Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg kommer aldri til å anerkjenne at det å vise puppen skal være veien å gå for å sette fokus på likestilling/kroppspress etc. Jeg tror at dere blir lurt @Puny og @Birdo hvis dere går på den forklaringen. Sophie Elise er fullblods blogger og er kanskje den av bloggerne som har mest kunnskap innabords om hvordan hun skal få oppmerksomhet om seg selv og sin blogg. Hun har flere ganger forklart hvilken strategi hun bruker for å få økt trafikk på bloggen og hvordan hun manipulerer leserne sine. Hun veksler mellom å provosere og vise følelser, hun har en klar strategi på hvprdan hun skal fiske tilbake lesere etter å ha provosert, blant annet ved å skrive følelsesladde personlige innlegg. Puppestuntet var genialt hvis man måler det i oppmerksomhet, men som feministisk stunt er det skivebom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
Den 18. januar 2016 at 5.36, Birdo skrev:

Blir oppgitt over mesteparten av dere her inne. Er ganske lei av å høre at SE er et dårlig forbilde for unge, skjøre barn og at hun fortjener å bli stemplet som ditt og datt bare fordi hun har fikset på utseende og tar bilder av kroppen sin. For det første, hun har sagt gang på gang at hun ikke oppfordrer andre til å fikse på utseende, som hun selv sier "jeg fikset på det jeg var ufornøyd med, men likte ikke meg selv for det". Det tok mange år før hun klarte å like seg selv, og det til tross for at hun fikset på seg. Det vil jeg si er en god lekse å lære barn jeg?

Og det blir for dumt at folk skal kunne snakke og kommentere om kroppen hennes til en hver tid bare fordi hun legger ut lettkledde bilder. Det er jo sånne som dere som trykker ned likestillingen - for jeg kan garantere at ting ikke hadde blitt snakket så mye om hvis det var en mann. Ørjan legger ut bilde av rumpa si greit mye, men hører aldri noe om det? 

Fikk ikke til å tagge deg, men har skrevet noe ovenfor til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Puny skrev:

Jeg sier ikke at meningene hennes ikke blir hørt, men de blir nesten altid blandet inn med kommentarer om utseende hennes og det var derfor hun viste puppen. Når (når dagbladet blant annet tillater seg overskrifeter som "vant pris, droppet, BHen," så syntes jeg det sier alt.

Det er jeg helt enig i! Kritiser henne for det da! Kritiser meninger, budskap, det hun har skrevet etc. men da trenger vi ikke nevne silikonpuppene hennes i samme setning, for det er jo tross alt ganske irrelevant.

Men hvorfor er det ikke palss, i dette landet, til en pinup/glamor-utseende jante MED noe fornuftig å komme med? Det er det jeg syntes er så merkelig. Skal man tas seriøst som kvinne i offentligheten så "må" man ha ett tekkelig immage, ellers så må man regne med at man blir spurt spørsmål om puppene sine på en prisutdelig (for det har hun jo tross alt bedt om). Det virker liksom som om SE er så hard pille å svelge for så mange fordi hun er både det ene og det andre. Hun er selvopptatt, operert og overfladisk til tusen og så har hun også noen reflekterte meninger å komme med. Er det vanskelig å prossesere liksom når noe ikke passer til forventningene?

Jeg lurer på om du misforstår meg, for jeg mener ikke at hun ikke kan fortsette som hun selv vil. Jeg sier at hvis hun vil endre image, tar det mer enn et par uker. 

Jeg mener i motsetning til deg at hennes seriøse budskap ikke drukner i pupper og lepper, og at mediene behandler henne med respekt, stort sett. At de bruker pupp i headingen etter Vixen er jo bare fordi det selger, det tilsier ikke at de mangler respekt. Jeg tror de synes hun er tøff, jeg. Og flink til det hun gjør.

At hun ser ut som en glamourmodell er dine ord og kanskje preget av litt fordommer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MinnaMilanda skrev:

Jeg lurer på om du misforstår meg, for jeg mener ikke at hun ikke kan fortsette som hun selv vil. Jeg sier at hvis hun vil endre image, tar det mer enn et par uker. 

