Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daudaferd skrev (1 time siden):

Jeg tror uttrykket du prøver å bruke er "blessing in disguise".

😂  En 35 år gammel livsløgn der altså. 

• Liker 7
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tøvftta skrev (15 timer siden):

IMG_3650.thumb.png.5369126ff0a4a7d1a1cc0392e56849d1.png

Henriktroy er på banen igjen.

Jeg finner innlegget til Sophieelise urovekkende!

En haug med ultralydbilder og "sexy" gravidposering. Da er hun i gang med eksponering og melking av svangerskap og barn... Ny måte å få spons og tjene penger 🤑 #svangerskaptimefortime

Og hvem gidder egentlig å følge med på andres graviditet så sant man ikke er gravid selv?  Vi har alle våre guilty pleasures, men fatter ikke at man finner sånt interessant. 

• Liker 35
Skrevet
K_mb skrev (17 minutter siden):

En haug med ultralydbilder og "sexy" gravidposering. Da er hun i gang med eksponering og melking av svangerskap og barn... Ny måte å få spons og tjene penger 🤑 #svangerskaptimefortime

Og hvem gidder egentlig å følge med på andres graviditet så sant man ikke er gravid selv?  Vi har alle våre guilty pleasures, men fatter ikke at man finner sånt interessant. 

Målgruppen må jo være andre gravide og mødre. 

• Liker 4
Skrevet
EmVeeJee skrev (6 timer siden):

Eh jo…? 
Det er jo flere mødre som har vært litt «rådvill» som da har fått baby som har blitt en «blessing in the sky». De har funnet noe å fokusere på som gir mening. 

Det å i årevis offentlig flagge egne (påståtte) psykiske diagnoser, det å i årevis offentlig glorifisere egen selvskading med unødvendige kosmetiske operasjoner/implantater/injeksjoner, det å offentlig over langt tid flashe egen rusproblematikk og fremstille kokainstriper sammen med godteri... det er milevis unna å være "litt rådvill"...

Jeg håper hun blir fulgt nøye opp av helseapparatet fra nå og til en god stund etter barnet er født. Enhver annen kvinne som helsepersonell visste det samme om ville blitt fulgt tett. Hennes barn har rett på samme rettigheter som barn av andre kvinner med samme problemer som det SSI i årevis har innrømmet å ha.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet

Er jo fullt mulig dette kommer til å gå veldig bra, og at hun blir en god mor, og finner balansen og roen i livet. At hun ikke lenger kan bruke frasen "jeg er bare en ung jente som prøver å finne sin vei i livet" hver gang hun bytter personlighet og gjør uheldige valg, men nå kanskje finner ut hvem hun er og kan slå seg til ro med det. Hun var jo stabil og balansert i mange år da hun var sammen med Kasper, og var litt mer naturlig og jordnær da de bodde i rekkehuset, så hun har det nok i seg. Likte henne på den perioden, og håper hun finner tilbake til en slik tilværelse der ikke alt handler om kropp og pupper og utseende og lepper. Ser ikke slik ut nå, det er jeg enig i, men kan hende det endrer seg når hun blir høygravid og når babyen kommer. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jau… 🙄

De første månedene var vanskelig fordi verden ikke visste at hun er gravid 😆 

IMG_8051.jpeg

IMG_8052.jpeg

IMG_8053.jpeg

• Liker 10
Skrevet

"Hvordan uke"?? I alle dager, er vel ingen som sier det......."hvilken uke" derimot, ja, det er det riktige 😛

• Liker 28
  • Hjerte 2
Skrevet
Skrottefar skrev (16 minutter siden):

"Hvordan uke"?? I alle dager, er vel ingen som sier det......."hvilken uke" derimot, ja, det er det riktige 😛

Det gir et hint om at manuskriptene hennes krever en del jobb fra forlaget, før de ender opp som bøker..

Skrevet (endret)

Jeg håper det er noen journalister som spør om hun har tenkt på rusbruk og det med å være mamma og gravid . Håper de spør om typen hennes og far til barnet er den samme som voldtok og gjorde henne gravid da hu var 14-15.  journalister våger jo ikke spørre om sånt . Elle . Harm og Hegseth . Ingen tør å ta i det 😩

Endret av FruR
  • Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg så episoden til Harm og Hegseth i dag på Vgtv, den med Sophie E og Nora. Lurte lenge på om Morten eller Vegard i det hele tatt ble å våge seg til å spørre litt kritiske spørsmål, men det gjorde de ikke. Jeg har forstått at Morten og Sophie E er venner, men det må jo være rom for å stille litt ordentlige spørsmål, ikke bare ha det hyggelig? De kunne spurt om dette med rus og morsrollen eller noe liknende. Det eneste vettuge jeg fikk av det når det kom til henne og morsrollen er at hun sa at hun ikke ble å eksponere barnet sitt i sosiale medier fordi et barn har ikke helt forståelsen for eventuelle konsekvenser og hun selv hadde vokst opp med mye eksponering. Mener hun selv valgte å bli blogger, ingen av foreldrene tvang henne foran kamera? Samme kan det være, håper hun følger dette opp. Hun visste ikke helt om hun ble å legge ut ett bilde av barnet og bli ferdig med det straks barnet blir født, eller skjerme barnet totalt selv om det kanskje ble mer pes ute når hun gikk med barnevogn, at folk kom oppi vogna for å se barnet. Både Nora og Sophie E håpet på at det kom en ny sesong av Girls of Oslo, og da ville det bli naturlig å følge graviditeten. Selve fødselen skulle ikke bli filmet, barnefar var ikke helt keen på det, men mulig han ville blitt en del av serien nå som de var etablert som familie (eller noe sånt, jeg falt litt ut på slutten der). Med en slik produksjon var det litt penger å hente, var hvertfall en del penger for Nora siden hun ikke hadde like mye penger som Sophie E i utgangspunktet. Endte opp med å se på de fine kjolene deres fordi det var et litt kjedelig intervju. Vet ikke helt hva jeg forventet. 

Kort recap hvis noen var interessert i å vite hva hun sa, men ikke orker å se hele episoden. Nesten 30 minutter med bare fjas. God helg👌

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Arne Tiholt skrev (4 timer siden):

Jau… 🙄

IMG_8051.jpeg

IMG_8052.jpeg

IMG_8053.jpeg

Merkelige bildevalg. På det øverste ser hun ut som om hun tenker "jeg håper de liker meg" på en usikker måte.

På det andre bildet forsterkes det inntrykket, der hun er nesten naken, men gjemmer ansiktet bak både mobilen og skulderen og lener seg bort fra følgeren.

Og det siste bildet ser hun bare trist ut. Men legger merke til at når hun skal si hva som gjør "meg til meg", så er sminke det første hun nevner.

Triste bilder er det inntrykket jeg sitter igjen med :(

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Merkelige bildevalg. På det øverste ser hun ut som om hun tenker "jeg håper de liker meg" på en usikker måte.

På det andre bildet forsterkes det inntrykket, der hun er nesten naken, men gjemmer ansiktet bak både mobilen og skulderen og lener seg bort fra følgeren.

Og det siste bildet ser hun bare trist ut. Men legger merke til at når hun skal si hva som gjør "meg til meg", så er sminke det første hun nevner.

Triste bilder er det inntrykket jeg sitter igjen med :(

Det ser ut som forskjellige personer på hvert bilde..

• Liker 11
Skrevet
Arne Tiholt skrev (8 timer siden):

Jau… 🙄

IMG_8051.jpeg

IMG_8052.jpeg

IMG_8053.jpeg

Hun kan jo ha ment omverdenen. Jeg synes også trimester 1 var tøft fordi så få visste om det og mannen kunne ikke helt forstå. Det er en litt ensom tid for mange ❤️

FruR skrev (7 timer siden):

Jeg håper det er noen journalister som spør om hun har tenkt på rusbruk og det med å være mamma og gravid . Håper de spør om typen hennes og far til barnet er den samme som voldtok og gjorde henne gravid da hu var 14-15.  journalister tørr jo ikke spørre om sånt . Elle . Harm og Hegseth . Ingen tør å ta i det 😩

Jeg håper virkelig hun slipper den type graving. Dette er noe helsepersonell bør ta opp med henne, men ikke media. 

• Liker 1
Skrevet
FruR skrev (12 timer siden):

Målgruppen må jo være andre gravide og mødre. 

Håper virkelig ikke andre gravide ønsker å sammenligne og la seg inspirere av henne.

Skulle ønske folk benyttet seg mer av fagfolk, venner, familie og influencere som har mer normale verdier.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke, men som trønder sier jeg ikke hvilken. Jeg sier kordan uke e du i?

