Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Det er sant. Det som betyr noe nå er tida framover og den store forelderjobben. Fødselen er uansett bare startskuddet 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.G.E skrev (1 time siden):

Har to barn født med planlagt keisersnitt ved st. Olavs- begge er født rundt 08.50!

Samme tanke slo meg da hun la ut tidspunktet!

men det spiller ingen rolle! Hun har født :) hvordan barnet kommer til verden er jo uviktig … 

Men jeg tenkte det samme..

To tantebarn født på st olav, begge er født på mandag. Begge i 10 tiden, da det var forsinkelser. Men vi var der til tidligere time.

Tenkte det samme da jeg så bildet og tidspunktet. Men så har hun jo hintet til KS flere ganger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spekulere mer i hvordan barnet ble født har ingen hensikt. Barnet er født.

Jeg håper SSI velger å ta det helt med ro, fokusere på barnet og familien nå, ikke brette ut egen kropp og barnet på sine bedriftskanaler i sosiale medier. Jeg håper hun kan finne ro i seg selv og i rollen som mor, og at hun fremover tar ansvarlige valg om å beskytte barnet fra alle medier, inklusive hennes egne sosiale medier og bedriftskanaler.

Dette barnet er et selvstendig individ med alle rettigheter til å bli beskyttet - og det bør også Sofie Steen Isachsen huske på. Legger hun ut flere bilder av dette barnet velger hun ikke å beskytte barnet, velger å ikke verne om barnets lovfestede rettigheter til et privatliv.

Så kan vi som velgere kanskje finne måter å fortelle de politikerne vi har at vi forventer at de snarlig tar ansvar og får på plass lover som beskytter barn fra å bli eksponert på nett!

I dag har vi et Storting hvor det kun er noen få som ønsker å få på plass en slik lov. Alle andre politikere/partier på Stortinget stemte mot en slik lov - og DET er provoserende, samt at det viser at våre politikere ikke tar sitt ansvar på alvor, langt mindre tar de barn på alvor!

Jeg håper Sofie Steen Isachsen velger å beskytte sitt barn. Dessverre tror jeg ikke det, men jeg håper inderlig for barnet skyld at hun likevel vil gjøre det! Hun kan til og med vinne følgere på det, og til en forandring være et godt forbilde, om ikke annet så på ett område - hvis hun går ut offentlig og erklærer at hennes barn ikke skal eksponeres i media mer, hverken på hennes egne kanaler eller i media ellers. Men siden SSI aldri har latt en mulighet til å tjene raske penger gå fra seg, så har jeg dessverre liten tro på at hun vil være konsekvent og ikke eksponere barnet. Jeg antar hun tar en "caroline berg eriksen og lars kristian eriksen" og først sier hun skal beskytte barnet, for så å snu og overeksponere barn. Måtte jeg ta veldig, veldig feil!

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (2 timer siden):

Planlagt KS er ofte mandag og starter fra 0800 og ferdig rett før timen er gått. Så sånn sett sannsynlig men vet jo ikke...

Hadde planlagt keisersnitt med min yngste men hun kom ikke på en mandag.. men fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (43 minutter siden):

Hadde planlagt keisersnitt med min yngste men hun kom ikke på en mandag.. men fredag

Sier ikke at det bare er mandag. Her jeg tilhører har de mandag og onsdag 

Kommer sikkert ann på hvor stort sykehus er også

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre...om hun har hatt keisersnitt finner vi alltids ut av da SE ikke er kjent for å holde så mye skjult. Hva alle her inne har opplevd av fødsler, smertestillende og ks er overhode ikke interessant. Det jeg lurer mer på er om dette blir det eneste bilde av babyen eller kommer det flere?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på 9 mnd ro nå. Der hun er i permisjon og ikke jobber. Hun har vel rett på mammapermisjon med full lønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (13 minutter siden):

Håper på 9 mnd ro nå. Der hun er i permisjon og ikke jobber. Hun har vel rett på mammapermisjon med full lønn? 

Hun skal bare ha 4 uker...så ska barnefaren ta resten.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (14 minutter siden):

Hun gjør det vel på samme måte som når Sara Emilie fikk nr 3. Hun var kun i permisjon i 1 måned så tok far over

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det, sitt første barn og hun haster seg tilbake i jobb. Det er trist egentlig…. At hun ikke vil ha den kvalitetstiden med spedbarnet, det er jo ikke som om hun ikke har råd til det. 

Hun kan vel ansette noen til å poste reklameinneggene sine 🤷🏼‍♀️

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (19 minutter siden):

Tenk det, sitt første barn og hun haster seg tilbake i jobb. Det er trist egentlig…. At hun ikke vil ha den kvalitetstiden med spedbarnet, det er jo ikke som om hun ikke har råd til det. 

Hun kan vel ansette noen til å poste reklameinneggene sine 🤷🏼‍♀️

Er nok mange som gjør det på denne måten.. da mener jeg der hvor mamma har viktig jobb. 

Men er enig i att hun burde absolutt ta ut mer permisjon. Men hun er jo uansett mye hjemme så hun kommer ikke til og være borte fra babyen 8-16 hver dag

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (5 timer siden):

Planlagt KS er ofte mandag og starter fra 0800 og ferdig rett før timen er gått. Så sånn sett sannsynlig men vet jo ikke...

Gjør det samme hvis man vil sette i gang en fødsel med modningspille. Men da tar det så klart lang tid før barnet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Sol. Admin.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er hun «to posh to push». Enda et område hvor hun er et dårlig forbilde. Hun skal sikkert ikke amme ungen heller. Men om det var planlagt så er det veldig rart at hun ikke valgte datoen 24.04.24. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (7 minutter siden):

Selvsagt er hun «to posh to push». Enda et område hvor hun er et dårlig forbilde. Hun skal sikkert ikke amme ungen heller. Men om det var planlagt så er det veldig rart at hun ikke valgte datoen 24.04.24. 

Det er det uttrykket jeg lette etter - takk!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katten89 skrev (50 minutter siden):

Hun har jo snakket mye om amming med silikon og vist frem brystmelken sin på snapchat, regner med de neste babybildene hun legger ut blir ammebilder med slørete blikk og halvåpen munn. 

Man kan ikke selv velge dato for keisersnitt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 timer siden):

Han er vel ikke i jobb? Da er det forståelig at de gjør det sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumper skrev (6 timer siden):

To tantebarn født på st olav, begge er født på mandag. Begge i 10 tiden, da det var forsinkelser. Men vi var der til tidligere time.

Tenkte det samme da jeg så bildet og tidspunktet. Men så har hun jo hintet til KS flere ganger.

Mine er født en tirsdag og en torsdag, så! 
mulig det er endret.

Har et KS barn ved et annet sykehus som også er forløst ca 08.50!

jeg har vært første inne til ks hver gang, alle tre er født ulike dager 😊 så jeg vet ikke.

men tidspunktet stemmer med når de setter i gang.

spiller ingen rolle, alle svarene kommer nok fra SE når tiden er inne og hun er kommet seg litt..

Det er jo en boble de lever i nå og litt framover ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (2 timer siden):

Får ikke velge dato eller dag!

Eneste jeg fikk innvirke på var å være den første de tok når de starter på morgen, for jeg kan ikke faste så lenge som enkelte må.

men det var jo også medisinske grunner 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...