Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Nordblomst skrev (57 minutter siden):

NRK tar opp dette med barns rett til privatliv på en fin måte i samme sak som de skriver om SE.

https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-har-blitt-mamma-1.16858884

 

Dette er vel kanskje det mest kritiske jeg har sett fra media vedr. SE noen gang faktisk. Det er ihvertfall en start.
Takk NRK, endelig altså!!!

  • Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pidla skrev (3 timer siden):

Gratulerer gratulerer. Hvor ble det av lovnaden om å kanskje bare legge ut ett bilde av hånda? Hun var jo så klar på det 🙃

Bare bull**** , som alt annet.

  • Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 minutter siden):

Bare bull**** , som alt annet.

Skjønner at hun er stolt og alt det der....men hvorfor ikke bare dele nyheten og kanskje bilde av hånda eller bildet av bakhodet eller noe.  Og bilder av ungen til fam og venner.   Fansen og media kan ikke kreve mer, ingen kan det.  Kanskje VG har betalt henne fett,  mye som tyder på det.  Full eksponering med pupper fra 1 minutt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være et fantisk og utrolig øyeblikk for foreldrene! ❤️

Så får vi håpe at dette er det første og siste vi ser av den søte babyen. For han som alle andre barn fortjener å skape sin egen digitale identiet, og selv bestemme over hvilke bilder av han som skal deles på det store internettet 🙏

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Syns det var veldig fine bilder hun hadde lagt ut ❤️ Flott at hun vil dele med oss! Jeg tror hun sa noe slikt som at nyfødtbilde kom hun til å legge ut, men ikke ansiktet hans etter hvert som han vokser opp (og blir gjenkjenbar).

Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på om det ble keisersnitt eller vaginalt. Vil egentlig overraske meg hvis det ikke var keisersnitt. Hun har virket så sikker på at han skulle komme i disse dager (aldri snakket om overtid), og annonseringen i teksten syns jeg også var vinklet litt slik. Men jeg kan jo ta feil.

Hvorfor er det flott å dele bilder av barnet sitt til hele Norge?

Hvem sine behov blir tilfredsstilt av det? Barnet sitt behov? SE sitt behov som er å få enda mer oppmerksomhet, klikk og følgere? Ditt og andre skuelystne sitt behov for å få tilfredsstilt nysgjerrigheten over hvordan en fremmed baby ser ut?

Nylig entret verden, og allerede eksponert med flere bilder på det store nettet. 

 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 time siden):

Ganske sykt at hovedsaken på tv2.no er at Sophie Elise har fått barn og at gratulasjonene fra andre uviktige B-kjendiser strømmer inn.

I noen notiser langt nede på siden kan man finne saker om siste nytt i Ukraina eller Gaza. For de som gidder å følge med på det, da. Det viktigste er jo tross alt at Sophie Elise har fått barn- noe millioner av kvinner verden over gjør hver eneste dag.

Ganske sykt også at VG har fem journalister på saken...!

Tenk om norsk media kunne gitt like mye oppmerksomhet til hvordan mange influencere med viten og vilje eksponerer barna på måter som bryter barnas lovpålagte rettigheter.

Håpløs prioritering av mediene - de gir jo disse influencerne nesten mer oppmerksomhet enn kongelige (sistnevnte har normalt mer vett til å beskytte og verne egne barn).

  • Liker 19
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinccis skrev (1 time siden):

Hva var i annonseringen i teksten som tydet på keisersnitt?

Vanskelig å forklare, men jeg fikk den følelsen. Føler det ville stått på en annen måte om hun fødte vaginalt. Men nei, det spiller selvsagt ikke noe rolle og begge deler er likestilt ❤️ Men jeg blir nysgjerrig når noen har tatt intimkirurgi, hvordan fødsel gjennomføres da.

Era Vulgaris skrev (43 minutter siden):

Hvorfor er det flott at hun vil dele med oss? 

At vi som følger får dele denne store begivenheten med henne. Når man har fulgt veien fra pikerommet med første blogginnlegg osv. og nå dette (lange) svangerskapet, så var det veldig koselig at vi fikk se hvem som har gjemt seg i magen. Blir litt mer virkelig for oss også. Har ingen forventinger (eller ønske) om å få se mange bilde av H, men ja, syns det var fint at hun delte dette ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pupp er det man ser på det bildet så leter man virkelig etter det. Uansett hvilket bilde som hadde blitt delt så hadde det blitt feil. 
 

kan ikke folk ta pause fra å kritisere og bare la SE og familien nyte denne tiden? Alt har gått bra under fødsel og de har fått en velskapt sønn. 
 

