Gjest IreneV Skrevet 1. mars 2023 #35301 Skrevet 1. mars 2023 Anne907 skrev (16 minutter siden): Jeg lurer på...ER egentlig Sophie Elise et så stort forbilde for dagens unge som mange tror? Har to døtre selv, på 13 og 18, de er vel det jeg vil anse for "normale ungdommer" og jeg har alltid fått inntrykk av at de synes hun er ganske crazy og at de er fullt klar over at det fremfor alt er synd på henne som har de verdiene hun har. Men mulig jeg er naiv her altså. Det kan se ut til at hennes lojale følgere er på henne egen alder, pluss minus. Hvis man skal videreføre tall fra podcasten hun og Fetisha hadde i 2019, så er det over 80% kvinner rundt hennes alder. Bare noen få prosent under 18 år. Mulig noe flere menn følger henne nå, for det er en mer aggressiv og "voksen" sexy markedsføring på gang synes jeg. Menn som er litt eldre enn henne tenker jeg, som hadde sin ungdom på 90-tallet, eller som liker "lolita"-fetishen. Men vi vet ingenting, fordi NRK ikke har lagt ut demografi.
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35302 Skrevet 1. mars 2023 Dumpappen skrev (2 timer siden): Nå øker jo lyttertallene dramatisk, så slutten på visa blir vel en pen sluttpakke fra NRK på noen millioner for så å bli kjøpt inn av podme etc. til 3x det hun fikk av NRK. Bra betalt for å vise ett bilde med en venninne med en liten kokainpose i hånden. Jeg tror lyttertallene øker fordi folk selv vil høre hva NRK sitt problem er. Etter «Debatten» ble nok flere nyskjerrige på hva saken gjelder. Det står heller ikke hvor mange episoder man hører på, eller om man bare hører litt av én. 8
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35303 Skrevet 1. mars 2023 (endret) MyMichelle skrev (22 minutter siden): Det står fortsatt «storesøstrene» i NRK sin app. Jeg åpnet den akkurat og sjekket. Nei, nå endret det seg når jeg oppdaterte. Betyr garantert at NRK fortsetter med podden. Endret 1. mars 2023 av MyMichelle 3
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35304 Skrevet 1. mars 2023 Turkis Sau skrev (36 minutter siden): Det går faen meg ikke én dag uten SE på forsiden av VG! Jeg er så lei at jeg spyr! Slutt. Å. Gjøre. Henne. AKTUELL! Sånn. Måtte bare få det ut. Egentlig er jo vi også med på å gjøre henne aktuell, så mye som vi diskuterer henne. Det står noen ganger dette er en populær tråd. Men jeg tror ikke media kikker innom og lager noen sak av det. 3 1
lurker Skrevet 1. mars 2023 #35305 Skrevet 1. mars 2023 21 minutter siden, Anne907 said: Jeg lurer på...ER egentlig Sophie Elise et så stort forbilde for dagens unge som mange tror? Har to døtre selv, på 13 og 18, de er vel det jeg vil anse for "normale ungdommer" og jeg har alltid fått inntrykk av at de synes hun er ganske crazy og at de er fullt klar over at det fremfor alt er synd på henne som har de verdiene hun har. Men mulig jeg er naiv her altså. Litt av problemet slik jeg ser det, er ikke bare at noen har henne som forbilde. Det største problemet er at hun, og andre influencere og realitydeltagere, får så stor plass i offentligheten. Disse er ofte veldig utseendefokusert og har et utypisk syn på sex. Og da påvirkes vi alle, om vi vil eller ikke, unge og voksne, ved at ting vi ikke hadde hørt om engang for 10-20 år siden, nå har blitt normalisert. Selv unge mennesker som synes hun er dust, men hører på podkasten likevel, blir påvirket i større eller mindre grad. Bare se på alle podkaster som poppet opp om konspirasjonsteorier for noen år siden. I starten virket det som at de aller fleste nordmenn hørte på dem med stor ironisk distanse, men nå virker det som flere og flere tror på ganske rare ting. 11
