Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, Isild skrev:

Nettopp!

Slik jeg ser det så har det etter den siste operasjonen blitt et enormt fokus på å vise seg frem på IG. Når jeg skriver vise seg frem så mener jeg posere (trutmunn, vrikke, vri, la hendene gli over mage, hofte, rumpe, lettkledd, ta seg i håret, blikk) Det kan ikke oppfattes på noen som helst annen måte enn at hun "poserer med resultatet" og er fornøyd. At hun og manageren ikke vil forstå at dette indirekte er å fremme plastiske operasjoner blir for dumt.

Jeg blåser i hva hun gjør som privatperson, men businessen hennes er å vise seg frem på Instagram, så må vi få lov å reagere. Ja, businessen hennes er også å smøre kroppen inn med produktet "Glød" og "tip toe"  i den nye kolleksjonen med høy splitt (mens fingrene glir ned mellom brystene) 

Jeg brenner for dette fordi jeg (som jeg har nevnt noenganger tidligere i tråden for MANGE sider siden) har en datter jeg måtte snakke vekk fra tanker om å operere seg. Jeg ble svært bevisst på hvordan bloggere påvirker unge jenter som er misfornøyd med seg selv. Vi foreldre må følge med! 

At operasjonsepisoden på TV2 liksom skulle være til skrekk og advarsel blir bare rør å si. En jente på 16 som vurderer å operere seg for å bli like pen som SE, og som forguder SE føler jo ved å se på den episoden at hun får være med inn i det "aller helligste" og faktisk se hvordan det er (=ufarliggjøring. Typ "tør idolet mitt, så tør jeg") 

Nå som SE i tillegg har lagt ned bloggen, så blir det mindre tekst og mer bilder. Hun "forsvinner" mer og mer inn i en ny bane, som er å få klikk på sexy bilder. 

Synd de ikke viste et av bildene hun la ut etter «korrigeringen». Eller at det kom frem at hun gjorde mye annet enn som så...

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Justlooking skrev:

Synd de ikke viste et av bildene hun la ut etter «korrigeringen». Eller at det kom frem at hun gjorde mye annet enn som så...

Det ville vel blitt litt for direkte og personlig, men det viser bare at det var et dumt valg å sette Kristin opp mot SE. Ved å gjøre det, ble debatten snevret inn og det ble ikke rom for den utdypningen av problematikken jeg mener er nødvendig. At SE og managementet velger å lyve/fortie er uetisk, men vanskelig å ta opp i et slikt program uten at det blir personangrep, noe SE AS ville frydet seg over og tjent penger på lenge. Leserinnlegget hennes i gårsdagens VG viser hvor egosentrert hun er og hvor utrolig lite innsikt hun har når det gjelder egen bransje. Så jammen var det bra ingen nevnte de nye implantatene i både rumpe, hofter, pupper og flere andre steder. Alt utført etter forrige runde i debattstudio ...

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Pust skrev:

Det ville vel blitt litt for direkte og personlig, men det viser bare at det var et dumt valg å sette Kristin opp mot SE. Ved å gjøre det, ble debatten snevret inn og det ble ikke rom for den utdypningen av problematikken jeg mener er nødvendig. At SE og managementet velger å lyve/fortie er uetisk, men vanskelig å ta opp i et slikt program uten at det blir personangrep, noe SE AS ville frydet seg over og tjent penger på lenge. Leserinnlegget hennes i gårsdagens VG viser hvor egosentrert hun er og hvor utrolig lite innsikt hun har når det gjelder egen bransje. Så jammen var det bra ingen nevnte de nye implantatene i både rumpe, hofter, pupper og flere andre steder. Alt utført etter forrige runde i debattstudio ...

Sant @Pust Tiden er inne nå for løfte debatten så den ikke blir degradert til en årlig "catfight"/"bloggerkrig". SE AS kan heller brukes som et av eksemplene (uten å nevne navn nødvendigvis) 

Det ender bare opp med "stakkars SE" allikevel. Hun er ufattelig dyktig på å "bounce back" og bruke all "mobbingen" til å få sympati og støtte. 