Jeg mener i motsetning til deg at hennes seriøse budskap ikke drukner i pupper og lepper, og at mediene behandler henne med respekt, stort sett. At de bruker pupp i headingen etter Vixen er jo bare fordi det selger, det tilsier ikke at de mangler respekt. Jeg tror de synes hun er tøff, jeg. Og flink til det hun gjør.

At hun ser ut som en glamourmodell er dine ord og kanskje preget av litt fordommer også?

Klart sex selger, men det betyr ER respektløst å blande hennes utseende inn i debatten rundt hennes meninger. Det at sex selger er ingen unnskyldning. Jeg tror heller ikke at enkeltpersoner i media har noe personlig imot henne, det er som du sier at 'sex selger' men det er ingen unskyldning, det tilsier mangel på respekt. 

Jeg er ikke så interessert i hvordan hun ser ut, dro litt på for å skape et poeng. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Klart sex selger, men det betyr ER respektløst å blande hennes utseende inn i debatten rundt hennes meninger. Det at sex selger er ingen unnskyldning. Jeg tror heller ikke at enkeltpersoner i media har noe personlig imot henne, det er som du sier at 'sex selger' men det er ingen unskyldning, det tilsier mangel på respekt. 

Jeg er ikke så interessert i hvordan hun ser ut, dro litt på for å skape et poeng. 

Må bare gi deg rett i at hvis hun uttaler seg om en sak hun brenner, har eventuelle beskrivelser av henne som er helt løsrevet fra kommunikasjonen hennes i bilder, tekst og tale, ikke noe relevans. For å si det så kort som mulig.

At sex selger var ikke mitt poeng, jeg kommenterte kun "viste puppen" -headingene du refererte til etter Vixen, og de er nok ikke ment særlig sexy. Det står vel bare om at SE viste puppen, og det gjorde hun vel også for å understreke et poeng, som mediene deretter refererte til. Handlingen er spesiell og SE vant Vixen, derfor omtalen. Hadde en mannlig blogger vært like kjent og suksessrik som SE, og hatt samme medietekke, og f.eks vist rumpa på Vixen, hadde han fått medieomtalen. Men på bloggfeltet matcher de ikke SE på noe vis, så da hjelper det lite hva de viser frem av kropp. 

Det litt viktig å ikke overtolke alt man leser, og forstå at SE primært får oppmerksomhet fordi hun har kjempesuksess, stor påvirkningskraft, og er en fargerik ung jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

Må bare gi deg rett i at hvis hun uttaler seg om en sak hun brenner, har eventuelle beskrivelser av henne som er helt løsrevet fra kommunikasjonen hennes i bilder, tekst og tale, ikke noe relevans. For å si det så kort som mulig.

At sex selger var ikke mitt poeng, jeg kommenterte kun "viste puppen" -headingene du refererte til etter Vixen, og de er nok ikke ment særlig sexy. Det står vel bare om at SE viste puppen, og det gjorde hun vel også for å understreke et poeng, som mediene deretter refererte til. Handlingen er spesiell og SE vant Vixen, derfor omtalen. Hadde en mannlig blogger vært like kjent og suksessrik som SE, og hatt samme medietekke, og f.eks vist rumpa på Vixen, hadde han fått medieomtalen. Men på bloggfeltet matcher de ikke SE på noe vis, så da hjelper det lite hva de viser frem av kropp. 

Det litt viktig å ikke overtolke alt man leser, og forstå at SE primært får oppmerksomhet fordi hun har kjempesuksess, stor påvirkningskraft, og er en fargerik ung jente. 

Nei, hun viste puppen når hun tok imot den siste prisen, for etter at hun vant første så var det bare kommentarer om at hun ikke hadde på BH og at man kunne se niplene hennes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

Må bare gi deg rett i at hvis hun uttaler seg om en sak hun brenner, har eventuelle beskrivelser av henne som er helt løsrevet fra kommunikasjonen hennes i bilder, tekst og tale, ikke noe relevans. For å si det så kort som mulig.

At sex selger var ikke mitt poeng, jeg kommenterte kun "viste puppen" -headingene du refererte til etter Vixen, og de er nok ikke ment særlig sexy. Det står vel bare om at SE viste puppen, og det gjorde hun vel også for å understreke et poeng, som mediene deretter refererte til. Handlingen er spesiell og SE vant Vixen, derfor omtalen. Hadde en mannlig blogger vært like kjent og suksessrik som SE, og hatt samme medietekke, og f.eks vist rumpa på Vixen, hadde han fått medieomtalen. Men på bloggfeltet matcher de ikke SE på noe vis, så da hjelper det lite hva de viser frem av kropp. 

Det litt viktig å ikke overtolke alt man leser, og forstå at SE primært får oppmerksomhet fordi hun har kjempesuksess, stor påvirkningskraft, og er en fargerik ung jente. 

Hele poenget var jo at hun FØR hun viste puppen, ble spurt så mange spørsmål om hun hadde 'glemt bh hjemme' og puppevisingen var en reaksjon på det. Da blir ikke sammenligningen med en mannlig blogger som 'plutselig' får det for seg å vise rumpa til pressen. En mannlig vinner ville ikke på forhånd blitt spurt så mye om rumpa si som SE ble om puppene.

Nå ser jeg selvsagt at SE i større grad enn noen mannlig blogger selv har fokusert på puppene sine, men det gjør det ikke mer riktig av media å seksualiserte henne. Bare hun eier retten til å seksualiserte seg selv. 

Endret av Puny
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, Birdo skrev:

Nei, hun viste puppen når hun tok imot den siste prisen, for etter at hun vant første så var det bare kommentarer om at hun ikke hadde på BH og at man kunne se niplene hennes.

Helt ærlig, dette må settes på SE sin konto, og jeg tror ikke et millisekund på at det ikke var i hennes bevissthet hva slags oppmerksomhet hun kom til å få.  La oss spole tilbake til da SE kledde på seg for kvelden. Hun er svært opptatt av hva slags antrekk hun skal ha på seg, hun har allerede dagen før planlagt antrekket sammen med en stylist, det sier mye om hva slags fokus hun har på hvordan hun skal ta seg ut. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Sminken og håret må ta tatt en god del tid å få til. Det blir far off å tro at ikke også valget om å gå uten BH ikke var en del av pakka, en bevisst handling. Speil har sikkert vært involvert på flere tidspunkt, så at hun ikke var klar over at toppen var for tynn til at det niplene ikke ville synes er også helt sikkert.   Hun vet godt hvordan kropp selger, det har hun lært av statistikken fra egen blogg. Og hun vet hvordan mediene tenker om overskrifter, og klikk. At hun da lar seg provosere over at mediene går av skaftet over BHløsheten er bare tull. Jeg synes det er et smart trekk, men hun får stå for det, og ikke late som om dette kom som en overraskelse. Å dra opp toppen og vise hele i protest  er jo bare steg to i hvordan få enda mer publisitet ut av kvelden og kanskje hanke inn litt sympati eller kudos fra folk som ikke helt har forstått hvor PR-smart hun egentlig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Helt ærlig, dette må settes på SE sin konto, og jeg tror ikke et millisekund på at det ikke var i hennes bevissthet hva slags oppmerksomhet hun kom til å få.  La oss spole tilbake til da SE kledde på seg for kvelden. Hun er svært opptatt av hva slags antrekk hun skal ha på seg, hun har allerede dagen før planlagt antrekket sammen med en stylist, det sier mye om hva slags fokus hun har på hvordan hun skal ta seg ut. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Sminken og håret må ta tatt en god del tid å få til. Det blir far off å tro at ikke også valget om å gå uten BH ikke var en del av pakka, en bevisst handling. Speil har sikkert vært involvert på flere tidspunkt, så at hun ikke var klar over at toppen var for tynn til at det niplene ikke ville synes er også helt sikkert.   Hun vet godt hvordan kropp selger, det har hun lært av statistikken fra egen blogg. Og hun vet hvordan mediene tenker om overskrifter, og klikk. At hun da lar seg provosere over at mediene går av skaftet over BHløsheten er bare tull. Jeg synes det er et smart trekk, men hun får stå for det, og ikke late som om dette kom som en overraskelse. Å dra opp toppen og vise hele i protest  er jo bare steg to i hvordan få enda mer publisitet ut av kvelden og kanskje hanke inn litt sympati eller kudos fra folk som ikke helt har forstått hvor PR-smart hun egentlig er. 

Enig. Veldig bra sagt. Puppe stuntet var nøye planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Birdo skrev:

Nei, hun viste puppen når hun tok imot den siste prisen, for etter at hun vant første så var det bare kommentarer om at hun ikke hadde på BH og at man kunne se niplene hennes.

Jeg er usikker på hvorfor du siterer meg, da min kommentar gjelder en overskrift i Dagbladet, som ifølge @Puny var "vant pris, droppet, BHen". (En overskrift Dagbladet senere har korrigert, da den kunne misforståes.)

Hva som skjedde på Vixen har jeg ikke skrevet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puny skrev:

Hele poenget var jo at hun FØR hun viste puppen, ble spurt så mange spørsmål om hun hadde 'glemt bh hjemme' og puppevisingen var en reaksjon på det. Da blir ikke sammenligningen med en mannlig blogger som 'plutselig' får det for seg å vise rumpa til pressen. En mannlig vinner ville ikke på forhånd blitt spurt så mye om rumpa si som SE ble om puppene.

Nå ser jeg selvsagt at SE i større grad enn noen mannlig blogger selv har fokusert på puppene sine, men det gjør det ikke mer riktig av media å seksualiserte henne. Bare hun eier retten til å seksualiserte seg selv. 

Les denne:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/De-som-villig-spiller-pa-sex-6878859.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

Jeg er enig i at seksualisering i seg selv er negativt, og spesielt for de som påvirker unge mennesker slik SE gjør, men det oppfatter jeg som litt på siden av det vi diskuterer her,  men siden vi utveksler artikler kan jeg jo anbefale deg denne

http://www.nrk.no/ytring/puppen-i-rommet-1.12756043

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Jeg er enig i at seksualisering i seg selv er negativt, og spesielt for de som påvirker unge mennesker slik SE gjør, men det oppfatter jeg som litt på siden av det vi diskuterer her,  men siden vi utveksler artikler kan jeg jo anbefale deg denne

http://www.nrk.no/ytring/puppen-i-rommet-1.12756043

Enig i at innholdet i lenken min er litt på siden, og i linken din er det mange gode poeng. Som kronikkforfatteren skriver, er det en viktig debatt. 

Endret av MinnaMilanda
Rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MinnaMilanda skrev:

Enig i at innholdet i lenken min er litt på siden, og i linken din er det mange gode poeng. Som kronikkforfatteren skriver, er det en viktig debatt. 

Takk for en av de mest konstruktive debattene jeg har hatt på KG, du har mange gode poenger :blomst:

Endret av Puny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Puny skrev:

Takk for en av de mest konstruktive debattene jeg har hatt på KG, du har mange gode poenger :blomst:

Takk til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man i det hele tatt redusere likestilling og feminisme til en debatt om at "jeg vil få vise frem puppene mine og rompa mi når som helst, hvor som helst!"

Kan man ikke fokusere på å fremme sine meninger og verdier på en måte som ikke innebærer flashing av kroppsdeler?
"Man kan gjøre begge deler", men hvorfor? 
 

For meg blir det litt sånn forvokst barnehagefenomen... "Seeeeee på rompa mi da! Seee daaaa!!!"

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Jeg er TS og endret overskriften ti bare "Sophie Elise" siden tråden etter hvert har utviklet seg til en meg generell tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12/22/2015 at 22.20, Stringfellow1 skrev:

 så hvorfor fortsetter du å lese det tullet hun skriver da?

jeg leser det ikke, men har som nevnt i en annen tråd yngre folk i familien som leser det. Er det de som lager blogger av fremmede f.eks? Er det poenget med blogging? Å skrive en blogg selv for så å publisere blogger FOR andre om atte og hvis atte? 

Det finnes jo blogger, eller nettsider som ikke er så opptatt av lesertall, likes og vixen som klarer å gi nøytrale og helt vanlige råd. Jeg er ikke helt i målgruppen når det gjelder hennes lesere, men det skjønner ikke sophie elise (rettelse: det forstår ikke enkelte i denne bloggverdenene). Hvor mye må man svare på her til en blogger? Hvis ting forandrer seg her, så MÅ dere forandre dere og interessere dere for et nytt tema som flyktninger debatten, eller annet? Gud bedre - tør ikke tenke på hva som skjer hvis jeg begynner på neste arbeidsplass. Hvor mange kameraer med selfies av en kjendis skal jeg måtte tåle. Nei... beklager altså. Det her orker jeg ikke.

Endret av michaeline__07
slettet noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...