Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
5 timer siden, Puny skrev:

Det er noe av det jeg liker ved henne, hun er menneskelig.  Hun vet hva som er det riktige å gjøre (akseptere seg selv for den man er) men så er det så vanskelig for henne i praksis. Isteden for å da lyve om det og sjule det som mange gjør "nei jeg har ikke fikset på noe, nei disse puppene her har jeg alltid hatt," så står hun heller frem og snakker om det; the good the bad and the ugly. Hun snakker om at hun har et vanskelig forhold til egen kropp, at hun har gått til drastiske skritt for å endre på seg selv, og at hun ikke ble noe lykkeligere av den grunn.

Enig at det er selvmotsigende, men de færreste her i verden greier vel å alltid gjøre det man vet er rett; alltid spise sunt, alltid jobbe hardt på skolen, alltid være snill. Det betyr ikke at man burde slutte å si at det er det "riktige" å gjøre.

Jeg vil mye heller lese om hvordan SE lever sitt vanlige liv med vanlige problemer enn et glanset magasin av en drømmeverden der alt går etter planen, og bloggeren alltid gjør perfekte valg i sitt perfekte liv.

Jeg er enig i at hun fremstår menneskelig, og at det er å foretrekke foran perfeksjonsbloggere. Hun har også rett til å påberope seg retten til å endre seg med alder. Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke disse øyeblikkene av åpenbaring har noen langtidseffekter. Javel, så innser hun nå at operasjonene ikke løste problemet hun hadde med selvbilde, men hvorfor fortsetter hun da utseendefokuset? Hun skriver en lang og god tekst om hvordan hun jukser med stillinger for å fremtså med finere kropp enn hun har, og så går det få dager før hun er i gang igjen med samme type posering /redigering. For meg, så fremstår det ikke som noe annet enn uekte, det er stunt som skal gjøre henne mennesklig om du vil. For hun følger ikke opp disse innleggene. Hvis du skal være troverdig når du innrømmer feil du har gjort, så kan du ikke fortsette å gjøre de samme feilene. Det er litt som når barn ber om unnskyldning for noe, fordi det er forventet av dem og ikke fordi de mener det, og da har jo unnskyldningen ikke noen verdi. Ta innlegget der hun beklager botoxreklame for så å skrive nederst at nei "nå får vil heller snakke om noe viktigere dere". Sagt på en annen måte: Jeg beklager veldig, meeeen så farlig var det jo ikke, og det altså når hun har gjort seg skyldig i lovbrudd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker SE veldig godt, men er helt enig i det som blir sagt her angående for eksempel at hun i et innlegg skriver at slik og slik posering gjør at du ser slik og slik ut, og at alt er "fake" - men så gjør hun det samme rett etterpå?? Det gir ikke helt mening for meg, i tillegg til at hun gjorde narr av Kylie for hvordan hun var på Snap først, også prøver hun seg på akkurat samme greia selv senere..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er enig i at hun fremstår menneskelig, og at det er å foretrekke foran perfeksjonsbloggere. Hun har også rett til å påberope seg retten til å endre seg med alder. Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke disse øyeblikkene av åpenbaring har noen langtidseffekter. Javel, så innser hun nå at operasjonene ikke løste problemet hun hadde med selvbilde, men hvorfor fortsetter hun da utseendefokuset? Hun skriver en lang og god tekst om hvordan hun jukser med stillinger for å fremtså med finere kropp enn hun har, og så går det få dager før hun er i gang igjen med samme type posering /redigering. For meg, så fremstår det ikke som noe annet enn uekte, det er stunt som skal gjøre henne mennesklig om du vil. For hun følger ikke opp disse innleggene. Hvis du skal være troverdig når du innrømmer feil du har gjort, så kan du ikke fortsette å gjøre de samme feilene. Det er litt som når barn ber om unnskyldning for noe, fordi det er forventet av dem og ikke fordi de mener det, og da har jo unnskyldningen ikke noen verdi. Ta innlegget der hun beklager botoxreklame for så å skrive nederst at nei "nå får vil heller snakke om noe viktigere dere". Sagt på en annen måte: Jeg beklager veldig, meeeen så farlig var det jo ikke, og det altså når hun har gjort seg skyldig i lovbrudd. 

 

Eller som når hun forteller Torp at hun ikke er like opptatt av utseendet lengre, eller hvordan hun fremstår utseendemessig. SAMTIDIG som hun blogger om innslaget og forteller at hun sminket seg selv. Det blir nemlig ikke bra nok når ukjente gjør det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. februar 2016 at 11.57, Ultiva skrev:

Man kan ikke la være å ansvarliggjøre folk bare fordi de har blitt eier av et vellykket firma på grunn av flaks. Påvirkningskraften er der like fullt. Og om man ser bort fra kåringen så er det uansett liten tvil om SEs påvirkningskraft når hun kan ta titusenvis av kroner for et reklameinnlegg. 

Enten tøyser du med meg eller så er jeg himla dårlig på å være ironisk når jeg skriver. 

Uten spøkefull slagside:

- Selvsagt mener jeg at hun har påvirkningskraft. Kanskje ikke så mye som hun tror selv, men lesergruppen hennes er i en sårbar alder og reklamen ("bloggen") går rett inn hos leserne. Hun ville sikkert fått enda flere klikk om hun valgte å markedsføre produkter beregnet for aldersgruppen 10 - 15 år.

- Selvsagt mener jeg at det er bra noen tiltaler henne som en voksen som må stå inne for egne valg. Skulle bare mangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun skrev om hvordan hun jukser med poseringene, og fortsetter sånn, har jeg ikke noe problem med å skjønne. Tror ikke hun gjorde det for å si "Se så teit jeg har vært og posert meg penere enn jeg er", men heller at hun viste hvordan hun jukser for at folk skal vite hva som ligger bak slike bilder, og at det ikke er sånn på ekte. Alle bloggere jukser med bildene, enten det er finere lys, overdreven styling, kjenner sine beste vinkler osv. Det er ikke noe nytt. Det er også flere som har gjort det samme som SE og lagt ut innlegg der hun viser "juksingen" bak bildene, bare for å gjøre leserene obs på det, og la dem vite at de må være kritiske til det de ser. Ingen av de har heller sluttet med å gjøre bildene sine slik de syns er finest mulig, hele poenget er rett og slett å vise at alt ikke er som det ser ut til.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, medeus skrev:

Enten tøyser du med meg eller så er jeg himla dårlig på å være ironisk når jeg skriver. 

Uten spøkefull slagside:

- Selvsagt mener jeg at hun har påvirkningskraft. Kanskje ikke så mye som hun tror selv, men lesergruppen hennes er i en sårbar alder og reklamen ("bloggen") går rett inn hos leserne. Hun ville sikkert fått enda flere klikk om hun valgte å markedsføre produkter beregnet for aldersgruppen 10 - 15 år.

- Selvsagt mener jeg at det er bra noen tiltaler henne som en voksen som må stå inne for egne valg. Skulle bare mangle. 

Da er vi jo enige ☺ Ikke så lett å skjønne om man spøker eller ikke når man ikke benytter sarkasme/ironiflagg, det er tross alt masse motstridende meninger her inne. Jeg leser stort sett via telefon mens jeg er i farta, så jeg kan absolutt gå glipp av subtile undertoner fra tid til annen 😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg egentlig glatt kan skrive under på at jeg er sjalu på Sophie Elise...

På bloggerne bød hun jo på leiligheter til 3 mill. Jeg mener også å ha hørt at hun ikke trengte å ta opp lån fordi hun hadde pengene på konto. Faren har jo hatt kontroll på pengene hennes så hun har jo bare fått "lommepenger" av egen lønn. Ser jo også at hun bodde hjemme en stund og når hun flyttet så flyttet hun i en ganske liten leilighet og med tanke på hvor mye hun får sponset så tror jeg ikke hun lever over evne. Så jeg kan helt fint tro at hun har hatt nok penger på bok til å kjøpe uten å ta opp lån. Hun (eller faren/familien) har vært veldig smart rent økonomisk, og ja - jeg ville gjort mye for å ha den økonomiske friheten i så ung alder som hun har. Jeg tror dog ikke jeg hadde ville startet en blogg og blottlagt meg på den måte hun gjør, for jeg tror ikke jeg hadde taklet all hetsen og forventningene til meg.

Tenk det da.. 21 år med leilighet til 3 millioner uten gjeld. 

Hun har jo ikke barn og har heller ikke "låst" seg på noen måte. Hun har ikke ansvar for noen andre enn seg selv, så . Sprekker bloggbobbla så er det jo ikke krise for henne, da kan hun jo bare starte på studier! Hun har et så stort økonomisk forsprang at hun sikkert også slipper studielån. Hun har jo fullført vgs så hun kan jo bare søke høyere utdanning akkurat når det passer henne. 

Dessuten tror jeg at uansett om bloggen hennes går under så er hun fremdeles merkenavnet Sophie Elise og jeg tror mange firmaer vil samarbeide med henne. Føler at i verste fall så blir det litt som Linni Meister, et kjent ansikt som bare er kjent og dukker opp fra tid til annen i programmer og "alle" vet hvem hun er, selv om hun sikkert har et eget liv på siden.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, økonomisk frihet må være godt. Men det et neppe verdt prisen.

 

Sophie Elise har selv sagt at hun prioriterte bloggen og osloreiser på sisteåret. Noe som førte til at hun ikke har bestått alle fag, og derfor må ta dag som privatist for å få studiekompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BeverTramp skrev:

Ja, økonomisk frihet må være godt. Men det et neppe verdt prisen.

 

Sophie Elise har selv sagt at hun prioriterte bloggen og osloreiser på sisteåret. Noe som førte til at hun ikke har bestått alle fag, og derfor må ta dag som privatist for å få studiekompetanse.

Men det er jo forsåvidt fort gjort når jobben din er en blogg :) Jeg måtte også ta opp et fag fra VGS og eneste som var kjipt var at det var veldig dyrt, men for henne så er vel ikke det noe problem :) (Tenker da på dyrt som i å ta det gjennom Bjørknes eller Sonans, for det gjorde jeg og det kostet meg litt over 20k... For ET fag)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, icom skrev:

er det meg eller var det en jævlig stygg tatovering ? 

Åpenbart syns jo hvert fall hun at den er fin da, eller så hadde hun vel ikke tatt den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Birdo skrev:

Åpenbart syns jo hvert fall hun at den er fin da, eller så hadde hun vel ikke tatt den?

klar hun syntes det - men er ikke vi er for å diskutere litt..? altså ytre sine egne meninger?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, icom skrev:

klar hun syntes det - men er ikke vi er for å diskutere litt..? altså ytre sine egne meninger?  

Skjønner ikke helt hva vi vil få ut av å diskutere hvorvidt en tatovering er fin eller ikke bare.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes noen få som har klart å komponere tatoveringene sine slik at det blir bra. Dessverre ser de aller fleste ut som kladdeblokker fulle av tilfeldige rablerier, så også SE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...