Gjest IreneV Skrevet 28. februar 2023 #35161 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke noe om selvbruning, bruker det ikke selv og vet heller ikke hvordan de produkttestene i media foregår. Men jeg har snakket med folk jeg kjenner som bruker den, og de sier den er god. Og det er folk som ikke er fan av henne. Men, igjen, jeg har ikke peiling her. Har aldri brukt et sånt produkt, og kommer neppe til å gjøre det heller. Baserte meg på saker som denne: https://www.minmote.no/skjoennhet/hudpleie/a/GGnew4/test-av-selvbruning Fra saken: Wow! Dette er den aller beste selvbruningsmoussen vi har testet! Jeg vet ikke om ullgenserne ikke selger godt, det er bare mitt inntrykk at de ikke gjør det, men det kan være feil. Jeg tror at hun har tjent mest på Glöd og bøkene. Min erfaring fra reklamebransjen er at slike "best i test" artikler ikke har helt rent mel i posen... Men jeg ser at produktene får bra anmeldelser på nettsider der det selges. Så er siikkert helt ok, men dyrt! Aldri benyttet sånt jeg heller. Godt fornøyd med min hvite "marmorhud", (les blek med synlige blodårer 😬 "Bøkene". Hun har tydelig skrevet mer blogg enn hun har lest god litteratur. Og det lille hun har lest av bøker og andres blogger har inspirert litt for mye vil jeg tørre å påstå.
enkefru Skrevet 28. februar 2023 #35162 Skrevet 28. februar 2023 De driver sikkert og dealer om at hun vil ha anledning til å si at det var HUN som ønsket å avslutte samarbeidet, så kan hun slenge på at det ble for slitsomt, ikke som hun hadde sett for seg el.lign. 11
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35163 Skrevet 28. februar 2023 41 minutter siden, Fjugur said: De driver sikkert og dealer om at hun vil ha anledning til å si at det var HUN som ønsket å avslutte samarbeidet, så kan hun slenge på at det ble for slitsomt, ikke som hun hadde sett for seg el.lign. De får også jurister til å gå gjennom alt før ting slippes ut. 4
miss summers Skrevet 28. februar 2023 #35164 Skrevet 28. februar 2023 Det snakkes sluttpakke. Garantert. 4 1
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35165 Skrevet 28. februar 2023 hadde hun hatt et reelt talent, så hadde det nok vært det hun var kjent for. men det er det ikke. hun har laget fler sanger. skrevet blogg i bokform, fått sette navnet sitt på sminkeprodukter. trenger ikke komme her å påstå hun har laget sminken. hun har designet den i samarbeid med folk som kan det de driver med. hun har INGEN talenter. foruten å sno seg unna ansvar. 8 1
Heisann1234 Skrevet 28. februar 2023 #35166 Skrevet 28. februar 2023 Den siste snappen med hun og Fetisha, der de på arrogant vis "ler" av pressen, gjør at jeg tviler på at NRK har sagt dem opp. Virket altfor selvtilfreds. SE har aldri opplevd å få konsekvenser for sine handlinger, så nå er jeg spent på hva hun finner på neste gang for å toppe denne skandalen. Det begynner å bli så tragikomisk at jeg mister ord. Andre NRK ansatte hadde fått sparken for langt mindre. 25 2
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35167 Skrevet 28. februar 2023 21 minutter siden, Ænema said: hadde hun hatt et reelt talent, så hadde det nok vært det hun var kjent for. men det er det ikke. hun har laget fler sanger. skrevet blogg i bokform, fått sette navnet sitt på sminkeprodukter. trenger ikke komme her å påstå hun har laget sminken. hun har designet den i samarbeid med folk som kan det de driver med. hun har INGEN talenter. foruten å sno seg unna ansvar. Jeg mener hun har vært godt på markedsføring! Og, jeg synes også bøkene er godt skrevet. 3 1
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35168 Skrevet 28. februar 2023 K91 skrev (3 timer siden): Hvilke regler og lover har de brutt i podcasten? Det er nevnt ganske detaljert tidligere i tråden av både meg og flere. Om du leser Vær Varsom Plakaten, Nrk-plakaten, Nrks etikkhåndbok, redaktør-plakaten, Kringkastingsloven og de 52 (tror jeg det var) paragrafene Nrk er pålagt å følge for å forvalte den samfunnsoppgaven de har fått, så vil du se at det er flere punkt. Stikkord; fyll, dop, ubeskyttet risikosex frontes til unge under seksuell lavalder - forherligelse av fyll og dop og kosmetiske operasjoner til unge under 18 år (begge grupper har ikke lov til dette), Nrk har et særlig ansvar mtp hva de formidler til barn og unge. I tillegg bryter det regler for kommersiell virksomhet, hvor SE har brutt flere punkt. Og dette er ikke alt... 10 2
Drizzt Skrevet 28. februar 2023 #35169 Skrevet 28. februar 2023 miss summers skrev (22 minutter siden): Det snakkes sluttpakke. Garantert. Det er jeg redd for. Advokatene for begge parter må få tid å forhandle på vegne av sine klienter. Denne skandalen blir bare verre hvis hun får 1 skattekrone mer ... 3
Drizzt Skrevet 28. februar 2023 #35170 Skrevet 28. februar 2023 Heisann1234 skrev (1 minutt siden): Den siste snappen med hun og Fetisha, der de på arrogant vis "ler" av pressen, gjør at jeg tviler på at NRK har sagt dem opp. Virket altfor selvtilfreds. SE har aldri opplevd å få konsekvenser for sine handlinger, så nå er jeg spent på hva hun finner på neste gang for å toppe denne skandalen. Det begynner å bli så tragikomisk at jeg mister ord. Andre NRK ansatte hadde fått sparken for langt mindre. Ler hun av pressen? Jeg trodde hun var sliten, såret, orket ikke og kansellert? Vel, hun har null troverdighet. Det er bare pengene som snakker. 28 2
Spanky Skrevet 28. februar 2023 #35171 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (2 timer siden): Det jeg skrev stemmer, men NRK vil ikke si noe klart før de er blitt enige om et par ting på bakrommet. Men, trenger uansett ikke å overbevise deg her. Det kommer frem snart uansett. Og jeg lurer på hvordan du kan være så sikker. Du får mer enn gjerne prøve å overbevise meg 😅 1 1
enkefru Skrevet 28. februar 2023 #35172 Skrevet 28. februar 2023 Halleluja! 👏👏 -svarer ikke for da blir fortryllelsen brutt https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/wAxVk1/frykten-for-at-fortryllelsen-blir-brutt 6 1
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35173 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (2 timer siden): Akkurat det overrasker meg ikke i det hele tatt. Det er akkurat den samme kvaliteten på mange av de tingene som blir populære på TikTok. Kjenner ungdommer som bestiller masse klær fra utenlandske firma, fordi det er så innmari billig, og hvor klærne er av veldig dårlig kvalitet rent miljømessig. Folk vil gjerne ha det andre og populære folk har. Men, jeg har ikke inntrykk av at brillene og ullgenserne solgte så godt? Er vel nestem bare Glød som har gått bra, og merket har fått veldig gode anmeldelser i artikler hvor selvbruning vurderes. Apropos Glød... det minnet meg om en episode jeg opplevde i høst. Var innom en butikk jeg sjeldent er innom, og ble stående og lese på et produkt fra Glød, som jeg først ikke koblet til noe eller noen. Fant ut at det ikke var noe for meg, og hjernen hadde fått tid til å bearbeide litt, så jeg kom på at jeg mente at dette var noe SE AS frontet. Skulle akkurat til å sette det tilbake i hyllen da tre unge jenter kom forbi. Den ene lurte på om hun kunne få si meg noe, og sa da at hvis jeg ikke allerede visste det så var ble dette produktet solgt i samarbeid med SE og at hun ikke stod for noen gode verdier. Den andre venninnen nikket og sa at de mente SE var et dårlig forbilde som egentlig bare var ute etter å tjene penger, ikke opptatt av rene produkter og miljøvern, så i vennegjengen deres var det ingen som ville bruke det. Den første var enig og sa at de tenkte at siden jeg sikkert ikke er i målgruppen til SE så ville de bare informere meg slik at jeg kunne ta et informert valg om produktet. Jeg fortalte at jeg akkurat hadde kommet på det selv og skulle sette det tilbake da jentene kom, men takket for at de brydde seg og engasjerte seg og at jeg var helt enig med dem. Så det er tydeligvis en del unge der ute som ikke kjøper narrativet Sophie Elise AS forsøker å selge 26 9 9
Gjest IreneV Skrevet 28. februar 2023 #35174 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (4 minutter siden): Jeg mener hun har vært godt på markedsføring! Og, jeg synes også bøkene er godt skrevet. Når det gjelder bøkene så er mye stjålet fra utenlandske bøker "i tiden", klippet og limt for å passe inn i eget liv, trolig benyttet ghostwriters. Hun var tidlig ute. Viste mye kropp. Opererte seg. Utleverte seg. Flaks med første sesong av Bloggerne. God på markedsføring når det gjelder å hive seg på ting hun vet skaper masse oppmerksomhet. Dette med palmeolje og dyrevern var genialt, og som en av pionerene fikk hun mye gratis. Enormt nettverk, og flink til å benytte seg av det.Har ingen etikk eller moral, og den type folk når høyt. Dessverre.
Gjest Made4u Skrevet 28. februar 2023 #35175 Skrevet 28. februar 2023 Vixella skrev (17 timer siden): Unnskyld meg, men har du i det hele tatt lest hva jeg skrev til deg? Eller har du lest tråden her før du bestemte deg for å leke ekspert? Jeg lurer genuint på det. Hele dette svaret ditt viser at du totalt har misset poenget, og at du hvert fall ikke har lest tråden her nok til å kunne skjønne hva saken innebærer, eller hvorfor Sophie Elise får så hatten passer i tråden her. Ref. det jeg har markert i sitatet ditt: Om det irriterer deg, gå ut av tråden. Du har ingenting - virkelig ingenting - å tape på det. Jeg har lest dine innlegg, men står jo fritt til å svare på innlegg slik jeg selv vil. Lest ditt siste innlegg også jeg, også sett hva du understreket i mitt eget innlegg som du svarte på... Du kan synes at jeg har misset poenget, det står du fritt til, jeg synes derimot at jeg treffer bra siden det er så mange av dere som frekventerer Sophie Elise sine profiler og slik genererer klikk for henne (og da blir det dere som gjør det som er årsaken til hennes suksess)... At dere kritiserer henne i ettertid blir bare dumt når det er dere som bærer henne frem og gir henne inntektsgrunnlag, vil dere gjøre henne mindre synlig så slutte å frekventere hennes sider (men det klarer jo dere åpenbart ikke virker det som).
Justlooking Skrevet 28. februar 2023 #35176 Skrevet 28. februar 2023 Heisann1234 skrev (8 minutter siden): Den siste snappen med hun og Fetisha, der de på arrogant vis "ler" av pressen, gjør at jeg tviler på at NRK har sagt dem opp. Virket altfor selvtilfreds. SE har aldri opplevd å få konsekvenser for sine handlinger, så nå er jeg spent på hva hun finner på neste gang for å toppe denne skandalen. Det begynner å bli så tragikomisk at jeg mister ord. Andre NRK ansatte hadde fått sparken for langt mindre. Jeg har ikke sett snap (har ikke some) men har fått med meg at de er sarkastiske og ler av pressen. Arrogante til tusen, som forventet. Alt er jo en milliard ganger mer moro om man gir faen - som de tydeligvis gjør fortsatt. 7
Carrie_S Skrevet 28. februar 2023 #35177 Skrevet 28. februar 2023 3 minutter siden, IreneV said: Når det gjelder bøkene så er mye stjålet fra utenlandske bøker "i tiden", klippet og limt for å passe inn i eget liv, trolig benyttet ghostwriters. Hun var tidlig ute. Viste mye kropp. Opererte seg. Utleverte seg. Flaks med første sesong av Bloggerne. God på markedsføring når det gjelder å hive seg på ting hun vet skaper masse oppmerksomhet. Dette med palmeolje og dyrevern var genialt, og som en av pionerene fikk hun mye gratis. Enormt nettverk, og flink til å benytte seg av det.Har ingen etikk eller moral, og den type folk når høyt. Dessverre. Nei, hun har skrevet alt selv. Det er ikke brukt ghostwritere. Hun skriver godt, det skal hun faktisk ha, mener jeg! 6 1
Frisk Frosk Skrevet 28. februar 2023 #35178 Skrevet 28. februar 2023 Era Vulgaris skrev (4 timer siden): Så rart. Hun var da så ydmyk og unnskyldende i forrige uke Hun er nå mer ufyselig enn noen gang, og legger ikke skjul på det heller. I tidligere stormer har hun framstått som en angrende synder, i hvert fall til en viss grad. Nå er det arroganse og offerrolle i uskjønn forening. Har hun mistet det helt nå? Hun er i hvert fall fullstendig blottet for selvinnsikt og refleksjon. Det er alle andre som er idioter, hun er bare kul… Tror hun dette gjør saken bedre for henne? Har hun ikke et management som kan gi henne noen råd