Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wald86 skrev (1 minutt siden):

Men det er fakta at hun er blitt mer privat? Eller er det kjæresten som er mer privat?

Ja og ja.

Hva har SE egentlig postet (før gravidnyhet) på SoMe de siste 6mnd?

De vanlige selfiene + reklamesamarbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Ja og ja.

Hva har SE egentlig postet (før gravidnyhet) på SoMe de siste 6mnd?

De vanlige selfiene + reklamesamarbeid.

Det har vært veldig stille fra SE de siste månedene vs før Cola-gate. Hun har delt mindre personlige greier, og holdt seg mer til reklame og Glöd. Hun har også oppholdt seg mest i Trondheim og holdt en lav profil i Oslo og media. Jeg vil si det beviser at hun har levd mer privat den siste tiden. 

• Nyttig 3
Skrevet
*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Det har vært veldig stille fra SE de siste månedene vs før Cola-gate. Hun har delt mindre personlige greier, og holdt seg mer til reklame og Glöd. Hun har også oppholdt seg mest i Trondheim og holdt en lav profil i Oslo og media. Jeg vil si det beviser at hun har levd mer privat den siste tiden. 

Nettopp.

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Fortell oss gjerne hva du vet om kjæresten da,utover navn?

At de har vært sammen da de var ungdommer, at de alltid har hatt et bånd, hvor fint de har det, at de bor i typ rekkehus område i Tronheim, at han har en niese, at han tatovert en S for henne (i hvert fall fremstilles det slik), sett bilder (husker ikke om det er av ansiktet, men flere stemningsbilder), de skal ha barn og leter etter barnehageplass (det handler jo om han også), og bla bla? Jeg følger ikke særlig mye med på SE, men det er jo ikke sånn at hun ikke snakker om kjæresten sin slik du antyder. 

Skrevet
Wald86 skrev (5 minutter siden):

Hvis gjerne statistikk og kilder på dette. 

Håper du forstår at man ikke kan oppgi statistikk på noen personlige SoMe vaner,uten tilgang til kontoen deres,i dette tilfelle SE sine kontoer?

Lol.

Jeg kunne sikkert lagt ned 3timer i scrolling for å sette opp en graf til deg,men du hadde neppe tatt det til deg da heller.

Kilde er forøvrig SEs IG konto,der postene fra det siste året ennå ligger i feed,er bare å sjekke.

Skrevet
pop up bruker skrev (1 minutt siden):

At de har vært sammen da de var ungdommer, at de alltid har hatt et bånd, hvor fint de har det, at de bor i typ rekkehus område i Tronheim, at han har en niese, at han tatovert en S for henne (i hvert fall fremstilles det slik), sett bilder (husker ikke om det er av ansiktet, men flere stemningsbilder), de skal ha barn og leter etter barnehageplass (det handler jo om han også), og bla bla? Jeg følger ikke særlig mye med på SE, men det er jo ikke sånn at hun ikke snakker om kjæresten sin slik du antyder. 

At de har vært kjærester før,kan man pdd ennå lese på bloggen hennes fra den gang da.

Syns du det er "utleverende" å høre at noen har det fint sammen? Lol.

"Et type rekkehus i x by".. så du kan mao ikke vite faktisk hus,gate eller sted? Akkurat.

At han har familie utover kommende barn er vel heller ingen vill hemmelighet..

Men,hvis du syns det så.

• Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

At de har vært kjærester før,kan man pdd ennå lese på bloggen hennes fra den gang da.

Syns du det er "utleverende" å høre at noen har det fint sammen? Lol.

"Et type rekkehus i x by".. så du kan mao ikke vite faktisk hus,gate eller sted? Akkurat.

At han har familie utover kommende barn er vel heller ingen vill hemmelighet..

Men,hvis du syns det så.

Kommer vel an på hva man mener er utlverende. Jeg syns feks det er utleverende å dele barnerommet, men mange mener det ikke er det. Når det er sagt syns han helt siklert at alt hun har sagt er helt ok og innafor, og jeg sammenligner det ikke med med barn. Bare så det er klart. 

