Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, EllaSays skrev:

Da er vi uenige, sånn er det.

Å fremstå som selvsikker er jo fint det, men det holder liksom ikke.

AR og SE kan etter mitt syn ikke sammenliknes. De er 2 helt ulike bloggere, men enig i at AR er mer umoden. Det jeg reagerte på ved SE i dag, er vel skråsikkerheten hennes, og at hun tidligere har fremstått modnere. Jo, man kan fremstå modnere enn sin alder når man lever et liv som SE, sånn jeg ser det.

Hun har sagt ved 2 anledninger før, på tv, at hun har makt. Blant annet på Senkveld.

Økonomien hennes legger jeg meg ikke borti, det er ikke det jeg har kommentert heller. Det er den andre formen for beina på jorda jeg mener.

Og ja, jeg kan ta feil, det er helt greit. Dette er bare hvordan jeg oppfatter det.

Det er vel det diskusjonsforum er til for, å la forskjellige mennesker få fram sine forskjellige synspunkt :)
Som du ser så er jeg av en annen oppfatning enn deg, eller ser det kanskje fra en annen vinkel og i et annet lys. Jeg syns det er supert at hun har mer selvtillit! Det tenker jeg at er en del av å få beina på jorden. Før var hun mye mer flåsete og påvirkelig for andre virket det som. Nå ser hun ut til å stå sterke i seg selv. Jeg beundrer hennes jobbmoral. Hun blogger masse til tross for at hun jobber 9-16 med boken på kontoret nå, har vært i rettsaken vedrørende sin voldelige eks, har nylig blitt singel etter samboerskap, får spredd nakenbilder og utrorykter. Den dama der er sterk spør du meg! Og hun må nok fremstå litt skråsikker for å ikke la seg påvirke for mye og bli vippet av pinnen.

Og at hun har makt er jo et faktum, uansett om hun eller media sier det ;) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jørgensen
18 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Noen her som har sett bilde av venninnen som ble slått av Robin? Det har jeg og det så IKKE bra ut!

Hva har det med SE å gjøre? Hun skal vel ikke stå til ansvar for det andre gjør. Ønsker du å diskutere R, kan du opprette en egen tråd om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sjay skrev:

Jeg så det og syns hun gjorde en god figur. Tidligere har hun fremstått veldig nervøs på tv, med skjelvende hender, neglebiting, skjelvende leppe og vært tydelig utilpass der hun har snublet i ordene. Hun har hatt en tendens til å være fnisete og innadvendt, men alt dette var borte i denne settingen. Ja, hun fremstår som 20, nettopp fordi hun er 20, mer enn det kan vel ikke forventes?
Til sammenligning fyller vel blogg-kollega Anna Rasmussen 20 i år, og modenhetsnivået hennes er mye lavere.

At hun ikke trenger utdanning er kanskje ikke helt på jordet. Hun kan vel mye om markedføring og diverse innen bransjen etterhvert, blir nå forfatter og bookes inn overalt.

Hun sa forøvrig selv at hun ikke opplever at hun har makt, det er noe mediene mener hun har grunnet hennes påvirkningskraft som f.eks i saken om palmeolje i påske-eggene til Freia.

Og slik jeg har forstått det så sørger faren for at hun ikke tar helt av, da han styrer økonomien, så hun har nok en solid dose oppsparte midler etterhvert! $$$$

 

2 minutter siden, Sjay skrev:

Det er vel det diskusjonsforum er til for, å la forskjellige mennesker få fram sine forskjellige synspunkt :)
Som du ser så er jeg av en annen oppfatning enn deg, eller ser det kanskje fra en annen vinkel og i et annet lys. Jeg syns det er supert at hun har mer selvtillit! Det tenker jeg at er en del av å få beina på jorden. Før var hun mye mer flåsete og påvirkelig for andre virket det som. Nå ser hun ut til å stå sterke i seg selv. Jeg beundrer hennes jobbmoral. Hun blogger masse til tross for at hun jobber 9-16 med boken på kontoret nå, har vært i rettsaken vedrørende sin voldelige eks, har nylig blitt singel etter samboerskap, får spredd nakenbilder og utrorykter. Den dama der er sterk spør du meg! Og hun må nok fremstå litt skråsikker for å ikke la seg påvirke for mye og bli vippet av pinnen.