Leser man kommentarfeltene under artiklene som har kommet i kjølvannet av tordentalen på Vixen, og etter Debatten i går, så ser man at mange begynner å få opp øynene for hvor store penger det er i influencerbransjen, hvordan de påvirker og ikke minst så er flere og flere oppgitt over TV2.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, alli634 skrev:

Hoho. Leste i KG-tråden at noen hadde gravd frem noen gamle innlegg til SE hvor hun også kritiserer de med liten penis. Hva finner man ikke i kommentarfeltet der da.. :fnise:

image.png.c2c6ce5a29cb1ba9616dbef0902d3003.png

Link til innleggene:
https://sophieelise.blogg.no/1346438388_31082012.html
https://sophieelise.blogg.no/1416248955_hva_jenter_egentlig_v.html

Skulle likt å se pappa forsvare de uttalelsene... For det er faktisk en god del av dem på den bloggen hennes.. 

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Aricia skrev:

Brodersen (?) fra TV2 argumenterte med at de laget dokumentarserie om Sophie Elise pga hennes unike posisjon, påvirkningskraft og stemme i norsk offentlighet, altså begrunnet i en redaksjonell vurdering og et bevisst valg. Men på direkte spørsmål om hvorfor de laget episoden om rumpeoperasjonen var svaret at det var fordi "dette var en del av Sophie Elises liv", altså som om deres egen vurderingsevne og -vilje plutselig ble nullet ut av en slags nødvendighet i tematikken, eller av en "selvbiografisk pakt": Vi dokumenterer et virkelig liv her og har ikke noe valg, vi må vise livet til SE slik det faktisk er. I tillegg unnskyldte hun seg med at episoden var mest til skrekk og advarsel, og ikke hyllet plastisk kirurgi overhodet. Total ansvarsfraskrivelse med andre ord, og endret begrunnelse underveis i den korte svaret hennes.

Dette reagerte jeg også på. Det virket nesten som om hun mente at det var deres plikt å dele dette fordi de forteller om SE’s liv. Men altså, det går fint an å dokumentere et annet menneskes liv uten å ta med kameraer på operasjonsstuen.. Det er ikke slik at alt må dokumenteres for at man skal kunne dele av livet til en kjendis.

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, Isild skrev:

... og etter Debatten i går, så ser man at mange begynner å få opp øynene for hvor store penger det er i influencerbransjen, hvordan de påvirker og ikke minst så er flere og flere oppgitt over TV2.

Rart å se TV2 forsvare seg slik de gjorde i går, og at de mener at de har omtrent en plikt til å dokumentere dette. Selvsagt reagerer folk på at TV2 promoterer kosmetiske operasjoner og nekter å ta innover seg konsekvensene av det, samt ikke er interessert i å fjerne episoden.

• Liker 11
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Gorilla skrev:

Dette reagerte jeg også på. Det virket nesten som om hun mente at det var deres plikt å dele dette fordi de forteller om SE’s liv. Men altså, det går fint an å dokumentere et annet menneskes liv uten å ta med kameraer på operasjonsstuen.. Det er ikke slik at alt må dokumenteres for at man skal kunne dele av livet til en kjendis.

Nei, absolutt ikke. 

En reality er jo dessuten akkurat like iscenesatt og regissert som narrativ som en hvilken som helst annen historie man formidler på TV. I Bloggerne har vi dessuten sett flere eksempler på at deltakerne setter igang med aktiviteter utelukkende for å skape egnet innhold til serien, feks ekteparet Eriksens tur til Gran Canaria for å se på hus. Man skaper rett og slett fiksjon for å få nok innhold til en serie om virkelighet - det er såpass absurd at man blir svimmel, faktisk.

Så det ligger definitivt ingen nødvendighet i at SEs operasjon måtte hverken omtales eller vises i det hele tatt bare fordi den er en del av livet hennes. Det er nok bare ikke tjenlig for TV2 å stå for de bevisste valgene sine.

Endret av Aricia
  • Liker 16
Skrevet

Jeg må si jeg synes faren er veldig fin. Bare synd han er i en sånn bransje.

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Aricia skrev:

Nei, absolutt ikke. 

En reality er jo dessuten akkurat like iscenesatt og regissert som narrativ som en hvilken som helst annen historie man formidler på TV. I Bloggerne har vi dessuten sett flere eksempler på at deltakerne setter igang med aktiviteter utelukkende for å skape egnet innhold til serien, feks ekteparet Eriksens tur til Gran Canaria for å se på hus. Man skaper rett og slett fiksjon for å få nok innhold til en serie om virkelighet - det er såpass absurd at man blir svimmel, faktisk.

Så det ligger definitivt ingen nødvendighet i at SEs operasjon måtte hverken omtales eller vises i det hele tatt bare fordi den er en del av livet hennes. Det er nok bare ikke tjenlig for TV2 å stå for de bevisste valgene sine.

Absolutt. 

Jeg skulle så gjerne sett at denne debatten ble løftet litt - og ikke endte med ‘team Kristin’ eller ‘team SE’. Alt i alt så handler det ikke om hvilket lag man er på - det er ikke det denne debatten handler om. Debatten handler om kroppspress, promotering av kosmetiske operasjoner og påvirkningskraften til influencere - å diskutere hvem som har ‘rett’ er egentlig bare enda en avsporing av debatten. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Jeg synes det er direkte trist å høre at 9/10 sekstenåringer er misfornøyde med kroppen sin og sparer penger til kosmetiske operasjoner. Dette har blitt et mye større samfunnsproblem enn jeg har vært klar over. Det er det debatten må handle om - det er ikke så interessant hvem som har rett. Det interessante er om noen kan klare å komme på noen løsninger for å få bukt med problemet slik at det kan bli lettere for alle disse guttene og jentene som er misfornøyde med og ønsker å forandre på kroppene sine. Om vi ikke tar ordentlig tak i dette så vil det ikke bli noe bedre. Vi må rett og slett ta tak i samfunnet på en del områder - og innføre retningslinjer for hva som er greit å publisere og ikke. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 17
Skrevet

Lurer egentlig hvor mye av den konsultasjonen ble redigert bort før episoden ble sendt på TV2. Var det første møte med legen, hva ble egentlig sagt (siden det er tydelig at hun gjorde mye mer enn bare fjerne implantat). Har aldri likt måten Sophie Elises Verden er klippet på. Korte episoder og helt klart laget til for å få mest seertall og skape spekulasjoner. Er merkevaren "Sophie Elise" som presenteres, ikke "virkeligheten". 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, alli634 skrev:

Hoho. Leste i KG-tråden at noen hadde gravd frem noen gamle innlegg til SE hvor hun også kritiserer de med liten penis. Hva finner man ikke i kommentarfeltet der da.. :fnise:

image.png.c2c6ce5a29cb1ba9616dbef0902d3003.png

Link til innleggene:
https://sophieelise.blogg.no/1346438388_31082012.html
https://sophieelise.blogg.no/1416248955_hva_jenter_egentlig_v.html

Næmen SE da.. Hun har svidd ned hele skogen bak seg nå😂 Nå burde hun det hvertfall stille opp til debatt med KG😉

• Liker 17
Skrevet
26 minutter siden, Uglesjel skrev:

Næmen SE da.. Hun har svidd ned hele skogen bak seg nå😂 Nå burde hun det hvertfall stille opp til debatt med KG😉

Hehe, sant det! Greit nok at det er lenge siden, men som kommentaren påpeker forsvinner ingenting når det først er havnet på nett..

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AwkwardAlice skrev:

Lurer egentlig hvor mye av den konsultasjonen ble redigert bort før episoden ble sendt på TV2. Var det første møte med legen, hva ble egentlig sagt (siden det er tydelig at hun gjorde mye mer enn bare fjerne implantat). Har aldri likt måten Sophie Elises Verden er klippet på. Korte episoder og helt klart laget til for å få mest seertall og skape spekulasjoner. Er merkevaren "Sophie Elise" som presenteres, ikke "virkeligheten". 

TV2 burde heller valgt å sende konsultasjonen i sin helhet på TV, fremfor å vise fra selve operasjonen. Men de kunne vel ikke det, for da hadde SE kommet så dårlig ut.
Det var selvfølgelig planen hele veien å få formen rumpe og hofter på nytt. tror ikke noe på at hun vurderte å fjerne implantatene og la det være 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Bildet fra https://piecebypiece.no/ .

Screens fra FB.

Kommentarfeltet har jo virkelig forstått budskapet..

🤣

20200205_182801.png

20200205_183103.png

Ryddet for bilde med opphavsrett.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Har hun fjernet det nå? Never mind! Jeg trodde det var Instagram! Det er ikke fjernet.

Endret av Sandin
  • Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, J.. skrev:

Jeg husker da SE opererte stumpen sin første gang, var det noen som linket til et innlegg skrevet av ei annen jente som hadde operert rumpa ved samme klinikk. På henne hadde de brukt brystimplantater og hun fikk store komplikasjoner (kort tid etter operasjon) som følge av dette. 

at de nå skal utrede hvordan SE kunne være så «uheldig» å ha fått brystimplantater i sin stump, er helt høl i huet. For det er garantert noe de gjør som rutine der, og sikkert for å spare på kostnadene. Det er ikke nytt iallfall

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...