Skrevet (endret)
*blueberry* skrev (25 minutter siden):

Tråden er nok liten fordi hovedandelen av (spesielt Julie sine) følgere er utenlandske, og det er i hovedsak Julie som eksponerer da Camilla er innenfor en annen nisje. De har et enormt internasjonalt publikum, men er ikke så store i Norge. SE har i all hovedsakelig et norsk publikum, og det har også de fleste andre influencere med mange sider her inne på rampelys. Julie og Camilla har mye mer kritikk i sine kommentarfelt og også på Jodel i forhold til her. Julie sin mest populære plattform er vel TikTok, og der er det mer enn nok kritikk. 

Ja, vet de har mange utenlandske følgere, men likefullt er de velkjente her i Norge, og synes på ingen måte man kan gjemme seg bak utenlandske følgere og at det da er greit. Camilla hadde flest norske følgere og var godt kjent her i Norge for sin kroppspositivitet, dette før hun ble sammen med Julie og har etter det opparbeidet seg en høy skare utenlandske følgere. Julie har en enorm følgeskare på TikTok, men av de millioner følgere de har på IG så er det noen hundretusener som er norske. Jeg bryr meg fint lite om det er nordmenn, engelskmenn eller amerikanere som følger, barnet blir likefullt utlevert. Og jo flere følgere man har jo oftere blir innholdet lagt ut på utforsk for ikke-følgere. Og jodel bør jeg tydeligvis følge mer med på enn hva jeg gjør, for jeg har til nå brukt kvinneguiden som min diskusjonsplattform....

Beklager forøvrig at det ble mye Lorentzen her på en tråd om SE. Men måtte bare besvare denne.

Endret av K_mb
Skrevet

Om hun skal melke ungen like mye som hun melker graviditeten så ser det mørkt ut for dette barnet 

Skrevet
dårligbrukernavn skrev (6 timer siden):

Det er ikke lenge siden heller akkurat.
For å si det sånn: Det er ikke lenger siden enn at man fortsatt vil kunne finne spor av narkotika i håret hennes. Som gravid. 

Jeg ser du, og mange med deg, ser ut til å feste lit til at hun vil få/får ekstra oppfølging/oppfølging ifbm rus (også "på samme måte som andre")... Jeg er ikke så sikker på det:

Det er faktisk en del innenfor helsevesenet som ikke er oppdatert på influensere (jeg vet om flere som ikke vet hvem hun er faktisk, selvom det vel blir mer og mer uvanlig). Det er en presset yrkesgruppe med høy arbeidsbelastning, så tross at de tidvis dominerer mye av nyhetsbildet er det isåfall forståelig. Det er dog kanskje litt uheldig og bekymringsverdig i dette tilfellet (med det sagt er jeg usikker på om de i det hele tatt kan bruke noe de evt er blitt gjort kjent med gjennom media til å i det hele tatt spørre om eller "gi oppfølging" for det uansett? Om de så kan spørre er det mulig at å lyge/bortforklare etc vil stoppe de i å gjøre noe mer i tilfeller som dette): 

- Hun var på privat avrusning (det var vel gjerne mer det enn rehab? 5 uker er veldig kort, om ikke for kort, for rehabilitering), og betalte for oppholdet. Normalt havner ikke dette i journalen din med mindre du spesifikt ber om det (mange velger f. eks. rusbehandling i det private for å unngå nettopp dette). 

Det er ikke sikkert hun i det hele tatt er registrert med rusproblematikk noe sted som utløser noen form for oppfølging: Eneste som nødvendigvis må stå i noen journal er vel de akutte innleggelsene i psykiatrien, men de var muligens før/iallefall uvitende om pillemisbruket. Det var jo også når hun bodde i Oslo, og det er ikke sikkert Trondheim i det hele tatt har tilgang dersom det er der hun følges opp (det er vel også allment kjent at folk flytter for å unngå både historikk i helsevesenet og bekymringer til/fra Barnevernet). De vil uansett bare se innleggelser (i det offentlige) fra da til da, da "fysisk" helsevesen ikke har tilgang til psykisk journal. Jeg la også merke til at hun skrev "ultralydene", og i det offentlige får man vel bare en? Isåfall går hun vel privat, og de gjør vel ikke noe ifht hverken rus eller psykiatri...

Pillemisbruket/annen rus: 
Etter hun fikk nei til mer enn sporadisk bruk av Xanax (vet ikke hvor, mulig privat det også) gikk hun til flere for resepter (altså privat), og siden kjøpte hun jo pillene på gaten. Det er faktisk heller ikke noe ved det som er kjent om henne og rus som utløser oppfølging utifra det. Dersom hun faktisk får noe ekstra oppfølging mtp rus eller psykiatri er nok det mest sannsynlige (om det er sannsynlig da) at hun isåfall har måttet be om det/bedt om selv (det er selvsagt opp til hver enkelt om man tror hun har bedt om oppfølging selv, men grunnen til at jeg skriver dette er fordi at slik jeg oppfatter det mange her skriver er det vel ikke at hun selv har bedt om det det virker som dere mener... Jeg kan ta feil da, og at det er det dere mener?). 

Mange kjendiser og pengesterke går altså ikke til fastlege eller det offentlige helsevesenet i det hele tatt heller, men privat eller til bekjente ved behov. Ergo har de ikke nødvendigvis noen/noe særlig journal i det offentlige. Leger kan ikke finne pasienter de ikke har på listen sin, ansvar for som inneliggende eller poliklinisk pasient og gi de status som rusmisbrukere fordi de ser noe i media. 

Når det kommer til oppfølging og behandling av rus og psykiatri i Norge er dette, særlig rus, men også psykatri er blitt og blir i stadig større grad også, basert på stor grad av frivillighet, åpenhet/ærlighet og ønske om hjelp. Man kan f. eks. ikke tvinge et voksent menneske til å ta imot oppfølging, hjelp eller behandling for rusproblematikk. Det er tidvis mye snakk om Barnevernet med sine omsorgsovertakelser (også nevnt her i tråden), og faktum er at omsorgsovertakelse faktisk er et av få virkemidler/tvangstiltak en har overfor foreldre med rusproblematikk.

Dessverre (av flere grunner), når det gjelder både fortid (i den grad vi kan kalle SE sin ferske historikk med det det), rus og psykiatri er det utrolig store (og urettferdige) variasjoner i håndtering og oppfølging. I tillegg er min erfaring, statistikk og forskning stikk motsatt av din påstand, @*blueberry*, om at norsk helsevesen behandler deg likt/utifra journal og ikke kjendisstatus (min erfaring er altså tvert imot at man ikke behandles likt/utifra journal eller status/kjendisstatus).

Hvor tar du egentlig din påstanden fra? Har du egne erfaringer eller kilder på noe av det?

Statistikk og forskning som er gjort viser at i både helsevesenet (og systemet ellers) betyr subjektive oppfatninger mer enn man tidligere har tenkt, og det forskjellsbehandles. Noen raske eksempler jeg har lest om i løpet av 2023: Kjendis/ikke kjendis,  status/ikke status, posisjon/stilling, fattig/rik, rus/ikke rus, medisin/ikke medisin, kvinne/mann, ung/gammel, status-lidelser/ikke-status-lidelser, bakgrunn, hudfarge, språk, "presentasjon", funksjonsnedsettelser (f. eks. døvhet, "døv = dumme", "hørende = godkjent"). Selv AI viser seg å favorisere hvite foran svarte, og menn foran kvinner (AI trenes jo ved hjelp av historiske og erfaringsbaserte data). I tillegg har jeg mange egne erfaringer, både selvopplevde og opplevd av andre, med ovennevnte eksempler. 

To mulige og isåfall triste konsekvenser jeg ser for meg at noen vil oppleve som følge av SE sin graviditet:

1) Gravide i lignende situasjoner, særlig av de som følger og ser opp til henne, som vil oppleve å bli behandlet annerledes enn henne.

2) Kanskje særlig om noen som har vært usikre pga fortiden sin, som ikke har turt å få barn i frykt for å miste barnet til Barnevernet eller som har vært redd de vil få problemer, evt lar seg inspirere og tør å sjanse på det likevel fordi SE nå er gravid, eller tør å prøve når hun har fått barnet og ser at det evt har gått bra for henne, også går det ikke bra for de. I verste fall får vi en liten boom av psykisk syke med ferske rusproblemer som nå skal løse problemene sine ved å bli gravide ("den siste brikken som falt på plass", "skal få meg ut av mørket", "jeg tror det var ment til å skje, og gjorde meg klar for det som skal komme" etc).......

Ulempen med SE når det gjelder dette er at hun er så kjent, deler så mye og det garantert vil være noen som opplever seg i samme/lignende situasjon, men som det går annerledes for.

Det kan og vil det gjøre - av både rettferdige og urettferdige grunner, pga forskjeller og variasjoner i situasjon eller hos de som vurderer, pga objektive eller subjektive forskjeller, flaks eller uflaks, sannheter eller løgner, andre faktorer, bevisste eller ubevisste projeksjoner, åpenhet eller manglende åpenhet, ærlighet eller uærlighet, en liten eller stor tabbe, en liten tabbe eller stor løgn, nettverk, økonomi, status, bakgrunn eller andre mer/mindre rimelige grunner. Men, det er vanligvis ikke så synlig. Vanligvis er det ikke noen å sammenligne seg med på denne måten. De som opplever det vet ikke om det når de blir utsatt for forskjellsbehandling på den måten. Normalt vil man ikke ha Norges største influenser å sammenligne seg med om man må følges opp med urinprøver om hun slipper, man må gå til psykiatrisk oppfølging hvis hun slipper, hvis man blir pålagt samarbeid med Barnevernet om hun slipper, eller hvis man i verste fall blir fratatt barnet sitt mens SE får beholde sitt. Jeg frykter at når det gjelder så såre ting som graviditet, oppfølging av gravide, rusoppfølging, psykiatrisk oppfølging, eventuelt mødrehjem, krav fra barnevernet eller i verste fall omsorgsovertakelse, så er det utrolig tungt å ha en så åpen offentlig figur, spesielt som i tillegg nyter stor oppmerksomhet og håver inn på sitt, å sammenligne seg med om det ikke går bra.

Ikke dermed sagt at ikke SE skal få være gravid eller kunne få barn, selvfølgelig ikke, men når vi vet hvor negativt det har påvirket unge jenter i lang tid å leve med henne og andre lignende som forbilder, så tror jeg ikke dette har noe mindre skadepotensiale da. Ettersom man også vet at det skjer forskjellsbehandling og at man møtes svært forskjellig med disse tingene fra før, så tror jeg ikke at synliggjøringen ved å ha en så offentlig person som gjennomgår det samtidig er gunstig.

Ouff, hadde tenkt å opp en ting til, men har jo alt skrevet helt sinnsykt altfor meget, så kanskje like bra jeg er sent ute og ikke rekker det nå ihvertfall! Skulle gjerne sett over og forkortet det/gått gjennom alt (håper ingen blir fornærmet/klikker, dette er egentlig bare kladd/utkast), men nå MÅ jeg faktisk løpe - og erfaringsmessig forsvinner det igjen før jeg er tilbake hvis jeg ikke poster det (bare tenk alt dere har blitt spart fra meg tidligere på den måten! Neida, hihi). Beklager også for at det er så utrolig langt, jeg er åpenbart engasjert i temaet. 🥲 Dette også. 🫠

👏

Du har helt rett, man kan dessverre ikke ta for gitt at hun får ekstra oppfølging under og etter svangerskapet pga. sitt nylige rusmisbruk. Det er problemer med journalsystemer, journaler er ofte ufullstendige. Og om man har brukt i hovedsak private leger/behandlere, så vil det ikke ligge i det offentlige helsesystemet overhodet - aller minst på et sted der hun er innflytter og ikke har noen historikk.

Veldig bra det du skriver om hvordan hun har påvirket unge negativt og hvordan det at hun snakker om at dette barnet er hennes vei ut av mørket noe som kan bli forferdelig vanskelig for de som ev. fremdeles har henne som forbilde og vil gjøre det samme. Og ikke minst den enorme forskjellene disse vil komme til å møte i det offentlige helsevesenet sammenlignet med det private det er grunn til å tro at SSI i stor grad benytter seg av (ut fra informasjon hun selv har gitt tidligere). Det kan ødelegge andre, det kan ødelegge uskyldige barn. Og alt fordi SSI som SE mener hun har rett til å gi blaffen i andre bare hun selv kan tjene mest mulig penger selv.

Tenk om hun heller kunne startet å studere, slik at hun har noe å falle tilbake på den dagen influencerkarrieren har strandet for godt...

• Liker 6
Skrevet
K_mb skrev (17 minutter siden):

Ja, vet de har mange utenlandske følgere, men likefullt er de velkjente her i Norge, og synes på ingen måte man kan gjemme seg bak utenlandske følgere og at det da er greit. Camilla hadde flest norske følgere og var godt kjent her i Norge for sin kroppspositivitet, dette før hun ble sammen med Julie og har etter det opparbeidet seg en høy skare utenlandske følgere. Julie har en enorm følgeskare på TikTok, men av de millioner følgere de har på IG så er det noen hundretusener som er norske. Jeg bryr meg fint lite om det er nordmenn, engelskmenn eller amerikanere som følger, barnet blir likefullt utlevert. Og jo flere følgere man har jo oftere blir innholdet lagt ut på utforsk for ikke-følgere. Og jodel bør jeg tydeligvis følge mer med på enn hva jeg gjør, for jeg har til nå brukt kvinneguiden som min diskusjonsplattform....

Beklager forøvrig at det ble mye Lorentzen her på en tråd om SE. Men måtte bare besvare denne.

Jeg sier ikke at det gjør at det er greit, jeg sier at det kan speile det manglende engasjementet i KG tråden. 

Jeg deler min kritikk and de der den får mest gehør og det er ikke på KG rampelys. 

Skrevet
Aintnofun skrev (2 timer siden):

Hvorfor bruker du forkortelsen SSI forresten? Bare lurer.

Ser andre har svart og forklart navneforkortelsen. Jeg forsøker å skille mellom bedriftseier og bedriften/bedriftens avatar. Bedriftseier SSI - bedriften og bedriftens avatar SE AS eller SE.

En av problemene med de influencerne som bruker egen person og privatliv som sitt produkt er nettopp denne sammensausingen mellom rollene. Når ting går godt og de får ros og gode kritikker, da tar privatpersonen/eier all ære og fronter sin avatar og bedrift for alt det holder. Når de får berettiget kritikk, da går de inn i "stakkars meg, jeg er et offer, alle hater meg, jeg er jo bare en jente som forsøker å finne min vei i livet"-rollen - for å få fokuset bort fra at det er de som bedriftseiere som har gjort feil, gjort uakseptable og til og med ulovlige handlinger. Ved å da heller plutselig slå over på å "bare være meg selv", så kamuflerer de det at de er bedriftseiere av millionbedrifter og at de som eiere med vilje bryter norsk lov (som ett eksempel). Det er dette som er en stor del av mange influenceres bedriftsstrategi. Og i det øyeblikket de trekker på seg "privat, offer"-masken, så går media rett på og stiller ingen kritiske spørsmål. Mission accomplished for influenceren som da kan fortsette som før.

Jeg tror at hvis vi som diskuterer i disse trådene blir mer bevisste på å omtale bedriftseier ved navn/"eier"/"bedriftseier", og skille tydeligere mellom eier og bedriftenes avatarer/bedriften selv, så vil etterhvert også media komme etter og gjøre det samme. Vi har sett gjentatte ganger at media følger med på forumet og har snappet opp saker her, og det gjør det enda viktigere at vi som skriver her greier å skille tydelig mellom privatperson og bedrift/ev. avatar.

Ps! Jeg bommer sikkert innimellom jeg også, men jeg forsøker å være bevisst og tydelig for å skille bedrift/avatar og eier.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Xstrella
Skrevet
Sprite skrev (27 minutter siden):

Om hun skal melke ungen like mye som hun melker graviditeten så ser det mørkt ut for dette barnet 

Helt enig. Nå popper hun opp overalt jeg er på sosiale medier. Kikket innom snap og bare hjelp. Er det mulig?! Her skal det melkes, selges og virkelig bjuda på koste hva det koster vil. 🙄😑

Skrevet
Xstrella skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Nå popper hun opp overalt jeg er på sosiale medier. Kikket innom snap og bare hjelp. Er det mulig?! Her skal det melkes, selges og virkelig bjuda på koste hva det koster vil. 🙄😑

Dag 3 og allerede nakenbilde ( fra siden), info om sexlivet som gravid, strykende på magen i sexy positur konstant, enten det er fra sofaen eller på trening.
Jaja - hei hur det ska gå! 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Gjest Xstrella
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Dag 3 og allerede nakenbilde ( fra siden), info om sexlivet som gravid, strykende på magen i sexy positur konstant, enten det er fra sofaen eller på trening.
Jaja - hei hur det ska gå! 

Slik er det når man lever av utlevering. 

Skrevet
*blueberry* skrev (4 timer siden):

I et svangerskap inkluderer ordinær oppfølging både helsekort, blodprøver og jevnlige urinprøver. Hvis hennes egne uttalelser stemmer har legen hennes historikk på både beroligende medikamenter og behandling for psykisk helse, og dette vil dermed føres opp på helsekortet som følger henne resten av svangerskapet. De gjør vurderinger om evt ekstra oppfølging basert på informasjonen i helsekortet, og evt funn i løpet av svangerskapet enten det er via samtaler, blodprøver, urinprøver eller på ultralyder. 

Hva om hun går privat? Har selv gjort det et par ganger (ikke svangerskap) og det får ikke fastlegen beskjed om i det hele tatt. Nå har hun sikkert ikke samme fastlege uansett siden hun bor i en annen by. Tipper hun går privat.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Hva om hun går privat? Har selv gjort det et par ganger (ikke svangerskap) og det får ikke fastlegen beskjed om i det hele tatt. Nå har hun sikkert ikke samme fastlege uansett siden hun bor i en annen by. Tipper hun går privat.

Privat lege og privat jordmor? De følger jo samme prosedyre de også da, og det er jo mulig, men hun som alle andre blir også fulgt opp av det offentlige etter fødsel også. Det er uansett ingenting som tyder på at hun bevisst unngår det offentlige tilbudet så det blir bare spekulasjoner. 

Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Vil legge til min egen kommentar, et sitat fra intervjuet med Elle, som jeg mener peker mot at hun har tatt et valg om å eksponere barnet etter fødsel:

"ELLE: Hva tenker du om å vise barnet ditt offentlig? 

SE: Jeg ble selv en offentlig person da jeg selv var så altfor ung. Det unner jeg egentlig ingen, for det har formet meg til noe som alltid kommer til å henge over meg. Jeg kommer nok til å skjerme barnet mitt så mye jeg kan. Det kan hende at jeg velger å vise bilder helt i starten, men ikke når den blir sin egen person. "

Hun sier ikke noe om alder. De kunne fint spurt om hva hun legger i  "skjerme barnet mitt så mye jeg kan", "bilder helt i starten" og "når den blir sin egen person".  Her ligger det veldig åpent. 

Jeg siterer igjen Streep og Redford: "Children are not your props".  Og i eget hjem, familiens hjem,  bør det være ro for kamera som sender "live".

De som viser til at hun er blitt mer privat siste tiden, det skjønner jeg ingenting av. Hun er i ny serie, hun har hintet om denne graviditeten i ukesvis, og hun skal nå oppdatere følgerne daglig, inkludert bilder fra ultralyd. Hun er i portrettintervju og på VG tv
Er dette "gradvis mer privat"?  Som hun også  sier det i intervjuet. 

Jeg mener det ikke er å bli mer privat.

Faktum er at SSI/SE hadde nådd et lavnivå i karrieren/bedriftens historie. Hun hadde i et år feilet på så enormt mange punkter (rusbruk, avrusing, skandaler, ødelegge muligheten i Nrk, koste samarbeidspartnere som skulle lansere godteriet Candy Girl store tap m.m.), at hennes muligheter for å snu skuta var omtrent lik null uten at hun tok en planlagt og strategisk "pause", få folk - og ikke minst potensielle samarbeidspartnere/annonsører - til å glemme skandalene, samt at hun i den perioden kunne planlegge en helt ny start som kanskje kunne snu fokuset slik at hun igjen kunne tjene penger. Så det at hun har valgt å være mer privat, det kjøper jeg overhodet ikke. Hun valgte å ikke være så mye i søkelyset, rett og slett for å ikke skape mer uro, ikke skade egen merkevare mer enn hun allerede hadde gjort, og få folk til å glemme hvor alvorlige overtramp hun faktisk begikk siste året.

Det var svært lite som kunne snu folks oppfatning. Kanskje kunne det å starte utdanning ha endret noe, men trolig ville det blitt for "kjedelig" og fylt med for lite drama for den typen annonsører og samarbeidspartnere hun har ønsket å tiltrekke seg i årevis. Flere store skandaler ville bare ha ført til mer ødeleggelse av merkevarens omdømme, som slet nok som det var, ergo var ikke det lenger et alternativ. Så hvilke alternativer hadde bedriftseier egentlig? Jeg kommer ikke på noen.  Overgangsprosjektet var Girls in Oslo, hvor alt som kommer ut er avtalt og redigert, slik at man unngår skandaler som hun er kjent for fra tidligere. Så hun holdt en bevisst lav profil med sin avatar/bedrift, og så ble hun gravid. Planlagt eller ei, så er det et faktum at det kanskje er det eneste som kunne sparke liv i bedriften hennes igjen. Hun har, som du sier, hintet om graviditet og greide å gjøre seg til offer for ryktespredning (effektivt for å få noen spaltemeter i media igjen), før hun så offentliggjorde graviditeten. Og som vi ser - hun er nå der at hun utnytter denne graviditeten for alt den er verdt og vel så det.

Nå er det ny offerrolle, barnet skal få henne ut av mørket, sexy gravid mama... avataren Sophie Elise har skapt seg en ny og helt annerledes rolle, og SSI er i full fart igjen med nyskapt avatar og som eier av sitt firma Sophie Elise AS. At mye av dette er kynisk kalkulering, det er jeg ikke i tvil om. Hun har jo innrømmet på tv at hun er kynisk og kalkulerende når det kommer til sin bedrift, og ingenting tilsier at hun ikke er det fremdeles.

Ps - det at kjæresten hennes ikke vil bli eksponert eller få sitt privatliv eksponert, det betyr på ingen måte at SSI er blitt mer privat. Jeg håper den kjæresten hennes er så oppegående at han setter ned foten for all eksponering av eget barn for all fremtid, inntil barnet er gammelt nok og modent nok til å bestemme selv.

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet
Wald86 skrev (7 timer siden):

I vårt naboland har det vært flere episoder, og det ble nylig kidnappet en sønn av kjent norsk artist blant annet.

Hvem var det og hva skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...