Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tviler på at hun blir mer voksen og mindre selvopptatt av å få baby. Men kan jo hende at barnefar er en grepa kar. Blir kanskje mange turer til Harstad for å få avlastning. Familien til begge bor vel der? Hun har jo vært veldig glad i dyrene sine, uten at det har hjulpet på omsorgsevne. De har vel alle havnet i Harstad etter kort tid.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Wald86 skrev (14 minutter siden):

..SE AS gravid..

Så er det Sofie som er gravid,ikke Sophie Elise AS..

Siden flere er opptatt av å skille sak og person..

• Liker 3
Skrevet (endret)
J.. skrev (12 minutter siden):

er det Sofie som er gravid,ikke Sophie Elise AS..

Det er jo nettop det som diskuteres her. Bruker hun , Sophie , graviditeten for å få å fremme firma sitt og få flere likes og mer oppmerksomhet rundt Sophie Elise AS…? Selv mener jeg svaret er ja hun gjør det.

Endret av FruR
  • Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet

Gud hjelpes for noen kleine poseringer av magen og graviditetskroppen på snap… 🙈 Er det faktisk mulig? 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
J.. skrev (38 minutter siden):

Så er det Sofie som er gravid,ikke Sophie Elise AS..

Det hun viser nå er et glimrende eksempel på nettopp at det er hun selv som blander privat og bedrift når det passer (når det er lønnsomt) Hun begynte med å selge den store nyheten til Elle. Deretter er det rett på snapping om at "hva vil dere se av innhold om dette fremover?" Salg, salg, salg. 

Endret av Isild
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Tviler på at hun blir mer voksen og mindre selvopptatt av å få baby. Men kan jo hende at barnefar er en grepa kar. Blir kanskje mange turer til Harstad for å få avlastning. Familien til begge bor vel der? Hun har jo vært veldig glad i dyrene sine, uten at det har hjulpet på omsorgsevne. De har vel alle havnet i Harstad etter kort tid.

Riktig sagt. "Glad i dyr, men ingen evne til å yte omsorg over tid" Hun har utvilsomt vært veldig glad i alle dyrene sine (Rigmor, Charlie, Oscar og de to kattene) - men ikke maktet å ta vare på noen av dem.  Rigmor bodde vel hos foreldrene i utgangspunktet, resten av dyrene har havnet der etterhvert som det ikke "passet" eller "ble for mye". Det samme kan hun ikke gjøre med en baby, men nå får hun virkelig prøve evnen til å ta vare på noe(n) andre enn seg selv. Hun har failet 100% ift dyr iallefall, det må vi kunne si. 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Jeg vil også si at hun mangler omsorg for seg selv. Hun har skapt en slags fiende i sine kritikere, som hun skylder på for sine vanskelige perioder. Men kan største fienden være henne selv? Til tider kan hun fremstå reflektert, i sin bok for eks, der hun peker på nettopp sin dårlige selvfølelse. Men så stopper det der,  mulig fordi det som må gjøres noe med, er det som. gir inntekt, og identitetsfølelse, om enn falsk. Det er en ekstrem selvopptatthet hos de fleste influencere. og de som startet tidlig er i største risikogruppen over de som har utviklet en avhengighet av å være på nett, identitetskriser, ved å leve under regi som gir  klikk og likes og spons. Det er eksakt samme mekanisme som rus. Men  en rusmisbruker ødelegger både helse og økonomi, influenceren lever av sitt misbruk. De sponses. 

