Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 26.7.2020 den 9.04, Ultiva skrev:

Jeg syns de ligner mer og mer på hverandre. Hvis du ser på ti år gamle bilder av SE og av CBE så er det ingen av dem som ligner på den de er i dag. De bruker de samme klinikkene og har de samme skjønnhetsidealene. Det er botox, fillers, ansiktsskulpturering, dermapen, needling, trådløft, coolsculpting, laser, kjemiske peelinger og så videre. Man må ikke lenger løsne halve ansiktet kirurgisk for å foreta ansiktsløftning og endre strukturene. Den kosmetiske skjønnhetsindustrien er enorm, og mange i Norge legger dessverre igjen femsifrede beløp på disse hvert eneste år. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det så mange av damene som lignet veldig på hverandre, og at de sikkert gikk på de samme klinikkene. Dette er et miljø som har enormt fokus på utseende og kunstig forskjønning,  og svært mange tar de samme behandlingene. Komikerfrue Maria Haugen har f eks vist frem at hun har satt botox for å glatte ut linjer ovenfor brystet 😳

SE har bare dratt strikken lengre ved å operere seg veldig mange ganger, i tillegg til å være helt åpen om det (etter flere år med løgner og benektelse i fht en tydelig operert rumpe). 

Men hvis man ikke tror at det florerer med nesekirurgi, ansiktsskulpturering med fillers, øyenbrynsløft/"cat eye" og silikon i det såkalte influensermiljøet så tar man dessverre skammelig feil.

Det er en amerikansk youtuber som heter Lori Hill som tar for seg kjendiser i USA som har fikset på utseendet. Hun ser på bilder hvordan ansiktet har forandret seg hos kjendiser, siden før de ble kjent, og summerer opp hvor mye dette koster de pr år. 

Det er omtrent ikke en modell, skuespiller eller annen "kjendis" som ikke har fikset på noe.Skremmende. 

Kanskje vi skulle hatt en Lori Hill her i landet også? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kaprikorn skrev:

I anledning hennes tiårsjubileum som influenser i år, hvordan tror dere instagramkontoen hennes vil se ut om 10 år? Hva slags innhold, hva slags bilder? 

Ble sittende og tenke på dette, og lurer på hva andre mener. 

Jeg tror vel strengt talt ikke instagram finnes om 10 år? Eller i hvert fall ikke slik som vi kjenner det i dag. Det finnes sikkert nye plattformer, og kanskje ny teknologi gir andre muligheter for både kommunikasjon og salg. 

Når det er sagt tror jeg hun vil fortsette med det samme. Det er dette hun kjenner, og dette hun lever av. Hun har ingen utdannelse (hun har vel ikke studikompetanse heller), og har ikke utmerket seg som et stor talent utover akkurat det hun gjør nå: selge produkter og vise frem kroppen sin, holde seg delvis aktuell og få et fokus på seg selv for å tjene penger. 

Det er jo lov å håpe at vi mennesker har forandret oss, og ikke er så opptatt av kropp, billige produkter og overforbruk som dreper kloden, men dessverre tror jeg nok ikke det. Noen vil nok forsette å kjøpe billige produkter og falle for snikreklame. 

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anne 69 skrev:

Det er en amerikansk youtuber som heter Lori Hill som tar for seg kjendiser i USA som har fikset på utseendet. Hun ser på bilder hvordan ansiktet har forandret seg hos kjendiser, siden før de ble kjent, og summerer opp hvor mye dette koster de pr år. 

Det er omtrent ikke en modell, skuespiller eller annen "kjendis" som ikke har fikset på noe.Skremmende. 

Kanskje vi skulle hatt en Lori Hill her i landet også? 

Sett et par videoer nå, og jeg vet ikke helt om vi skulle hatt en slik en i Norge. Målet hennes er vel å vise at skjønnhet kan kjøpes, og at vi alle kan kjøpe oss til et slikt utseende. Det er bra å vise frem at skjønnheten vi ser er kjøpt og betalt, men samtidig opplever jeg at hun promoterer plastisk kirurgi ved at hun sier at dette er noe du kan kjøpe deg til type, og det syns jeg ikke er bra. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 20.41, Palmetreet skrev:

Kjenner vi SE rett så kommer han nok ikke tilbake igjen, for han har det "så bra" hos foreldrene hennes. Tenker han blir der en god stund til.

Han har det nok bedre der enn hos SE, men burde helst fått et annet bedre hjem i utgangspunktet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, WhiteSwan skrev:

Han har det nok bedre der enn hos SE, men burde helst fått et annet bedre hjem i utgangspunktet.

Syns det er rart hun ikke tok han med hjem nå. Det hadde jo hun mulighet til. Nå har han vel vært hos foreldrene en måned? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaprikorn
På 26.7.2020 den 21.11, Justlooking skrev:

Hun har ikke endret seg mye på disse ti årene, det er kropp og utseende som fortsatt er i fokus. Når hun stadig blir verre med tiden ser jeg heller ikke den største endringen fremover.

 

5 timer siden, pop up bruker skrev:

Jeg tror vel strengt talt ikke instagram finnes om 10 år? Eller i hvert fall ikke slik som vi kjenner det i dag. Det finnes sikkert nye plattformer, og kanskje ny teknologi gir andre muligheter for både kommunikasjon og salg. 

Når det er sagt tror jeg hun vil fortsette med det samme. Det er dette hun kjenner, og dette hun lever av. Hun har ingen utdannelse (hun har vel ikke studikompetanse heller), og har ikke utmerket seg som et stor talent utover akkurat det hun gjør nå: selge produkter og vise frem kroppen sin, holde seg delvis aktuell og få et fokus på seg selv for å tjene penger. 

Det er jo lov å håpe at vi mennesker har forandret oss, og ikke er så opptatt av kropp, billige produkter og overforbruk som dreper kloden, men dessverre tror jeg nok ikke det. Noen vil nok forsette å kjøpe billige produkter og falle for snikreklame. 

 

 

Tenker i samme baner, ja. Det blir vel propaganda om at "kvinner i midten av 30-årene bør OGSÅ få dele nakenbilder!!!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
10 minutter siden, kaprikorn skrev:

 

Tenker i samme baner, ja. Det blir vel propaganda om at "kvinner i midten av 30-årene bør OGSÅ få dele nakenbilder!!!" 

Det er bare å se på Treasures AS og Caroline Berg Eriksen, der har dere SE om 10 år. Muligens i en mer ekstrem versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt foreldet dette, og det er med et visst forbehold om at husken min kødder med meg, men håper noen her kan hjelpe.

Jeg mener å huske at Sophie Elise en gang fortalte at hun hadde "sykdommen" Essensiell tremor og kalte det forstadiet til Parkinsons (PØH!), og at det i skoledagene førte til at hun ikke klarte å holde en blyant og derfor var tvunget til å bruke PC. Noen som vet om denne uttalelsen fortsatt er tilgjengelig på nett i en eller annen form - eller om dette kanskje til og med bare er noe jeg ubevisst har diktet opp?

Spør fordi jeg er nysgjerrig da jeg selv har diagnosen essensiell tremor, arvet fra morsiden, men likevel har tegning (med medfølgende blyantføring) som inntektskilde, så jeg skulle gjerne sett, og eventuelt hørt, det sitatet i en kontekst. Så fremt det har eksistert såklart.

Takk 😁

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ABye skrev:

Litt foreldet dette, og det er med et visst forbehold om at husken min kødder med meg, men håper noen her kan hjelpe.

Jeg mener å huske at Sophie Elise en gang fortalte at hun hadde "sykdommen" Essensiell tremor og kalte det forstadiet til Parkinsons (PØH!), og at det i skoledagene førte til at hun ikke klarte å holde en blyant og derfor var tvunget til å bruke PC. Noen som vet om denne uttalelsen fortsatt er tilgjengelig på nett i en eller annen form - eller om dette kanskje til og med bare er noe jeg ubevisst har diktet opp?

Spør fordi jeg er nysgjerrig da jeg selv har diagnosen essensiell tremor, arvet fra morsiden, men likevel har tegning (med medfølgende blyantføring) som inntektskilde, så jeg skulle gjerne sett, og eventuelt hørt, det sitatet i en kontekst. Så fremt det har eksistert såklart.

Takk 😁

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/hadde-aldri-laget-mat-for-masterchef/64189870/amp

https://www.klikk.no/side2/underholdning/jeg-har-vaert-syk-i-mange-ar-4441861

https://sophieelise.blogg.no/1328126528_svar_p_ukens_sprsml.html

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ABye skrev:

Litt foreldet dette, og det er med et visst forbehold om at husken min kødder med meg, men håper noen her kan hjelpe.

Jeg mener å huske at Sophie Elise en gang fortalte at hun hadde "sykdommen" Essensiell tremor og kalte det forstadiet til Parkinsons (PØH!), og at det i skoledagene førte til at hun ikke klarte å holde en blyant og derfor var tvunget til å bruke PC. Noen som vet om denne uttalelsen fortsatt er tilgjengelig på nett i en eller annen form - eller om dette kanskje til og med bare er noe jeg ubevisst har diktet opp?

Spør fordi jeg er nysgjerrig da jeg selv har diagnosen essensiell tremor, arvet fra morsiden, men likevel har tegning (med medfølgende blyantføring) som inntektskilde, så jeg skulle gjerne sett, og eventuelt hørt, det sitatet i en kontekst. Så fremt det har eksistert såklart.

Takk 😁

Jeg leste gjennom linkene @Poltergeist ga deg. SE sier at sykdommen er forstadiet til Parkinsons. Sikrer seg riktignok med å slenge ved et (?) i parantes. Interresant hvordan artikkelen i se og hør da slår fast at hun HAR sykdommen og den ER forstadie til Parkinson. Å bruke SE som sikker kilde har vel aldri vært det smarteste.... Den skal jo bli verre med årene i følge henne, men har ikke hørt mye om den i det siste så hva skal en tro? 🙄

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Zenhouse skrev:

Jeg leste gjennom linkene @Poltergeist ga deg. SE sier at sykdommen er forstadiet til Parkinsons. Sikrer seg riktignok med å slenge ved et (?) i parantes. Interresant hvordan artikkelen i se og hør da slår fast at hun HAR sykdommen og den ER forstadie til Parkinson. Å bruke SE som sikker kilde har vel aldri vært det smarteste.... Den skal jo bli verre med årene i følge henne, men har ikke hørt mye om den i det siste så hva skal en tro? 🙄

Altså, nå var det i utgangspunktet ikke intensjonen min å skape noen spekulasjoner eller henge ut noen her. Jeg tviler ikke et sekund på at SE har denne diagnosen, og jeg kan kjenne meg veldig igjen når jeg ser henne slite med de rekene. Håndskjelven kan gjøre en del hverdagsaktiviteter som krever en viss styring på hendene til en utfordring, og jeg har kranglet en del med posene i frukt- og grøntavdelingen på Rema for å si det sånn.

Men faen da, jeg blir litt provosert av det jeg ser her.

Først av alt så har jeg personlig aldri omtalt dette som en sykdom eller en lidelse. Tidvis irriterende, javisst, men det har aldri gjort vondt på noe som helst vis. Ikke kommer jeg noen gang til å bli sengeliggende eller i ytterste konsekvens dø av dette heller. Det er bare en diagnose, eller en defekt, som er der.

At dette er forstadiet til Parkinsons er også vrøvl, og det er vel det mest provoserende med alt som blir sagt. Det er rett og slett vranglære.

Så er det et par ting jeg stusser over, og som var årsaken til at jeg bestemte meg for å oppsøke dette i utgangspunktet. Hun sier at hun på skolen ikke klarte å holde en blyant og derfor var nødt til å bruke PC. I min nære familie er vi tre stykker med denne diagnosen, hvor det er enighet om at jeg er den av oss som er hardest "rammet". Derfor reagerer jeg veldig når jeg ser hvilke mirakler hun utfører med sminkekosten, noe jeg vet jeg selv ville slitt med å mestre (selv om jeg av naturlige årsaker har hatt langt mindre behov for å prøve det ut), samtidig som hun sier at hun har problemer med å skrive for hånd.

For akkurat skriving og tegning er vel den situasjonen hvor jeg har best kontroll på hånden min fordi jeg da støtter håndbaken mot en bordplate. Om det skulle være noen tvil om hvorvidt jeg mestrer det, ta en titt på avataren min som jeg har tegnet selv, eller kanskje til og med bla opp i Aftenposten som jeg leverer tegneserier fast til hver lørdag og søndag.

Jeg vet veldig lite om sminke, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan man kan få mer støtte av å male seg i ansiktet enn man får av å skrive eller tegne mot en bordplate.

...og plutselig sitter jeg som ikke ønsket å skape noen spekulasjon, med følelsen av at hun gjør denne diagnosen større enn den strengt tatt er for å fremstille seg selv som et offer. Og jeg tar det personlig.

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ABye skrev:

Altså, nå var det i utgangspunktet ikke intensjonen min å skape noen spekulasjoner eller henge ut noen her. Jeg tviler ikke et sekund på at SE har denne diagnosen, og jeg kan kjenne meg veldig igjen når jeg ser henne slite med de rekene. Håndskjelven kan gjøre en del hverdagsaktiviteter som krever en viss styring på hendene til en utfordring, og jeg har kranglet en del med posene i frukt- og grøntavdelingen på Rema for å si det sånn.

Men faen da, jeg blir litt provosert av det jeg ser her.

Først av alt så har jeg personlig aldri omtalt dette som en sykdom eller en lidelse. Tidvis irriterende, javisst, men det har aldri gjort vondt på noe som helst vis. Ikke kommer jeg noen gang til å bli sengeliggende eller i ytterste konsekvens dø av dette heller. Det er bare en diagnose, eller en defekt, som er der.

At dette er forstadiet til Parkinsons er også vrøvl, og det er vel det mest provoserende med alt som blir sagt. Det er rett og slett vranglære.

Så er det et par ting jeg stusser over, og som var årsaken til at jeg bestemte meg for å oppsøke dette i utgangspunktet. Hun sier at hun på skolen ikke klarte å holde en blyant og derfor var nødt til å bruke PC. I min nære familie er vi tre stykker med denne diagnosen, hvor det er enighet om at jeg er den av oss som er hardest "rammet". Derfor reagerer jeg veldig når jeg ser hvilke mirakler hun utfører med sminkekosten, noe jeg vet jeg selv ville slitt med å mestre (selv om jeg av naturlige årsaker har hatt langt mindre behov for å prøve det ut), samtidig som hun sier at hun har problemer med å skrive for hånd.

For akkurat skriving og tegning er vel den situasjonen hvor jeg har best kontroll på hånden min fordi jeg da støtter håndbaken mot en bordplate. Om det skulle være noen tvil om hvorvidt jeg mestrer det, ta en titt på avataren min som jeg har tegnet selv, eller kanskje til og med bla opp i Aftenposten som jeg leverer tegneserier fast til hver lørdag og søndag.

Jeg vet veldig lite om sminke, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan man kan få mer støtte av å male seg i ansiktet enn man får av å skrive eller tegne mot en bordplate.

...og plutselig sitter jeg som ikke ønsket å skape noen spekulasjon, med følelsen av at hun gjør denne diagnosen større enn den strengt tatt er for å fremstille seg selv som et offer. Og jeg tar det personlig.

Jeg har ingen grunn til å verken tro eller ikke tro på at SE har denne diagnosen. At en er skeptisk får hun skylde seg selv, med de 20-talls diagnoser hun har gått ut med at hun har. 
Det jeg reagerte mest på var at Se og Hør skriver uten å sjekke fakta. De tar hennes fremtidsprognoser om selg selv for god fisk. 

Ser det absolutt fra ditt ståsted  og hvorfor du lurte/engasjerte deg i det. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay

Bra det kommer opp, men:

Direktør i Forbrukertilsynet Elisabeth Lier Haugseth ser selvsagt ingen grunn til å følge opp saken videre, som vanlig i influencersaker.

(Det irriterer meg dessuten noe så inni h*****e at hun ikke kan vise fram en bok, uten at vi samtidig må se de skinkene🤮)

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Finlay skrev:

Bra det kommer opp, men:

Direktør i Forbrukertilsynet Elisabeth Lier Haugseth ser selvsagt ingen grunn til å følge opp saken videre, som vanlig i influencersaker.

(Det irriterer meg dessuten noe så inni h*****e at hun ikke kan vise fram en bok, uten at vi samtidig må se skinkene🤮)

Forundrer meg ikke om hun en dag tar en Kim K og lager en bildebok av seg selv, med ræva i fokus. 😆

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er hun kledd som om hun kommer rett fra et saftig nummer i sengen, og har tatt på seg kjærestens skjorte samtidig som hun blotter baken?

Er det ikke bøker og lesing som skal være temaet? 🤔 

 

Endret av Tough cookie
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...