Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Pavilion skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets og ryktespredning samt svar til dette.

- Pavilion, mod

det var jo enda godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Corinne skrev:

Hvorfor skal man i det hele tatt redusere likestilling og feminisme til en debatt om at "jeg vil få vise frem puppene mine og rompa mi når som helst, hvor som helst!"

Kan man ikke fokusere på å fremme sine meninger og verdier på en måte som ikke innebærer flashing av kroppsdeler?
"Man kan gjøre begge deler", men hvorfor? 
 

For meg blir det litt sånn forvokst barnehagefenomen... "Seeeeee på rompa mi da! Seee daaaa!!!"

 

 

Tja. Å flashe bryst som en likestillingsprotest er det jo god gammel tradisjon for blant feminister. Det er intet nytt fenomen. 

For øvrig er jeg enig i at det er en uting å redusere feminisme til kampen om å få vise frem mest mulig kropp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Corinne skrev:

Hvorfor skal man i det hele tatt redusere likestilling og feminisme til en debatt om at "jeg vil få vise frem puppene mine og rompa mi når som helst, hvor som helst!"

Kan man ikke fokusere på å fremme sine meninger og verdier på en måte som ikke innebærer flashing av kroppsdeler?
"Man kan gjøre begge deler", men hvorfor? 
 

For meg blir det litt sånn forvokst barnehagefenomen... "Seeeeee på rompa mi da! Seee daaaa!!!"

 

 

Det er jo ikke det det handler om, at hun vil vise puppene "når som helst, hvor som helst".

Det var nettopp det du skrev i linje nr 2 som alt kommer ned til, at hun var på en prisutdeling hvor hun fikk en pris og alt hun ble kommentert om var at man kunne se niplene hennes gjennom toppen. Atlså, vi er i 2016, folk burde kunne se en niple gjennom toppen uten å gå av skaftet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.1.2016 at 22.09, medeus skrev:

Blir spennende å se hvem av dem som dukker opp i paradise hotel ... :ph34r:

  Vis skjult innhold

 

 

Kan se ut som han dukker opp der, 20 årig blogger skal være med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er virkelig vanskelig å forholde seg til bloggen og diskusjonen rundt. Leste de seneste innleggene som nå handler om dypt personlige problemer og vonde følelser. I går forfektet jeg synet på SE som PRgeni og utspekulert foretningskvinne, og I dag får man jo en dårlig smak i munnen av å ha vært kritisk, fordi jenta åpenbart ikke har det bra. Et voldsomt dilemma dette, fordi på den ene siden er det viktig at man er kritisk til viktige stemmer i media (sågar kåret til Norges mektigste kvinne), men på den andre siden så har man det personlige aspektet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/17/2016 at 16.06, Alja skrev:

Jeg liker Sophie Elise. Syntes hun er kul og vakker.

Vakker? Veeeel...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, January 15, 2016 at 23.05, SRC skrev:

Jeg får f*en ikke fjernet denne siteringen...!

 

Nå er kan det ikke slettes som spekulasjoner at Robin slo ned venninna til Sophie Elise, og sparket en politimann.

 

link til seher.no

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BeverTramp skrev:

 

Nå er kan det ikke slettes som spekulasjoner at Robin slo ned venninna til Sophie Elise, og sparket en politimann.

 

link til seher.no

Dette ble jo bekreftet for mange sider siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg undrer meg over er at SE har selv sagt at det er ingen dramatikk rundt bruddet og at hun og Robin har valgt og gått I fra hverandre pga de er på ulike stadier I livet, og så tilføyer hun at de kanskje kan ha en framtid en eller annen gang i livet men ikke nå. Robin på sin side skrev på sin instagram et innlegg om at han beklaget seg så mye over hvordan han har vært og at det eneste han ville var og ha SE I sitt liv. Så noe dramatisk rundt dette bruddet må det jo ha vært, mtp at han beklager seg. Mye tyder jo på at det da er sannhet I disse utroskaps ryktene som har florert. 

Så har vi denne voldssaken mot denne jenta/venninnen til SE og politibetjenten som skjedde nå I sommer. SE var selv vitne til denne volden men har allikevel valgt og fortsatt og ha et forhold til Robin i flere mndr etter hendelsen. Hun er forbilde til svært mange unge jenter som følger henne slavisk, SE vitner jo da om at hun synes det "greit" og fortsette og ha et forhold til en mann som bruker vold mot jenter. Og hun er I tillegg kåret til Norges mektigste kjendis kvinne? Hva er mektig rundt og være vitne til vold og samtidig "godta" det slik hun har gjort I flere mndr? Er bra hun har tatt til vett og forlatt Robin nå, men hun har jo som sagt "akseptert" voldsepisoden I flere mndr før hun har gått I fra han..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bombe sikker på at de "gjorde det slutt" kun fordi denne saken kom ut og at det vil skade hennes omdømme å være med en voldsmann. Grunnen til at hu stengte komm.feltet sitt var også da folk hadde hørt om episoden og kommenterte det der. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Pene bryster.  

Noen kler faktisk silikon. SE er en av dem. 

Seriøst?! Creepy...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, BeverTramp skrev:

 

Nå er kan det ikke slettes som spekulasjoner at Robin slo ned venninna til Sophie Elise, og sparket en politimann.

 

link til seher.no

3 måneder for å ha utøvet vold mot 2 stykker synes jeg er en mild straff. Egoet hans er ut av denne verden, så overrasker meg ikke

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at hun jenta mente at volden ikke var direkte rettet mot henne. Hvordan er det mulig når R slo henne TO ganger? Slår man èn gang kan det kanskje være en feil, men ingen slår en person to ganger hvis de ikke mente det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
16 minutter siden, frk91 skrev:

Ser at hun jenta mente at volden ikke var direkte rettet mot henne. Hvordan er det mulig når R slo henne TO ganger? Slår man èn gang kan det kanskje være en feil, men ingen slår en person to ganger hvis de ikke mente det. 

Ha ha, nei det der skjønte jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1/18/2016 at 5.36, Birdo skrev:

Blir oppgitt over mesteparten av dere her inne. Er ganske lei av å høre at SE er et dårlig forbilde for unge, skjøre barn og at hun fortjener å bli stemplet som ditt og datt bare fordi hun har fikset på utseende og tar bilder av kroppen sin. For det første, hun har sagt gang på gang at hun ikke oppfordrer andre til å fikse på utseende, som hun selv sier "jeg fikset på det jeg var ufornøyd med, men likte ikke meg selv for det". Det tok mange år før hun klarte å like seg selv, og det til tross for at hun fikset på seg. Det vil jeg si er en god lekse å lære barn jeg?

Mener du hun er et bra forbilde for unge? Hvordan og hvorfor?

Jeg vet ikke hva du mener noen har sagt at hun fortjener å bli stemplet for, så det blir vanskelig å forholde seg til dette. Kanskje du kunne prøve å være litt mer konkret om hva hun stemples for som hun ikke fortjener å bli stemplet som? At hun eventuelt stemples som noe som ikke er riktig betyr ikke at andre stempler ikke passer. Du bruker tilsynelatende det vanlige trikset med å blande legitim kritikk med usakligheter slik at du trikser litt og dermed får kastet ut den legitime kritikken samtidig.

Er det en god lekse å lære barn at man må fikse på seg selv og spille helt rått på kropp og sex for å selge seg selv?

Og det blir for dumt at folk skal kunne snakke og kommentere om kroppen hennes til en hver tid bare fordi hun legger ut lettkledde bilder. Det er jo sånne som dere som trykker ned likestillingen - for jeg kan garantere at ting ikke hadde blitt snakket så mye om hvis det var en mann. Ørjan legger ut bilde av rumpa si greit mye, men hører aldri noe om det?

ØB spiller ikke rått på kropp og sex og har ikke i stor grad bygget opp bloggen sin basert på slikt. SE spiller noe ekstremt på kropp og sex, og da blir det naturligvis et tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er sant eller ikke sant at bruddet var udramatisk kan jeg på en måte skjønne at hun skriver det. Hvis hun begynner å brette ut gjør hun sin rolle i handlingene hans fort større - kanskje dette er en måte å distansere seg fra dette på? Være kald, heve seg over drittslengingen om han og utbrettingen - og prøve å gå videre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, CecilieX skrev:

Det er virkelig vanskelig å forholde seg til bloggen og diskusjonen rundt. Leste de seneste innleggene som nå handler om dypt personlige problemer og vonde følelser. I går forfektet jeg synet på SE som PRgeni og utspekulert foretningskvinne, og I dag får man jo en dårlig smak i munnen av å ha vært kritisk, fordi jenta åpenbart ikke har det bra. Et voldsomt dilemma dette, fordi på den ene siden er det viktig at man er kritisk til viktige stemmer i media (sågar kåret til Norges mektigste kvinne), men på den andre siden så har man det personlige aspektet. 

La oss høre hva SE selv sier (gjengitt i DN):

"Alt med blogg handler om image - mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg "vinne folk" tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...