Her er jeg veldig enig med deg. God refleksjon. Det er lov å håpe da at denne ekstreme selvopptattheten får seg en knekk når man får ansvar for et annet menneske (sammen med en annen). 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Wald86 skrev (8 minutter siden):

Dessverre er forskning ganske ny, og avhengighet av sosiale medier har ikke fått en egen kategori, altså ikke egen klinisk diagnose. Men alle skjønner at det er et voksende problem for samfunnet. Hvis det viser seg at SSI har en slik avhengighet, så vil det ikke gå over av seg selv. Det finnes ikke egne behandlinger ennå tror jeg, men behandlingsformer som fungerer. Men det vil sette en slutt for merkevaren slik den er i dag, der det kreves at hun sender live fra sitt liv nærmest kontinuerlig. Nå er de to, og hun  har opparbeidet store verdier, som kan jobbe for henne. Og et barn vil endre fokus, får man håpe ja. Men ikke hos alle. Jeg ble sjokkert av å søke opp flere "sharenting" influencere. Også her i Norge. Denne Berg Eriksen for eksempel.
Avhengigheten må behandles. Og personen må ønske hjelp. 
Det er ikke sånn at så mye selfies er nødvendig tror jeg, for å tjene godt med penger. Det er noe som ikke stemmer. Og hvis det er sånn at man må utlevere seg på den måten, hele tiden, da er det å spørre seg om det er verdt den mentale prisen.

For de som en interessert:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8787656/

https://hbr.org/2022/11/our-social-media-addiction

“Dopamine creates a positive association with whatever behaviors prompted its release, training you to repeat them….When that dopamine reward system gets hijacked, it can compel you to repeat self-destructive behaviors. To place one more bet, binge on alcohol—or spend hours on apps even when they make you unhappy.”

Ja, jeg har jo lest noen av disse før og det er veldig interessant. Det positive for Sofie er at hun står ikke alene, og samboer er (foreløpig) en privat person i motsetning til mannen til Berg Eriksen. Hun har folk rundt seg som evt kan være pådrivere til behandling, og kanskje hun blir mer mottakelig for det når det kommer et nytt familiemedlem. 

Sånn inntektsmessig hadde det jo vært gunstig om hun satte hovedfokus på Glöd-varemerket for hun tjener nok mer enn nok på det. Ikke hadde det skadet noen om hun lagde en babyline så lenge hun ikke eksponerer barnet gjennom det. Da blir det større skille mellom privatperson og bedrift. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Wald86 skrev (10 minutter siden):

En influencer noen pekte på er Jenny Skavland. Som tjener godt, uten å utlevere seg selv og familien til det utrettelige. Finnes sikkert flere. Det er trolig at de som eksponerer seg voldsomt gjør det fordi de ønsker ekstremt fokus på eget ansikt og kropp. Ikke nødvendigvis for pengene... Jeg kjenner ikke så godt til denne Berg Eriksen. 
SSI er heldig på mange måter. Alt ligger til rette hvis hun ønsker det. Men siste dagers poster gir ingen gode følelser hos meg. Som jeg stadig gjentar, så mener jeg influencere som startet i tenårene selv er ofre for en kynisk business, der eiere av sosiale medieplattformene sitter med et ansvar. Som voksne påvirkere har de selv et ansvar for sine følgere. Men også mulig skadet av avhengigheten og forstyrrelsene dette kan ha påført dem. 

Jeg er enig i at gårsdagens snaphistorikk var ikke særlig lovende, men samtidig tror jeg følelsene som gravid og følelsene med nyfødt er ulike. Beskyttelsesinnstinkktet er ikke nødvendigvis så sterk i uke 18 av en graviditet. Avhengighet eller ikke så mener jeg absolutt at man har ansvar over hva man legger ut. Jeg er ingen fan av Sophie Elise AS, og har aldri vært det, men jeg liker å tro det beste om folk før de har bevist det motsatte og nå vet jeg ikke hvordan Sofie blir som mor før barnet er født. Hun har fått mye helsehjelp gjennom årene, har støttende familie og det virker som både samboer og enkelte venner er mer private og stabile. Det sammen med den nye rollen kan gi den dytten hun trenger. Hvis ikke håper jeg absolutt at helsepersonell og barnefar (og kanskje besteforeldre) gjør det beste for barnet. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Hun MÅ jo få seg en gravidbukse, kjole eller noe. Man kan ikke sprade rundt med åpen bukse😳 Jeg har ikke vært gravid selv, men alle gravide kollegaer og venner har da vitterlig hatt klær som kan lukkes.

Men mindre sexy det kanskje..😏

Endret av Frøkenfryden
To skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Endelig kan SE vise kropp uten å bli kritisert. For hvem er vel mer uangripelig enn en sårbar, gravid kvinne?

Og for en gangs skyld forandrer kroppen hennes seg helt naturlig😄

Når det gjelder seksualisering av mammakropp, så kan jeg allerede se for meg svarene fra følgerne, om noen skulle våge seg frampå:

-Hun er gravid, og må kunne kle seg slik hun vil “selvom”?

-Herregud, la henne poste de bildene hun vil, det er dette som føles riktig for henne.

-Vi er vel kommet lenger enn å se på en gravid kvinne som en madonna.

-Seksualisering?? Hvordan er det DU tenker egentlig?

I tilfelle "Sexy amming":

-Hva mener du?? Hun bare ammer barnet sitt.

-Tåler vi ikke å se at en baby får mat?? 

Uansett -  fint å se at hun oppriktig fryder seg over den voksende magen!  (I motsetning til en viss annen influencer som redigerte gravidmagen mindre.)

Skrevet (endret)
Finlay skrev (54 minutter siden):

————-✂️

Uansett -  fint å se at hun oppriktig fryder seg over den voksende magen!  (I motsetning til en viss annen influencer som redigerte gravidmagen mindre.)

Ja, aldri skjønt dette med at gravidmagen skal være minst mulig. Merkelige greier. 

Endret av BaHare
  • Liker 7
Skrevet
Wald86 skrev (2 timer siden):

Jeg tror det vil gå fint med barnet. Det får bli en diskusjon den dagen hun starter med "sharenting". Faren er privat, og det lover godt, hvis det blir de to.Jeg synes postingen er forstyrrende mest med tanke på hennes helse, og følgernes helse. 
Det mest problematiske er hvordan hennes påvirkning  som merkevaren i SE AS nå skal fortsette mot ikke bare sårbar gruppe men også gravide. .. Magen blir heller ingen buffer mot "hat og hets". Men som noen sier, så skaper det content og media og mer penger. 
Jeg vet ikke om graviditeten gjør det bare mer tydelig, hvor oppmerksomhetssøkende hun er , ved å benytte egen kropp, og spesielt da ved å spille på det seksuelle.  Men det er ille. Jeg kan ikke forstå at dette skaper større inntekter på sikt.Det tipper mot det parodiske. Noe som også blir mer skurr nå.

Helt enig i alt du skriver her ☺️

BaHare skrev (25 minutter siden):

Ja, aldri skjønt dette med at gravidmagen skal være minst mulig. Merkelige greier. 

Skjønner heller ikke dette, men hun sa jo også på snap at folk synes magen hennes er stor ift uke. Synes den ser helt normal ut, men folk elsker jo å kommentere andres gravidmager. 

• Liker 3
Skrevet

Hun har i alle fall penger til å hyre inn en fast barnevakt eller to, så hun og samboeren kan få "kjærestetid" rett som det er og gå på "events" fremdeles. Det blir nok noe sånt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Bloom13 skrev (7 timer siden):

Bare å gjøre seg klar for sexy bilder mens hun ammer barnet sitt. Nå har kvinner forsøkt å få normalisert og avseksualisert bryster og amming i lang tid, men jeg vedder sjela mi på at SE kommer til å posere i alle slags stillinger, mens barnet henger på puppen.
For feministiske grunner, selvfølgelig. 

Ja, enten dette, eller så har hun fått så mye (berettiget) kritikk under svangerskapet at hun velger å satse på madonna-imaget... snufs, tårer, opphøyd hellighet av mor og barn.... hvordan i all verden kan noen kritisere en mor som bare forsøker å finne seg selv... Og så er det på'an igjen.

En annen ting - den kjæresten hennes, som tilsynelatende skjermes for offentligheten, han er nok ikke så opptatt av akkurat det likevel siden han aksepterer at hun bretter ut deres sexliv for en halv million mennesker. Lover ikke godt for at det barnet får sine rettigheter respektert...

• Liker 15
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...