Og at hun har makt er jo et faktum, uansett om hun eller media sier det ;) 

Amen!:hoppendeglad:

PS; Ang skjelvingen hennes, så har hun en diagnose som gjør at hun skjelver veldig ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Birdo skrev:

 

Amen!:hoppendeglad:

PS; Ang skjelvingen hennes, så har hun en diagnose som gjør at hun skjelver veldig ofte.

Ja, jeg vet. Men hun har kanskje mer kontroll på det nå? Eller så går det i bølger. På Tusvik&Tønne show husker jeg at det ble veldig synlig fordi hun hadde hendene opp mot ansiktet ganske mye. Det gjør jo ingenting, men kan ta litt fokus og mistolkes for de som ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sjay skrev:

Det er vel det diskusjonsforum er til for, å la forskjellige mennesker få fram sine forskjellige synspunkt :)
Som du ser så er jeg av en annen oppfatning enn deg, eller ser det kanskje fra en annen vinkel og i et annet lys. Jeg syns det er supert at hun har mer selvtillit! Det tenker jeg at er en del av å få beina på jorden. Før var hun mye mer flåsete og påvirkelig for andre virket det som. Nå ser hun ut til å stå sterke i seg selv. Jeg beundrer hennes jobbmoral. Hun blogger masse til tross for at hun jobber 9-16 med boken på kontoret nå, har vært i rettsaken vedrørende sin voldelige eks, har nylig blitt singel etter samboerskap, får spredd nakenbilder og utrorykter. Den dama der er sterk spør du meg! Og hun må nok fremstå litt skråsikker for å ikke la seg påvirke for mye og bli vippet av pinnen.

Og at hun har makt er jo et faktum, uansett om hun eller media sier det ;) 

Absolutt! Ikke noen problemer med uenighet. Og du er veldig konstruktiv i tilbakemeldingen, og kan tydeligvis diskutere, det liker jeg.

Fint at folk har ulik oppfatning, det er det som gjør samfunnet spennende. :-)

Jeg har alltid likt SE, men ja, jeg synes intervjuet var flaut. Jeg tror hun trenger både utdannelse, selvsikkerhet, selvinnsikt og en hel masse annet. MEN; jeg liker det når hun tar ordet og lager furore i etablerte miljøer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med forbilde tror jeg hun har misforstått litt? Selve begrepet altså. Ser noen opp til deg som person (eller søker til deg for inspirasjon), så er man et forbilde for vedkommende. Og selvfølgelig er det jenter som ser opp til SE, ellers hadde hun vel ikke hatt så mange lesere. Man trenger ikke være en "hele samfunnet" ser opp til for å være et forbilde. Skjønner liksom ikke helt hvorfor hun insisterer sånn på at hun ikke er et forbilde for unge jenter (og sikkert andre også) - er ikke det bare et kompliment? 

Men uansett... forfriskende ærlig i intervjuet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
14 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Helt sikkert ikke lov, men da blir det uansett slettet. 

De fleste "vet" hva som har skjedd, og jeg har ingen sympati for gutter som slår jenter. 

Skjønner ikke dette. Står det ikke i loven at alt som er lagt ut offentlig kan du dele hvor og når du vil. Det gjelder tilogmed navnet ditt på facebook. Hvis noen tar screenshot kan de legge ut noe du har skrevet offentlig på nytt. Hvorfor kan da ikke dette bilde deles? Det er jo lagt ut offentlig først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EllaSays skrev:

Absolutt! Ikke noen problemer med uenighet. Og du er veldig konstruktiv i tilbakemeldingen, og kan tydeligvis diskutere, det liker jeg.

Fint at folk har ulik oppfatning, det er det som gjør samfunnet spennende. :-)

Jeg har alltid likt SE, men ja, jeg synes intervjuet var flaut. Jeg tror hun trenger både utdannelse, selvsikkerhet, selvinnsikt og en hel masse annet. MEN; jeg liker det når hun tar ordet og lager furore i etablerte miljøer.

 

Takk for det ;) Man får faktisk øvd seg på slike ting her på KG, og det syns jeg er kjekt. Man har i det minste mulighet til å lære noe, om man ønsker det, hvis man holder en konstruktiv meningsutveksling fremfor å bli altfor påtrengende med egne overbevisninger.

Men la meg spørre deg, i hvilke situasjoner mener du at hun har fremstått mer moden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ferny skrev:

Akkurat det med forbilde tror jeg hun har misforstått litt? Selve begrepet altså. Ser noen opp til deg som person (eller søker til deg for inspirasjon), så er man et forbilde for vedkommende. Og selvfølgelig er det jenter som ser opp til SE, ellers hadde hun vel ikke hatt så mange lesere. Man trenger ikke være en "hele samfunnet" ser opp til for å være et forbilde. Skjønner liksom ikke helt hvorfor hun insisterer sånn på at hun ikke er et forbilde for unge jenter (og sikkert andre også) - er ikke det bare et kompliment? 

Men uansett... forfriskende ærlig i intervjuet da.

Tror svaret hennes er preget av det hun og Karpe Diem snakker om i denne videoen, men at hun sliter med å få helt fram poenget sitt: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, førstedamen skrev:

Skjønner ikke dette. Står det ikke i loven at alt som er lagt ut offentlig kan du dele hvor og når du vil. Det gjelder tilogmed navnet ditt på facebook. Hvis noen tar screenshot kan de legge ut noe du har skrevet offentlig på nytt. Hvorfor kan da ikke dette bilde deles? Det er jo lagt ut offentlig først?

Nettopp det jeg tenkte. At det kanskje var Ok med tanke på at personen selv har delt det offentlig. Skulle kanskje sladdet øyne og navn, men var nok ikke så smart akkuratt da. Jeg syns i allefall ikke det er noe problem, med tanke på at dette har blitt diskutert her i tråden før. Og at folk får se hvordan jenta ser ut, syns jeg bare er "bra". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
9 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Nettopp det jeg tenkte. At det kanskje var Ok med tanke på at personen selv har delt det offentlig. Skulle kanskje sladdet øyne og navn, men var nok ikke så smart akkuratt da. Jeg syns i allefall ikke det er noe problem, med tanke på at dette har blitt diskutert her i tråden før. Og at folk får se hvordan jenta ser ut, syns jeg bare er "bra". 

Hvorfor sladde noen ting? Nå skjønner jeg ikke ingen lov sier at man må sladde i denne sammenhengen etter hva jeg forstår.

Når folk på kg legger ut f.eks screenshot fra en facebook gruppe, så er det skrevet offentlig, og man kan dele det så mye man vil uten å sladde noe som helst, ikke engang navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, førstedamen skrev:

Hvorfor sladde noen ting? Nå skjønner jeg ikke ingen lov sier at man må sladde i denne sammenhengen etter hva jeg forstår.

Når folk på kg legger ut f.eks screenshot fra en facebook gruppe, så er det skrevet offentlig, og man kan dele det så mye man vil uten å sladde noe som helst, ikke engang navn. 

Det er sant, så lenge det er delt offentlig så trengs ikke form for sladd og slikt. Jeg tenkte det bare av hensyn til jenta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
2 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Det er sant, så lenge det er delt offentlig så trengs ikke form for sladd og slikt. Jeg tenkte det bare av hensyn til jenta. 

Aha, ja da skjønner jeg. Man skal alltid være påpasselig med slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Nettopp det jeg tenkte. At det kanskje var Ok med tanke på at personen selv har delt det offentlig. Skulle kanskje sladdet øyne og navn, men var nok ikke så smart akkuratt da. Jeg syns i allefall ikke det er noe problem, med tanke på at dette har blitt diskutert her i tråden før. Og at folk får se hvordan jenta ser ut, syns jeg bare er "bra". 

Ble det fjernet da, eller fjernet du det selv?

Jeg tenker at det blir i kategorien ryktespredning og helt på kanten til hva man kan dele. Det var ikke akkurat #SophieElise eller #bankaoppavtypentilSophieElise. Jeg er så klart imot vold, men innlegget ditt var helt ute av kontekst og kunne trenge en del tilleggsopplysning tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sjay skrev:

Ble det fjernet da, eller fjernet du det selv?

Jeg tenker at det blir i kategorien ryktespredning og helt på kanten til hva man kan dele. Det var ikke akkurat #SophieElise eller #bankaoppavtypentilSophieElise. Jeg er så klart imot vold, men innlegget ditt var helt ute av kontekst og kunne trenge en del tilleggsopplysning tenker jeg da.

Jeg fjernet det selv, ble ikke slettet av moderator. Alle har forskjellige meninger og det er greit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Sjay skrev:

Takk for det ;) Man får faktisk øvd seg på slike ting her på KG, og det syns jeg er kjekt. Man har i det minste mulighet til å lære noe, om man ønsker det, hvis man holder en konstruktiv meningsutveksling fremfor å bli altfor påtrengende med egne overbevisninger.

Men la meg spørre deg, i hvilke situasjoner mener du at hun har fremstått mer moden? 

Veldig fint å diskutere - enig. :-)

Jeg har vel ikke sagt at hun har fremstått mer moden, mer at jeg hadde en forventning om det. Hun har jo vært oppi mange flere situasjoner og har mer generell livserfaring enn mange 20-åringer, og at inni hodet mitt har jeg tenkt at hun var mer moden. Har ikke fulgt verken bloggen eller media veldig nøye, men man får jo med seg ting.

I diverse debatter og lignende har jeg jo sett at engasjementet trenger igjennom umodenhet, nervøsitet osv. og på det grunnlaget mente jeg at hun burde fremstå litt mer moden enn 20 år - sammen med livserfaringen.

Og for å ha sagt det, jeg dømmer ikke SE. Jeg mente bare noe på grunnlag av det intervjuet, og jeg mener det samme. Men kanskje har du fått meg til å se nøyere etter. Fint med konstruktive innspill, som sagt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ClosedParadise skrev:

Jeg fjernet det selv, ble ikke slettet av moderator. Alle har forskjellige meninger og det er greit. :) 

Selvsagt! Men det hadde vært viktig å få fram hva Robin har gått ut og sagt om saken (at det ikke var direkte og med hensikt), og at SE har skrevet at hun ikke støtter han og at hun dessverre valgte å gi feil person tillit, og at hun aldri kommer til å finne seg i å være i en slik situasjon igjen med en mann. Just sayin'... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjay skrev:

Selvsagt! Men det hadde vært viktig å få fram hva Robin har gått ut og sagt om saken (at det ikke var direkte og med hensikt), og at SE har skrevet at hun ikke støtter han og at hun dessverre valgte å gi feil person tillit, og at hun aldri kommer til å finne seg i å være i en slik situasjon igjen med en mann. Just sayin'... :-)

Jeg har lest og forstått at det ikke var meningen å slå hun. Men en annen, men hvorfor slo han da to ganger? Og man skal vel ikke slå uansett? Jeg skjønner hva du mener. Men jeg har null overhodet respekt for han etter det han gjorde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, EllaSays skrev:

Veldig fint å diskutere - enig. :-)

Jeg har vel ikke sagt at hun har fremstått mer moden, mer at jeg hadde en forventning om det. Hun har jo vært oppi mange flere situasjoner og har mer generell livserfaring enn mange 20-åringer, og at inni hodet mitt har jeg tenkt at hun var mer moden. Har ikke fulgt verken bloggen eller media veldig nøye, men man får jo med seg ting.

I diverse debatter og lignende har jeg jo sett at engasjementet trenger igjennom umodenhet, nervøsitet osv. og på det grunnlaget mente jeg at hun burde fremstå litt mer moden enn 20 år - sammen med livserfaringen.

Og for å ha sagt det, jeg dømmer ikke SE. Jeg mente bare noe på grunnlag av det intervjuet, og jeg mener det samme. Men kanskje har du fått meg til å se nøyere etter. Fint med konstruktive innspill, som sagt :-)

Da har jeg misforstått deg. For en som har fulgt henne oppfatter jeg henne som stadig mer moden og veltalende, spesielt i tv-sammenheng. Hun har hatt en voldsom utvikling etter mitt syn, og jeg kunne ikke skjønne når hun hadde fremstått mer moden.
En ting er hva man forventer, en annen ting er hennes faktiske utgangspunkt og hva hun har gjort med det på veien, tenker jeg :) 
Men kjenner til at man kan ha en oppfatning av en person som kan skuffe. Jeg har det slik med enkelte forfattere/humorister som jeg elsker tekstene til, men som jeg ikke orker å se på tv, for personen blir som en fremmed som ikke står i stil med det jeg har sett for meg i hodet :fnise:

Endret av Sjay
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...