Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

se er sikkert her inne å prøver fjerne alle kritiske røster :hoho:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, pop up bruker said:

VG har flere bilder av at Sophie Elise kjører ut fra møtet med NRK. Jeg trodde hun ble fratatt førerkortet fordi hun var under rusbehandling? Sa hun ikke det selv - også etter hun var skrevet ut? 

Syns det er merkelig at det var så lett å få igjen når man hører om de som mister lappen i lang tid for å ha røyka for flere dager siden liksom..

Tipper den «rusavhengigheten» hennes bare var ett beleilig pr stunt for å komme på Linmo for å lansere podcasten sin.
Utifra det jeg hørte hun fortelle der så henger det ikke på greip. Først, det heter ikke Xanax i Norge, men Xanor, men er jo trendig i USA med Xanax så sikkert derfor hun sa det. Ingen trapper ned fra store doser av dette medikamentet på 5 uker, INGEN. I motsetning til opiater som heroin så vil du død av å gå «cold turky» på disse. Heroin kan du gjøre det med og få disse abstinenser hun beskrev på Lindmo, men ikke benzodiazepiner som Xanor, da vil du få anfall og i verste fall omkomme. Så mest sannsynlig var den historien like falsk som alt annet med henne. 

Hvordan NRK har behandlet denne saken og fortsetter og behandle den burde føre til at kringkastingssjefen selv fratrer sin stilling. Er det ikke media de driver med?, avslutter Kåss til kvelds samme dag som de lar henne summe ut av bygget i Porschen sin med jobben i behold. Kanskje Kåss til kvelds og andre NRK programmer må legge inn adekvat mengde med snakk om rundpulig , kukksuging etc. ?

Hvis hun ikke klarer maset får hun gjøre som Atle Antonsen og forlate landet mens det står på som verst, men hun vil vel egentlig ikke det da hun tjener masse penger på denne oppmerksomheten.  

• Liker 28
  • Nyttig 8
Skrevet

St. SE. snart får hun vel en gate oppkalt etter seg. St. SE´s gate. får håpe den er så lang at hun kan flytte inn i nr 666. :hoho:

• Liker 4
Skrevet (endret)
Finlay skrev (10 timer siden):

Så NRK vraker Else som vant Gullruten i 2021, men beholder vinneren av Gullbarbie samme år?😂

Det er nesten påfallende hvordan mitt inntrykk av Else er ærlig, ujålete og  åpen og mitt inntrykk av Sophie Elise er det stikk motsatte.  Altså jeg følger ikke med på verken Else eller Sophie egentlig . Ingen av de er min smak. MEN selv jeg som ikke er en som ser Kåss til kvelds hver uke ser hvor genuin Else virker . Hun er ikke redd for å drite seg ut på tv eller være programleder med talefeil . Også har vi frøken Sophie Elise som reklamerer for kokain og ubeskytta random sex..  og så  NRK hm …. Vi har bare penger til å beholde en av disse .. Å ja la oss gå for hun som aktivt promoterer narko og kosmetisk kirurgi og sier til unge at kondom er nørd.

Endret av FruR
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lill :) skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri sett programmet. Men jeg synes det er svært dårlig timing av NRK å komme med dette midt i kritikken av podden. Jeg synes det er feil av NRK å kutte ut Kåss.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Dumpappen skrev (13 minutter siden):

Tipper den «rusavhengigheten» hennes bare var ett beleilig pr stunt for å komme på Linmo for å lansere podcasten sin.
Utifra det jeg hørte hun fortelle der så henger det ikke på greip. Først, det heter ikke Xanax i Norge, men Xanor, men er jo trendig i USA med Xanax så sikkert derfor hun sa det. Ingen trapper ned fra store doser av dette medikamentet på 5 uker, INGEN. I motsetning til opiater som heroin så vil du død av å gå «cold turky» på disse. Heroin kan du gjøre det med og få disse abstinenser hun beskrev på Lindmo, men ikke benzodiazepiner som Xanor, da vil du få anfall og i verste fall omkomme. Så mest sannsynlig var den historien like falsk som alt annet med henne. 

Hvordan NRK har behandlet denne saken og fortsetter og behandle den burde føre til at kringkastingssjefen selv fratrer sin stilling. Er det ikke media de driver med?, avslutter Kåss til kvelds samme dag som de lar henne summe ut av bygget i Porschen sin med jobben i behold. Kanskje Kåss til kvelds og andre NRK programmer må legge inn adekvat mengde med snakk om rundpulig , kukksuging etc. ?

Hvis hun ikke klarer maset får hun gjøre som Atle Antonsen og forlate landet mens det står på som verst, men hun vil vel egentlig ikke det da hun tjener masse penger på denne oppmerksomheten.  

SE sa i podden at hun gikk fra den til valium, så fra valium til sobril. Og at hun skulle brukt mye lenger tid på rehab for så hurtig nedtrapping var hard. Om hun snakker sant kan ikke jeg vite.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, MyMichelle said:

SE sa i podden at hun gikk fra den til valium, så fra valium til sobril. Og at hun skulle brukt mye lenger tid på rehab for så hurtig nedtrapping var hard. Om hun snakker sant kan ikke jeg vite.

Skal ikke bli en medisintråd, men Xanor og Sobril har kort halveringstid, så å gå fra disse over på Valium som har lengst gir mening, men og så gå over på Sobril virker litt rart. Uansett så er dette noen som fort vil ta mange mnd’er og ikke uker. Grensen for å kjøre bil er 5mg Valium og vente 8 timer. 

• Liker 4
Skrevet
Dumpappen skrev (28 minutter siden):

Skal ikke bli en medisintråd, men Xanor og Sobril har kort halveringstid, så å gå fra disse over på Valium som har lengst gir mening, men og så gå over på Sobril virker litt rart. Uansett så er dette noen som fort vil ta mange mnd’er og ikke uker. Grensen for å kjøre bil er 5mg Valium og vente 8 timer. 

Pillemisbrukere er en fare i trafikken og bør fratas førerkort. Dette fordi de ikke følger en behandling eller plan, men stapper innpå når de føler for det og tror ikke selv de er ruset. 

• Liker 9
Skrevet
MyMichelle skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lest noen av bøkene hennes. Hva skriver hun om? Bare seg selv? 

Ja. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (5 minutter siden):

At NRK ikke har penger til Kåss til kvelds, men har penger til Sophie Elise er selveste definisjon på fallitterklæring for ledelsen!

Det er et nesten surrealistisk skue.

Minst fire, Resar, Lind, Charlo Halvorsen og kringkastingssjefen Fürst Haugen har alle tiår hver i Nrk.

Og så er de villige til å ofre anseelse, rykte og jobb... for en rusavhengig og selvskadende influencer som bryter alt hun kan av Nrks regelverk og samtidig fronter farlig adferd til unge.

Det er nesten vanskelig å tro det som skjer...!

• Liker 31
  • Nyttig 9
Skrevet
22 minutter siden, mater.sapiens said:

Pillemisbrukere er en fare i trafikken og bør fratas førerkort. Dette fordi de ikke følger en behandling eller plan, men stapper innpå når de føler for det og tror ikke selv de er ruset. 

Ja, jeg mente bare at 5mg hvis foreskrevet av lege er lov.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Frisk Frosk said:

Det er et nesten surrealistisk skue.

Minst fire, Resar, Lind, Charlo Halvorsen og kringkastingssjefen Fürst Haugen har alle tiår hver i Nrk.

Og så er de villige til å ofre anseelse, rykte og jobb... for en rusavhengig og selvskadende influencer som bryter alt hun kan av Nrks regelverk og samtidig fronter farlig adferd til unge.

Det er nesten vanskelig å tro det som skjer...!

Jeg vil heller kalle henne en utspekulert, kalkulerende forretningsdame uten moralske skrupler.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
11 minutter siden, Drizzt said:

At NRK ikke har penger til Kåss til kvelds, men har penger til Sophie Elise er selveste definisjon på fallitterklæring for ledelsen!

Oppfordrer alle til å sende inn klage til Kringkastingsrådet med tanke på NRK-s økonomiske prioriteringer i denne saken; hva som foregår i kontorene på Marienlyst nå om dagen, er ikke lett å si, men det virker som om man har mistet all kontakt med virkeligheten, og styrer etter mottoet "dum, dummere, dummest".

• Liker 28
Skrevet
Dumpappen skrev (9 minutter siden):

Jeg vil heller kalle henne en utspekulert, kalkulerende forretningsdame uten moralske skrupler.

treffende :)

• Liker 5
Skrevet
Dumpappen skrev (1 time siden):

Hun er alt du sier i tillegg til rusmisbruker og selvskader med kirurgiske operasjoner. Når rus og så store problemer med egen kropp/selv blandes med utspekulerthet, kynisme og mangel på moral for suget etter millioner og berømthet, da sier det seg selv at andre må lide under dette.

Ingenting av dette var en hemmelighet, ikke noe av det var ukjent for Nrk - og det er en av grunnene til at det blir helt surrealistisk at alle disse med tiårs fartstid i Nrk falt for hennes spill.

Jeg ser ikke hvordan noen av de fire kan gjenopprette tillit og troverdighet etter denne saken. De har med viten og vilje skadet Nrks omdømme og troverdighet, og gjort skade for lang tid.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Flere medier har tidligere omtalt Sofie som en "Viktig stemme i samfunnsdebatten". Etter dette håper jeg det er slutt på å gi henne ufortjente og helt feil `titler` og omtale. Det er vel ingen i kjendis-Norge som deltar MINDRE i samfunnsdebatten enn henne? 

Det hender hun kommer med egne meninger og jeg-perspektiv i egne kanaler, men det er jo for å unngå nettopp debatten. Debatter tar hun rett og slett overhodet ikke. 

Det er helt sikkert tøft for henne det som skjer nå, og hun gjemmer seg tydeligvis til det går over. Men det er ikke mer synd på henne enn at hun sitter med beina oppetter veggen i det rosa rundpult-studioet på Marienlyst, og flirer av media sammen med Fetisha. 

NRK har mistet en alvorlig stor del av sin troverdighet nå. Måten de lar dette dra ut og henge i luften, er helt håpløst. 

Endret av Isild
  • Liker 23
  • Nyttig 6
Gjest NordreSving
Skrevet

Når det gjelder Oddvar Stenstrøm sin uttalelse er den veldig god, men han gir dessverre skyts til SE med denne setningen: 

Det er ikke samsvar med NRKs samfunnsoppdrag å gi sånne mennesker en plattform.

Her gjør han nettopp den kardinalfeilen at han lar det handle om person og ikke sak. Når han skriver om «sånne mennesker» så får jo SE mer brensel til påstandene om at det er motstanden mot henne som er årsaken til kritikken. Dessverre.

Skrevet
NordreSving skrev (5 minutter siden):

Når det gjelder Oddvar Stenstrøm sin uttalelse er den veldig god, men han gir dessverre skyts til SE med denne setningen: 

Det er ikke samsvar med NRKs samfunnsoppdrag å gi sånne mennesker en plattform.

Her gjør han nettopp den kardinalfeilen at han lar det handle om person og ikke sak. Når han skriver om «sånne mennesker» så får jo SE mer brensel til påstandene om at det er motstanden mot henne som er årsaken til kritikken. Dessverre.

Her ville det vært mye bedre om han sa `kommersielle influencere som fremmer..." 

Men jeg tror mange innerst inne tenker `sånne mennesker` - fordi det er umulig å skille person fra bedrift, så lenge det er personen som er merkevaren. Dette spiller Sophie Elise på for å ugyldiggjøre all kritikk. Hun sjonglerer mellom å være Sophie Elise millionbedriften, og lille Sofie mobbeofferet som blir "cancelled". Alt ettersom hva som passer best til hvilken setting. 

Også helt enig i at han kom med en god uttalelse. For mange unge er nok Stenstrøm ukjent og "gammel". Men maken til programleder, journalist og debattleder skal man lete etter. Han turte å stille de vanskelige spørsmålene - til de vanskelige folka - i vanskelige saker. 

• Liker 22
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...