Skrevet (endret)
Ford3000 skrev (6 timer siden):

Jeg så episoden til Harm og Hegseth i dag på Vgtv, den med Sophie E og Nora. Lurte lenge på om Morten eller Vegard i det hele tatt ble å våge seg til å spørre litt kritiske spørsmål, men det gjorde de ikke. Jeg har forstått at Morten og Sophie E er venner, men det må jo være rom for å stille litt ordentlige spørsmål, ikke bare ha det hyggelig? De kunne spurt om dette med rus og morsrollen eller noe liknende. Det eneste vettuge jeg fikk av det når det kom til henne og morsrollen er at hun sa at hun ikke ble å eksponere barnet sitt i sosiale medier fordi et barn har ikke helt forståelsen for eventuelle konsekvenser og hun selv hadde vokst opp med mye eksponering. Mener hun selv valgte å bli blogger, ingen av foreldrene tvang henne foran kamera? Samme kan det være, håper hun følger dette opp. Hun visste ikke helt om hun ble å legge ut ett bilde av barnet og bli ferdig med det straks barnet blir født, eller skjerme barnet totalt selv om det kanskje ble mer pes ute når hun gikk med barnevogn, at folk kom oppi vogna for å se barnet. Både Nora og Sophie E håpet på at det kom en ny sesong av Girls of Oslo, og da ville det bli naturlig å følge graviditeten. Selve fødselen skulle ikke bli filmet, barnefar var ikke helt keen på det, men mulig han ville blitt en del av serien nå som de var etablert som familie (eller noe sånt, jeg falt litt ut på slutten der). Med en slik produksjon var det litt penger å hente, var hvertfall en del penger for Nora siden hun ikke hadde like mye penger som Sophie E i utgangspunktet. Endte opp med å se på de fine kjolene deres fordi det var et litt kjedelig intervju. Vet ikke helt hva jeg forventet. 

Kort recap hvis noen var interessert i å vite hva hun sa, men ikke orker å se hele episoden. Nesten 30 minutter med bare fjas. God helg👌

Morten har uttalt seg veldig tydelig rundt eksponering av barn og bruke barn i kommersielle samarbeid tidligere. Han fikk blandt annet fynkygine og mora hennes på nakken....mulig bare sjalusi pga Vegard og Funkygine sitt tette vennskap den gangen?

Håper han kan være like kritisk nå selv om de er gode venner, skille mellom jobb og privat bør være mer tydelig.  Alt for mye kameraderi i media.

Endret av Carabilla
  • Liker 8
Skrevet
Carabilla skrev (4 minutter siden):

Morten har uttalt seg veldig tydelig rundt eksponering av barn og bruke barn i kommersielle samarbeid tidligere. Han fikk blandt annet fynkygine og mora hennes på nakken....mulig bare sjalusi pga Vegard og Funkygine sitt tette vennskap den gangen?

Håper han kan være like kritisk nå selv om de er gode venner, skille mellom jobb og privat bør være mer tydelig.  Alt for mye kameraderi i media.

Morten Hegseth selv skjermer sitt bonus-barn fra offentligheten, har vært tydelig på det. Han burde da ha samme standpunkt om sine venners barn. Barn er barn. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
*blueberry* skrev (19 minutter siden):

...

Jeg håper virkelig hun slipper den type graving. Dette er noe helsepersonell bør ta opp med henne, men ikke media. 

Delvis enig, men samtidig er det hun selv som har brakt rusbruk, psykiatri og selvskading frem for media da. 
Det, kombinert med rollen hun har i samfunnet, gjør det for meg mer forståelig/naturlig hvis noen tør bringe det på banen.

I andre tilfeller, hvor rusbruk ligger langt lengre tilbake i tid, forekommer likevel dybdeintervjuer på tv eller i VG helg om hvordan "tiden etter" ditt og datt skandale var. Selv 10 år etter kan man lese sånt. At det er interesse for det når kokain-gate forekom samme år som hun ble gravid, og hun satt på Lindmo og delte at hun hadde vært på rehab for hva.. et halvt år siden? Er vel ikke så unaturlig da.

Jeg skjønner faktisk ikke at hun tør å gå for graviditet og familie så tett på de siste skandalene, eller egentlig kanskje ikke i det hele tatt, på tross av all historikken hennes (med alt egentlig). 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (2 minutter siden):

Delvis enig, men samtidig er det hun selv som har brakt rusbruk, psykiatri og selvskading frem for media da. 
Det, kombinert med rollen hun har i samfunnet, gjør det for meg mer forståelig/naturlig hvis noen tør bringe det på banen.

Jeg skjønner faktisk ikke at hun tør å gå for graviditet og familie så tett på de siste skandalene, og kanskje i det hele tatt på tross av all historikken hennes (med alt egentlig). 

Ja, hun har brettet ut om det i media. Men, hun har ikke sagt noe om at dette er pågående. Hun har skjermet privatlivet sitt ganske mye de siste månedene, og slike sårbare temaer i en sårbar tid kan ikke media utnytte. De har sin VV plakat de må følge, med rette. 

Jeg er nokså sikker på at SE får ekstra oppfølging på samme måte som andre med slik historikk av lege/ helsestasjon. Norsk helsevesen behandler deg likt og utifra journal, ikke kjendisstatus. Uansett er det ikke noe vi har noe med. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...