Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

12 dpo, CD 33

Nok en negativ test. I dag har jeg en så travel dag på jobb at jeg sannsynligvis ikke kan få gått på do, så jeg håper jeg slipper å starte med spotting eller mens i dag, for da pleier jeg å måtte ofte på do 😐🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Godis said:

12 dpo, CD 33

Nok en negativ test. I dag har jeg en så travel dag på jobb at jeg sannsynligvis ikke kan få gått på do, så jeg håper jeg slipper å starte med spotting eller mens i dag, for da pleier jeg å måtte ofte på do 😐🤞

Uff det var kjedelig! Men så lenge det ikke er noe mensen foreløpig så er det fortsatt håp!! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test! Skulle det ikke gå denne runden, så er det alltids en ny mulighet neste syklus ❤️ Starter med blanke ark hver måned 🌟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo, CD 34 

Jeg hadde litt ekstra høye forhåpninger til dagens test. Etter gårdagens sex fikk jeg for en gangs skyld ikke første tegn til blod når sæden kom ut (pleier å få det når mensen ventes de neste dagene). I tillegg har jeg både i dag og i går hatt så sterk luktesans, og kjent (ekle) lukter ingen andre har kjent. I tillegg var jeg kvalm i mårres. Likevel, negative tester. For jeg tok til og med to ulike 😅 Har hatt litt press nedentil siden i går, som jeg opplever i sammenheng med menstruasjon. Vanligvis kommer blodet ikke så lenge etter dette presset, men som sagt er det fremdeles ingenting å se. Har forøvrig fått menskviser i ansiktet. Så nå som to ulike tester er negativ på 13 dpo forbereder jeg meg på mens... Og bedre lykke neste syklus 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg så utrolig kjedelig at ikke kroppen forstår at den skal være gravid! Håper absolutt på bedre lykke i neste syklus!! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD1 

Der kom mensen 😞 kroppen har vist sluttet med spotting i forkant, nå starter det rett på med kramper, ryggsmerter, aktiv mage, kvalme og varme. Og på samme tid som plagene kom, kom blodet. Da har jeg fått svar i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjedelig!! Satser på og håper at du blir gravid på neste syklus❤️ Så håper jeg tiden går fort og så plutselig er vi begge to i dpo land igjen! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ettermiddagen hittil på å lese igjennom hele dagboken din. Kjente jeg fikk tårer i øynene da du skrev du måtte begynne på igjen med p-piller midt i prøvingen. Jeg hadde vært helt ifra meg hadde jeg måtte begynne igjen med det nå. 😩 

Følte så sterkt med deg på de opp og nedturene du har vært igjennom hittil. Kjenner og til følelsen om et sterkt ønske om å bli ung mor, men kjenne på det nå at jeg ikke blir så ung som jeg først håpte. Du er vel 23 nå, jeg ble selv 24 forrige mnd. Så du var innom min nystartede dagbok, så du fikk jo med deg at jeg har ønsket i flere år å starte og. Litt mer dramatisk for deg enn for mer underveis.. 

Heldigvis er din kjæreste veldig giret. Min er livredd enda 🙈😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (På 14.10.2020 den 12.09):

Dette var kjedelig!! Satser på og håper at du blir gravid på neste syklus❤️ Så håper jeg tiden går fort og så plutselig er vi begge to i dpo land igjen! ❤️

Takk 🎀 Jeg blir med å se fremover sammen med deg ❤️

Takk @Amatariel, @babycodex Og @Noldi ❤️

Niny skrev (På 14.10.2020 den 14.22):

Jeg har brukt ettermiddagen hittil på å lese igjennom hele dagboken din. Kjente jeg fikk tårer i øynene da du skrev du måtte begynne på igjen med p-piller midt i prøvingen. Jeg hadde vært helt ifra meg hadde jeg måtte begynne igjen med det nå. 😩 

Følte så sterkt med deg på de opp og nedturene du har vært igjennom hittil. Kjenner og til følelsen om et sterkt ønske om å bli ung mor, men kjenne på det nå at jeg ikke blir så ung som jeg først håpte. Du er vel 23 nå, jeg ble selv 24 forrige mnd. Så du var innom min nystartede dagbok, så du fikk jo med deg at jeg har ønsket i flere år å starte og. Litt mer dramatisk for deg enn for mer underveis.. 

Heldigvis er din kjæreste veldig giret. Min er livredd enda 🙈😅

Takk for fin kommentar, så hyggelig at du har lest gjennom dagboka mi 😌❤️ Den begynner å bli noen sider nå.. Jeg var 22 da vi startet prøvingen, 25 nå. Motgang er aldri godt, enten dem kommer som sykdom underveis eller usikkerhet i jobbsituasjon. Når ønsket er der, så er det der så sterkt. Samboer har faktisk vært klar litt lengre enn meg, men for meg var det viktig å ha både jobb og stabilt bosted før prøvingen skulle starte. I hans øyne kunne vi startet da vi begge var studenter, det føltes ikke rett for meg 😅 

Nå har jeg handlet bind og sjokolade, så skal resten av dagen tilbringes i sofaen. Om det skulle komme noe godt ut av jeg ikke ble gravid nå, må det være at sjansen øker for høstbarn 🍂🍁💗

Endret av Godis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Godis said:

Takk 🎀 Jeg blir med å se fremover sammen med deg ❤️

Takk @Amatariel, @babycodex Og @Noldi ❤️

Takk for fin kommentar, så hyggelig at du har lest gjennom dagboka mi 😌❤️ Den begynner å bli noen sider nå.. Jeg var 22 da vi startet prøvingen, jeg hadde også bursdag forrige måned og ble da 25. Motgang er aldri godt, enten dem kommer som sykdom underveis eller usikkerhet i jobbsituasjon. Når ønsket er der, så er det der så sterkt. Samboer har faktisk vært klar litt lengre enn meg, men for meg var det viktig å ha både jobb og stabilt bosted før prøvingen skulle starte. I hans øyne kunne vi startet da vi enda var studenter, det føltes ikke rett for meg 😅 

Nå har jeg handlet bind og sjokolade, så skal resten av dagen tilbringes i sofaen. Om det skulle komme noe godt ut av jeg ikke ble gravid nå, må det være at sjansen øker for høstbarn 🍂🍁💗

Stor klem til deg💕 Jeg har også handlet sjokolade og bind🍫 Må være lov å kose seg litt ekstra nå!

Krysser fingrene for EL så raskt som mulig igjen 🤞🏻🥚🥚🥚🥚 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Stor klem til deg💕 Jeg har også handlet sjokolade og bind🍫 Må være lov å kose seg litt ekstra nå!

Krysser fingrene for EL så raskt som mulig igjen 🤞🏻🥚🥚🥚🥚 

Selv om jeg skulle ønske vi ble gravide, er det likevel litt hyggelig å være likt i løypa enda 🥰 Vi får begge gjøre det beste ut av situasjonen, og sjokolade er en god start 😄 Plutselig er EL her 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit å høre at mensen kom...  Håper på mer lykke neste gang! ❤️ 

I mellomtiden joiner jeg deg i "bind og sjokolade dager", jeg:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så synd du ikke ble gravid denne syklusen 😩 du har ventet lenge nok så håper du blir det snart❤️ Synes du virker til å ta det ganske bra, selvom du har ventet lenge nok! Jeg håper og tror du sitter der med en positiv test snart 😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonymapekatt skrev:

Åh, så leit å høre at mensen kom...  Håper på mer lykke neste gang! ❤️ 

I mellomtiden joiner jeg deg i "bind og sjokolade dager", jeg:nigo:

Takk 🥰 Håper dagene ikke blir så alt for vonde og tunge for deg 🤞

5 timer siden, Love90 skrev:

Så synd du ikke ble gravid denne syklusen 😩 du har ventet lenge nok så håper du blir det snart❤️ Synes du virker til å ta det ganske bra, selvom du har ventet lenge nok! Jeg håper og tror du sitter der med en positiv test snart 😊🤞🏻

Takk, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her ❤️ Jeg har definitivt ventet lenge nok, og jeg havner selvfølgelig litt nede i humør og tålmodighet innimellom, men alt i alt føler jeg at jeg er på et sted hvor jeg tar prøvingen med fatning. Jeg falt helt i kjelleren av mislykket prøving stadig vekk det første året, men nå klarer jeg greit å holde meg ovenpå, for det meste i alle fall 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5

Helga er snart over, og det har vært ei fin helg. Det blir greit med ei ny jobbuke, tida går litt raskere i ukedagene. I tillegg har jeg helga å se frem til som et klart og oppnåelig mål, i motsetning til graviditet 😅

Mensen har roet seg betydelig, og nå gjenstår bare litt brun spotting. Premom estimerer eggløsning om 17 dager, det føles som en evighet. Det blir altså cd22, så det stemmer sannsynligvis ganske godt. De to forrige syklusene har EL vært på CD21. Denne gangen skal jeg starte med eltesting tidligst syklusdag 14.

Jeg er i gang å planlegge julegaver, og det føles vanskelig å gå mot tredje jula etter vi startet prøvingen hvor vi sannsynligvis ikke har en graviditet å annonsere. I 2018 kom jula like etter MA-en min. I 2019 hadde jeg nylig måtte startet på prevensjon igjen når sykdom skulle behandles. Og så langt har ikke 2020 gitt oss det vi ønsker oss så sterkt. Klaffer det denne syklusen vil jeg være ca 8 uker på vei til julaften, og i utgangspunktet føles det litt tidlig å dele nyheten. Om vi bare er nærmeste familie samlet kan det være innafor, men da må vi i såfall tenke oss godt om først 😶🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dagene går fort til EL😊 vi er ganske likt i løypa. Jeg er på CD 2 bare da. Syns også at tiden går litt sakte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...