Syns det har vært noen kritikkverdige innlegg av SE under graviditeten, men er det noe jeg virkelig unner henne så er det å lykkes i den nye fasen av livet hennes. 

  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Men jeg blir nysgjerrig når noen har tatt intimkirurgi, hvordan fødsel gjennomføres da.

Fødselskanalen blir ikke påvirket av at man fjerner hud fra kjønnsleppene..

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (1 time siden):

Helt enig. Skjønner ikke hvordan det bilde kan oppfattes seksualisert. Det er et helt vanlig bilde fra fødestuen. Sett massevis av sånne. Ser virkelig ikke problemet med dette bilde. 

Flere grunner til at bildet oppfattes som seksualisert...

Det ene er bedriftseiers årelange seksualisering av egen kropp, egen nakenhet, egne bryster - som alt har eskalert siste par år.

Det andre er at bedriftseier også før har seksualisert seg selv når hun har ligget på sykehus. Sist hun seksualiserte seg selv i sykehusskjorte var for vel 1,5 år siden da hun var på avrusing.

Og ikke minst også fordi hun selv knapt har gjort annet enn å seksualisere seg selv, egen kropp og graviditet hele svangerskapet. Hun har brukt dette svangerskapet til ekstrem seksualisering av seg selv som gravid.

Dette er hennes ønskede image og bevisste bedriftsstrategi som hun har benyttet seg av i årevis. Da må hun også forvente at slike bilder blir seksualisert. Men så kynisk som hun selv har sagt hun er når det kommer til hva hun er villig til å gjøre for å tjene penger, så tenker jeg hun forutså at disse bildene kom til å bli oppfattet slik - og at hun elsker oppmerksomheten hun slik får.

At hun eksponerer barnet sitt rett inn i det scenariet hun har skapt i årevis er svært mildt sagt usmakelig...

  • Liker 19
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 minutter siden):

Vanskelig å forklare, men jeg fikk den følelsen. Føler det ville stått på en annen måte om hun fødte vaginalt. Men nei, det spiller selvsagt ikke noe rolle og begge deler er likestilt ❤️ Men jeg blir nysgjerrig når noen har tatt intimkirurgi, hvordan fødsel gjennomføres da.

At vi som følger får dele denne store begivenheten med henne. Når man har fulgt veien fra pikerommet med første blogginnlegg osv. og nå dette (lange) svangerskapet, så var det veldig koselig at vi fikk se hvem som har gjemt seg i magen. Blir litt mer virkelig for oss også. Har ingen forventinger (eller ønske) om å få se mange bilde av H, men ja, syns det var fint at hun delte dette ❤️

Hadde du følt deg snytt hvis hun ikke delte? ❤️

Når du omtaler en fremmed kvinne sitt svangerskap som langt og at det faktum at hun viser frem barnet gjør det hele virkelig for deg da har du en noe fanatisk tilnærming til SE. 

  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frisk Frosk Ja, klart bildene forstås i kjent kontekst. Hadde vært noe annet om feks Funkygine la ut lignende bilder. Har du en brand-estetikk som er seksualisert, vil det du eksponerer forstås i den konteksten. 

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Vanskelig å forklare, men jeg fikk den følelsen. Føler det ville stått på en annen måte om hun fødte vaginalt. Men nei, det spiller selvsagt ikke noe rolle og begge deler er likestilt ❤️ Men jeg blir nysgjerrig når noen har tatt intimkirurgi, hvordan fødsel gjennomføres da.

At vi som følger får dele denne store begivenheten med henne. Når man har fulgt veien fra pikerommet med første blogginnlegg osv. og nå dette (lange) svangerskapet, så var det veldig koselig at vi fikk se hvem som har gjemt seg i magen. Blir litt mer virkelig for oss også. Har ingen forventinger (eller ønske) om å få se mange bilde av H, men ja, syns det var fint at hun delte dette ❤️

Så koselig 🙄 Utrolig egoistisk tankegang, og ytterst merkelig, i mine øyne. Men du fikk dekket ditt behov, og det er tydeligvis kjempeviktig. Viktigere enn å skjerme et nyfødt barn fra eksponering. 

  • Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri kommentert i denne tråden før, men det var en flott gutt som så sunn og god ut🥰 Håper hun får en fin barseltid. 

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (43 minutter siden):

Skjønner at hun er stolt og alt det der....men hvorfor ikke bare dele nyheten og kanskje bilde av hånda eller bildet av bakhodet eller noe.  Og bilder av ungen til fam og venner.   Fansen og media kan ikke kreve mer, ingen kan det.  Kanskje VG har betalt henne fett,  mye som tyder på det.  Full eksponering med pupper fra 1 minutt. 

Eier av Sophie Elise AS, Sofie Steen Isachsen, hadde en unik anledning til å ta et standpunkt nå - hun valgte å ikke gjøre det, eller rettere sagt, hun valgte å ta et klart og tydelig standpunkt om å eksponere eget barn fra det øyeblikket det ble født.

Hadde hun tatt standpunktet med å ikke eksponere eget barn, ev. kun med en hånd eller fot, da hadde norsk presse respektert dette. Nå har hun vist at også hennes barn er en del av produktet Sophie Elise AS selger.

  • Liker 18
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (12 minutter siden):

@Frisk Frosk Ja, klart bildene forstås i kjent kontekst. Hadde vært noe annet om feks Funkygine la ut lignende bilder. Har du en brand-estetikk som er seksualisert, vil det du eksponerer forstås i den konteksten. 

Nettopp! SSI kan heller ikke komme i ettertid (hun vil nok forsøke seg likevel) og si at folk er syke som seksualiserer disse bildene - for det å komme med slike påstander vil jo 1. skaffe henne medieoppmerksomhet og 2. fremstille henne som et offer. Begge deler slikt hun har en eviglang historie med å fremprovosere bevisst for å utnytte det til egen kommersiell fortjeneste.

Det er kort tid siden SSI var voldsomt Lolita-seksualisert, hun har fortsatt med en bisarr blanding av det og sexy-Madonna-image i graviditeten. Og det aller, aller første bedriftseier velger å gjøre etter fødsel, det er å fortsette med å vise nakenhet og nå også eksponere eget barn inn i dette sykelige oppmerksomhetsbehovet.

Hadde jeg møtt Sofie personlig ville jeg gratulert henne og ment det oppriktig, som en person som oppriktig ønsker en annen person vel.

Men idet hun lar sitt barn bli en del av hennes bedrifts produkt, da har jeg null sympati med henne som bedriftseier, det setter bare firmaet hennes og alle produkter hun måtte annonsere for i et ekstremt negativt lys.

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

winterchild skrev (2 timer siden):

Såklart hon är chefen. Han har ju runt och håller hennes väska, hade aldrig min käraste gått med på 😅 han är hundra procent en simp som hon styr. 

Wtf for en kjip kjæreste du har? Min mann bærer alltid ting for meg dersom jeg har hendene opptatt, eller hvis det er noe tungt. Det kalles å være «normalt oppdratt». Tenk å sitte på internett å kalle en forelsket nybakt far for «simp» fordi han bærer vesken til sin høygravide kjæreste. Jeg har sett flere av kommentarene dine her inne og du fremstår jo alvorlig psykisk syk. Bare dritt og frekkheter fra deg. Kanskje du skal legge vekk mobilen og komme deg en tur på jobb/skole/ut i frisk luft? 

  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

introvert_ skrev (1 time siden):

Men ligger det bilder av det på nettet for alltid??

Ja faktisk,  men ikke fordi jeg er ingluenser da 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotekopp2021 skrev (20 minutter siden):

Wtf for en kjip kjæreste du har? Min mann bærer alltid ting for meg dersom jeg har hendene opptatt, eller hvis det er noe tungt. Det kalles å være «normalt oppdratt». Tenk å sitte på internett å kalle en forelsket nybakt far for «simp» fordi han bærer vesken til sin høygravide kjæreste. Jeg har sett flere av kommentarene dine her inne og du fremstår jo alvorlig psykisk syk. Bare dritt og frekkheter fra deg. Kanskje du skal legge vekk mobilen og komme deg en tur på jobb/skole/ut i frisk luft? 

Hahaha han bär inte min Louis Vuitton väska nej 😅 uff da så offended du blev 😭🤣

Och nej trenger inte jobba för har rik familj, så har all tid i världen på att sitta här inne och vara så "fräck" mot din idol Sophie. 

Endret av winterchild
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...