Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne 36 her, skorpion. Hva med kjærligheten? Hva skal jeg gjøre ift jobb? Er jeg fanget i den samme jobben livet ut? Eller hva bør jeg begynne med? Tviler på at jeg klarer å fått ny jobb.

Anonymkode: 373ec...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 36 her, skorpion. Hva med kjærligheten? Hva skal jeg gjøre ift jobb? Er jeg fanget i den samme jobben livet ut? Eller hva bør jeg begynne med? Tviler på at jeg klarer å fått ny jobb.

Anonymkode: 373ec...ebc

Du stiller litt for lite konkrete spørsmål. Men for å ta jobb - nei, selvsagt er du ikke bundet til den jobben livet ut. Du har mange muligheter foran deg og er fortsatt ung. Ønsker du det, kan du også snu helt rundt og ta en videreutdanning. Du velger livet ditt selv på mange måter. 

KJærligheten ser noe komplisert ut pr nå. Det handler om å ta valg. 

Du har altfor lite tro på deg selv, den du er og alt du kan . Du er et verdifullt menneske med mange flott egenskaper og kvaliteter. Begynn å tro på det. Jeg tror det trengs en hel-omvending i livet ditt, tror også du kunne hatt godt av noen  å snakke med over tid, for det er mye uavklart hos deg og en del sår fra fortiden. mer kan kan ikke si pr nå, men jeg ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: 4b496...35b

Skrevet

Til alle som skriver her, bare til info. Dere trenger ikke skrive stjernetegn, da jeg ikke er tilhenger av eller tror på astrologi. Jeg er heller ikke en som bruker kort/tarot/pendler osv. Jeg bruker kun intuisjon og det jeg får opp/ser/føler på i situasjonen. 

mvh ts

• Liker 1
Skrevet

Hei TS.

K32. Jeg er i et forhold med en mann, vi har ett barn. For en stund siden fikk jeg øynene opp for en annen mann. Vi møttes i forbindelse med arbeid her vi bor. Det var noe med denne mannen som gjorde meg betatt. Han er også i et forhold. Jeg følte vi hadde en tiltrekning til hverandre. Var det kun noe jeg innbilte meg, eller er det noe mellom oss?

Anonymkode: 08408...366

Skrevet

Kvinne 34 år, sammensatt både fysisk og psykisk uhelse. Mangeårig rusproblematikk, samt dårlig økonomi. Korleis ser det ut framover for meg, økonomisk og ellers i livet ? 

Skrevet

Mann 24 år, vil jeg klare å drikke med måte i helgen

Anonymkode: b2374...7af

• Liker 1
Skrevet

Kvinne 46 år

Startet I ny jobb for en måned siden, Har jeg omsider havnet på rett sted, og vil jeg bli god I denne jobben? 

Anonymkode: b90e2...6bb

Gjest Familytree
Skrevet

Mann, 21. Med tvil om fremtiden som studier, kjærlighet eller arbeid. Hva ser du?

Takk.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du bærer en del sår etter tidligere forhold. Du heller mot å kunne være skeptisk til menn, svært sårbar, men viser det sjeldent utad. Han utnytter deg ikke, han er oppriktig glad i deg. Din usikkerhet vil kunne påvirke forholdet deres, så jeg anbefaler deg å jobbe litt med dette. Kanskje du kan åpne opp for ham og fortelle hvordan du har hatt det tidligere og hva som skremmer deg denne gang? Lykke til!

Kjære deg, så leit å høre om pappaen din, jeg ser du har et stort savn etter han. Han var din bauta. Jeg ønsker ikke gå inn på hva som skjer når vi dør, for jeg har min sterke tro når det gjelder det. Jeg tror du må finne din tro og holde fast på det som er rett for deg. Ønsker deg legedom for sorgen og jeg håper du klarer finne din vei videre - husk på alle rådene og de gode ordene han ga deg, de gjelder enda. Du vet hva han ville ha ønsket for deg. 

Kjære deg, det krever nokså mye av deg å klare denne eksamen, men jeg tror det vil gå bra. Du må ikke ta lett på det, du må gå inn der med all den tro du kan finne og si til deg selv mange ganger daglig, i forkant av eksamen at "dette klarer jeg", "denne gang går det", "dette kan jeg", "jeg er god på dette". Gjør du det, i stedet for å fokusere på tidligere feil og mangler, så vil du klare det. Lykke til. 

Jeg tror sjansene dine er 50-50. Nå har du antakelig fått svar allerede. Ble du plukket ut? Jeg tenker iallefall at du gikk videre til enten ny intervjurunde eller at du fikk jobben?

Har svart deg i kursiv. 

Du bekymrer deg mye. Ofte unødig, både for deg selv men også for andre mennesker. Prøv å la det fare, hver dag har nok med sin egen plage og du skal ikke bekymre deg for dette. Mistrivsel er ikke ok og dersom du kjenner det i magen når du drar på jobb, bør du ta en timeout og snakke med legen din. I mellomtiden, søk på nye stillinger du finner interessante. Det vil løse seg og alder er ikke relevant der du skal. Men du må være villig til å tenke utenfor boksen og gjøre noe annet enn du i utgangspunktet ønsket. Det kommer til å bli bra for deg. 

Kjære deg, å finne sin sjelevenn er ekstremt spesielt. Og når man finner den personen, bør man ikke skilles fra den. Jeg kjenner det i magen av at dere (han?) har tatt dette valget om et veiskille. Jeg ser en dyp sorg hos dere begge, for nå har det gått slik det ikke skulle gå. Følelsene deres vil ikke blekne. Dere vil ses igjen , faktisk om ikke altfor lenge, og dere vil kjenne at følelsene bruser som før. Kjenner du ordtaket "Women fall in love in mens presence. Men fall in love in womens absence". Han vil kjenne på de sterke kreftene han har i seg, der han trekkes mot deg. Dette forsterkes nå som dere har valgt som dere har gjort. Han vil kjenne på en smerte og være lei seg, dette kan komme ut til dem rundt ham i form av irritasjon og amperhet. Han vil egentlig ikke ta dette valget han har gjort, men han må. Og du forstår det , ikke sant? Men det er feil, det skal du vite. 

Hva kan du gjøre? Du må leve ditt liv. Som nevnt vil ikke følelsene blekne og jeg tror dere får en sjanse igjen. Ikke denne uken, heller ikke denne måneden, men jeg tror at dere ikke skal gi slipp og før eller siden vil finne tilbake igjen. Det hjelper ikke at du maser på ham nå, du må respektere ham og gi slipp. Men du kan, når du ser ham neste gang, si at livet ditt vil aldri bli det samme nå, og be han om å treffe deg igjen når det har gått litt tid. Da gir du ham space samtidig som du sier hva du føler. Eskempelvis - om du ser ham i neste måned. Si til ham "jeg er lei meg for valget som ble gjort, men jeg respekterer deg. Livet mitt blir aldri det samme etter å ha møtt deg, og jeg ønsker ikke miste deg helt. Kan vi ha en kaffe-avtale like før jul, bare for å prates litt?". Noe slikt. Du vet hva som er rett for deg å si eller gjøre. Og treffer du ham ikke (noe jeg tror du gjør), så send ham en melding litt lenger ut på høsten. Var dette klargjørende for deg?

Du er snart ferdig med psykologi-studiet og ønsker rette deg inn mot medisin. Det kan være fornuftig for du har de rette egenskapene for å bli en god lege. Det vil være svært krevende for deg å begynne på medisin, men du kommer til å klare det. Mulig det blir en pause i studiene, mulig du må utenlands en tid (?). Usikker. 

Du har møtt en som er veldig rett for deg, men om det er den personen du skal leve resten av livet med, det tror jeg dessverre ikke. Det åpner seg snart opp en helt ny verden for deg og det inkluderer nye mennesker. Skal du bli med den personen du nå kjenner føles "rett" så må dere snakke gjennom et vanskelig tema og få rensket opp  i noe gruff som ligger der. Lykke til. 

Det er jo fint at mannen din er litt "stiv" til tider (beklager, kunne ikke la være ;)) ....Nei fra spøk til alvor. Mannen din kan oppleves noe formell og "kjølig" tidvis. Dette handler om hva han har med seg i bagasjen, sin oppvekst og hvordan han selv ble møtt da han var yngre. Han trenger mye varme og omsorg og du gir ham dette, men du bør snakke med ham, fortelle ham hvordan du har det, hva du tenker og hva du ønsker og trenger fra ham, uten at du legger press på ham. Si at du forstår ham, elsker ham og vil være der for ham, men at du trenger å bli litt mer sett enn det du blir. For jeg ser du er svært givende i forholdet og han er den som mottar mest. Slik kan og må det ikke fortsette. Du kan endre det. 

Når det gjelder jobb-bytte tror jeg ikke tiden er helt inne. Mulig du får/har fått tilbudet og da må du selv kjenne etter, men vit hva du har og at det ikke nødvendigvis er slik at det man kan få, vil være bedre. 

Lykke til :)

K27 her. Det du sier stemmer veldig. Det med jobben spesielt. Jeg er veldig usikker på den. Skal på intervju i morgen, så jeg ser vel an magefølelsen litt. Jeg er i jobb i dag, og kunne tenke meg å utvikle meg her også. Er det noe som ligger i kortene for meg? Kanskje en bedre vei?

Det med mannen min er også riktig. Han er jo ingen ond fyr og ingenting slemt i han, er nok litt hvordan han er oppdratt, og det har jeg kjent på et par ganger. Skal fortsette å gi kjærlighet og ha gode samtaler med han :)

Jeg lurer også på om du ser om jeg får barn..

Anonymkode: 9295f...faf

Skrevet

Hei, jeg er en mann på 43 år. Er for tiden singel og lurer derfor mye på hva fremtiden vil bringe. Kan du se en fremtidig kjæreste? Er også nysgjerrig på jobbsituasjonen min.

På forhånd takk. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, TS :)

Jeg er kvinnen på 44 år som skrev som nr 230 i tråden, og syns jeg fikk et kjempeflott svar av deg! Har lyst å spørre deg litt mer, hvis det er ok😊

1. Jeg har hatt det litt vanskelig det siste året, og selv om deler av sommeren har føltes litt bedre, så er jeg spent på hvordan høsten og tiden fremover blir, både når det gjelder helse, fysisk og mentalt, og hvordan jeg generelt vil ha det. Ser du noe? 😊

Høsten vil være en noe svingende tid for deg. Du vil ha en lang periode der du vil kjenne at du lever, ting går bra, optimismen er på plass. Så vil du igjen falle sammen og bli urolig, kjenne på de vanskelige tankene og følelsene og kroppen vil "knirke" noe. Men det er i denne fasen at du skal si det i mot - gå i mot det negative som vil presse deg ned og si tydelig til deg selv at dette skal ikke knekke deg, dette skal bli en fin høst - for det har du bestemt deg for. Klarer du det? Snu om til positive tanker, når det negative vil prøve rive deg ned? Prøv, det vil ha en kjempe-effekt på deg! 

2. Jeg skriver med en mann som virker veldig fin og god, som jeg gjerne skulle ha truffet for å se om det kan være noe der, men selv om han sier han liker meg og er glad i samtalene våre, så er han ikke helt følelsesmessig ferdig med eksen, og vil derfor ikke avtale noe treff i nærmeste fremtid. Vil disse samtalene vi har aldri føre til noen ting? Er det bortkastet energi å holde dette gående, når det tross alt er en kjæreste jeg leter etter? Eller kan dette bli en kjæreste på sikt? 

Han kan bli en kjæreste på sikt, men ikke enda. Som du sier er han ikke klar. Om han blir det, kommer litt an på. Du må være villig til å være tålmodig i dette. Å inngå et forhold med en mann som sier han ikke er ferdig med eksen, kan være vanskelig og det kan ta tid for ham å leges. Er han så mye verdt for deg, betyr han så mye for deg, så ville jeg gitt det tid, men ikke for lenge. Du bør ha en avklaring rundt dette til jul. Han er en mann der ting ikke går fort....han bruker dobbelt så lang tid på ting som du ville gjort. Det positive er at han er ærlig med deg og er en god mann. Men ikke la det strekke utover våren igjen, da går du videre. Jeg heier på deg. 

3. Ser du om jeg får barn? Biologisk barn?

Kan ikke gå inn på dette med barn, det står i HI. Beklager. 

4. Ser du noe i forhold til karriere? Vil jeg «bli sett» og mer anerkjent for det jeg gjør på et tidspunkt?

Jo det vil skje. Du vil få oppbacking av en person du ser opp til og som vil være din hjelper på veien videre. Jeg vet ikke hva slags posisjon vedkommende har, men det vil oppleves som du blir tatt på alvor og at du blir sett for det du gjør. Dersom du ønsker "klatre" deg oppover, er våren 2020 en fin tid for dette, da kan du godt legge litt mer energi i det. Lykke til. 

På forhånd tusen tusen takk for hjelpen😊❤️

Tusen tusen takk igjen for gode svar som jeg virkelig føler stemmer❤️ Ja, jeg skal klare å holde positiviteten oppe i de tyngre periodene, jeg føler meg sterkere nå enn i fjor😊 Tusen takk for oppbacking! Og det du skriver om denne mannen, føler jeg også stemmer veldig bra. Jeg har jo ikke møtt han enda, han bor såpass langt unna. Så om han er så viktig for meg enda, vet jeg ikke, jeg føler bare han kunne ha blitt viktig, siden de skriftlige samtalene våre er så betydningsfulle. Men som du sier, jeg kan ikke vente i all evighet.. 

Jeg har en veldig god følelse når det kommer til deg, både når det gjelder den gode intuisjonen din, og deg som menneske😊 Du skriver så utfyllende og varmt, både til meg og de andre her, jeg ser du er et godt menneske❤️

Jeg syns dette var utrolig spennende, og har veldig lyst å spørre om flere ting, så kan du jo svare om du har tid og lyst😊 Setter iallefall veldig stor pris på hjelpen jeg har fått sålangt! 

1. Får du opp noe om eksen min? Det ble slutt for 14 mnd siden, vi skulle være så gode venner likevel, og klarte det i starten. Men så fikk han seg ny kjæreste. Vi var fortsatt venner, men har gradvis sett hverandre og snakket sammen mindre og mindre. Dette syns jeg er leit, men respekterer hans nye liv med henne og holder avstand fordi jeg føler han ønsker det nå? Jeg har vært usikker noen ganger på om det var rett av meg å avslutte forholdet, han ønsket vi skulle holde sammen, og mye var bra, men store og viktige sider ved forholdet var ikke bra. Var det rett av meg å gå? Har han det bra nå? Kommer vi til å bli venner igjen som sees iblant? 

2. Jeg bor i en liten leilighet, trives helt ok, men har alltid drømt om en enebolig med en usjenert og koselige hageflekk, som jeg kjøper og bor i sammen med en god partner. Vil drømmen oppfylles? :)

Klem fra meg😊

Anonymkode: ce11b...acc

Skrevet

Hei, jeg har med stor interesse lest denne tråden. Du ser faktisk ut til å være en av de som faktisk har virkelig god intuisjon.

K53: Jeg skal i gang med omfattende tannreparasjoner. Implantater. Vil dette gå bra, vil resultatet bli godt?

Anonymkode: b3e7b...2e3

Skrevet

Kvinne 38. Lurer egentlig ikke på noe spesifikk, men har begynt med noe helt annet enn jeg har jobbet med før. Tar litt tid å komme i gang, men vil det bli bra til slutt? Ser du noe annet/får opp noe angående meg? 

Skrevet
På 30.8.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Dette så jeg for sent. Nå har intervjuet vært. Det gikk bra, ikke sant? får en følelse av at du blir innstilt som nr 2, men er usikker her. Mulig du klarer få den, men tror det er hard konkurranse. Vet du noe allerede?

Kvinne 26 her, tusen takk for svar. Jeg hadde ikke en god følelse etter intervjuet, men ble oppringt og spurt om å komme på annengangsintervju - så gikk visst bedre enn jeg trodde. Jeg fikk et utrolig dårlig inntrykk av intervjueren, og hadde ikke lyst på jobben alikevel - så takket nei. Magefølelsen var så sterk.

Tror du dette var en feiltagelse av meg? Burde jeg ha bare hoppet i det? Håper du kan hjelpe haha, du virker klok.

Anonymkode: aa869...55b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 24 år, vil jeg klare å drikke med måte i helgen

Anonymkode: b2374...7af

Dette er et valg du tar selv, kjære deg. Du klarer det, dersom du bestemmer deg for det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 26 her, tusen takk for svar. Jeg hadde ikke en god følelse etter intervjuet, men ble oppringt og spurt om å komme på annengangsintervju - så gikk visst bedre enn jeg trodde. Jeg fikk et utrolig dårlig inntrykk av intervjueren, og hadde ikke lyst på jobben alikevel - så takket nei. Magefølelsen var så sterk.

Tror du dette var en feiltagelse av meg? Burde jeg ha bare hoppet i det? Håper du kan hjelpe haha, du virker klok.

Anonymkode: aa869...55b

Nei, når magefølelsen din allerede har sagt nei, så har du gjort det rette. Det er ikke bare dem som skal ønske deg, du skal også ønske deg dem - og jobben. Det gjør du ikke, ergo har du gjort det rette. Gå videre, det går andre tog og om ikke altfor lenge får du en helt annen sjanse. Lykke til :) vær stolt av deg selv for å handle etter egen intuisjon!! way to go. 

• Liker 1
Skrevet

Rekker mer nå i kveld - skriver så fort jeg kan igjen :) vet flere venter på svar - det kommer. ts

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror sjansene dine er 50-50. Nå har du antakelig fått svar allerede. Ble du plukket ut? Jeg tenker iallefall at du gikk videre til enten ny intervjurunde eller at du fikk jobben?

Jeg har ikke fått noe nytt svar enda. De sa det kunne ta litt tid fordi de driver å bygger opp en ny avdeling. 

Skrevet

Jente 32, Har jeg møtt den rette? Vi har kjent hverandre i mange år, og føler det alltid har vært oss. Kommer vi til å få er liv i sammen? Hva tenker han?😊🌸

Anonymkode: b4491...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...