningstester og nye graviditetstester når mensen dukker opp. Egentlig skulle jeg bare el-teste tre måneder, for å få bekreftet at syklusen er jevn og stabil. Nå fikk jeg jo ikke akkurat bekreftelse på det, så da fortsetter jeg nok å teste neste prøveperiode også. Neste prøveperiode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, det var ikke det jeg ville lese når jeg klikket meg inn her i dag! Skulle jo være to streker.. 

Jeg lurer på om jeg også skal ta meg en netthandel av flere g-tester snart. Noen ganger blir jeg litt sjokkert over hvor mange jeg allerede har klart å svi av😅 Men jeg elsker shopping, så uansett om det er for flere tester jeg helst skulle håpe jeg slapp, hjelper det litt på humøret mitt. Håper det gjør det for deg også😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonymapekatt skrev:

Uff, det var leit å høre :( ❤️ 

Takk ❤️❤️

10 timer siden, Noldi skrev:

Åhhh, det var ikke det jeg ville lese når jeg klikket meg inn her i dag! Skulle jo være to streker.. 

Jeg lurer på om jeg også skal ta meg en netthandel av flere g-tester snart. Noen ganger blir jeg litt sjokkert over hvor mange jeg allerede har klart å svi av😅 Men jeg elsker shopping, så uansett om det er for flere tester jeg helst skulle håpe jeg slapp, hjelper det litt på humøret mitt. Håper det gjør det for deg også😁❤️

Nei, hadde så lyst å komme med gode nyheter her denne måneden.. Nå håper jeg at jeg i alle fall rekker det i løpet av året. 

Omtrent all shopping er god shopping, selv om akkurat testhandel ikke står øverst på ønskelista 😅 Likevel er det en så tydelig ny start på en ny syklus, så det blir litt "rituale" og å legge fokus på den nye muligheten. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 dpo, CD 40 

I løpet av natta har det bygd seg opp et nytt håp om positiv test, men desverre tok jeg feil. Jeg hater at jeg må skrive at jeg er på syklusdag 40, jeg som i slutten av forrige prøveperiode virkelig hadde håpet at syklusen var stabil på 32 dager. 

Nå lurer jeg veldig på om mensen skal dukke opp i dag (den har startet på 13 dpo i september og oktober), om den venter til i morgen som Premom tror, eller om det skal vise seg at hele syklusen er tullet til og at jeg må vente enda lengre. Hvis siste tilfelle stemmer vil jo det si at eggløsning ikke skjedde etter positiv test, og helt ærlig har vi vært dårlige på aksjer i ukene etter eggløsning, så da har vi ekstremt dårlige muligheter nå 😅 Det tror jeg må være ulempen med eggløsningstester, at selv om testen kan bli positiv er det ikke sikkert egget slipper, men jeg roer ned prøvingen etter forventet eggløsning. 

Det eneste kroppslige tegnet på at mensen kanskje er like rundt hjørnet er noen kviser på haka. Kan selvfølgelig skyldes noe helt annet også. Akkurat nå føler jeg meg bare veldig dårlig kjent med egen kropp 😂

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid mensen kvisen også :(

Håper du bare har testet litt tidlig 🤞 sæden kan leve i inntil 5 dager inni deg, så forhåpentligvis har du noen dager slingringsmonn i tilfelle sen eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg får alltid mensen kvisen også :(

Håper du bare har testet litt tidlig 🤞 sæden kan leve i inntil 5 dager inni deg, så forhåpentligvis har du noen dager slingringsmonn i tilfelle sen eggløsning. 

Kjipe kviser.. 

Eggløsningstesten var positiv 7. og 8.november, og negativ igjen 9. november. Altså negativ test CD27, så om jeg fikk eggløsning ett døgn etter sist positive test var EL på CD27 (som jeg har tatt utgangspunkt i), men den kan jo også ha skjedd senere.

Frem til onsdag denne uka (CD36) har vi lagt inn aksjer minimum hver tredje dag, så da er det jo strengt tatt håp med tanke på at sæden kan leve opptil 5 dager, uansett om EL var litt forsinket 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dere har lagt inn aksjer hver tredje dag så er det vel fortsatt en god del håp igjen😍 men veldig kjedelig at kroppen ikke oppfører seg som man ønsker.. Satser på at den ikke går helt mot det vanlige, og at det enten dukker opp en positiv test eller mensen snart så man slipper å lure på hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfart selv å ha de utfordringene med syklusen, men jeg kan se for meg hvor frustrerende det må være, så sender deg en god klem ❤️ Dere har for øvrig stått på med samleie må jeg si! Krysser alt jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...