Handful Skrevet 1. mars 2023 #35306 Skrevet 1. mars 2023 Christiane_W skrev (5 timer siden): Ligger i høydepunktet #colagate hos kopielise. https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTUzOTY1ODg3NDAyMDgw?story_media_id=3048083995044311925&igshid=YmMyMTA2M2Y= Takk, så alle klippene nå! Er fortsatt et klipp som er svart og det står at Fetisha slettet storyen, noen som vet hva det var? 3
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35307 Skrevet 1. mars 2023 Handful skrev (7 minutter siden): Takk, så alle klippene nå! Er fortsatt et klipp som er svart og det står at Fetisha slettet storyen, noen som vet hva det var? Så du det hvor de sitter i studio og Fetisha snakker om hvorfor det er så mye presse utenfor, om det kan være fordi noen kjendiser lager podcast? Hun snur mobilen så vi også får et glimt av SE som gliser. Jeg så det i går, men fant det ikke nå. 2 1
Honey Dew Skrevet 1. mars 2023 #35308 Skrevet 1. mars 2023 Anne907 skrev (50 minutter siden): Jeg lurer på...ER egentlig Sophie Elise et så stort forbilde for dagens unge som mange tror? Har to døtre selv, på 13 og 18, de er vel det jeg vil anse for "normale ungdommer" og jeg har alltid fått inntrykk av at de synes hun er ganske crazy og at de er fullt klar over at det fremfor alt er synd på henne som har de verdiene hun har. Men mulig jeg er naiv her altså. Jeg har heller ikke det inntrykket at det er ungdommene og unge voksne som ser opp til henne. Jeg har på følelsen at det faktisk er mine medsøstre på 40 og oppover som ser opp til henne. Det er ikke måte på til støtte hun får fra den årsklassen i kommentarfeltene. 3
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35309 Skrevet 1. mars 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Jeg har heller ikke det inntrykket at det er ungdommene og unge voksne som ser opp til henne. Jeg har på følelsen at det faktisk er mine medsøstre på 40 og oppover som ser opp til henne. Det er ikke måte på til støtte hun får fra den årsklassen i kommentarfeltene. Skriver de alder i kommentarfeltene? 3
Honey Dew Skrevet 1. mars 2023 #35310 Skrevet 1. mars 2023 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Skriver de alder i kommentarfeltene? Det er bare å se på bildene av de som støtter henne. Enkelt å se på Facebook f eks. 3
Turkis Sau Skrevet 1. mars 2023 #35311 Skrevet 1. mars 2023 Jeg kjenner ingen som hverken ser opp til henne eller støtter henne. Og det er jeg glad for. Tror NRK har feiltolket antall følgere = folk som ser opp til henne🙄 14 3
Gjest IreneV Skrevet 1. mars 2023 #35312 Skrevet 1. mars 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Det er bare å se på bildene av de som støtter henne. Enkelt å se på Facebook f eks. Veldig mange såkalte "boomers" støtter henne, og kaller kritikken for "mobbing".
Drizzt Skrevet 1. mars 2023 #35313 Skrevet 1. mars 2023 NordreSving skrev (3 timer siden): @Frisk Frosk og @Drizzt, jeg er ikke uenig med dere, men frykter hvordan SE nok en gang bruker formuleringen til å gjøre seg til offer for at noen er ute etter henne. Det har alltid vært influencernes MO når de vil devaluerer kritikere. For kan de svartmale kritikeren som mobber eller en som misliker deres person, da er det lett å avfeie kritikken. Stenstrøm er jo også en voksen mann, så alder og kjønn er vel også typisk noe som SE kan bruke mot ham. Der var vel det de harselerte med i podcasten også, om en annen mann som hadde uttalt seg kritisk. Men klart, når også lederen av Kringkastingsrådet devaluerer kritikken fordi den er «kjønnet», så er det jo knapt håp om at noen skal kunne se på saken uten å være farget av influencernes hovedstrategi i møte med kritikk; devaluer kritikeren for å unndra deg kritikk. Buhu. Offerkortet er et velkjent og godt brukt PR-triks som SE har brukt mange ganger før for å slippe unna å svare på kritikk mot seg. Også denne gangen nekter hun å stille opp til intervju eller Debatten hvor hun blir stilt spørsmål og svarer. Hun velger istedet å spille på samme gamle offerkort hvor alle andre er slemme og kansellerer henne. Ingen kjøper dette. 11 2
Anne907 Skrevet 1. mars 2023 #35314 Skrevet 1. mars 2023 Turkis Sau skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner ingen som hverken ser opp til henne eller støtter henne. Og det er jeg glad for. Tror NRK har feiltolket antall følgere = folk som ser opp til henne🙄 Det tror jeg også, jeg skjønte egentlig lite da HUN ble valgt som den som skulle nå ut til det yngre generasjonen. Jeg synes det blir å undervurdere ungdommene våre. 8 1
Drizzt Skrevet 1. mars 2023 #35315 Skrevet 1. mars 2023 Dumpappen skrev (3 timer siden): Nå øker jo lyttertallene dramatisk, så slutten på visa blir vel en pen sluttpakke fra NRK på noen millioner for så å bli kjøpt inn av podme etc. til 3x det hun fikk av NRK. Bra betalt for å vise ett bilde med en venninne med en liten kokainpose i hånden. Hvorfor kan ikke folk bare slutte å høre på hva hun har å si? Jeg håper virkelig hun ikke får noe sluttpakke fra NRK. NRK bør isåfall slutte med å bruke skattepenger og begynne å livnære seg av reklamer. 7
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35316 Skrevet 1. mars 2023 Honey Dew skrev (6 minutter siden): Det er bare å se på bildene av de som støtter henne. Enkelt å se på Facebook f eks. Ok. Jeg har ikke FB-venner som liker henne. 2
Gjest IreneV Skrevet 1. mars 2023 #35317 Skrevet 1. mars 2023 Anne907 skrev (Akkurat nå): Det tror jeg også, jeg skjønte egentlig lite da HUN ble valgt som den som skulle nå ut til det yngre generasjonen. Jeg synes det blir å undervurdere ungdommene våre. Men det er problematisk også hvis mange kvinner fra 25-36 år har SE som et slags forbilde. Kjønnssykdommer og aborttall øker, botoxbruk har økt med over 400%, massiv økning også i plastisk kirurgi og estetisk kirurgi . Flere vil faktisk at det skal gå under "kvinnehelse" og kalles helsehjelp. Det er fortvilende å se at så mange voksne kvinner sliter med psyke og selvbilde.
lurker Skrevet 1. mars 2023 #35318 Skrevet 1. mars 2023 Nå blir det tatt opp i Kringkastingsrådet neste torsdag: https://m24.no/erik-skarrud-kringkastingsradet-nrk/sophie-elise-saken-tas-opp-i-kringkastingsradet/585519 16 1
MyMichelle Skrevet 1. mars 2023 #35319 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Drizzt skrev (15 minutter siden): Offerkortet er et velkjent og godt brukt PR-triks som SE har brukt mange ganger før for å slippe unna å svare på kritikk mot seg. Også denne gangen nekter hun å stille opp til intervju eller Debatten hvor hun blir stilt spørsmål og svarer. Hun velger istedet å spille på samme gamle offerkort hvor alle andre er slemme og kansellerer henne. Ingen kjøper dette. Ikke så rart om hun synes folk er slemme, for vi ønsker jo at hun skal miste jobben. En av inntekskildene sine. Hun tar neppe selvkritikk angående podcasten. Da blir det sett som vi som er fæle mot henne. Er forresten en annen kjendis som er i offerrollen hver j***la gang hun er på TV, og som selger svindyre selvhjelpskurs. Jeg får makk av henne 🤢 Endret 1. mars 2023 av MyMichelle 2
Drizzt Skrevet 1. mars 2023 #35320 Skrevet 1. mars 2023 MyMichelle skrev (14 minutter siden): Ikke så rart om hun synes folk er slemme, for vi ønsker jo at hun skal miste jobben. En av inntekskildene sine. Hun tar neppe selvkritikk angående podcasten. Da blir det sett som vi som er fæle mot henne. Er forresten en annen kjendis som er i offerrollen hver j***la gang hun er på TV, og som selger svindyre selvhjelpskurs. Jeg får makk av henne 🤢 Folk er ikke slemme bare fordi folk ikke vil ha feil person i denne jobben. Det er bare et PR-spill. Hun og venninna ler jo i podcasten av det hele, så det virker ikke som om hun har det spesielt dårlig for tiden. 10 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå