Populært innlegg Isild Skrevet 4. februar 2020 Populært innlegg #16041 Skrevet 4. februar 2020 Jeg syns det er helt fantastisk av Isabel Raad å dele dette : – Ser man før/etter-bilder av rompa mi, vil man se at det ser bedre ut før jeg opererte. Jeg angrer fordi jeg har innsett hvilken negativ innvirking det har på min kropp. Jeg puster dårligere gjennom nesen, og rumpa mi gjør vondt å sitte på (https://www.vg.no/rampelys/i/rAKqeA/pappaen-til-sophie-elise-det-har-vaert-veldig-mye-hat) DETTE er påvirkning jeg ønsker å se mer av! Jeg har selv døtre som har hatt bloggere som forbilder, og det at et influencer-idoler deler at de angrer, og til og med at operasjonene har gitt problemer, DET påvirker til at andre unge jenter ikke vil ta slike operasjoner. Det blir "in" å IKKE operere seg. (Det er ikke fantastisk at Raad puster dårligere og syns rumpa er vond å sitte på, men det er flott at hun deler dette ) Tøft gjort av henne å stille opp i debatten, og gøy å se hvilken holdningsendring hun har hatt. 62
Isild Skrevet 4. februar 2020 #16042 Skrevet 4. februar 2020 (endret) Slettet, dobbeltpost Endret 4. februar 2020 av Isild 1
J.. Skrevet 4. februar 2020 #16043 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, Paradisio1 skrev: Sjæl🙈 Han drev å flakket med blikket hele tiden, det var snakk om minutter før hele han bare eksploderte av sinne🙈🙈 ".......Ja 🔪🙂" gjenta i ca 50 minutter,så har man Pappa SE gjennom hele debatten. 10
*Stjerne*støv* Skrevet 4. februar 2020 #16044 Skrevet 4. februar 2020 28 minutter siden, Aricia said: Jeg synes det var veldig interessant å observere hvor vanskelig det blir å føre en debatt om temaet for dem som kritiserer når man ser "motparten" rett i øynene. SEs far så ut som han ville drepe Kristin Gjelsvik med blikket, og svarte henne enten med noe tilsvarende "ingen kommentar" , feks "det er privat", "det vet ikke jeg, bare Sofie selv" osv, eller på en fullstendig følelsesstyrt og krenket måte. Når kritikk imøtegås på den måten "live" blir det veldig tydelig hvor effektivt det er som unnvikelsesstrategi, selv når en voksen mann gjør det. Ellen Morgenstierne framsto som det krystallklare motstykket i så måte da hun slo fast at det er på tide å vise influencerne respekt ved å behandle dem som de mektige og dyktige forretningskvinnene de faktisk er. Men man skal ha tenkt en god del gjennom problematikken for å skjønne at hun da snakket om den samme tematikken og kommunikasjonen som Sophie Elises far gjorde på sitt vis. Det var liksom to virkelighetsbeskrivelser med en avgrunn mellom seg, og man tar seg i å lure på hvor mye Isachsen skjønner av bransjen han selv er ledende i, og hvor mye han bare spilte et kalkulert og planlagt spill. Jeg lurer oppriktig. Tillegg: Sophie Elise selv skjønner åpenbart alle mekanismene intuitivt - hun er et naturtalent, tror jeg. Ja enig... jeg synst også se burde ha spandert en time hos noen som lærer bort « hvordan å holde en saklig debatt, når pappa forsvarer milion bedriften min» og lært han et mer nyansert ordforråd. argumentere uten å gjemme seg bak datteren, som han representerer i debatten. 16
Paradisio1 Skrevet 4. februar 2020 #16045 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, J.. skrev: ".......Ja 🔪🙂" gjenta i ca 50 minutter,så har man Pappa SE gjennom hele debatten. Det var direkte ubehagelig å se det blikket han ga KG gjennom hele debatten. SE har driti på draget - nok en gang, når hun velger å sende faren sin for å forsvare henne på Debatten. 24
J.. Skrevet 4. februar 2020 #16046 Skrevet 4. februar 2020 (endret) 3 minutter siden, Paradisio1 skrev: Det var direkte ubehagelig å se det blikket han ga KG gjennom hele debatten. SE har driti på draget - nok en gang, når hun velger å sende faren sin for å forsvare henne på Debatten. Enig. Her snakker vi "om blikk kunne drepe.." Så ut som han hadde mest lyst å hoppe på henne.. Endret 4. februar 2020 av J.. 23
Rosewood Skrevet 4. februar 2020 #16047 Skrevet 4. februar 2020 Jeg kunne omtrent høre melodien fra «Psycho» mens jeg så på ham 💀 14
Paradisio1 Skrevet 4. februar 2020 #16048 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, J.. skrev: Enig. Her snakker vi "om blikk kunne drepe.." Så ut som han hadde mest lyst å hoppe på henne.. Ja virkelig 🙈 4
Pust Skrevet 4. februar 2020 #16049 Skrevet 4. februar 2020 (endret) Det hun skriver i VG får henne til å virke lite reflektert og uten evne til å forstå hva debatten dreier seg om, og drar det hele ned på et nivå jeg trodde vi var ferdige med; at det bare er catfight og bloggerkrangel. Kanskje det var best at det var pappa som gikk i studio likevel, selv om han heller ikke viste særlig evne til å se annet enn at det handlet seg om SE. Endret 5. februar 2020 av Pust 40
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2020 #16050 Skrevet 4. februar 2020 9 minutter siden, J.. skrev: Enig. Her snakker vi "om blikk kunne drepe.." Så ut som han hadde mest lyst å hoppe på henne.. Hæ? Jeg oppfattet han ikke sint i det heletatt egentlig 1
Della Skrevet 4. februar 2020 #16051 Skrevet 4. februar 2020 Isabel Raad fremstår mer reflektert og moden i forhold til temaet og diskusjonen enn manageren/faren til SE, spesielt å se.. 30
J.. Skrevet 4. februar 2020 #16052 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Hæ? Jeg oppfattet han ikke sint i det heletatt egentlig Jeg oppfattet han heller ikke som sint,heller såret og fornærmet på sitt barns vegne (en følelse de fleste foreldre kan relatere til) Akkurat dette jeg mente med inhabil - han lot seg styre av følelser under Debatten pga hans relasjon til arbeidsgiver/datter,fremsto han bare som fornærmet å rett og slett dum under Debatten.. 9
Missy1 Skrevet 4. februar 2020 #16053 Skrevet 4. februar 2020 20 minutter siden, Isild skrev: Jeg syns det er helt fantastisk av Isabel Raad å dele dette : – Ser man før/etter-bilder av rompa mi, vil man se at det ser bedre ut før jeg opererte. Jeg angrer fordi jeg har innsett hvilken negativ innvirking det har på min kropp. Jeg puster dårligere gjennom nesen, og rumpa mi gjør vondt å sitte på (https://www.vg.no/rampelys/i/rAKqeA/pappaen-til-sophie-elise-det-har-vaert-veldig-mye-hat) DETTE er påvirkning jeg ønsker å se mer av! Jeg har selv døtre som har hatt bloggere som forbilder, og det at et influencer-idoler deler at de angrer, og til og med at operasjonene har gitt problemer, DET påvirker til at andre unge jenter ikke vil ta slike operasjoner. Det blir "in" å IKKE operere seg. (Det er ikke fantastisk at Raad puster dårligere og syns rumpa er vond å sitte på, men det er flott at hun deler dette ) Tøft gjort av henne å stille opp i debatten, og gøy å se hvilken holdningsendring hun har hatt. Tenk så langt SE kunne nådd til nå, dersom hun hadde fulgt Isabell sin holdningsendring til temaet... SE var jo allerede veldig stor, hadde hun snudd dette til noe positivt så ville hun fått mye mer stabile, og mest sannsynlig flere følgere. Det hun er nå, er skandale. Det hun selger på... Det hjelper ikke skrive bok om det om 10 år. Det har skadet så mange hvert år hun holder på!! Og det pisset hun skriver på insta!!! Hallo SE!! Du ble påvirket av noen selv?!! Du sier du har blitt syk på grunn av dette!! Stakkars deg sier du... men du ønsker andre unge jenter like vondt?! 33
Paradisio1 Skrevet 4. februar 2020 #16054 Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, Gorilla skrev: Hæ? Jeg oppfattet han ikke sint i det heletatt egentlig Han så veldig sinna ut. 13
Mistyen Skrevet 4. februar 2020 #16055 Skrevet 4. februar 2020 (endret) Her så vi rett og slett hvorfor det er umulig å skille bedriften fra privatpersonene. Og denne utviskingen har bloggere skapt selv. Det er fullstendig unaturlig å ta konstruktiv kritikk av en bedrift personlig. Tviler på at CEO i Telenor blir personlig indignert når bedriften han representerer får kritikk. De må stå i stormen, men når han kommer hjem, legger han det bort og spiser middag med kona. Det kan ikke en influencer gjøre, for personen er bedriften og da er det klart at man blir påvirket av kritikken. Men da må de være mer kritiske til de holdningene de fronter og være villige til å ta kritikk som kritikk og ikke dra mobbekortet og legge seg i fosterstilling hele tiden. Når du blir konfrontert med en uttalelse du har gitt som strider mot alt du sier og gjør senere, da må du være forberedt på å gi et bra svar. Både som personen og som ansvarlig for bedriften. Og det å sende pappa i krigen, som ikke virket å være forberedt i det hele tatt , horribelt dårlig vurdering! SE kunne i det minste spandert på pappaen et kurs i mediehåndtering. Eller enda bedre, ansatt en person som kan svare på en skikkelig måte uten å bli krenka fordi noen snakker negativt om datteren din (bedriften til datteren din....) Mulig at dette ble rotete skrevet, men jeg blir flau og provosert på samme gang 🙈 Endret 4. februar 2020 av Mistyen 32
Honey Dew Skrevet 4. februar 2020 #16056 Skrevet 4. februar 2020 Den debatten gikk jeg glipp av. Går det an å se dette programmet nå i ettertid?
Djungelvrål Skrevet 4. februar 2020 #16057 Skrevet 4. februar 2020 Hvorfor skal Elisabeth R være så skinnhellig? Har ikke hu operert seg like og mye som SE? Ligger denne debatten på nett noe sted?
Mistyen Skrevet 4. februar 2020 #16058 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Den debatten gikk jeg glipp av. Går det an å se dette programmet nå i ettertid? Det ligger blant annet i NRK- appen. Sikkert på nettsiden også.
J.. Skrevet 4. februar 2020 #16059 Skrevet 4. februar 2020 (endret) 6 minutter siden, Honey Dew skrev: Den debatten gikk jeg glipp av. Går det an å se dette programmet nå i ettertid? https://tv.nrk.no/serie/debatten/202002/NNFA51020420/avspiller 🤗 Endret 4. februar 2020 av J.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå