Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Gul_gul skrev:

Ja, foreldrene har absolutt skyld i det. Hun er voksen, men det er jo foreldrene som har lært henne at dette er Ok. 

Ja så lenge de fortsetter å adoptere dyrene hennes når hun er lei, vil hun fortsette å skaffe seg nye dyr. De burde satt ned foten for lenge siden!!!

For meg virker det ikke som SE er veldig glad i dyr. Virker heller som dyrene er accessories for henne. 
 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Missy1 said:

Ja så lenge de fortsetter å adoptere dyrene hennes når hun er lei, vil hun fortsette å skaffe seg nye dyr. De burde satt ned foten for lenge siden!!!

For meg virker det ikke som SE er veldig glad i dyr. Virker heller som dyrene er accessories for henne. 
 

Ja, akkurat. Og når hun ikke gidder den lenger, så kaster hun den og kjøper en ny. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Gasellen skrev (På 7.8.2020 den 10.33):

Alle? Er det flere enn hunden ?

Jeg skjønner ikke greia helt. Kunne ikke samboer passe hunden mens hun skrev bok? Gikk hun lei av valpen så fort?

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den storyen hvor hun sitter og drar opp genseren, også plutselig spretter opp og tar en "hoe-drop" med rumpa ned mot kameraet.. Altså... Klarer ikke skjønne meg på om hun 

1. Faktisk tror hun ser sexy ut (og hvis hun får kritikk, si at "dere overreagerer, det er jo bare for å provosere) 

2. Gjør det for å provosere 

Haff. Også sitter folk og roser med hjerter i kommentarfeltene og sier" you go girl" og "du er så sykt inspirerende og tøff"?!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Missy1 skrev:

Ja så lenge de fortsetter å adoptere dyrene hennes når hun er lei, vil hun fortsette å skaffe seg nye dyr. De burde satt ned foten for lenge siden!!!

For meg virker det ikke som SE er veldig glad i dyr. Virker heller som dyrene er accessories for henne. 
 

Småhunder og å være veganer er trendy 🙌

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Oscar er fortsatt hos foreldrene? Det er ille at hun skaffer seg nye dyr - hun har tydeligvis hverken kunnskap nok,  eller vedvarende interesse og omsorgevne nok til å ha dyr. Å adoptere bort dyr en gang er ok, to ganger kan sikkert også forklares, men nå er det gang nr tre (fire?) - da blir det et mønster -  som viser at hun ikke forstår ansvaret der er å ha dyr. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 22.47, Stassie skrev:

Hun tok den operasjonen pga plager med lange kjønnslepper. Jeg tenker det er OK å være offentlig med det, mange plages i stillhet.

Jeg kunne ikke vært mer uenig, spesielt så lenge hun nå sier at hun gjorde det ene og alene pga estetiske årsaker. Som igjen er eneste årsaken til de 12-14 (eller er det flere?) andre plastiske operasjonene hun har tatt.   

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE virker til å tro at å være kroppspositiv er det samme som å overseksualisere egen kropp... to vidt forskjellige ting

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Isild skrev:

Så Oscar er fortsatt hos foreldrene? Det er ille at hun skaffer seg nye dyr - hun har tydeligvis hverken kunnskap nok,  eller vedvarende interesse og omsorgevne nok til å ha dyr. Å adoptere bort dyr en gang er ok, to ganger kan sikkert også forklares, men nå er det gang nr tre (fire?) - da blir det et mønster -  som viser at hun ikke forstår ansvaret der er å ha dyr. 

 

Om hun gir bort denne hunden til foreldrene blir det dyr nr. FEM! 

Fra før av har hun gitt bort to hunder (Rigmor og Charlie) og to katter som hun hentet i utlandet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jeeeeeeea skrev:

Om hun gir bort denne hunden til foreldrene blir det dyr nr. FEM! 

Fra før av har hun gitt bort to hunder (Rigmor og Charlie) og to katter som hun hentet i utlandet. 

Hvis det ender med at Oscar også flytter til foreldrene, så håper jeg noen tar grep. Hun kan ikke ha dyr rett og slett. Hvis han fortsatt er hos de, så blir det også en allerede stressende situasjon for han å "flytte frem og tilbake". En valp trenger fast bosted og faste rutiner, trening med fast eier og å bygge tillit. 

Hvis de ønsker at han skal bli en trygg hund da. Kanskje de syns det er greit bare dyr er søte. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Isild skrev:

Hvis det ender med at Oscar også flytter til foreldrene, så håper jeg noen tar grep. Hun kan ikke ha dyr rett og slett. Hvis han fortsatt er hos de, så blir det også en allerede stressende situasjon for han å "flytte frem og tilbake". En valp trenger fast bosted og faste rutiner, trening med fast eier og å bygge tillit. 

Hvis de ønsker at han skal bli en trygg hund da. Kanskje de syns det er greit bare dyr er søte. 

 

Det var en tidligere i tråden som skrev at for henne er dyr accessoires. Tror det stemmer ganske bra. Kanskje ikke vennene hennes synes hunden var såååååå søt lenger, da er det bare og sende den til mor og far. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe i det. Enn så lenge så vet vi ikke om Oscar blir hos foreldrene da men, jeg syns allerede han har vært der altfor lenge. Det fungerer ikke sånn å knytte bånd mellom valp og eier! 

At foreldrene sier ja ser jeg mange skriver er at er veldig snillt, og det er det kanskje. Men jeg lurer mer på hvorfor de har tillatt `hva som helst` og `alt som er` siden SE begynte å blogge fra jenterommet da hun var tenåring jeg. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Isild skrev:

Det er nok noe i det. Enn så lenge så vet vi ikke om Oscar blir hos foreldrene da men, jeg syns allerede han har vært der altfor lenge. Det fungerer ikke sånn å knytte bånd mellom valp og eier! 

At foreldrene sier ja ser jeg mange skriver er at er veldig snillt, og det er det kanskje. Men jeg lurer mer på hvorfor de har tillatt `hva som helst` og `alt som er` siden SE begynte å blogge fra jenterommet da hun var tenåring jeg. 

Foreldrene er dumsnille. Kjenner ingen foreldre som hadde gjort dette. De må da vite at dette er skadelig for en liten tass som Oskar.  Som mamma til sophie elise hadde jeg beholdt han og sagt klart i fra at hun ikke er egna til å ha dyr. Jeg er noen år yngre enn sophie, men fikk min første staff når jeg var 12 år. Har fredmdeles min kjæreste Alfred og ville aldri gitt han bort noen minutter engang, når han var liten. Superviktig at bondet mellom hund og eier utvikler seg bra de første årene. Sophie kan faktisk klare å ødelegge Oskar før han i det hele tatt har levd. Er ikke for morroskyld det er de første (særlig det første året) årene som er utrolig viktig både for dyr og mennesker. Tror faktisk ikke at hun forstår noe av dette. Selvdiggende narsissisister har vanskelig for å gi både mennesker og dyr den rette omsorg og oppmerksomheten de trenger. Til slutt blir det bare mas og hun gir han bort. Snakka med min veterinær og hun sa at dette skulle vært ulovelig. Enormt skadelig for valper , de skal helst være sammen med eieren. Hunder får angst, seperasjonsangst. Hun påføre Oskar lidelser som han kunne slippe. Hun er giftig for både dyr og mennesker. Håper det går bra med Fine Oskar😥

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lalunagoid skrev:

Foreldrene er dumsnille. Kjenner ingen foreldre som hadde gjort dette. De må da vite at dette er skadelig for en liten tass som Oskar.  Som mamma til sophie elise hadde jeg beholdt han og sagt klart i fra at hun ikke er egna til å ha dyr. Jeg er noen år yngre enn sophie, men fikk min første staff når jeg var 12 år. Har fredmdeles min kjæreste Alfred og ville aldri gitt han bort noen minutter engang, når han var liten. Superviktig at bondet mellom hund og eier utvikler seg bra de første årene. Sophie kan faktisk klare å ødelegge Oskar før han i det hele tatt har levd. Er ikke for morroskyld det er de første (særlig det første året) årene som er utrolig viktig både for dyr og mennesker. Tror faktisk ikke at hun forstår noe av dette. Selvdiggende narsissisister har vanskelig for å gi både mennesker og dyr den rette omsorg og oppmerksomheten de trenger. Til slutt blir det bare mas og hun gir han bort. Snakka med min veterinær og hun sa at dette skulle vært ulovelig. Enormt skadelig for valper , de skal helst være sammen med eieren. Hunder får angst, seperasjonsangst. Hun påføre Oskar lidelser som han kunne slippe. Hun er giftig for både dyr og mennesker. Håper det går bra med Fine Oskar😥

Hun klarer tydeligvis ikke å ha ansvar for dyr, og jeg håper også at foreldrene nå sier stopp. Aner ikke om de er dumsnille, men hvis dette er hvordan de har latt ting holde på oppigjennom, så må de kutte ut. DE må ta ansvar. 

Jeg har mistet sansen for faren etter at han oppførte seg helt tragisk som manager. Han forsvarer alt hun sier og gjør, til og med løgnene.  Så jeg vet ikke hva jeg tror om foreldrene lenger. Man gjør seg noen tanker etterhvert, ift at de tillot den ekstreme fokuseringen SE hadde på seg selv, kropp, sminke ,blogg og "fjas" da hun var tenåring. Jeg lurer på hvorfor de ikke satt noen begrensninger for selvdyrkelsen. 

Selvdyrkelse er usjarmerende og jeg setter iallefall ikke det i forbindelse med å ta ansvar for - og å vise omsorg og empati til andre (dyr og mennesker) - det er ikke det første jeg tenker om mennesker som har satt seg selv i sentrum. 

Jeg tror som de andre skriver at hun ønsker imaget som dyreelsker. Hun syns nok dyr er søte, men evner  tydeligvis ikke å forstå hva slags ansvar det er, og hva de trenger. 

 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Om hun gir bort denne hunden til foreldrene blir det dyr nr. FEM! 

Fra før av har hun gitt bort to hunder (Rigmor og Charlie) og to katter som hun hentet i utlandet. 

Hvor mange kjæledyr har foreldrene til sammen? Har de skaffet noen egne, eller bare de som de overtar fra SE? Det jeg egentlig lurer på, er om de fortsatt har alle dyrene hennes, eller om dyrene gis videre/avlives. For man kan jo lure på om foreldrene har samme holdninger til dyr som hun har.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.8.2020 den 18.36, Missy1 skrev:

Mer umerket Skappel reklame på snap og insta 

 

Ser så dumt ut når de poserer på siste bilde 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 22.10, Missy1 skrev:

Håper Sofie Elise forstår at om hun en dag får barn (hun har sagt hun vil ha barn), så kan hun ikke bare levere babyen til Harstad når det ikke passer å ha baby. 
 

 

Her fikk hun merke litt hvordan det var. https://youtu.be/kNWXKJAt1zE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 13.03, DianaV skrev:

Ingen som er GLAD i dyret sitt setter det bort i flere uker noen få måneder etter de har anskaffet seg dyret. Hun sa også det var fordi han var så masete og hun trengte fred for å skrive bok. Man ser jo at tiden blir brukt til alt annet enn bokskriving. Det er provoserende og hun elsker at hun irriterer. Skikkelig toxic. Dette er det verste av alt med henne, måten hun behandler dyr på. Som andre sier, det er content og det er tilbehør. Hun er så egosentrisk at jeg blir helt dårlig. 

Masete? Hva hadde hun forventet?! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WhiteSwan skrev:

Masete? Hva hadde hun forventet?! 

At hvalpen er søt og instagramvennlig når hun trenger en passende accessorie og ellers er helt i ro så hun kan gjøre hva det enn er hun mener er så viktig? :vetikke:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...