massi Skrevet mandag kl. 09:53 #49941 Skrevet mandag kl. 09:53 Shias skrev (14 minutter siden): Dette er min tidligere venninne som fortalte oss i vennegjengen. Hun var fortvilt for at datteren utagerte og testet grenser langt utover det som var normalt, ble henvist til BUP. Å endte opp med tilknytningsforstyrrelser. Om en kan skylde kun på oppveksten er en annen sak, men jeg er ikke i tvil om at barn som blir sendt hit og dit kan få alvorlige senskader av det. Det er noe med å føle tilhørighet. og det er noe med å føle seg trygg. En liten baby som ikke kan forstå eller uttrykke seg, og som ikke forstår noe annet i verden enn at mor er mor, og som blir sendt hit og dit på pass ofte og avogtil lenge, kommer selvfølgelig til å kjenne på utrygghet. Altså, det er ikke noe å diskutere 10
velociraptor Skrevet mandag kl. 10:30 #49942 Skrevet mandag kl. 10:30 duskelapp skrev (22 timer siden): Er det dokumentert at SE utsetter barnet for omsorgssvikt? Snap er ikke nok dokumentasjon Det kommer vel an på hva man definerer som omsorgssvikt. Jeg mener hyppig bruk av forskjellige barnevakter på spedbarn er omsorgssvikt. Jeg vet heller ikke hva du her legger i om det "dokumentert". Kanskje har hun faktisk barnet med seg nå og alt hun skriver om at hun har dratt fra ham er løgn, kanskje er det bare løgn at hun har nanny og hadde nattnanny da han var liten, det vet jo ikke jeg noe om. Men i så fall vil jeg si at det uansett er en form form omsorgssvikt å løgnaktig fremstille det i media som at hun bedriver omsorgssvikt, kun for å få klikk. Så etter min definisjon er det dokumentert at hun bedriver omsorgssvikt, enten ved å stadig dra fra ham, eller ved å til stadighet lyve om ham i media. 5 5
Allo Skrevet mandag kl. 18:38 #49943 Skrevet mandag kl. 18:38 Jeg har vært innom noen Vita butikker i det siste for å finne meg en selvbruningsspray, og ble spurt om jeg kunne være interessert i Glød sin, begge gangene sa jeg at jeg støtter ikke Sophie Elise og da fikk jeg høre av betjeningen på begge butikkene at det var veldig mange som sa det samme, og ville ikke kjøpe hennes produkter. 6 3
Scoop Skrevet mandag kl. 19:53 #49944 Skrevet mandag kl. 19:53 Og der var sønnen sendt avgårde til far. «Vi har jo bare delt omsorg, skjønner ikke hvorfor folk reagerer» 3
icv Skrevet mandag kl. 21:13 #49945 Skrevet mandag kl. 21:13 Scoop skrev (1 time siden): Og der var sønnen sendt avgårde til far. «Vi har jo bare delt omsorg, skjønner ikke hvorfor folk reagerer» Såklart. Og da er det litt krokodilletårer først, før livet blomstrer igjen med egentid, middag og vin. 6 1
Snikksnakker Skrevet tirsdag kl. 07:25 #49946 Skrevet tirsdag kl. 07:25 Så merkelig å høre henne fortelle at det er mye verre å være fra sønnen nå, enn da han var liten baby??? Mulig det er jeg som er snål, men er ikke første babyfasen der båndet kjennes aller sterkeste? Med fysisk melkespreng, behov for nærhet osv.. 6
FeraVera Skrevet tirsdag kl. 11:34 #49947 Skrevet tirsdag kl. 11:34 (endret) Snikksnakker skrev (4 timer siden): Så merkelig å høre henne fortelle at det er mye verre å være fra sønnen nå, enn da han var liten baby??? Mulig det er jeg som er snål, men er ikke første babyfasen der båndet kjennes aller sterkeste? Med fysisk melkespreng, behov for nærhet osv.. Du er ikke snål. Det er mest vanlig å ikke ville være fra babyen sin, og det blir lettere jo større ungen blir, men hvis man har fødselsdepresjon eller noe annet kan det hende man ikke føler tilknytningen når barnet er baby. SE har vel selv sagt at hun hadde fødselsdepresjon? Sånn sett er det ikke så rart at hun føler mer tilknytning til barnet sitt nå kontra da han var baby. Hun er nok mer med barnet sitt enn det vi ser i media, men ja, hu har mye barnevakt også! Dog er hun ikke alene om å ha det. Tror det er fler enn du tror som har nanny, også mer enn det SE har😛 Endret tirsdag kl. 11:35 av FeraVera
solsikke90 Skrevet tirsdag kl. 16:10 #49948 Skrevet tirsdag kl. 16:10 Snikksnakker skrev (8 timer siden): Så merkelig å høre henne fortelle at det er mye verre å være fra sønnen nå, enn da han var liten baby??? Mulig det er jeg som er snål, men er ikke første babyfasen der båndet kjennes aller sterkeste? Med fysisk melkespreng, behov for nærhet Enig. Sofie snakker om at han kan snakke med henne nå, han har en personlighet, de kan ha samtaler osv, og derfor er det vanskeligere å være borte. Tror rett og slett hun er såpass avhenging av respons kontinuerlig, at hun ikke syns det var vanskelig å være borte fra han da han ikke kunne 'gi' henne noe tilbake. Dét, pluss at han nå sikkert kan gi uttrykk for at han savner henne, ikke vil at hun skal gå, osv 4 1
Missy1 Skrevet tirsdag kl. 17:49 #49949 Skrevet tirsdag kl. 17:49 solsikke90 skrev (1 time siden): Enig. Sofie snakker om at han kan snakke med henne nå, han har en personlighet, de kan ha samtaler osv, og derfor er det vanskeligere å være borte. Tror rett og slett hun er såpass avhenging av respons kontinuerlig, at hun ikke syns det var vanskelig å være borte fra han da han ikke kunne 'gi' henne noe tilbake. Dét, pluss at han nå sikkert kan gi uttrykk for at han savner henne, ikke vil at hun skal gå, osv Hun er jo av den oppfatning av at han ikke brydde seg om at hun var borte da han var baby… 2 1
Palmemor Skrevet tirsdag kl. 19:36 #49950 Skrevet tirsdag kl. 19:36 Missy1 skrev (1 time siden): Hun er jo av den oppfatning av at han ikke brydde seg om at hun var borte da han var baby… Fordi han ikke sa noe da eller? En 2 uker gammel baby klarer jo ikke akkurat gi utrykk for stort annet enn basale behov. Og de ble jo dekt. Dumt at hun som leser så mye ikke ønsker å lese om tilknytning hos barn 3 5
Snikksnakker Skrevet tirsdag kl. 20:57 #49951 Skrevet tirsdag kl. 20:57 Missy1 skrev (3 timer siden): Hun er jo av den oppfatning av at han ikke brydde seg om at hun var borte da han var baby… Bare å lese bittelitt om tilknytningsteorier... så fatter man KANSKJE omfanget.. det er kritisk for en baby.. men i dagens samfunn er det nærmest tabu å si høyt 1 7
mao1 Skrevet 9 timer siden #49952 Skrevet 9 timer siden Modell som ung - vakker og naturlig som eldre kvinne 😍 Det går faktisk an. 3
Djungelvrål Skrevet 8 timer siden #49953 Skrevet 8 timer siden Lurer på hvordan et ansikt som har hatt 10-15 ansiktsoperajsoner kommer til å se ut som 60-70 åring.
Isola2 Skrevet 1 time siden #49954 Skrevet 1 time siden Djungelvrål skrev (6 timer siden): Lurer på hvordan et ansikt som har hatt 10-15 ansiktsoperajsoner kommer til å se ut som 60-70 åring. Det blir vel bare mer og mer operert på. Se på Madonna for eksempel. Skummel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå