Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Orly skrev (56 minutter siden):

Ingen som sier de ikke får lov å di det, men det må også være lov å si man ikke kjenner seg igjen i det slitsomme uten å bli shamet

Selvsagt. Problemet med det KA legger ut er at hun drar andre ned for å løfte seg selv - bevisst eller ubevisst. Hvis hun bare delte det positive, uten å stadig nevne hvor trist det er at andre legger ut at de er sliten etc, så hadde ingen reagert. Syns det er fint at man nyanserer foreldrelivet, men det er ryddig å holde seg til eget liv og eget perspektiv. Hun har faktisk ikke peiling på hvordan det er å ha flere barn, tette barn, full jobb hvor man ikke styrer dagene selv, osv. Like lite som jeg har peiling på hvordan der er å ha det som henne. 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (10 timer siden):

Ingen som sier de ikke får lov å di det, men det må også være lov å si man ikke kjenner seg igjen i det slitsomme uten å bli shamet

Men hun blir jo ikke shamet for å si at hun ikke kjenner seg igjen i det slitsomme. Hun får kritikk fordi hun fremstår som at hun har «fasiten» på hvordan småbarnslivet skal og bør være og at tidsklemma og kaoset handler bare om at andre foreldre prioriterer feil og ikke kjenner sine begrensninger..  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (9 timer siden):

Selvsagt. Problemet med det KA legger ut er at hun drar andre ned for å løfte seg selv - bevisst eller ubevisst. Hvis hun bare delte det positive, uten å stadig nevne hvor trist det er at andre legger ut at de er sliten etc, så hadde ingen reagert. Syns det er fint at man nyanserer foreldrelivet, men det er ryddig å holde seg til eget liv og eget perspektiv. Hun har faktisk ikke peiling på hvordan det er å ha flere barn, tette barn, full jobb hvor man ikke styrer dagene selv, osv. Like lite som jeg har peiling på hvordan der er å ha det som henne. 

Dette er saken👆🏻 framsnakk gjerne eget småbarnsliv og familiekos. Men ikke rakk ned på andre samtidig som ikke nailer hverdagen like elegant og ikke elsker hvert sekund, fordi hverdagssituasjonen er hakket mer hektisk.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (22 timer siden):

Jef har jobbet i bhg flere steder og hører også andre si det samme, så det er nok ikke bare her det skjer nei. 

Sier ikke at det kun er hos dere det skjer, men jeg tror (og håper!) heller ikke det er «standarden».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med at de som har et stort behov for å «skryte» av ting på nett, nødvendigvis ikke har det så bra, derav et behov for å vise at ting er så flott for å holde en fasade. 

Endret av Brunettebar
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er verden så sort hvitt da? At man enten er en av de som liker å være med barna sine eller er en av de som klager?

Jeg tenker at det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Man kan elske å være sammen med barna, men samtidig trenge litt pusterom avogtil. Det er ikke noe galt i det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

tuppa skrev (På 4.9.2023 den 12.46):

Men er verden så sort hvitt da? At man enten er en av de som liker å være med barna sine eller er en av de som klager?

Jeg tenker at det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Man kan elske å være sammen med barna, men samtidig trenge litt pusterom avogtil. Det er ikke noe galt i det. 

Dette! 

Man setter pris på den lille egentiden man kan få fordi det er lite av den. Noen ganger er familielivet slitsomt fordi man har behov man ikke får tid eller mulighet til å pleie.
Disse behovene får KA pleiet hver eneste dag, da hun har relativt mye tid for seg selv tatt i betraktning at hun har to barn. 
Samtidig savner man barna og familien sin når de ikke er der. 

Nettopp det at vi synes morsrollen er tøff, er det som gjør oss til gode mødre ❤️ 

 


 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ref. siste story. Denne fasaden fra frøken Andersen om småbarnslivet er helt perfekt er så provoserende. Hun driver og skryter hele tiden om det perfekte livet sitt. Folk flest lever ikke et liv som henne. Men nå har jeg funnet ut at hun bruker det som business strategi på sin SoMe konto for å "inspirere" andre. For om hun skrev at livet var hardt, tungt, utfordrende, med mer, så hadde ikke det gitt samme effekt, spesielt mtp. samarbeidspartnere. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy når influencere som hevder de har en så travel hverdag viser frem den «travle» hverdagen sin som består av husarbeid og shopping/lunsj ute midt i beste arbeidstid🤡
De hadde nok ikke tålt å gått over til hverdagen de fleste andre har, for å si det sånn.

Nei, jeg er ikke sjalu hvis noen skulle dra det kortet. Influencer er det siste jeg ville vært, får angst av tanken på å eksponere meg selv på den måten. Livet er ganske fint med en «normal» jobb også (selv om husarbeid og shopping må foregå på fritiden🤭)

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kambolini said:

Alltid gøy når influencere som hevder de har en så travel hverdag viser frem den «travle» hverdagen sin som består av husarbeid og shopping/lunsj ute midt i beste arbeidstid🤡
De hadde nok ikke tålt å gått over til hverdagen de fleste andre har, for å si det sånn.

Nei, jeg er ikke sjalu hvis noen skulle dra det kortet. Influencer er det siste jeg ville vært, får angst av tanken på å eksponere meg selv på den måten. Livet er ganske fint med en «normal» jobb også (selv om husarbeid og shopping må foregå på fritiden🤭)

 

Ja, enig. Influencer kunne jeg aldri ha ha blitt. Økonomisk frihet og mer tid i hverdagen ja, men det kan man få til uten å være influencer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Kristina og mannen starte produksjon av klær? Ser de har stiftet firma mars i år, med navn Kp Handel AS.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synt spesielt å rive ut en helt funksjonabel seng etter bare noen år kun fordi man ble lei av stilen?? Tror ikke et sekund på at den «måtte kastes pga den samlet støv» så mange støvblåser/støvsuger-munnstykker som kommer til overalt. Kombinert med den sinnssyke shoppingen hver uke så synes jeg forbruket og bruk-kast-mentaliteten som framstilles i kanalene til KA er ganske vulgært 

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AntiBullshit said:

Synt spesielt å rive ut en helt funksjonabel seng etter bare noen år kun fordi man ble lei av stilen?? Tror ikke et sekund på at den «måtte kastes pga den samlet støv» så mange støvblåser/støvsuger-munnstykker som kommer til overalt. Kombinert med den sinnssyke shoppingen hver uke så synes jeg forbruket og bruk-kast-mentaliteten som framstilles i kanalene til KA er ganske vulgært 

Helt enig, nye møbler og nytt interiør hele tiden!

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Skal tro om KA har fulgt med på artiklene om Snapchat-generert lønn de siste dagene? Fra å nesten aldri poste annet enn øyeblikksbilder på snap er det plutselig spørsmålsrunden, vlog og mange ganger så mye innhold som før. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anger skrev (18 minutter siden):

Skal tro om KA har fulgt med på artiklene om Snapchat-generert lønn de siste dagene? Fra å nesten aldri poste annet enn øyeblikksbilder på snap er det plutselig spørsmålsrunden, vlog og mange ganger så mye innhold som før. 

Jeg har tenkt akkurat det samme. Hun er nok livredd for å måtte finne seg en «normal» jobb utenfor hjemmet. Da kan hun ikke koooooose seg 24/7.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina Andersen fremstiller det kjedeligste livet som finnes. Hun fremstiller seg som mor og husmor. Ingenting annet. På høydepunktene for 2023 på Instagram, er det kun bilder av at hun koser seg med barna, spiser mat med med barna, lager mat og pynter hjem. Er hun ikke noe som helst annet? Hvilket moderne kvinneideal er det hun prøver å "influence" leserne til å være? 

Beklager at jeg virker krass, men jeg må komme med et tilsvar til de som sier at hun prøver å virke så "perfekt" og å ha det så idyllisk. Den livsstilen der er ikke mye å trakte etter... 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, MissKatt said:

Kristina Andersen fremstiller det kjedeligste livet som finnes. Hun fremstiller seg som mor og husmor. Ingenting annet. På høydepunktene for 2023 på Instagram, er det kun bilder av at hun koser seg med barna, spiser mat med med barna, lager mat og pynter hjem. Er hun ikke noe som helst annet? Hvilket moderne kvinneideal er det hun prøver å "influence" leserne til å være? 

Beklager at jeg virker krass, men jeg må komme med et tilsvar til de som sier at hun prøver å virke så "perfekt" og å ha det så idyllisk. Den livsstilen der er ikke mye å trakte etter... 

Jeg fatter ikke at så mange norske, totalt uinteressante, kvinner, kan leve av å vise fram den dritkjedelige hverdagen sin år ut og inn. Gir de virkelig nok tilbake til sponsorene?  For ti år siden var folk flest mye mer naive og skjønte ikke at ting var reklame og ikke "venninnetips", men nå er jo influencerne over alt, poserer på kleine måter og later som om de lever drømmeliv. De må da være gjennomskuet av de fleste nå? Nekter å tro reklamen de gir er like effektiv som før.
Jeg håper, og tror, de mer og mer blir erstatta med AI-genererte some-personaer, de kan sikkert skape mindre navlebeskuende innhold og.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anger skrev (16 timer siden):

Skal tro om KA har fulgt med på artiklene om Snapchat-generert lønn de siste dagene? Fra å nesten aldri poste annet enn øyeblikksbilder på snap er det plutselig spørsmålsrunden, vlog og mange ganger så mye innhold som før. 

Dette!! Jeg har tenkt akkurat det samme om spesielt KA og en del andre influencere. De tar jo helt av på snapchat, og det har skjedd etter den artikkelen. Syns KA er ekstrem. Istedenfor å ta et bilde av interiøret eller filmkveld, så tar hun video som viser det samme bildet men går over to snapper feks. Dette er jo kun for å flere snapper = mer reklame. 

Må si at jeg faktisk liker å følge hverdagen hennes, og at det finnes influencere som kan snakke positivt om småbarnslivet. Syns det ellers i denne bransjen er mye fokus på hvor slitsomt det er med barn.

Men må også si at sukker tungt når hun klager over den travle hverdagen, tidsklemma og hvor hardt hun jobber. Det er ikke mange som kan kalle husarbeid, sengesnekring, shopping, matlaging, filmkveld, kaféturer, trening og frisørtimer for jobb 🫡 Det er jo noe vanlig folk med faktiske travle hverdager må gjøre etter å ha stått opp kl 05.30/06.00 for å være fysisk tilstede på en arbeidsplass i 8 timer. Hun presterte å si at nyttårsforsettet hennes var å prioritere en tur til frisøren. Hun skal ha oss til å tro at hverdagen hennes er så travel at hun liksom ikke har tid til det 😂 Tror ikke hun aner hvor privilegert hun er. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissKatt skrev (19 timer siden):

Kristina Andersen fremstiller det kjedeligste livet som finnes. Hun fremstiller seg som mor og husmor. Ingenting annet. På høydepunktene for 2023 på Instagram, er det kun bilder av at hun koser seg med barna, spiser mat med med barna, lager mat og pynter hjem. Er hun ikke noe som helst annet? Hvilket moderne kvinneideal er det hun prøver å "influence" leserne til å være? 

Beklager at jeg virker krass, men jeg må komme med et tilsvar til de som sier at hun prøver å virke så "perfekt" og å ha det så idyllisk. Den livsstilen der er ikke mye å trakte etter... 

kanskje for deg ja, men hvem har bestemt at du sitter på fasiten? Jeg skulle gjerne hatt helse og økonomi til å leve det familielivet de gjør - men jeg dømmer da ikke andre for å ikke ville være et familiemenneske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå spammer hun Snapchat hun også. Tar bilde av hvert enkelt produkt hun kjøper på matbutikken. Så gjennomskuelig

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...