Gå til innhold

De som stjeler andres ektefeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag snakket jeg med en venninne, og hun kunne fortelle at hun nettopp hadde funnet ut at mannen har vært utro.

En kvinne han har møtt for et halvår siden har fra første dag lagt seg etter denne gifte mannen, sendt meldinger og bilder, og stått på for å kapre ham. Hun har hele tiden visst at han er gift. Dette har etterhvert smigret ham, og han har møtt kvinnen ved mange anledninger, selv om han har kone og barn.

Hva feiler det slike homewreckers? Tenker de i det hele tatt gjennom at de ødelegger mange års ekteskap, ektefelle og barn blir rammet og får livet sitt snudd opp ned og ødelagt? Hvor er samvittigheten?

Det skal to til for at noe skal skje, men hvor vanskelig kan det være å finne seg en singel i stedet for å gå inn for å ødelegge ekteskap?!

Anonymkode: 68fa4...4d5

Menn er viljeløse eiendeler som det går ann å stjele når du snur ryggen til. Flaks ingen sexklubb har tatt han til fange og utnyttet han. Håper damen som har stjålet ham leverer han uskadet tilbake. Anmeld henne til politiet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Ansvar aleine? Er all fornuft og moral forduftet siden sist jeg var på KG??

Han har 50% av ansvaret. Hun rævhøllet som gikk etter ham har den andre 50%

Begge fortjener å brenne sakte! Han vet han sårer og knuser kona.... og bryter opp ekteskapet sitt på værst tenkelig måte. Hun vet UTMERKET godt at hun er delaktig i det samme!!

Det ironiske er jo at begge tror de vil få det så mye bedre sammen, når han er villig til å ditche kona og barnet sitt. Hva får hun nye kjerringa til å tro at det utyske av en mann vil være trofast mot henne?!!?

Enkelte vil bedras!

Om min mann valgte å være utro er det han som er skyldig ovenfor meg ikke den andre parten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk som bevisst legger seg etter gifte menn er usmakelige!

Kvinnfolk som blir betatt av en de tror er ledig, men som viser seg å være gift, er kanskje litt naive. Hadde de hatt ryggrad og selvrespekt, hadde de likevel kuttet tvert!

Når det er sagt, så er det uansett kun mannens ansvar og skyld! Det er han som er opptatt! Det er han som har lovet kona evig troskap! Det er han som bør avvise eventuelle sjekkere! Det er han som skal beholde buksa på! 

 

Anonymkode: dc2d2...71f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Ansvar aleine? Er all fornuft og moral forduftet siden sist jeg var på KG??

Han har 50% av ansvaret. Hun rævhøllet som gikk etter ham har den andre 50%

Begge fortjener å brenne sakte! Han vet han sårer og knuser kona.... og bryter opp ekteskapet sitt på værst tenkelig måte. Hun vet UTMERKET godt at hun er delaktig i det samme!!

Det ironiske er jo at begge tror de vil få det så mye bedre sammen, når han er villig til å ditche kona og barnet sitt. Hva får hun nye kjerringa til å tro at det utyske av en mann vil være trofast mot henne?!!?

Enkelte vil bedras!

 

7 timer siden, HarryDotter skrev:

Men hun fitta vet at HAN er i en ekteskapspakt og har barn! Hun VET! Og alikevel jakter hun ham 100% bevisst. Dette er like mye hennes ansvar!

Dette! Er helt enig i alt her. Virker som om mange tror de er så edle når de forsvarer kryp som legger seg etter opptatte menn eller kvinner, men de skal ikke forsvares og deler faktisk skylden, selv om den opptatte kunne sagt nei.  Det er mange som elsker å erobre andre på den mest utspekulerte og frekkeste måten også, så tror de selv at de er noe helt spesielle for at de tross alt «ble valgt» framfor ektefellen. 

Hadde jeg selv lagt meg etter en opptatt mann så hadde jeg følt meg delskyldig i elendigheten som kom ut av det. Viktig å gå inn i seg selv, begge to, men her på kg så er det ofte den bedratte som bes gå inn i seg selv da man ikke er utro uten videre, og den bedratte må ha gjort noen feil for å omtrent ha lagt opp til det selv. De to som var med på bedraget derimot, så er jo den singel part uten skyld og kan kose seg med hvem h*n vil, mens den opptatte sikkert ikke har det så bra hjemme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mannlig kollega, flørtet som bare det med meg. Jeg skjønte ingenting i starten, men gud så kjekt det var med hyggelige kompliment i ny og ned. Uskyldig og fin i starten. Etterhvert ble jeg betatt og flørtet tilbake. Mitt ekteskap er ikke noe særlig og jeg antok at der var likedan for ham. Det ble snapping og følelsene mine eksploderte. På en jobbhappening gikk det for langt og så ble det intimsnapping plutselig. Jeg var så forelska og begynte å forestille meg ting. Plutselig, som lyn fra klar himmel sa han at han ville satse på det han holdt på å bygge opp hjemme🙊 Jeg aksepterte såklart det, men ble helt hekta og trudde for alvor at han var forelska i meg og at det bare var ett tidsspørsmål før han ville ombestemme seg. Nå skal han bli pappa. Og jeg føler meg faen så dum!

Anonymkode: 6d948...a55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I bunnen av dette ligger jo det faktum at det forventes mer moral av kvinner enn av menn. Historisk sett har det vært kvinner som har holdt menn "i tøylene" - passe på at lønnsslippen ikke drikkes bort, at han holder seg på den smale sti. 

Det gjelder spesielt sjekkemarkedet, der menn har lave standarder for sexpartnere og stort settetterspør sex, mens kvinner sier nei. Så holdes utroskap, kjønnssykdommer og uplanlagte graviditeter på et akseptabelt nivå. Hadde kvinner vært like løsslupne som menn, hadde samfunnet kollapset. 

Vi ser jo selv i 2019 at det er mye fordømmelse av kvinner med mange sexpartnere - selv om begge parter er single. Spesielt kvinner er harde mot andre kvinner de oppfatter som løsslupne - de utgjør dårlige venninneemner. De lukter at disse jentene verdsetter mannlig oppmerksomhet mer enn fellesskap med andre kvinner, og fryses ut. Se bare juryordningen og voldtektssaker - kvinner dømmer andre kvinner hardere enn menn gjør hvis de oppfattes som løsslupne.

Jeg sier ikke at en del av reaksjonene her (spesielt TS') er riktig eller feil - det er biologisk helt naturlig. Men det inenbærer også en reduksjon av mannen. Han er som han er, og mer overgitt sine primitive instinkter. Det er kvinners jobb å vise lojalitet med hverandre. Menn viser generelt lite lojalitet overfor hverandre som menn - på det beste kan de være ok mennesker som er opptatt av å te seg bra, men det bunner ikke i noen tankegang om at "dette skylder jeg andre menn". Det er every man for himself.

Idéen om et slags universelt kvinnelig fellesskap er fånyttes. Det er dette mange feminister ikke forstår. Kvinner utgjør halve befolkningen, og er individer akkurat som menn. De føler ikke noe fellesskap med deg kun fordi begge har en vagina, og de gjør som de vil. Kvinner som er blitt bedratt kan selvsagt fortsette å plassere skylden der, og høste sympati fra andre kvinner. Ingenting gir bedre fellesskapsfølelse enn en felles fiende, og kvinner foretrekker stort sett at denne fienden er en annen kvinne, fremfor en mann.

Anonymkode: bd082...6a3

For meg så handler ikke dette om kjønn. Jeg forventer like mye av menn som av kvinner. Dette handler vel først og fremst om samfunnets normer og holdninger og ikke minst medmenneskelighet.

Jeg tenker at den største trusselen i et samfunn, i et parforhold eller i en familie, er EGOISME. Hvis man kun skal tenke på hvem som har ansvaret, eller hva som er min rett, så vil vi mennesker slite. Hvis vi hele tiden skal stå på vår rett - fordi jeg ikke bryter loven - eller har ansvar for andre mennesker - da er det egoismen som råder. 

Tenk om vi, uavhengig av kjønn, kunne klart og glede seg over andres lykke og vært litt mindre egoister. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Det er mange som elsker å erobre andre på den mest utspekulerte og frekkeste måten også...

Spiller det noen rolle akkurat hvordan man går fram for å få bli sammen med en som er opptatt? Er det mindre frekt hvis man sa søtt ja enn hvis man var femme fatale?

Anonymkode: 0b88f...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag snakket jeg med en venninne, og hun kunne fortelle at hun nettopp hadde funnet ut at mannen har vært utro.

En kvinne han har møtt for et halvår siden har fra første dag lagt seg etter denne gifte mannen, sendt meldinger og bilder, og stått på for å kapre ham. Hun har hele tiden visst at han er gift. Dette har etterhvert smigret ham, og han har møtt kvinnen ved mange anledninger, selv om han har kone og barn.

Hva feiler det slike homewreckers? Tenker de i det hele tatt gjennom at de ødelegger mange års ekteskap, ektefelle og barn blir rammet og får livet sitt snudd opp ned og ødelagt? Hvor er samvittigheten?

Det skal to til for at noe skal skje, men hvor vanskelig kan det være å finne seg en singel i stedet for å gå inn for å ødelegge ekteskap?!

Anonymkode: 68fa4...4d5

Sånne damer er som regel veldig misunnelige fordi de ikke klarer få seg en på den riktige måten også er de jo dårlige mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle akkurat hvordan man går fram for å få bli sammen med en som er opptatt? Er det mindre frekt hvis man sa søtt ja enn hvis man var femme fatale?

Anonymkode: 0b88f...89d

Den skjønte jeg lite av. Hva vil du frem til? Man legger seg uansett aldri etter opptatte menn eller kvinner uansett. Da er man medskyldig i faenskapet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det slike homewreckers? Tenker de i det hele tatt gjennom at de ødelegger mange års ekteskap, ektefelle og barn blir rammet og får livet sitt snudd opp ned og ødelagt? Hvor er samvittigheten?

Anonymkode: 68fa4...4d5

Det som feiler sånne kvinnfolk er at de ikke har selvtillit, er umodne og selvopptatte. Dette gjør at de blir kyniske,og slutter å bry seg om andres følelser. De går å legger seg om kvelden med god samvittighet etter at "typen" deres har reist hjem til kone og barn. De har ingen respekt for seg selv. 

Anonymkode: 4b202...1ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag snakket jeg med en venninne, og hun kunne fortelle at hun nettopp hadde funnet ut at mannen har vært utro.

En kvinne han har møtt for et halvår siden har fra første dag lagt seg etter denne gifte mannen, sendt meldinger og bilder, og stått på for å kapre ham. Hun har hele tiden visst at han er gift. Dette har etterhvert smigret ham, og han har møtt kvinnen ved mange anledninger, selv om han har kone og barn.

Hva feiler det slike homewreckers? Tenker de i det hele tatt gjennom at de ødelegger mange års ekteskap, ektefelle og barn blir rammet og får livet sitt snudd opp ned og ødelagt? Hvor er samvittigheten?

Det skal to til for at noe skal skje, men hvor vanskelig kan det være å finne seg en singel i stedet for å gå inn for å ødelegge ekteskap?!

Anonymkode: 68fa4...4d5

Vet dere hvem dritten (hun) er så dere kan gi henne det hun fortjener? 

Anonymkode: d4ba3...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, wintergirl skrev:

Den skjønte jeg lite av. Hva vil du frem til? Man legger seg uansett aldri etter opptatte menn eller kvinner uansett. Da er man medskyldig i faenskapet. 

Det var du som gjorde et poeng av at forførelse av en opptatt mann kunne gjøres på "frekke" og "utspekulerte" måter. 

Anonymkode: 0b88f...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hartroa skrev:

Tenk om vi, uavhengig av kjønn, kunne klart og glede seg over andres lykke og vært litt mindre egoister. 

Dette lærer vi jo i barnehagen, men det er dessverre ikke slik det fungerer for voksne i den reelle verden. Man kan håpe, men det er urealistisk å tro at verdens mennesker er uforbeholdent gode. Mennesker kan være syke, og behandle hverandre dårlig.

Anonymkode: bd082...6a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var du som gjorde et poeng av at forførelse av en opptatt mann kunne gjøres på "frekke" og "utspekulerte" måter. 

Anonymkode: 0b88f...89d

Jeg gjorde er poeng ut av at den som legger seg etter opptatte er like skyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette lærer vi jo i barnehagen, men det er dessverre ikke slik det fungerer for voksne i den reelle verden. Man kan håpe, men det er urealistisk å tro at verdens mennesker er uforbeholdent gode. Mennesker kan være syke, og behandle hverandre dårlig.

Anonymkode: bd082...6a3

Det er jeg helt enig i. De fleste av oss gjør ting som vi ikke er/burde være stolte over. Men dersom vi ikke kjemper mot den dårlige moralen, så vil vi få det enda verre. De fleste av oss kan blir fristet til både det ene og det andre, men hvis vi normaliserer det og sier at det er ok, så har vi et problem.

Derfor så må vi si ifra når mennesker er egoister og mangler god moral. Derfor så må vi si at de som legger seg etter opptatte mennesker, enten det er menn eller kvinner, så må vi si at de har dårlig moral, selv om det er den som er i forhold som sitter med ansvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette regner jeg med er hans versjon til sin kone da han nå ble avslørt....?

Ingen som klarer å stjele en som ikke er villig.

Anonymkode: 6e6d2...dd6

Skal du stjele en ektemann så må du kidnappe ham 😄 

Anonymkode: 15ca5...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, wintergirl skrev:

Jeg gjorde er poeng ut av at den som legger seg etter opptatte er like skyldige.

Men det stemmer jo ikke. Den skyldige er ektemannen og ingen andre! 

Anonymkode: 15ca5...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklest for en kvinne å skylde på en annen kvinne for da fritar man seg selv for egne (manglende) handlinger. 

Man lover ikke bare troskap, men at man også elsker og ærer sin ektefelle. 

Er det mannens feil vil fokuset på ektefellens bidrag i ekteskapet være mer i fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

All skyld og ansvar ligger på personen som er i et forhold. Han er homewreckeren. 

Anonymkode: b596b...e28

Like mye skyld ligger på den som legger seg etter den gifte parten. Skulle vært fengselsstraff og bøter for sånt. 

Anonymkode: aefe0...93d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...