Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Hun har hvertfall sagt mange ganger at hun «kjenner sine begrensninger» og ikke tror at livet hadde vært like fint om det ble flere barn og mer hektisk. Det var i sammenheng med at hun fikk kritikk for at hun hang ut folk som skildret småbarnslivet som tøft, da hun selv mente det var en dans på roser. Så hun virket veldig bestemt på at det var nok med de to de har. Men, men, det er nå helt lov å endre mening. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
MissCoverdale skrev (På 1.9.2023 den 13.43):

Selvsagt. Problemet med det KA legger ut er at hun drar andre ned for å løfte seg selv - bevisst eller ubevisst. Hvis hun bare delte det positive, uten å stadig nevne hvor trist det er at andre legger ut at de er sliten etc, så hadde ingen reagert. Syns det er fint at man nyanserer foreldrelivet, men det er ryddig å holde seg til eget liv og eget perspektiv. Hun har faktisk ikke peiling på hvordan det er å ha flere barn, tette barn, full jobb hvor man ikke styrer dagene selv, osv. Like lite som jeg har peiling på hvordan der er å ha det som henne. 

Dette, så sant! Ikke alle som har mulighet til å være med barna/barnet hele tiden heller. Tenk de som har barn med utviklingshemminger feks, som må på avlastning og slikt. Eller å trøkke ned de foreldrene som setter bort barna i feks barnehage og sånt når de selv har fri. Ikke alle har mulighet/overskudd til å drive som dem duracell mammaen som hun er. Snakk om å gni inn dårlig samvittighet hos foreldre som ikke er like perfekt som det hun er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (På 1.9.2023 den 23.32):

Dette er saken👆🏻 framsnakk gjerne eget småbarnsliv og familiekos. Men ikke rakk ned på andre samtidig som ikke nailer hverdagen like elegant og ikke elsker hvert sekund, fordi hverdagssituasjonen er hakket mer hektisk.. 

🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissKatt skrev (På 30.12.2023 den 15.26):

Kristina Andersen fremstiller det kjedeligste livet som finnes. Hun fremstiller seg som mor og husmor. Ingenting annet. På høydepunktene for 2023 på Instagram, er det kun bilder av at hun koser seg med barna, spiser mat med med barna, lager mat og pynter hjem. Er hun ikke noe som helst annet? Hvilket moderne kvinneideal er det hun prøver å "influence" leserne til å være? 

Beklager at jeg virker krass, men jeg må komme med et tilsvar til de som sier at hun prøver å virke så "perfekt" og å ha det så idyllisk. Den livsstilen der er ikke mye å trakte etter... 

Er så enig! Det er helt greit å ha det fint og ryddig, men i det hjemmet der er det sterilt! Hun legger ut bilder av litt rot etter leker. Men for et stress å hele tiden måtte tenke på å måtte rydde opp asap etter at ungene har lekt, slik at det ser perfekt ut. Et småbarnshjem skal være litt «kaos». Men herregud, hver sin interesse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og krenkende innlegg.

Sol, admin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for ryktespredning. 
 

Sol, admin.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (På 20.1.2024 den 21.20):

Hun har sagt flere ganger at hun egentlig vil ha flere barn, men at mannen har sagt nei. Men hun har sikkert sagt alt det du skriver og 😅

Sannsynligvis har hun nevnt at de ikke ønsker flere barn vært mer en overtalelse til seg selv enn så mange andre. Hun har hele tiden sagt at hun elsker mammatilværelsen, så at hun er så veldig happy med kun ett barn, tviler jeg på. Mannen har et annet barn fra før og vil ikke ha flere enn to. Tipper det er den eneste grunnen.

Endret av Stellia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellia skrev (6 timer siden):

Sannsynligvis har hun nevnt at de ikke ønsker flere barn vært mer en overtalelse til seg selv enn så mange andre. Hun har hele tiden sagt at hun elsker mammatilværelsen, så at hun er så veldig happy med kun ett barn, tviler jeg på. Mannen har et annet barn fra før og vil ikke ha flere enn to. Tipper det er den eneste grunnen.

Samme har jeg tenkt helt fra første gang jeg fikk med meg at de var så fornøyd med to barn totalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skjedde med den hytta? Hun skrev bare de valgte det bort for noe annet spennende som hun skulle fortelle om, men aldri gjorde. Noen som vet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor slettes det stadig ting om KA i denne tråden? Hun er en offentlig person, men kan ikke diskuteres? I CBE sin tråd er det mye verre ting som får stå, som vil si at det er forskjeller mellom influencerne her på KG. Hvorfor er KA så hellig?

Hun er den mest kjedelige influenceren jeg vet om. Alt skal være så fint og flott hele tiden. Fint å være positiv, men å si at det er så lett å ha barn slik hun legger det frem, tror jeg ikke noe på. Men dette hun tjener penger på da - idyllen. Vi alle vet at det å ha barn ikke er en dans på roser hele tiden. Mine barn er fantastiske, men tanken om å reise en uke til Italia alene har slått meg titt og ofte ja. :D Og når barna skriker for at de ikke får viljen sin, løper rundt og jager hverandre, kaster lego i doen, søler melk over hele bordet - ja, da koser jeg meg veldig som mamma. Haha. Heldigvis skjer det ikke hver dag, men jeg synes det er tøft å være mamma til tider. Alle jeg har snakket med kjenner på det samme, men ikke KA. :) Hun er unik! En mor vi alle bør se opp til! *ironi*

Endret av Marihone
la til et ord
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, kommenterer til slettet innhold, ryktespredning og kommentarer til moderering. Dersom du har spørsmål til moderering av tråden kan du lage et innlegg på Ris og Ros Rampelyset. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar til slettet innhold er fjernet. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye som blir lagt ut i denne tråden… hvorfor orker noen å lese om henne eller følge henne om hun er så «kjedelig», huset er «sterilt» osv… ville gitt mye for å ha mulighet til å tilbringe mer tid med barn og kjæreste! Hun bruker ikke tiden sin hos frisør, på cafe, influenser eventer osv,men henter tidlig i barnehagen. Alle er forskjellige!At noen snur det om til noe negativt klarer jeg ikke å sette meg inn i… selv forteller jeg ikke til alle mine kolleger, dama i butikken, postmannen eller naboen alt i mitt privatliv, så hvorfor forventes det at hun skal dele noe av dette på sine kanaler? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MayHedvig skrev (19 timer siden):

Veldig mye som blir lagt ut i denne tråden… hvorfor orker noen å lese om henne eller følge henne om hun er så «kjedelig», huset er «sterilt» osv… ville gitt mye for å ha mulighet til å tilbringe mer tid med barn og kjæreste! Hun bruker ikke tiden sin hos frisør, på cafe, influenser eventer osv,men henter tidlig i barnehagen. Alle er forskjellige!At noen snur det om til noe negativt klarer jeg ikke å sette meg inn i… selv forteller jeg ikke til alle mine kolleger, dama i butikken, postmannen eller naboen alt i mitt privatliv, så hvorfor forventes det at hun skal dele noe av dette på sine kanaler? 

Tja, det er vel som alle andre "guilty pleasures", ikke alt man interesserer seg for er så veldig nyttig. Selv sa jeg, i et innlegg som ble slettet, at jeg synes hun er fascinerende. Vanskelig å forklare hvorfor, og egentlig unødvendig å forsvare. 

Når man har fulgt med på KA i mange år, så får man jo et inntrykk og det MÅ ikke bare være utelukkende positivt. Jeg synes KA har flere positive sider, men det er mye rart og provoserende også... Orker ikke å gå i detalj nå, da det meste blir slettet i denne tråden. 

Sånn er det jo bare å være en offentlig person, folk gjør seg opp meninger. Selv er jeg ikke en offentlig person og ønsker heller ikke å være det. Jeg verdsetter privatliv og ønsker ikke at folk skal mene så mye om meg og livet mitt.

Influensere vil helst tjene fett for minimalt arbeid, men de vil reservere seg mot den negative siden som medfølger det å dele livet sitt på nett. Det er ikke mulig, og bra er det, spør du meg. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (3 timer siden):

Tja, det er vel som alle andre "guilty pleasures", ikke alt man interesserer seg for er så veldig nyttig. Selv sa jeg, i et innlegg som ble slettet, at jeg synes hun er fascinerende. Vanskelig å forklare hvorfor, og egentlig unødvendig å forsvare. 

Når man har fulgt med på KA i mange år, så får man jo et inntrykk og det MÅ ikke bare være utelukkende positivt. Jeg synes KA har flere positive sider, men det er mye rart og provoserende også... Orker ikke å gå i detalj nå, da det meste blir slettet i denne tråden. 

Sånn er det jo bare å være en offentlig person, folk gjør seg opp meninger. Selv er jeg ikke en offentlig person og ønsker heller ikke å være det. Jeg verdsetter privatliv og ønsker ikke at folk skal mene så mye om meg og livet mitt.

Influensere vil helst tjene fett for minimalt arbeid, men de vil reservere seg mot den negative siden som medfølger det å dele livet sitt på nett. Det er ikke mulig, og bra er det, spør du meg. 

Men denne tråden er jo helt spesiell. Det er så forskjellsbehandling. Det står langt verre ting i andre tråder her på KG. Når det er sagt. Det er fasinerende å se noen så livredd for sprekker i fasaden sin som det KA er. Hun har selv valgt dette yrket, det medfører at hun vil få kritikk og at folk er nysgjerrig på det hun unnlater å fortelle følgerne sine. Hun må regne med spekulasjoner. Vil hun ikke ha det, så er det best å finne seg et annet yrke kanskje?  Men hun er for glad i pengene, og nettopp det at hun knapt trenger å løfte en finger. For pengene de fortsetter å renne inn. 

Endret av Lauder
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårreisende at hun må sitte å forsvare at hun elsker å være mamma og elsker å være sammen med sønnen og familien sin! Ingenting er da bedre enn å være med barna sine all den mulighet man har?? Hva bunner den kritikken i? At med hennes jobb er hun mer fleksibel og at hun faktisk har mer tid? Bunner det i dårlig samvittighet hos de foreldre som ikke har like stor mulighet til det? Er det sjalusi? Er det så vanlig å snakke ned det å ha barn og at det er SÅ slitsomt med barn at når folk sier at de elsker det så får andre sjokk? Jeg skjønner ikke den kritikken. Hva så om hun liker ett A4 liv som andre synes er kjedelig? Bare la vær å følge noen man mener er så kjedelig. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sunfl0wer said:

Hårreisende at hun må sitte å forsvare at hun elsker å være mamma og elsker å være sammen med sønnen og familien sin! Ingenting er da bedre enn å være med barna sine all den mulighet man har?? Hva bunner den kritikken i? At med hennes jobb er hun mer fleksibel og at hun faktisk har mer tid? Bunner det i dårlig samvittighet hos de foreldre som ikke har like stor mulighet til det? Er det sjalusi? Er det så vanlig å snakke ned det å ha barn og at det er SÅ slitsomt med barn at når folk sier at de elsker det så får andre sjokk? Jeg skjønner ikke den kritikken. Hva så om hun liker ett A4 liv som andre synes er kjedelig? Bare la vær å følge noen man mener er så kjedelig. 

Jeg elsker også å være mamma og være sammen med barna mine. Jeg henter også tidlig. Det er ikke det dette handler om, men at hun gir et glansbilde av foreldrerollen når de fleste vet at det ikke alltid er en dans på roser. Hun viser kun det positive, men personlig ønsker jeg mer dybde, ærlighet og menneskelighet. Det finner jeg inspirerende. Mennesker som viser seg på godt og vondt. Jeg finner ikke inspirasjon i en reklameplakat der alt er fint og flott hele tiden. Det blir for overfladisk og lite ekte for min del. Hennes kanal har 90 % reklame.

Så går hun ofte rett i forsvarsposisjon for den minste ting, som jeg synes er veldig irriterende. Både hun og Belinda er like der, så kanskje det er en greie med folk fra Sørlandet. At de tar ting personlig og blir fort furten? Ikke vet jeg, da jeg ikke kjenner noen fra Sørlandet.

Det er for øvrig det hun poster som er kjedelig. Ikke det at hun lever et A4-liv.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...