om hva det er taktisk å gjøre i denne situasjonen? Hvis det stemmer at Nrk avslutter kontrakten vil jeg tro Fetisha også tar en Sofie og gir fullstendig faen, blir mest mulig provoserende i håp om at det kan føre til mer oppmerksomhet som kan føre til flere samarbeidspartnere/annonsører. Men det er på høy tid å forstå at måten de velger å være på blir mindre og mindre populært hos annonsører, fordi prisen for samarbeid med slike som Sophie Elise AS, Fetisha, Caroline Berg Eriksen m.fl. vil bli for høy og for negativ. Jeg tror F og SE oppriktig tror de kan komme unna med å gi f... nå, og at det er noe de vil tjene på. 17
elskersommer Skrevet 28. februar 2023 #35179 Skrevet 28. februar 2023 Frisk Frosk skrev (4 minutter siden): Apropos Glød... det minnet meg om en episode jeg opplevde i høst. Var innom en butikk jeg sjeldent er innom, og ble stående og lese på et produkt fra Glød, som jeg først ikke koblet til noe eller noen. Fant ut at det ikke var noe for meg, og hjernen hadde fått tid til å bearbeide litt, så jeg kom på at jeg mente at dette var noe SE AS frontet. Skulle akkurat til å sette det tilbake i hyllen da tre unge jenter kom forbi. Den ene lurte på om hun kunne få si meg noe, og sa da at hvis jeg ikke allerede visste det så var ble dette produktet solgt i samarbeid med SE og at hun ikke stod for noen gode verdier. Den andre venninnen nikket og sa at de mente SE var et dårlig forbilde som egentlig bare var ute etter å tjene penger, ikke opptatt av rene produkter og miljøvern, så i vennegjengen deres var det ingen som ville bruke det. Den første var enig og sa at de tenkte at siden jeg sikkert ikke er i målgruppen til SE så ville de bare informere meg slik at jeg kunne ta et informert valg om produktet. Jeg fortalte at jeg akkurat hadde kommet på det selv og skulle sette det tilbake da jentene kom, men takket for at de brydde seg og engasjerte seg og at jeg var helt enig med dem. Så det er tydeligvis en del unge der ute som ikke kjøper narrativet Sophie Elise AS forsøker å selge Men dette tror jeg er veldig opp og ned. Fordi jeg har en datter på 19 å vi var på HM forrige uke fordi hun skulle kjøpe en ting fra serien til SE.. jeg spør om hun vil velge og støtte oppunder henne etter fadesen med posen? Og svaret kom raskt " jeg gir faktisk f i hva SE har gjort. Vi kan ikke vite om hva som var i posen. Å SE holdt ikke posen. Jeg kjøper produktene fordi jeg er fornøyd med de. Jeg hadde kjøpt de uavhengig av hvem som hadde lagd det" Så jeg som mamma tenkte at den diskusjonen tar jeg ikke videre fordi hun hadde ett helt annet syn enn meg 🙈 6
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #35180 Skrevet 28. februar 2023 Carrie_S skrev (13 minutter siden): Jeg mener hun har vært godt på markedsføring! Og, jeg synes også bøkene er godt skrevet. tja. jeg har ikke lest bøkene hennes. da hun ikke skriver om noe som interesserer meg, nemlig hun selv, mulig hun er god på markedsføring. men jeg mener heller hun er god på å skjule feiltrinn for offentligheten. da med tanke på at pressen aldri har vært kritisk mot det hun gjør. all markedsføring er ikke god reklame. selv om det når ut til mange. dette fungerer sikkert en liten periode til. men de fleste er dritt lei hun. er vel bare kjendis verden og folk i oslo som synes hun er spennende. jeg kjenner så og si ingen som følger hun fordi de liker hun. de følger hun fordi hun driter seg ut og de ler av hun. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå