Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
duskelapp skrev (1 time siden):

Er litt rart... 

Far til mitt barn fisket fra januar til påske hvert år, men ingen dømte han for å være fraværende... samt det ble noen turer mellom påske og jul fort ble lenger enn ønsket .. dette pågikk de første 4,5 årene 

Mulig folk dømte han, men jeg har aldri hørt noe eller merket noe 

Optimal løsning nei, gått fint... ja 

Hadde det vært meg som hadde jobben så tror jeg pipa hadde hatt en annen lyd

Men hva gjorde han da han kom hjem? Løp rett på fest?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
duskelapp skrev (55 minutter siden):

Er litt rart... 

Far til mitt barn fisket fra januar til påske hvert år, men ingen dømte han for å være fraværende... samt det ble noen turer mellom påske og jul fort ble lenger enn ønsket .. dette pågikk de første 4,5 årene 

Hadde det vært meg som hadde jobben så tror jeg pipa hadde hatt en annen

Gikk det kanskje fint fordi barnet allerede var for distansert til far siden han uansett var fraværende ofte og lenge?

Her ble pappaen til barnet vårt plutselig ufrivillig borte i fire uker og i ettertid har barnet vist en voldsom endring når det kommer til separasjonsangst rundt både meg og far. Hverken jeg eller noen andre syntes dette var helt greit , nettopp fordi pappaen er en person hun er vant til å ha nært og er en av hennes nærmeste omsorgspersoner og hun reagerte sterkt på dette. 

Dersom det er greit for noen av dere at pappa og/eller mamma ikke er en av barnets nærmeste omsorgspersoner får det være deres valg og deretter stå i det, det er ikke noe jeg klarer å forstå overhodet, uansett om det er pappa eller mamma.

Jeg er drittlei av denne unnskyldningen om «dersom jeg var en mann og prioriterte alt annet enn barnet mitt er hadde alle syntes det var helt greit!!!» NEI. Historisk sett er samfunnet mer VANT til at pappaen er distansert, det betyr ikke at det er greit overhodet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
duskelapp skrev (1 time siden):

Er litt rart... 

Hadde det vært meg som hadde jobben så tror jeg pipa hadde hatt en annen lyd

Dette går jo ikke an å sammenligne? Regner med at far var tilstedeværende når han først var hjemme? 
Jeg skjønner at hun lever av å jobbe til ulike tider osv, men da tilbringer man tid med barnet største delen av tiden man ikke er på jobb . Sånn er det å være en ansvarlig forelder. Men legger livet litt til side når barn kommer til . Man må forsake noe Me time er ikke et tema de første årene av småbarns livet, i alle fall store deler av det. . Ellers må man faktisk velge å ikke få barn. 
Barn føler på å bli bortprioritert.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...